Våre symptomer

Har så sinnsykt til hodepine. Slet med det fra før, men nå som jeg kun kan ta Paracet så vedvarer den. Har hatt det hver dag denne uka, og jeg fungerer ikke uten å ta noe for det. Vil jo ikke ta så mye av det heller :( Legen sier jeg skal ta det kun når det er høyst nødvendig, men jeg må ta flere ganger om dagen i flere dager på rad for at det forhåpentligvis skal gå over. Ikke får jeg sove når jeg har vondt i hodet heller, og siden jeg i tillegg sliter med søvn, så blir det virkelig en ond sirkel. Vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg ikke liker at jeg må ta Paracet hele tiden. Redd det skal ta skade på fosteret. Har også lest at det blir større sjanse for ADHD og autisme ved høyt forbruk hos mor under svangerskap, men vet ikke om det stemmer. Noen tips? :smiley-angelic001
Kanskje det kan være noen gode tips i podcasten the huberman lab der han snakker om ulike hodepiner og hva som kan lette de forskjellige. Den hjalp meg veldig med å forstå hodepiner og hvor ulike de er. Han er professor ved stanford university og går ekstremt nøye til verks.
 
8+5 Kvalm innimellom, føles litt bedre ut idag, men er verst på kvelden da. Kjøpte Postafen på apoteket, og tror det hjelper, eller så begynner kvalmen kanskje å avta. Veldig hard mage!! Prøvde linfrø men funket ikke, må få tak i noe laktulose :rolleyes: Litt ømme bryster.
Sviske smoothie eller juice og/eller helt average magnesium fra apoteket hjelper meg veldig hvis det går treigt.
 
Kanskje det kan være noen gode tips i podcasten the huberman lab der han snakker om ulike hodepiner og hva som kan lette de forskjellige. Den hjalp meg veldig med å forstå hodepiner og hvor ulike de er. Han er professor ved stanford university og går ekstremt nøye til verks.
Takk for tips :Heartred
 
Ekstremt sulten - flere som har merket forskjell på det?
Ja.. Jeg våknet klokken 3 i natt og trodde jeg skulle krepere. Våknet og spiste to brødskiver, det holdt ikke så spiste en halv frossenpizza en halvtime senere :dead: Selv når jeg akkurat har spist kan jeg kjenne på sulten. Tror det bare er sånn kvalmen hos meg delvis manifesterer seg..
 
Trøtt (der hjelper det jo ikke med en fra før :p ) fått treg mage nå (jippi…) og sånn kvalmsulten hele tiden. Bare måtte ha burger i dag for å få noe feit mat, men blir jo deretter oppblåst og fin etterpå :hilarious: 9+2 og var den tiden her som var verst sist. Skal to dager på seminar med fly og lange dager, veldig spent på om jeg klarer å ikke vekke mistanke. Litt for glad i øl fra før, så mulig noen avslører mine alkoholfrie valg under middagen, men får ta det som en utfordring :cat:
 
Jeg er litt der at alt har minsket litt, eller bare mer stabilt. Jeg er trøtt, men ikke STUPTRØTT hele døgnet, sover lang natt. NULL matlyst, men ikke kvalm. Reagerer ikke så mye på lukt, men legger mer merke til den - syns alt lukter litt guffent. Puppene er ømme og tunge, men jeg dør ikke i dusjen, ligamentsmerter kommer og går. Ikke noe særlig cravings, men litt ting jeg spiser/drikker mer av enn normalt, og noen ting jeg vanligvis spiser/drikker mye av som jeg nå ikke syns er godt. Tungpustet og varm i kroppen. Oppblåst til tusen, men bare mer vant til det tror jeg..

Alt er liksom bare litt blæh..
 
9+4 i dag i følge siste ultralyd. