Våre symptomer

Fortsatt lite symptomer her, føler meg så og si helt normal. Men noe kjennes Såklart på kroppen. Er trøtt veldig ofte, spiser mer fordi jeg kjenner ofte på sult gjennom dagen, puppene har vokst å blitt en god del større.

Gleder meg til TUL 26.07 ❤️

Fortsatt lite symptomer her, føler meg så og si helt normal. Men noe kjennes Såklart på kroppen. Er trøtt veldig ofte, spiser mer fordi jeg kjenner ofte på sult gjennom dagen, puppene har vokst å blitt en god del større.

Gleder meg til TUL 26.07 ❤️
Godt å høre at det er andre som ikke har så mange symptomer. Jeg føler det også på kroppen, men "bare" som (forsåvidt stor) tretthet og et hint av kvalme av og til. Mine bryster er nesten helt normale, bare litt sensitive. Har hatt mye vondere pupper av ivf hormonene. Vi er jo heldige egentlig!

Hei! Andre her som er ekstremt sulten hele tiden? Noen som har tips til småretter? Klarer bare å spise litt omgangen eller blir jeg kvalm men sulten igjen i det en rydde av bordet

Godt å høre at det er andre som ikke har så mange symptomer. Jeg føler det også på kroppen, men "bare" som (forsåvidt stor) tretthet og et hint av kvalme av og til. Mine bryster er nesten helt normale, bare litt sensitive. Har hatt mye vondere pupper av ivf hormonene. Vi er jo heldige egentlig!
Har skjønt det slik at det finnes en del av oss heldige uten plagsomme symptomer ❤️ Jaa, vi er heldige!

Jeg blir veldig betrygget av at det er flere som heller ikke har veldig fremtredende symptomer og at det også kan være normalt. Nå går jeg jo å "kjenner etter" hele tiden på "jakt" etter symptomer. Men noe jeg har bitt meg merke i er at puppene har vokst (men er ikke så ømme), jeg er konstant sulten og konstant tissetrengt og tidvis veldig trøtt. Men utenom det er egentlig det meste normalt. Kan bli litt kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, men let's face it. Det går ikke lang tid mellom hvert måltid nå. #matvrak :laughing002

Jeg blir veldig betrygget av at det er flere som heller ikke har veldig fremtredende symptomer og at det også kan være normalt. Nå går jeg jo å "kjenner etter" hele tiden på "jakt" etter symptomer. Men noe jeg har bitt meg merke i er at puppene har vokst (men er ikke så ømme), jeg er konstant sulten og konstant tissetrengt og tidvis veldig trøtt. Men utenom det er egentlig det meste normalt. Kan bli litt kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, men let's face it. Det går ikke lang tid mellom hvert måltid nå. #matvrak :laughing002
Haha samme her #matvrak. Ble veldig skuffet når jeg fant ut at man egentlig ikke må spise mer i første trimester... :shifty::hilarious:

Kvalm om det går for lenge mellom hvert måltid og kaster opp om jeg drikker eller spiser for fort.

Hei! Andre her som er ekstremt sulten hele tiden? Noen som har tips til småretter? Klarer bare å spise litt omgangen eller blir jeg kvalm men sulten igjen i det en rydde av bordet
Jeg pleier å spise to store, mettende måltider om dagen (når ikke gravid), fordi jeg blir sulten rundt lunsjtid, og rundt middagstid.

Nå (6+4), og helt fra ca. 3+0, har jeg følt meg veldig sulten, som ved tidligere svangerskap. Jeg spiser nå ved første anledning om morgenen, og prøver å få i meg skikkelig mettende mat, som kokte egg, avokado, squash og andre grønnsaker, og enten tjukkmjølk eller h-melk. Så nå, i svangerskapet har jeg innført frokost igjen.

Da klarer jeg å holde meg til lunsj hvor jeg som regel spiser en solid salat med enten kokte egg eller en halv til en hel boks med fetaost og masse forskjellige grønnsaker.

Da klarer jeg meg helt fint til middag, hvor jeg spiser hva enn som er på menyen den dagen. Men ofte enten fisk eller oksekjøtt. Spiser vi mager fisk har vi som regel en saus med kremfløte eller noe annet tilbehør med høyt fettinnhold, slik at vi holder oss mette ut kvelden.

Blir jeg gående sulten blir jeg skikkelig kvalm, men når jeg klarer å spise skikkelig mettende måltider, så har jeg bedre kontroll på kvalmen.

Kosthold er veldig individuelt. Dette er det jeg trives med. Da får tarmene mine hvile mellom måltidene, og en lang nattfaste (litt kortere enn vanlig), slik at det ikke dannes inflammasjon i tynntarmen fordi den evt. ikke hadde rukket å rense seg og restituere mellom måltidene.

