Våre symptomer

På vei inn i dusjen istad så fikk jeg kjempevondt i magen :banghead: Sånn luftsmerter liksom, men nede ved livmor:depressed:
Mulig jeg har spist for mange druer idag:hilarious:
Er ellers kjempetrøtt og sover nesten hele dagene, og dårlig matlyst men sulten 24/7

Førstegangsgravid her:greet025
Blir betrygget med symptomene jeg leser nedover her. Opplever mye likt som mange andre.
Trøtt og sliten, lite energi
Ekstremt tissetrengt hele tiden
Andpusten og høyere puls
Blodtrykksfall
Hetetokter
Tett i nesa
Treg i magen
Murringer og "surkling" fra neders i magen og følelsen av "nedpress" i tissen.
Er ikke så øm i brystene enda, bittelitt i brystvortene bare. Ikke kvalm enda. Ingen hodepine. Bare veldig, veldig trøtt.
5+1 her nå.:)

Nå har trøttheten slått inn 5+3 og sovna mens jeg leka med treåringen i sta.

Veldig søvning, men selv om jeg prøver å tilrettelegge for god søvn, blir det lite og dårlig kvalitet på natt.

I dag og i går ble jeg veldig svimmel. Så nå skal jeg ha ekstra fokus på jernrik mat og ekstra med væske neste par ukene for å se om det utgjør en forskjell.

Jobba veldig hardt siste ukene, så har fått unna endel, til leders glede, så nå håper jeg også jeg kan få litt godvilje til uka når jeg åpenbart er litt mer preget av symptomene. Det ideelle er å trappe ned og roe ned før ferie (for alle), men det som stort sett skjer er at man jobber hardere for å få unna ting. Jeg har tre uker til ferie, så nå skal jeg virkelig ha fokus på å roe ned.

I går hadde jeg en nydelig dag, ingen kvalme og grei energi. Tenkte at nå er det verste over, men bæm i dag kom den tilbake med full styrke og mer til. Så irriterende!! :arghh:

6+0 i dag, og så og si helt uten symptomer. I allefall symptomer som er 100% sikkert graviditet. Trøtt? Ja, men jeg har jo to barn. Sulten? Alltid, uansett. Kvalm? Tja, når sulten, men det er jeg jo ellers også? Hvilepulsen har økt med noen få slag, fra 49 til 53, det er jo ikke noe å skrive hjem om. Får blaff av engstelse av og til, men prøver å betrygge meg selv med at hvis det går bra så er det jo digg å ikke være så dårlig. Går det galt så får jeg forhåpentligvis snart vite det! Jeg har veldig ømme brystvorter da, men nå klarer jeg ikke for mitt bare liv å huske om de var sånn før jeg ble gravid. Jeg tror ikke det, men det hjelper jo lite :hilarious: 10 dager til UL, det blir greit med en fasit!

6+0 i dag, og så og si helt uten symptomer. I allefall symptomer som er 100% sikkert graviditet. Trøtt? Ja, men jeg har jo to barn. Sulten? Alltid, uansett. Kvalm? Tja, når sulten, men det er jeg jo ellers også? Hvilepulsen har økt med noen få slag, fra 49 til 53, det er jo ikke noe å skrive hjem om. Får blaff av engstelse av og til, men prøver å betrygge meg selv med at hvis det går bra så er det jo digg å ikke være så dårlig. Går det galt så får jeg forhåpentligvis snart vite det! Jeg har veldig ømme brystvorter da, men nå klarer jeg ikke for mitt bare liv å huske om de var sånn før jeg ble gravid. Jeg tror ikke det, men det hjelper jo lite :hilarious: 10 dager til UL, det blir greit med en fasit!
Er som deg, med ingen tydelige symptomer og er på 5+6, så bare «en dag bak»‍♀️ Har bare murringer, som jeg har hatt nærmest konstant i 2,5 uke nå, utenom det ingenting. Ikke en gang ømme pupper. Har aldri hatt det i løpet av syklus heller, så kanskje det henger sammen. Prøver å trøste meg med at jeg er heldig som ikke merker noe, men tok en ny graviditetstest før helgen bare for å få bevis for meg selv at jeg fortsatt er gravid. Tror ikke helt på det før det skjer noe mer liksom

