Våre symptomer

Ja, altså har jo en treåring som kommer inn en gang i løpet av natta så søvnen er ikke helt sammenhengende, men er tydeligvis mer enn god nok :hilarious:
Aah, ja, nei, for å sove 9-10 timer hver natt hørtes ut som luksus for oss :laughing021 Men litt avbrudd gjør absolutt noe med kvaliteten på de timene :rolleyes:
 
Er så sykt sliten nå, kvalmen forsvant stort sett med Xonvea nå, men har nok blitt enda mer sliten og surrete av den :rolleyes: Maks bra timing med bhg-ferie og de "verste" ukene av graviditeten samtidig :laughing002 Vil egentlig bare spole fram til august og jobb/bhg-start igjen
 
Er så sykt sliten nå, kvalmen forsvant stort sett med Xonvea nå, men har nok blitt enda mer sliten og surrete av den :rolleyes: Maks bra timing med bhg-ferie og de "verste" ukene av graviditeten samtidig :laughing002 Vil egentlig bare spole fram til august og jobb/bhg-start igjen
Jeg er litt ambivalent. Det er slitsomt at ungene er hjemme hele dagen, men jeg har jo også fri, og det er veldig deilig når jeg er trøtt og uggen og bare vil holde lavt tempo. Håper formen rekker å komme seg til august og jobbstart igjen!
 
  • Omsorg
Reactions: B82
Oppblåstheten har vært mye bedre denne uka, men tror jeg har fått «alt» i dag istedenfor :rolleyes: Her rapes det konstant :singing:
 
Jeg er litt ambivalent. Det er slitsomt at ungene er hjemme hele dagen, men jeg har jo også fri, og det er veldig deilig når jeg er trøtt og uggen og bare vil holde lavt tempo. Håper formen rekker å komme seg til august og jobbstart igjen!
Sant! Men hadde jeg skullet jobbe hadde jeg nok vært sykmeldt med denne formen (var sykmeldt fra til feriestart) :rolleyes: Men man kan ikke sykmeldes fra toddlermamma-livet :laughing002 Full fart! Men jeg krysser fingrene for at formen er stigende!
 
  • Omsorg
Reactions: B82
Er så sykt sliten nå, kvalmen forsvant stort sett med Xonvea nå, men har nok blitt enda mer sliten og surrete av den :rolleyes: Maks bra timing med bhg-ferie og de "verste" ukene av graviditeten samtidig :laughing002 Vil egentlig bare spole fram til august og jobb/bhg-start igjen

Ja, så enig! Er noen harde uker nå som bhg er stengt :smiley-ashamed004 sånn sett, veldig dårlig timing. Her er bhg stengt i 5 uker.. mannen har heldigvis ferie i 3 av de
 
Ja, så enig! Er noen harde uker nå som bhg er stengt :smiley-ashamed004 sånn sett, veldig dårlig timing. Her er bhg stengt i 5 uker.. mannen har heldigvis ferie i 3 av de
Haha, ja ikke superbra timing nei. Oi, det var lenge med 5 uker sommerstengt! Hørtes vanskelig ut å få det til å gå rundt for foreldrene! Her har vi 3 uker stengt.
 
Haha, ja ikke superbra timing nei. Oi, det var lenge med 5 uker sommerstengt! Hørtes vanskelig ut å få det til å gå rundt for foreldrene! Her har vi 3 uker stengt.

Ja, det er det eneste kjipe med bhg. 5 uker og 3 dager ferie i år på 5 åringen, 1.5 åringen starter 8 dager etter. Dette er steinerbarnehage. Det er et valg man må ta som forelder, det passer ikke for alle.
Jeg er heldigvis hjemmeværende, men med denne dårlige formen hadde det vært enklere dager om bhg hadde hatt noen timer åpent :wideyed:
 
Ja, så enig! Er noen harde uker nå som bhg er stengt :smiley-ashamed004 sånn sett, veldig dårlig timing. Her er bhg stengt i 5 uker.. mannen har heldigvis ferie i 3 av de
5 uker?! Da håper jeg dere får mer enn én måned redusert betaling? For en kabal! Det umuliggjør at foreldre kan være hjemme samtidig med ungene. Jeg hadde krepert om jeg var alene med begge ungene i 2-3 uker i den alderen de er nå, i fjor og året før!

