Babydrømmen <3

Kine_M

Flørter med forumet
Hei, folkens! nå tenkte jeg at jeg skulle starte egen dagbok her, rett og slett for at jeg trenger å "snakke" med noen, da jeg føler meg egentlig ganske ensom oppi denne situasjonen, selv om jeg så klart ser at det er andre der ute som er på sånn ca samme reise som meg:bunny
MEN: hei! Jeg er 26 år gammel og er forlovet med verdens fineste mann:Heartred Han er en del år eldre enn meg og har et barn ifra tidligere forhold. Vi har vært oss 2 i snart 7 år, og vi har det helt topp. I desember ble vi enige om å prøve å få en liten skatt isammen og januar var første PP som endte i en hel hau av ingenting, nå er vi inne i PP2, og jeg er dritspent på om det er noe på gang snart. Jeg sluttet på p-piller i september (ikke for å bli gravid den gang da, men for å bli litt bedre kjent med egen kropp uten hormoninnskudd på 5 året på rad...) etter det så har syklusen vært litt så som så, men nå ser det ut til at jeg har en syklus på rett rundt 31/32 dager, og at el da er 2-3 dager senere enn det flo appen viser.. så her krysser jeg alt jeg har for at det klaffer fort! Er selvfølgelig klar over at det kan ta tid, altså, men det er lov å håpe :Heartred:Heartred Jeg håper flere ønsker å følge denne dagboken, også blir det sporadiske innlegg her når jeg føler behovet for å lette litt på tankekjøret :Heartred:bunny
 
Ønsker dere masse lykke til på denne reisa :Heartred Dette er en fin plass å lufte tanker og følelser, for det er mye som foregår i hodet på en når en står i en prøveboble. Og man vil jo helst ha positiv test så snart som mulig :)
 
Ønsker dere masse lykke til på denne reisa :Heartred Dette er en fin plass å lufte tanker og følelser, for det er mye som foregår i hodet på en når en står i en prøveboble. Og man vil jo helst ha positiv test så snart som mulig :)
Tusen takk:Heartred ja altså jeg skulle jo helst hatt både 1 og 2 babyer i armene i skrivende stund, haha!:hilarious::Heartbigred
 
Nattevakttankene..

Jeg sitter på siste nattevakta før en uke fri, jeg jobber alene og får derfor litt ekstra god tid til å havne i et tankekjør (jippi...)
Idag har det vært både morsdag og fastelavn, noe min familie alltid har markert frem til 2013 da moren min dessverre døde så alt for ung. Det føles virkelig som en hel evighet siden (og det er det jo nesten også..)
Denne dagen har gått med til å kjenne litt ekstra på savnet, og også hvor sårt det er å ikke kunne markere denne dagen med å være en mamma selv. Jeg har jo en "bonusdatter" som har vært hos oss hele uka, og det har vært en fin distraksjon idag, da :Heartred :Heartred Men hun begynner å bli veldig spørrende om når det kommer en baby i hus, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare, siden pappan ikke svarer henne på det, så prater jeg det heller litt bort siden jeg ikke vet noe enda, vi prøver jo for harde livet, men om det skjer? aner ikke:p

Jeg trodde jo forresten at jeg skulle ha EL i morgen (12/2) men dagens el test viste klinkende negativ, så nå er jeg bare kjempeforvirret :laughing002
Samtidig så drakk jeg dagens energidrikk på veg til jobb, og jeg har aldri blitt så kvalm av det før, så jeg begynner jo å overtenke med en gang:laughing002
Det var jo tross alt sånn bestevenninna mi fant ut at hun var gravid for noen år siden...:bunny

Jeg veit ikke hvor jeg vil med dette innlegget her altså, annet enn å oppdatere på dagens eltest, og morsdagstanker.. jeg tenker forøvrig å ta eltester frem til ikm 25/2, så ser vi.. :Heartred
 
Så spennende!! Masse lykke til på reisen, håper dere får en liten spire i magen ganske snart ☺️❤️❤️
 
Meg? Dramatisk? Neiiiii??