Vært kvalm i 5 dager nå, ingen matlyst. Super trøtt.. og andpusten av ingenting. Er 7+1.

Jeg har også blitt et ordentlig matvrak! Normalt sett spiser jeg kun lunsj og middag, men nå blir jeg vanvittig kvalm hvis det går for lang tid mellom måltider. Hjelper heldigvis med enkle ting som en yoghurt eller litt frukt. Polarbrød har blitt en favoritt. Men magen er her allerede på 9+1… Så sinnsykt oppblåst!

Er så trøtt når jeg går i seng på kvelden… men får jeg sove?! Nei! Står opp igjen etter et par timer i senga og legger meg igjen i 4-tiden… sov fra 4-12.30 i dag. Har ikke sovet på dagen i dag, men gjort det andre dager. Prøver å la være å sove på dagn så jeg får sovet om nattan (fungerer ikke alltid for det, er så trøtt at det «bikker over»).

Slitsomt med så fucka døgnrytme. Var dårlig før graviditeten også, men nå har det forverret seg veldig.

Flere som har det sånn?!

• Liker
Reactions: B82
Symptomene varierer litt fra dag til dag her nå, var helt kake i går. I dag våknet jeg uthvilt.. :wideyed: og ikke kjent noe på kvalmen ennå

Er så trøtt når jeg går i seng på kvelden… men får jeg sove?! Nei! Står opp igjen etter et par timer i senga og legger meg igjen i 4-tiden… sov fra 4-12.30 i dag. Har ikke sovet på dagen i dag, men gjort det andre dager. Prøver å la være å sove på dagn så jeg får sovet om nattan (fungerer ikke alltid for det, er så trøtt at det «bikker over»).

Slitsomt med så fucka døgnrytme. Var dårlig før graviditeten også, men nå har det forverret seg veldig.

Flere som har det sånn?!

Jeg sover alltid dårlig som gravid, det er mye som skjer i kroppen :bookworm: våkner hyppig og står opp tidlig.

har ikke muligheten til å sove på dagtid som deg.. men ville kanskje kutta litt ned på antall timer i strekk på dagen? Se om det hjelper litt på nattesøvnen :Heartred

Jeg er syk på femte dagen og alle gravidsymptomene er borte og vært det hele uka. Helt åpenbart at kroppen min har mer enn nok å jobbe med for at jeg skal bli frisk, så å spise like mye som vanlig, det ønsker den ikke. Det har stort sett blitt ett måltid om dagen bare for å få i meg noe ungen kan vokse på. Gleder meg ikke til å bli akutt sulten og kvalm igjen, men heller det enn feber og skallebank :banghead: glad jeg hadde en ultralydtime jeg karva meg til i går, så jeg fikk se at alt stod bra til, tross alt.

Jeg sover alltid dårlig som gravid, det er mye som skjer i kroppen :bookworm: våkner hyppig og står opp tidlig.

har ikke muligheten til å sove på dagtid som deg.. men ville kanskje kutta litt ned på antall timer i strekk på dagen? Se om det hjelper litt på nattesøvnen :Heartred
Ja, jeg sover så lite jeg kan på dagtid for å få sove om natten :Heartred Men jeg er helt kaputt pga graviditeten (derfor hjemme fra jobb) og veldig trøtt. Ikke bare bare å være gravid med hormoner og disse symptomene, hehe :happy090 Takk for tips :love2

Klarer helt fint å holde meg våken hele dagen, men på kvelden sovner jeg i 21/22 tiden og sover helt til morgenen.. litt småuggen om jeg ikke får i meg mat hele tiden, men små mengder..

Klarer helt fint å holde meg våken hele dagen, men på kvelden sovner jeg i 21/22 tiden og sover helt til morgenen.. litt småuggen om jeg ikke får i meg mat hele tiden, men små mengder..
Det hørtes ut som fantastiske netter :happy: ;)

9 ish?

Kvalm, føler jeg må spise hele tiden. Værst på kvelden. Kun kastet opp 2 ganger så langt. Ømme bryst. Trøtt.

Trøtt, ekstremt ømme pupper, litt mindre kvalme, tisser hele tiden, ømfintlig for lukter, og ulike cravings

7+0. Fortsatt syk, men på vei til å bli bedre, så nå har jeg skallebank fra sykdommen + at kvalmen er tilbake. Det ble litt ekstra heavy på denne første utflukten for uka, som jeg nettopp kom tilbake fra. Tok med hele familien til butikken for å kjøpe melk. Ungene elsker jo å gå på butikken, så svisj der gikk det med 45 min. Men huff, jeg måtte ta meg mye for inne på butikken for ikke å svime av eller kaste opp… Regner med at sultfølelsen kommer tilbake når jeg er helt frisk igjen, men den er fortsatt fraværende.

Back
Topp