Våre tips for å øke fertiliteten

Når jeg endelig ble gravid med første så brukte jeg grapefrukt juice og ananas juice. Mannen min sparte opp soldatene sine 5 dager før også. Håper det funker like bra denne gangen
 
Denne pp skal vi prøve med babyklister, wild yam og concieve plus:) har også startet på folat, b vitamin og omega 3:)
Noen erfaringer om disse tingene har hjulpet dere? :) evt tips til bruk:)
 
Rooibos te! Jeg drakk både det og grapefruktjus forrige gang, og da satt spiren. Om ikke det har en fysiologisk effekt så hadde det iallefall en psykologisk effekt. Jeg ble veldig optimistisk fordi jeg følte jeg gjorde «alt» jeg kunne (tempet i tillegg), og det tror jeg hvertfall hjalp meg fra å bli tullete i hodet :p:laughing002
 
Rooibos te! Jeg drakk både det og grapefruktjus forrige gang, og da satt spiren. Om ikke det har en fysiologisk effekt så hadde det iallefall en psykologisk effekt. Jeg ble veldig optimistisk fordi jeg følte jeg gjorde «alt» jeg kunne (tempet i tillegg), og det tror jeg hvertfall hjalp meg fra å bli tullete i hodet :p:laughing002
Hva er rooiboste?
 
Hva er rooiboste?
en te som visstnok skal øke feritiliteten på grunn av blant annet høyt nivå av antioksidanter, finnes ikke garvesyre i den og den er helt koffeinfri. Hvis man drikker nok av den (drakk to store kopper daglig), skal den visst være med på å gjøre forholdene i undererasjen svært «innbydende» for den lille spiren. Den er visst god for alle cellene.
 
Skrev nettopp en del i dagboken min om kosthold under syklusen:D

(Syklusdagene er etter min syklus.. jeg har som regel 28 dagers syklus og EL på CD12)

Under menstruasjon CD 1-5
Viktig å få i seg nok jern og vitamin C (vitamin C hjelper med opptak av jern) - spesielt viktig for de med endometriose og de som blør mye.
Jern: Kjøtt, bønner, fisk, grønne grønnsaker, frø
Vit C: Paprika, tomater, brokkoli, kiwi, sitrus

Under follikkelfase CD 5-11
DIM: For de med endometriose, de som sliter med muskelknuter og de som har østrogendominans er det fint å spise mye brokkoli, blomkål, kål og grønnkål. Disse grønnsakene inneholder en phytonutrient kalt di-indolylmethane (DIM) som hjelper mange kvinner med å forbrenne østrogen bedre.
Vitamin E: Olivenolje, avokado, nøtter og frø
Støtter follikkelutvikling: nøtter, frø, grønne grønnsaker, belgfrukter, egg og fisk

Ved eggløsning CD 9-13
B vitaminene støtter utgivelsen av egg og befruktning, sink hjelper med celledeling og progesteron produksjon. Man finner høye mengder vitamin C etter at egget har sluppet og det tenkes at dette hjelper med progesteron produksjon også. Essensielle fettsyrer(omega-3) fremmer blodgjennomstrømningen til livmoren og støtter åpningen og frigjøringen av egget. Under EL er det viktig å få i seg nok vann for å tynne ut EL-slimet samt at vann spiller en nøkkelrolle i transport av hormoner og utviklingen av follikler.
B vitaminer: potet, kornvarer, kjøtt, fisk, lever, melk, ost, grønnkål, brokkoli, asparges, skalldyr
Sink: kjøtt, fisk, skalldyr, egg, fullkornprodukter, spinat, persille, grønnkål

Under lutealfasen CD 13-28
Nå er det viktig med næringsstoffer som fremmer cellevekst. Betakaroten bidrar til å holde hormonene i sjakk og hindrer tidlig SA. Betakaroten finnes i grønne, gule og oransje matvarer. Ananas inneholder en substans som kalles bromelain, bromelain har vist seg å støtte implantasjonen med sine anti-inflammatoriske egenskaper(Tilskudd av bomelain anbefales ikke da det er for høye doser). (Husk at betakaroten er hovedkilden til vitamin A i kroppen, noe gravide IKKE skal ha for mye av! Trå varsomt med vanlig betakaroten tilskudd pga høye doser).
 
Last edited:
Det kan godt være megatilfeldig. Men jeg fikk eggløsning tre dager etter jeg begynte å drikke salviete og begynte med grapefruktkestrakt :wideyed:
 
Min venninne sverger til Maca, så.. jeg kjører på med det :p (ikke geletanisert!! Det er IKKE mulig å drikke.. blir bare en seig masse.)

Edit; skal være bra for begge kjønn, tydeligvis.
 
Min venninne sverger til Maca, så.. jeg kjører på med det :p (ikke geletanisert!! Det er IKKE mulig å drikke.. blir bare en seig masse.)

Edit; skal være bra for begge kjønn, tydeligvis.
Prøvde maca for to-tre år siden. Kjøpte mine på iherb så det var i kapsler.
Hjalp ikke da men kanskje jeg skal prøve det igjen... De jeg har var best før i fjor så må nok da kjøpe nytt.
 
Prøvde maca for to-tre år siden. Kjøpte mine på iherb så det var i kapsler.
Hjalp ikke da men kanskje jeg skal prøve det igjen... De jeg har var best før i fjor så må nok da kjøpe nytt.

Vil tro du må ta noen kapsler for at det skal tilsvare samme mengde som en tskje? Men uansett, selv om det hjelper kroppen på vei litt, så finnes det jo ingen mirakelkur for å bli gravid, sånn sett. Det er bare.. et hjelpemiddel som regnes som en superfood som blant annet KAN hjelpe på fertiliteten :) (leste det hadde positiv effekt på prostataen og, for mennenes del. Og hørt flere sverger på bedre ereksjoner av det :p pluss diverse andre helseeffekter for begge kjønn.)
Skader ikke å teste noen sykluser i alle fall :)
 
Vil tro du må ta noen kapsler for at det skal tilsvare samme mengde som en tskje? Men uansett, selv om det hjelper kroppen på vei litt, så finnes det jo ingen mirakelkur for å bli gravid, sånn sett. Det er bare.. et hjelpemiddel som regnes som en superfood som blant annet KAN hjelpe på fertiliteten :) (leste det hadde positiv effekt på prostataen og, for mennenes del. Og hørt flere sverger på bedre ereksjoner av det :p pluss diverse andre helseeffekter for begge kjønn.)
Skader ikke å teste noen sykluser i alle fall :)
Muligens det ja. Brukte denne https://no.iherb.com/pr/Now-Foods-Maca-500-mg-250-Veg-Capsules/9743 1-3 kapsler pr dag.
Tar litt andre tilskudd også. Så noen ganger så tenker jeg at en ekstra ting går bra og noen ganger så er jeg bare lei og orker ikke flere :p
 
Back
Topp