Haha, jeg blir jo nesten flau over egne skriverier på forrige innlegg, men kan meddele at eggløsningstest viste VELDIG positivt idag, og da beregnet flo appen at el er imorgen (13/2) :D
Den siste tiden når jeg har googlet meg ihjel på el og el symptomer så har jeg oppriktig trodd at jeg ikke har el, da jeg ikke kjenner igjen noen av symptomene, men BAM(!) der var’n:D:laughing021
(Aksjer har allerede blitt lagt inn, er heldigvis velsignet med en hjemmeværende mann..:Heartred)
Motet har blitt løftet, og nå skal jeg ta meg en powernap før handletur med mann og bonusdatter etter skoleslutt (payday idag er det óg!:p)
D66FEA4A-F776-4E53-B796-640C4D47E78A.jpeg
 
Valentinesday og (hele) 1DPO

Idag er det valentinsdagen, og jeg skal for første gang få feiret den isammen med mannen :Heartred Ikke noe fancy opplegg, men vi skal ut å spise, og det er ikke hverdagskost her i hus.. :hilarious:
Jeg er også 1DPO idag, ikke at det har noe å bety i den forstand, men så har man ihvertfall en oversikt.. Vi har virkelig prøvd denne mnd her, så fallhøyden er faktisk ganske stor om det ikke skulle klaffe denne mnd heller.. Jeg har hatt voldsomme symptomer på EL denne mnd ihvertfall i motsetning til forrige mnd da jeg ikke merka noe som helst, men det største symptomet har vært en sultfølelse som ikke har blitt tilfredstilt av noenting:laughing002

Jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å vente til IKM med å teste, så jeg kommer til å teste om 9 dager.. Da er jeg jo 10DPO og i følge samtlige på dette forumet og i IKM grupper så er det da man tidligst ser strek om det er noe der, da.. :Heartred
Håpet og forventningene er utrolig høye denne mnd, merkelig nok.. Jeg klarer ikke å roe det ned heller så det får bare være.. I mellomtiden så lever jeg mer eller mindre som gravid allikevel, eneste er at jeg fortsatt drikker koffein.. :laughing002

Har dere noe planer for valentinsdagen? feirer dere? :Heartred
 
8 dpo

*sukk*, ingen symptomer på noe som helst på dette tidspunktet.. ikm er på søndag (25/2), og i en perfekt verden så vil jeg jo vente med å teste til da, men la oss være ærlige da, jeg kommer til å starte testing i morgen, altså 9 dpo (vil egentlig begynne å teste idag, men er redd for masse negative tester da det er for tidlig, men jeg har hamstra tester av forskjellige merker, så lagerbeholdninga er god ihvertfall :hilarious:)
Men tilbake til det her med symptomer, de symptomene jeg har hatt er akkurat de samme jeg hadde forrige syklus når tr var "rett rundt hjørnet", så jeg tviler på klaff denne mnd også.. Jeg ser jo på disse dagbokinnleggene mine at jeg er tydelig en person som tar sorgene på forskudd haha! Det sier mannen min også, han er igrunnen litt lei av det tror jeg, for jeg blir alltid veldig oppgitt av meg selv når ting går greit til tross:hilarious:
Jeg er inne i en tankeboble om dagen som kun omhandler baby, og ultralydundersøkelser, jordmortimer og legetimer, som er litt rart da jeg aldri har vært gravid før, og er jo antakeligvis ikke det nå heller, men jeg gleder meg så mye til den dagen jeg kan gjøre disse tingene, men det føles såå uoppnåelig :banghead::banghead: Jeg er i pp2, og jeg er allerede møkkalei av negative tester, så føler jo på ordentlig at jeg ikke egner meg som prøver.. arrgh..
Uansett, jeg smører meg med usynlig tålmodighetsserum og håper at jeg klarer å drøye testing til imorgen...

.. to be continued :Heartred
 
Skjønner godt du er utålmodig, det blir vi alle i en prøveperiode og vi skulle vel helst hatt den positive testen i går :love2

Men her er litt statistikk:
Bare en av fire lykkes i å bli gravide den første måneden de prøver. 60 prosent lykkes i løpet av tre måneder. 80-85 prosent blir gravide innen ett år, mens 90-95 prosent lykkes i å bli gravide i løpet av to år.

Så oddsen er hvertfall veldig god for at du er gravid i løpet av noen få måneder :love2
 
Skjønner godt du er utålmodig, det blir vi alle i en prøveperiode og vi skulle vel helst hatt den positive testen i går :love2

Men her er litt statistikk:
Bare en av fire lykkes i å bli gravide den første måneden de prøver. 60 prosent lykkes i løpet av tre måneder. 80-85 prosent blir gravide innen ett år, mens 90-95 prosent lykkes i å bli gravide i løpet av to år.