Hos oss er det påkrevd at barna i løpet av året har ferie i minst fem uker, hvorav tre av dem må være sammenhengende på sommeren. Barnehagen er stengt to uker om sommeren (nytt fra i år at de holder stengt). Men så må de ha fri andre ganger i løpet av året, som som regel tilfaller jul/påske og evt. høst- og vinterferie. Da får vi gratis barnehage i juli (de ukene det er åpent).

(Btw! Hvor digg var det ikke å få regning for august nå hvor barnehagen kosta 1700 kroner mindre pr. måned! :cool05 Det er 18 700 kroner spart pr. år :happy112)
 
Ja, det er det eneste kjipe med bhg. 5 uker og 3 dager ferie i år på 5 åringen, 1.5 åringen starter 8 dager etter. Dette er steinerbarnehage. Det er et valg man må ta som forelder, det passer ikke for alle.
Jeg er heldigvis hjemmeværende, men med denne dårlige formen hadde det vært enklere dager om bhg hadde hatt noen timer åpent :wideyed:
Aha, ja da kan de nok ha litt andre regler ja. Ja, det hadde ikke gått egentlig med begge foreldrene i jobb :bag: Men det blir vel en avveining når man er glad i dem bhg :) Lykke til med lang sommerstengt og gravidformen :Heartred
 
5 uker?! Da håper jeg dere får mer enn én måned redusert betaling? For en kabal! Det umuliggjør at foreldre kan være hjemme samtidig med ungene. Jeg hadde krepert om jeg var alene med begge ungene i 2-3 uker i den alderen de er nå, i fjor og året før!

Hos oss er det påkrevd at barna i løpet av året har ferie i minst fem uker, hvorav tre av dem må være sammenhengende på sommeren. Barnehagen er stengt to uker om sommeren (nytt fra i år at de holder stengt). Men så må de ha fri andre ganger i løpet av året, som som regel tilfaller jul/påske og evt. høst- og vinterferie. Da får vi gratis barnehage i juli (de ukene det er åpent).

(Btw! Hvor digg var det ikke å få regning for august nå hvor barnehagen kosta 1700 kroner mindre pr. måned! :cool05 Det er 18 700 kroner spart pr. år :happy112)
Vi fikk regning på samme sum som ellers, selv om vi har en skolestarter som bare skal gå 1,5 uke til i bhg før hun begynner på SFO :shifty:
Edit: vi betaler visst etterskuddsvis, så det er først i august og september vi vil se forskjellen.
 
Dette er det rareste svangerskapet jeg har hatt. De fire første, der to gikk til termin, var jeg sååå uggen og hadde brekninger og en luktesans som var på nivå med en politihund. Utmattet og sliten var jeg også, som bare forsterket uggenheten og brekningene. Siste svangerskapet var jeg sykemeldt 50% før MA 8+3. Symptomene startet rundt 5+ noe med de fire, og ga seg ikke før 10/11+noe.

Denne gangen har jeg ømme pupper som eneste symptom. Utrolig merkelig, og lite betryggende egentlig :shifty: men, nå har vi vært på tre ultralyder og i dag ser alt fint ut. 8+2 og kun ett symptom:hilarious:
Jaja, jeg får nyte det mens det varer. Plutselig banker symptomene på døren igjen når jeg minst venter det.
 
Last edited:
Nå har jeg stått på xonvea x 4 i en uke, og nå er det 95% effektivt. Jeg får en og annen kvalmebølge, men størsteparten av dagen er jeg helt fin. Men jeg har begynt å få sporadiske "stikk" i underlivet. Kjenner det igjen fra forrige graviditet, og tror ganske sikkert det var i ca samme periode, er i uke 9 nå. Det varer bare noen sekunder om gangen, men kommer brått hver gang, så jeg blir stående og knipe før det slipper taket igjen.
 
Er sykt sensitiv mot berøring mot magen, blir så kvalm og uggen :sour: Har ikke klart å bruke noen av mine tettsittende klær på mange uker nå, ingen vanlige stretchy treningstightser eller noe. Det er absolutt plass til magen i de med god margin, men følelsen av stoff som sitter selv bare bittelitt tett inntil huden klarer jeg ikke:arghh: Går kun i kjoler eller slapp joggebukse føler jeg. På jobb har jeg uniform, men den er (heldigvis) altfor stor selv i den minste størrelsen, så den klarer jeg fint å bruke uten å bli dårligere. Vet ikke hvordan man løser det med uniform når magen trenger mer plass da, tror neppe det finnes noe «gravidversjon» i hverken overdel eller underdel. Men blir jo for stort andre steder hvis man bare øker størrelsen:wtf:
 
Dette er det rareste svangerskapet jeg har hatt. De fire første, der to gikk til termin, var jeg sååå uggen og hadde brekninger og en luktesans som var på nivå med en politihund. Utmattet og sliten var jeg også, som bare forsterket uggenheten og brekningene. Siste svangerskapet var jeg sykemeldt 50% før det stoppet 8+3. Startet rundt 5+ noe med de fire, og ga seg ikke før 10/11+noe.

