Våre symptomer

Jeg blir i stadig bedre form! Nesten ingen kvalme lengre, energien til å gjøre mer en jobb/barn er tilbake og med det lettes jo humøret og :D 11+0, og merket fremgang så smått så smått de siste par uker, med et skritt frem og et lite tilbake, så nå endelig, håper det varer! Ferien begynner på fredag, så må like timingen i så fall :)
Herlig å høre at det er lys i enden av første trimester-tunnellen :laughing002 det var forsåvidt det også i forrige svangerskap, men man glemmer det litt oppi all kvalmen. 10+0 nå!
 
Herlig å høre at det er lys i enden av første trimester-tunnellen :laughing002 det var forsåvidt det også i forrige svangerskap, men man glemmer det litt oppi all kvalmen. 10+0 nå!
Ja, når en er kvalm føles det ut som om en «aldri vil bli bedre» så forstår deg godt! Jeg var i en helt annen form for bare en uke siden, så krysser fingrene for deg at du kommer oppå snart du og :D
 
Så utmattet og kvalm. 100%
 
Har hatt et par uker med masse kvalme, slik at jeg ikke har fått gjort særlig annet enn å ligge på sofaen. I dag var jeg endelig god nok til å kunne gå ut på lunsj/shopping med en venninne! :Heartred
 
Nå vet jeg ikke hvor du jobber, men det burde kanskje være mulig å få mammabukser?
Jeg jobber i helsevesenet og hadde mammabukser, men overdelen måtte jeg bare gå opp i størrelse. Så ut som et vandrende telt til slutt :hilarious:
Altså, jeg har ikke spurt på jobb ennå, for sjefen vet ikke at jeg er gravid engang. Så kan godt hende det finnes noe bukse ihvertfall for gravide likevel, jobber tross alt i en stor kjede (i ferskvare). Er jo ikke den første i den type jobb som har gått gravid før da:p Overdel tviler jeg på da, alle i avdelingen bruker sånne kokkejakker med logo som uniform, og kan ikke se for meg at den legger seg særlig flatterende på en etterhvert høygravid stor mage:nailbiting: Finner ut om uniform og alternativer der, når den dag kommer at jeg annonserer det til sjefen:)
 
Høres ut som en kamp som noen må ta… Hvis det ikke finnes gravidbukser kan du i verste fall ta en hårstrikk og feste gjennom knappehullet og så hekte det rundt knappen. Da kan du bruke buksene mye lenger, og ha en stor overdel hengende over. Men en arbeidsplass bør kunne tilpasse. Kanskje du får lov til å gå med privat gravidbukse og jobbens overdel. Men når det er sagt; da ville jeg krevd at de betaler for 1-2 bukser - for det vil slite på dine bukser at du har de på jobb. Og er det i helsevesenet går det neppe.
Privat klær vet jeg at ikke går. Jobber i ferskvare, og må ha uniform pga hygiene blant annet. Men håper på at de har noe gravidalternativer. Det med strikk på bukse var en smart idé da! Hadde noen gravidtightser / bukser til vanlig korsbruk forrige svangerskap, og følte alltid at det var veldig rar passform ift vanlige bukser. Kjøpte en turbukse i aller minste størrelse fra Bergens, og den druknet jeg i, selv som høygravid… Så det var jo håpløst. Og jeg bruker ikke egt XS i bukser engang, det pleier å være for stramt rundt spesielt lår og rumpe, må alltid opp i S ellers. Så sånnsett er det jo bedre på en del måter hvis man kan fortsette å bruke sine faste bukser, med modifikasjoner, så langt det lar seg gjøre:)
 
Privat klær vet jeg at ikke går. Jobber i ferskvare, og må ha uniform pga hygiene blant annet. Men håper på at de har noe gravidalternativer. Det med strikk på bukse var en smart idé da! Hadde noen gravidtightser / bukser til vanlig korsbruk forrige svangerskap, og følte alltid at det var veldig rar passform ift vanlige bukser. Kjøpte en turbukse i aller minste størrelse fra Bergens, og den druknet jeg i, selv som høygravid… Så det var jo håpløst. Og jeg bruker ikke egt XS i bukser engang, det pleier å være for stramt rundt spesielt lår og rumpe, må alltid opp i S ellers. Så sånnsett er det jo bedre på en del måter hvis man kan fortsette å bruke sine faste bukser, med modifikasjoner, så langt det lar seg gjøre:)
*hverdagsbruk, autocorrect slo visst til:rolleyes:
 
Jeg er 7+5 og har så langt i svangerskapet vært plaget av veldig mye usikkerhet. Symptomer som kommer og går. En uke er jeg veldig trøtt, en annen er alt helt fint. Noen dager med kvalme, andre ikke. Var på privat ultralyd 6+3. Ble da målt til 0,36 cm og hjerteslag 120. Den siste uken har jeg begynt å drømme veldig mye. Hver natt og ofte ikke gode drømmer. Noe som opplever det samme?
Jeg klarer ikke å nyte svangerskapet og er redd mesteparten av tiden.
 
Mye mindre symptomer denne gangen enn med 2022 barnet. Jeg blir litt kvalm om jeg er sulten, kan få noen brekninger i løpet av dagen. Bitte litt forsterket luktesans. Men jeg er veldig trøtt og sliten for tiden :joyful:
 
Jeg har vært _litt_ oppblåst til nå, men ikke noe plagsomt. Onsdag og torsdag nå har jeg gått rundt med en 5-6 mnd gravidmage og hatt åpen jeans på jobb hele dagen. Altså selv om jeg ikke har spist fra middag til lunsj dagen etter, er jeg så oppblåst! Blir ikke lett å skjule det for familie og venner slik at vi kan time når vi sier det. Er 7+6 i dag. Vi tenker vel at vi sier det når vi treffer familie og venner i ferien nå, rundt 9+0 til 10+2. Men jeg får suge inn magen til vi har timingen på plass. Skulle gjerne venta med å si det, men jeg tror vi sier det når vi treffer dem fysisk, siden vi bare ser dem 1-2 ganger i året.
 