Så oddsen er hvertfall veldig god for at du er gravid i løpet av noen få måneder :love2
Takk for oppmuntrende ord! :Heartred Vet du- jeg screenshotter den kommentaren din jeg:hilarious::Heartred
 
Tiden etter eggløsning er ofte verst!! tiden går så utrolig sakte. Håper det kommer liten lur positiv test snart. :love017

Ang symptomer; har inntrykket at det er nesten lite vits å basere om det klaffet på symptomer. Det er veldig individuelt, noen får symptomer, noen får det senere i graviditeten, andre får ikke spesielt hverken i starten eller senere. Fikk veldig mye symptomer etter p-pille slutt første pp og trodde det betyr at det klaffet - men det var bare pms :laughing002 Eneste som sier noe er en g.test.
Krysser fingrene for at det er positiv g.test snart for dere. Det blir koselig. :love017
 
Tiden etter eggløsning er ofte verst!! tiden går så utrolig sakte. Håper det kommer liten lur positiv test snart. :love017

Ang symptomer; har inntrykket at det er nesten lite vits å basere om det klaffet på symptomer. Det er veldig individuelt, noen får symptomer, noen får det senere i graviditeten, andre får ikke spesielt hverken i starten eller senere. Fikk veldig mye symptomer etter p-pille slutt første pp og trodde det betyr at det klaffet - men det var bare pms :laughing002 Eneste som sier noe er en g.test.
Krysser fingrene for at det er positiv g.test snart for dere. Det blir koselig. :love017
Ja, og jeg har en ganske lang syklus (32-ish dager, så fortsatt innenfor normalen) så lutealfasen føles nesten uendelig :banghead:

Ja åh det er godt å bli litt realitetsorientert her inne, da. Det er jo veldig sant det du sier med symptomene og at alle er jo forskjellige så litt vanskelig å basere en eventuell graviditet på det:) tusen takk for kloke og fine ord:Heartred
 
10 dpo
Jeg har hatt en del symptomer de siste dagene, kramper, ømme pupper ++ så idag tok jeg en test (makesure) og den er negativ, så da klaffet det nok ikke denne runden heller.. :banghead: jeg klamrer fast på et lite håp om pos test de neste dagene, men det er nok lite sannsynlig at den snur ifra helt negativ til positiv imellom 10 og 13 dpo.. :sorry:

Bedre lykke neste mnd (?) :Heartred
 
Cd 4 :happy3
Syklusdag 4, med andre ord så dukka tr opp litt ute av det blå, 2 dager for tidlig.. nå bruker jeg dagene på nedtelling til de fertile dagene:hilarious:
Jeg har fått skifta fokuset over på ny jobb. Eller egentlig ikke ny jobb men jeg har gått ifra nattevakter over på dagtid, for helsen sin skyld..:Heartred
Jeg merka denne mnd også når jeg sitter med negative tester og menssmerter, så blir jeg så sinna..? Jeg (frivillig) skygger banen ifra mannen, så slipper han å få gjennomgå så mye:hilarious:
Jeg har hatt forumfri i helga, og det trengte jeg..:Heartred
Er veldig glad for at jeg kan «klage» litt her på forumet haha!
Ha en fin dag, folkens:Heartred
 
Forvirra??

Hei, folkens! Jeg må bare lufte litt (det er jo derfor jeg har startet denne dagboka), men jeg skjønner ingenting :hilarious:
Jeg har ikke testet for el så langt denne mnd, og har heller ikke registrert noen særlige symptomer så langt heller, jeg er på cd 20 (i følge flo appen), og i følge den så skal jeg ha el 15/3, mens når jeg bruker eggløsningskalkulatoren til babyverden så sier den at jeg hadde el 11/3, og jeg har ikke en syklus på 28 dager, så da er det jo litt vanskelig for flo appen å beregne ut ifra gjennomsnitt og sånn.. haha, men at på til så spottet jeg en del i går (hele døgnet igår, 13/3) og hvis jeg hadde el på mandag så er jeg jo nå idag 3 dpo, det her ble plutselig veldig spennende! :hilarious:
Mannen tror jeg er gravid, men det gjør han hver mnd haha.. :Heartred så utenom tydelig ønsketenkinger så sitter vi nå bare på vent for å se om tr kommer, jeg syntes det er ubehagelig å ikke ha full "kontroll", men kanskje jeg har trengt en sånn pp, haha!

nå er det snart påske, også! himmel og hav, tiden går så SYKT fort..!
 
Back
Topp