Denne gangen har jeg ømme pupper som eneste symptom. Utrolig merkelig, og lite betryggende egentlig :shifty: men, nå har vi vært på to ultralyder og i dag ser alt fint ut. 8+2 og kun ett symptom:hilarious:
Jaja, jeg får nyte det mens det varer. Plutselig banker symptomene på døren igjen når jeg minst venter det.

Jeg har heller ingen symptomer, føler meg ikke gravid overhodet - ikke betryggende nei. Vil ikke være kvalm altså, men kunne gjerne tenkt meg et symptom på at jeg var gravid :laughing002
 
Er sykt sensitiv mot berøring mot magen, blir så kvalm og uggen :sour: Har ikke klart å bruke noen av mine tettsittende klær på mange uker nå, ingen vanlige stretchy treningstightser eller noe. Det er absolutt plass til magen i de med god margin, men følelsen av stoff som sitter selv bare bittelitt tett inntil huden klarer jeg ikke:arghh: Går kun i kjoler eller slapp joggebukse føler jeg. På jobb har jeg uniform, men den er (heldigvis) altfor stor selv i den minste størrelsen, så den klarer jeg fint å bruke uten å bli dårligere. Vet ikke hvordan man løser det med uniform når magen trenger mer plass da, tror neppe det finnes noe «gravidversjon» i hverken overdel eller underdel. Men blir jo for stort andre steder hvis man bare øker størrelsen:wtf:
Nå vet jeg ikke hvor du jobber, men det burde kanskje være mulig å få mammabukser?
Jeg jobber i helsevesenet og hadde mammabukser, men overdelen måtte jeg bare gå opp i størrelse. Så ut som et vandrende telt til slutt :hilarious:
 
Er sykt sensitiv mot berøring mot magen, blir så kvalm og uggen :sour: Har ikke klart å bruke noen av mine tettsittende klær på mange uker nå, ingen vanlige stretchy treningstightser eller noe. Det er absolutt plass til magen i de med god margin, men følelsen av stoff som sitter selv bare bittelitt tett inntil huden klarer jeg ikke:arghh: Går kun i kjoler eller slapp joggebukse føler jeg. På jobb har jeg uniform, men den er (heldigvis) altfor stor selv i den minste størrelsen, så den klarer jeg fint å bruke uten å bli dårligere. Vet ikke hvordan man løser det med uniform når magen trenger mer plass da, tror neppe det finnes noe «gravidversjon» i hverken overdel eller underdel. Men blir jo for stort andre steder hvis man bare øker størrelsen:wtf:
Høres ut som en kamp som noen må ta… Hvis det ikke finnes gravidbukser kan du i verste fall ta en hårstrikk og feste gjennom knappehullet og så hekte det rundt knappen. Da kan du bruke buksene mye lenger, og ha en stor overdel hengende over. Men en arbeidsplass bør kunne tilpasse. Kanskje du får lov til å gå med privat gravidbukse og jobbens overdel. Men når det er sagt; da ville jeg krevd at de betaler for 1-2 bukser - for det vil slite på dine bukser at du har de på jobb. Og er det i helsevesenet går det neppe.
 
Jeg blir i stadig bedre form! Nesten ingen kvalme lengre, energien til å gjøre mer en jobb/barn er tilbake og med det lettes jo humøret og :D 11+0, og merket fremgang så smått så smått de siste par uker, med et skritt frem og et lite tilbake, så nå endelig, håper det varer! Ferien begynner på fredag, så må like timingen i så fall :)
 
To netter på rad med våkne unger og elendig søvn. I dag «kastet» jeg opp for første gang. Kommer jo ingenting på morran annet enn spytt, så slapp heldigvis å få magesyre-smak i munnen. Blir gjerne ekstra kvalm når jeg er ekstra trøtt. Tannpussen får vente til jeg kommer på jobb i dag, hvis ikke ryker bussturen.
 
Back
Topp