Er som deg, med ingen tydelige symptomer og er på 5+6, så bare «en dag bak»‍♀️ Har bare murringer, som jeg har hatt nærmest konstant i 2,5 uke nå, utenom det ingenting. Ikke en gang ømme pupper. Har aldri hatt det i løpet av syklus heller, så kanskje det henger sammen. Prøver å trøste meg med at jeg er heldig som ikke merker noe, men tok en ny graviditetstest før helgen bare for å få bevis for meg selv at jeg fortsatt er gravid. Tror ikke helt på det før det skjer noe mer liksom
Nei det er vanskelig når man ikke har noe håndfast. Jeg har vært veldig kvalm i tidligere graviditeter, og forventer liksom det, men det behøver jo ikke bli sånn denne gangen likevel. Gleder meg allerede nå til jeg kjenner bevegelser, for da er det mye lettere å forholde seg til at det er liv der inne.

Nei det er vanskelig når man ikke har noe håndfast. Jeg har vært veldig kvalm i tidligere graviditeter, og forventer liksom det, men det behøver jo ikke bli sånn denne gangen likevel. Gleder meg allerede nå til jeg kjenner bevegelser, for da er det mye lettere å forholde seg til at det er liv der inne.
Har kun en SA i uke 7ish for 8 år tilbake av erfaring med graviditet, så mye engstelig for at det ikke går osv når en ikke kjenner noen symptomer. Da var jeg sinnsykt trøtt/sliten fra noen dager før mensen, utenom det var det ikke noe symptomer. Nå er jeg jo ikke det heller.
Har saumfart forum og ser det er flere som ikke får det før uke 6-7-8 og prøver å holde fast ved at det er normalt det også.. men blir nok en TUL i løpet av et par uker her også, om jeg kommer så langt. Håper virkelig det går veien!
Fælt når en går og håper på å våkne kvalm og fæl!

Kort lunte…. Særlig denne uken! 8+1 i dag. Har flere symptomer, men lunta er fremtredende :rolleyes:

Jeg er ekstremt trøtt! Er ganske pigg etter jeg har stått opp om morgenen, men sånn midt på dagen bli jeg skikkelig kvalm og uggen, og dette kan vare resten av dagen. Jeg blir også fryktelig kvalm om det går for lenge mellom jeg spiser, og når jeg først spiser, så klarer jeg å spise bare litt om gangen, blir veldig fort mett. Har ikke spydd enda da, heldigvis. Det slapp jeg med de to andre også, så forhåpentligvis er jeg like heldig denne gangen.
I tillegg er jeg skikkelig oppblåst, så man kan egentlig se på meg at jeg er gravid allerede. Klarer ikke å holde inn magen i det hele tatt, så jeg tror nok vi må avsløre det for barna og øvrig familie tidligere enn vi hadde tenkt. Er 7+2 idag.

Jeg er ekstremt trøtt! Er ganske pigg etter jeg har stått opp om morgenen, men sånn midt på dagen bli jeg skikkelig kvalm og uggen, og dette kan vare resten av dagen. Jeg blir også fryktelig kvalm om det går for lenge mellom jeg spiser, og når jeg først spiser, så klarer jeg å spise bare litt om gangen, blir veldig fort mett. Har ikke spydd enda da, heldigvis. Det slapp jeg med de to andre også, så forhåpentligvis er jeg like heldig denne gangen.
I tillegg er jeg skikkelig oppblåst, så man kan egentlig se på meg at jeg er gravid allerede. Klarer ikke å holde inn magen i det hele tatt, så jeg tror nok vi må avsløre det for barna og øvrig familie tidligere enn vi hadde tenkt. Er 7+2 idag.
Ja forstår hva du mener mye av det samme hær.. hær kom kvalmen i uke 4 og vært. Av/på. Kan våkne på natta drit kvalm . Og kvalmen kommer og går hele dagen.. heldigvis ikke kastet opp bare drit kvalm.