Er veldig trøtt og andpusten og må ofte på do, men myter at jeg er så lite kvalm denne gangen :gen053 Kun når jeg har gått for lenge uten mat, eller det er for mye lukt og bevegelse (f.eks. Mye parfyme på toget). Synes fortsatt kaffe er godt, hurra, mens begge de forrige gangene taklet jeg ikke lukta.
 
Symptomene varierer sånn. Føler meg ikle gravid om morgenen i det hele tatt :o
 
Varierer masse her også! Kvalm og trøtt noen dager, andre ikke. I natt hadde jeg så voldsom hodepine at jeg ikke fikk sove.. måtte stå opp en gang i 4-tiden for å ta en paracet slik at jeg i det minste har fått litt søvn :confused: Drømmer også veldig mye rart! Og jeg drømmer nesten aldri til vanlig. Sære greier dette her!
 
Syns jeg ser litt gravid ut allerede i uke 9 :wideyed: Regner med at jeg bare er oppblåst, men føler at "bumpen" er ganske langt ned. Har forsåvidt spist oftere og sikkert mer enn vanlig en stund nå.. Andre som føler at buksene er litt trange?
 
Syns jeg ser litt gravid ut allerede i uke 9 :wideyed: Regner med at jeg bare er oppblåst, men føler at "bumpen" er ganske langt ned. Har forsåvidt spist oftere og sikkert mer enn vanlig en stund nå.. Andre som føler at buksene er litt trange?
Ja, veldig! Jeg er nok også ganske oppblåst, men føler at magen allerede begynner å dukke opp nå på 10+5. Ser bare fram til tul og forhåpentligvis se at alt er ok og så å fortelle det så jeg slipper å prøve å skjule det :laughing002 uansett om det er oppblåsthet eller ikke
 
Syns jeg ser litt gravid ut allerede i uke 9 :wideyed: Regner med at jeg bare er oppblåst, men føler at "bumpen" er ganske langt ned. Har forsåvidt spist oftere og sikkert mer enn vanlig en stund nå.. Andre som føler at buksene er litt trange?
Jeg har siste uka blitt ekstremt oppblåst. 8+3 i dag. Altså vi snakker så oppblåst at jeg ser 20+ uker gravid ut. Jeg går bare med skjørt, løse shorts og kjoler for egen komfort, og er spent på hvordan jeg skal klare å skjule magen når vi i morgen reiser på ferie til familie. Vi skal fortelle det til noen av dem, men ikke til alle, da settingen vi treffer dem i, gjør det krevende å stole på at ungene ikke skal fange det opp. Har tatt fram en av gravidbuksene, og gått med stor ullgenser over, og det skal «heldigvis» regne godt den ene dagen vi _ikke_ skal fortelle noe, så det blir fort antrekket den dagen.

Har ingen bump nederst på magen ennå. Den forventer jeg ikke å se før om enda endel uker. Men blir godt å slippe magen helt fri i midten av august, om jeg fortsatt er oppblåst da!
 
Også veldig trøtt og sover 2-3 timer + lur hver dag. Og mer sulten enn jeg pleier fortsatt. Ikke kvalm.
 
Er nå på 12+0 og alle symptomene mine er så og si borte. Det eneste er at jeg blir fort sliten og trøtt. I starten kunne jeg spise utrolig mye, men nå har matlysten dempet seg og jeg blir ganske mett av veldig lite.
 
Jeg veksler litt mellom Februar og Mars gruppa her. Er 9+0 i dag og symptomene har snudd til det verre. Jeg har spot blødd litt et par uker, men mest brunaktig utflod. Nå er det som dag 4 av mensen (i mengde). Kommer ingenting i truseinnlegget, men ser det på papiret når jeg tørker meg. Har en del smerter i korsryggen og livmora som stråler ned mot tissen. Var hos legen i dag og tok hcg og urinprøve. Han var ikke bekymret for SA, men jeg får seff ikke svar på hcg før etter helgen. Er ekstremt utslitt og trøtt. Er sykemeldt nå 1 uke. Har sovet enormt mye i dag. Håper bare alt er i orden der inne. Skikkelig bekymret! Flere som har opplevde smerter og blødninger i uke 9?
 
Jeg veksler litt mellom Februar og Mars gruppa her. Er 9+0 i dag og symptomene har snudd til det verre. Jeg har spot blødd litt et par uker, men mest brunaktig utflod. Nå er det som dag 4 av mensen (i mengde). Kommer ingenting i truseinnlegget, men ser det på papiret når jeg tørker meg. Har en del smerter i korsryggen og livmora som stråler ned mot tissen. Var hos legen i dag og tok hcg og urinprøve. Han var ikke bekymret for SA, men jeg får seff ikke svar på hcg før etter helgen. Er ekstremt utslitt og trøtt. Er sykemeldt nå 1 uke. Har sovet enormt mye i dag. Håper bare alt er i orden der inne. Skikkelig bekymret! Flere som har opplevde smerter og blødninger i uke 9?
Ja, blødd som en foss var hematom i livmor , baby har det helt fint.. rant nedover beina mine flere ganger men trenger ikke være farlig .. heldigvis tror de det er borte nå, men blødning kan være flere ting .. er du veldig bekymra hadde jeg bestilt en privat ul , da får du svar .. for grusomt å gå tenke på.. jeg har også hørt hjertelyd med doppler hjemme etter blødning og det har hjulpet meg til og slappe av .. for blødning er skummelt uansett ..
 
Back
Topp