Våre symptomer

Fortsatt lite symptomer her, føler meg så og si helt normal. Men noe kjennes Såklart på kroppen. Er trøtt veldig ofte, spiser mer fordi jeg kjenner ofte på sult gjennom dagen, puppene har vokst å blitt en god del større.

Gleder meg til TUL 26.07 ❤️
 
Fortsatt lite symptomer her, føler meg så og si helt normal. Men noe kjennes Såklart på kroppen. Er trøtt veldig ofte, spiser mer fordi jeg kjenner ofte på sult gjennom dagen, puppene har vokst å blitt en god del større.

Gleder meg til TUL 26.07 ❤️
Godt å høre at det er andre som ikke har så mange symptomer. Jeg føler det også på kroppen, men "bare" som (forsåvidt stor) tretthet og et hint av kvalme av og til. Mine bryster er nesten helt normale, bare litt sensitive. Har hatt mye vondere pupper av ivf hormonene. Vi er jo heldige egentlig!
 
Hei! Andre her som er ekstremt sulten hele tiden? Noen som har tips til småretter? Klarer bare å spise litt omgangen eller blir jeg kvalm men sulten igjen i det en rydde av bordet
 
Godt å høre at det er andre som ikke har så mange symptomer. Jeg føler det også på kroppen, men "bare" som (forsåvidt stor) tretthet og et hint av kvalme av og til. Mine bryster er nesten helt normale, bare litt sensitive. Har hatt mye vondere pupper av ivf hormonene. Vi er jo heldige egentlig!
Har skjønt det slik at det finnes en del av oss heldige uten plagsomme symptomer ❤️ Jaa, vi er heldige!
 
Jeg blir veldig betrygget av at det er flere som heller ikke har veldig fremtredende symptomer og at det også kan være normalt. Nå går jeg jo å "kjenner etter" hele tiden på "jakt" etter symptomer. Men noe jeg har bitt meg merke i er at puppene har vokst (men er ikke så ømme), jeg er konstant sulten og konstant tissetrengt og tidvis veldig trøtt. Men utenom det er egentlig det meste normalt. Kan bli litt kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, men let's face it. Det går ikke lang tid mellom hvert måltid nå. #matvrak :laughing002
 
Jeg blir veldig betrygget av at det er flere som heller ikke har veldig fremtredende symptomer og at det også kan være normalt. Nå går jeg jo å "kjenner etter" hele tiden på "jakt" etter symptomer. Men noe jeg har bitt meg merke i er at puppene har vokst (men er ikke så ømme), jeg er konstant sulten og konstant tissetrengt og tidvis veldig trøtt. Men utenom det er egentlig det meste normalt. Kan bli litt kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, men let's face it. Det går ikke lang tid mellom hvert måltid nå. #matvrak :laughing002
Haha samme her #matvrak. Ble veldig skuffet når jeg fant ut at man egentlig ikke må spise mer i første trimester... :shifty::hilarious:
 
Kvalm om det går for lenge mellom hvert måltid og kaster opp om jeg drikker eller spiser for fort.
 
Hei! Andre her som er ekstremt sulten hele tiden? Noen som har tips til småretter? Klarer bare å spise litt omgangen eller blir jeg kvalm men sulten igjen i det en rydde av bordet
Jeg pleier å spise to store, mettende måltider om dagen (når ikke gravid), fordi jeg blir sulten rundt lunsjtid, og rundt middagstid.

Nå (6+4), og helt fra ca. 3+0, har jeg følt meg veldig sulten, som ved tidligere svangerskap. Jeg spiser nå ved første anledning om morgenen, og prøver å få i meg skikkelig mettende mat, som kokte egg, avokado, squash og andre grønnsaker, og enten tjukkmjølk eller h-melk. Så nå, i svangerskapet har jeg innført frokost igjen.

Da klarer jeg å holde meg til lunsj hvor jeg som regel spiser en solid salat med enten kokte egg eller en halv til en hel boks med fetaost og masse forskjellige grønnsaker.

Da klarer jeg meg helt fint til middag, hvor jeg spiser hva enn som er på menyen den dagen. Men ofte enten fisk eller oksekjøtt. Spiser vi mager fisk har vi som regel en saus med kremfløte eller noe annet tilbehør med høyt fettinnhold, slik at vi holder oss mette ut kvelden.

Blir jeg gående sulten blir jeg skikkelig kvalm, men når jeg klarer å spise skikkelig mettende måltider, så har jeg bedre kontroll på kvalmen.

Kosthold er veldig individuelt. Dette er det jeg trives med. Da får tarmene mine hvile mellom måltidene, og en lang nattfaste (litt kortere enn vanlig), slik at det ikke dannes inflammasjon i tynntarmen fordi den evt. ikke hadde rukket å rense seg og restituere mellom måltidene.
 
Back
Topp