Jeg er bare veldig trett. Har følt på bittelitt kvalme på ettermiddagene særlig hvis det er en stund siden jeg har spist. Men ikke hver dag. 6+6 idag.

Okei, jeg har bare lest at kvalme i svangerskap er tegn på at hcg stiger, så er lettere bekymra :nailbiting:
Jeg har aldri blitt kvalm før rundt uke 8 el 9, og har da vært litt kvalm i noen uker.

Ja, kvalme kan være et regn på at hcg stiger, men ny forskning tyder på at mengden kvalme avhenger av et protein som noen har mye av, og andre har lite av. Ingen kvalme er ikke et tegn på at hcg ikke stiger i alle fall.

Trøtt og tung i kroppen, bilsyk/fyllesyk kvalm. Hjelper å småspise og ha på seabands. Og ellers ta et rolig tempo.
Kjenner det vokser og strekkes.. veldig oppblåst og forstoppet :bag: Kulemage allerede… wee :grumpy:

Hyppig trang til å late vannet
Restless legs om kvelden
Plutselig trøtt på de rareste tidspunkt
Ekstremt nærtagen

8+5: Zzzzzzzz og sånn går no dagan! Sover ekstremt mye (på dagtid), gjør lite, er uggen og oppblåst. Litt svimmel innimellom siste uka. Er hjemme fra jobb. Lite matlyst og orker kun små mengder og lett mat (mest kald). Jeg som elsker varmmat til vanlig.. I skrivende stund er samboer ute og kjøper smoothie, skyr drikke, frukt og bær fordi jeg sliter med å få meg mat..

Slet veldig med rastløse ben i noen uker (ble noen netter på sofaen!), men har hjulpet med bbhugme puta. Får sovet bedre om nettene nå, heldigvis.

Hei igjen. Da var jeg 6+3 nå. Syns jeg har mildere symptomer nå. Ikke så ømme bryst, men puppene har vokst en del. Det har for øvrig magen og da jeg er sinnsykt oppblåst og forstoppa. Konstant sulten og føler meg tjukk. Og trøtt. Veldig veldig trøtt. I dag sovna jeg foran pc'n PÅ jobb! :dead: er fortsatt ofte tissetrengt, men ikke like ekstremt som forrige uke. Da følte jeg blæra aldri ble tømt. Nå kan det gå lenger mellom hvert dobesøk men føler fortsatt at jeg aldri blir ferdig med å tisse. Det kommer liksom hele tiden en dråpe til og enda en dråpe til. :happy090

Hei igjen. Da var jeg 6+3 nå. Syns jeg har mildere symptomer nå. Ikke så ømme bryst, men puppene har vokst en del. Det har for øvrig magen og da jeg er sinnsykt oppblåst og forstoppa. Konstant sulten og føler meg tjukk. Og trøtt. Veldig veldig trøtt. I dag sovna jeg foran pc'n PÅ jobb! :dead: er fortsatt ofte tissetrengt, men ikke like ekstremt som forrige uke. Da følte jeg blæra aldri ble tømt. Nå kan det gå lenger mellom hvert dobesøk men føler fortsatt at jeg aldri blir ferdig med å tisse. Det kommer liksom hele tiden en dråpe til og enda en dråpe til. :happy090
Jeg er også 6+3, og har det på akkurat samme måte. Har de samme symptomene som før, men føler de er mildere. Føler også magen har vokst, men er nok var fordi jeg er så oppblåst!

Jeg har slitt med diare siden fredag så når jeg plutselig ble veldig kvalm når jeg sto opp på søndag, så trodde jeg det var sykdom. Men nei, morgen kvalmen har meldt sin ankomst. Jeg klarte ikke å åpne kjøleskapet for å ordne frokost engang... :arghh: Fikk i meg en yoghurt og litt nøtter, og da ble jeg bedre. I går var jeg ikke særlig kvalm når jeg sto opp, men var litt kvalm utover dagen. I dag er jeg super kvalm igjen... Og jeg som var bekymret for lite symptomer de siste to ukene... :hilarious:

Back
Topp