Våre symptomer

Jeg har mistet fullstendig kontrollen over kvalmen og har spydd i snart et døgn i strekk. Jeg er utslitt og har ikke noe mer å kaste opp:banghead:
Hva enn jeg spiser så kommer alt ut igjen, spiser lett men hjelper ikke. Har kontaktet legen på grunn av vektnedgang, skal bli lagt inn på sykehuset innen denne uken for å få næring via infusjon
Stakkars dere :confused: Det høres helt forferdelig ut.. føler meg takknemlig og heldig som ikke har vært eller er noe kvalm.

Oppdatering: kvalmen lever sitt beste liv på ettermiddagene og alt jeg har fått i meg i løpet av en hel dag er 5 salte kjeks, og 1,5 rundstykke :banghead:

Har så sinnsykt til hodepine. Slet med det fra før, men nå som jeg kun kan ta Paracet så vedvarer den. Har hatt det hver dag denne uka, og jeg fungerer ikke uten å ta noe for det. Vil jo ikke ta så mye av det heller :( Legen sier jeg skal ta det kun når det er høyst nødvendig, men jeg må ta flere ganger om dagen i flere dager på rad for at det forhåpentligvis skal gå over. Ikke får jeg sove når jeg har vondt i hodet heller, og siden jeg i tillegg sliter med søvn, så blir det virkelig en ond sirkel. Vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg ikke liker at jeg må ta Paracet hele tiden. Redd det skal ta skade på fosteret. Har også lest at det blir større sjanse for ADHD og autisme ved høyt forbruk hos mor under svangerskap, men vet ikke om det stemmer. Noen tips? :smiley-angelic001

Fortsatt noe symptomer...
Ømme pupper, kvalm stort sett hele tiden, trøtt og sliten..null matlyst, sykt irriterende med forsterket luktesans :bag: å springer på toalettet hele tiden

Her er jeg kvalm, ømme nipler når baby ammer, forsterket luktesans og ekstremt trøtt. Blir jo trøtt av nattamming til vanlig, nå må jeg sove når baby sover :sleep011

Har så sinnsykt til hodepine. Slet med det fra før, men nå som jeg kun kan ta Paracet så vedvarer den. Har hatt det hver dag denne uka, og jeg fungerer ikke uten å ta noe for det. Vil jo ikke ta så mye av det heller :( Legen sier jeg skal ta det kun når det er høyst nødvendig, men jeg må ta flere ganger om dagen i flere dager på rad for at det forhåpentligvis skal gå over. Ikke får jeg sove når jeg har vondt i hodet heller, og siden jeg i tillegg sliter med søvn, så blir det virkelig en ond sirkel. Vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg ikke liker at jeg må ta Paracet hele tiden. Redd det skal ta skade på fosteret. Har også lest at det blir større sjanse for ADHD og autisme ved høyt forbruk hos mor under svangerskap, men vet ikke om det stemmer. Noen tips? :smiley-angelic001
Sliter med det samme, men har klart meg i det store og hele uten smertestillende. Hvor sitter hodepinen din? Min er veldig klassisk spenningshodepine, så det hjelper med press i nakken og ansiktsmassasje for meg. Jeg legger meg med en ball eller noe annet hardt i nakken og trykker på panna haha. Eller så synes jeg kald klut over panna og øynene hjelper. Ellers hjelper det for meg å kutte ut sukker, og passe på å spise jevnt og sunt

Sliter med det samme, men har klart meg i det store og hele uten smertestillende. Hvor sitter hodepinen din? Min er veldig klassisk spenningshodepine, så det hjelper med press i nakken og ansiktsmassasje for meg. Jeg legger meg med en ball eller noe annet hardt i nakken og trykker på panna haha. Eller så synes jeg kald klut over panna og øynene hjelper. Ellers hjelper det for meg å kutte ut sukker, og passe på å spise jevnt og sunt
Sitter på høyre side, bak øyet og i panna. Har brukt kald klut jeg også, som lindrer litt der og da. Har også prøvd massasje av nakken og i skulderpartiet. Takk for tips!

Jeg er kvalm på kveldstid og har generelt svært lite å gå på av energi :(

Kvalmen har gitt seg litt de siste dagene heldigvis og ting begynner å smake litt bedre igjen. Men fyyy søren å puppene sprenger :dead:

Jeg er småkvalm innimellom, sykt trøtt og fryser. Veldig oppblåst og har mye rare murringer, stikkinger etc. Litt ømme bryster.

8+5 Kvalm innimellom, føles litt bedre ut idag, men er verst på kvelden da. Kjøpte Postafen på apoteket, og tror det hjelper, eller så begynner kvalmen kanskje å avta. Veldig hard mage!! Prøvde linfrø men funket ikke, må få tak i noe laktulose :rolleyes: Litt ømme bryster.

8+5 Kvalm innimellom, føles litt bedre ut idag, men er verst på kvelden da. Kjøpte Postafen på apoteket, og tror det hjelper, eller så begynner kvalmen kanskje å avta. Veldig hard mage!! Prøvde linfrø men funket ikke, må få tak i noe laktulose :rolleyes: Litt ømme bryster.
Jeg kjøpte også postafen på apoteket, men de mente jeg ikke kunne ta den som gravid? Ble så usikker så har ikke startet enda. Hvor mange tar du?

Har mye mer cravings denne graviditeten! Lurer på om det er fordi jeg ammer (og det er lavere nivåer muligens av forskjellige vitaminer). Har spesielt lyst på koteletter :D :hilarious:

Jeg kjøpte også postafen på apoteket, men de mente jeg ikke kunne ta den som gravid? Ble så usikker så har ikke startet enda. Hvor mange tar du?
Oj! Når jeg kjøpte de så var de faktisk litt usikre på om jeg kunne ta de, men de fant ikke helt ut av det.. Jeg har lest om så mange som tar de og som har fått resept av lege, så tenkte det var noe av det vanligste man kunne ta som gravid :smiley-ashamed004 Håper det ikke er skadelig! Har bare tatt en om dagen :)

Back
Topp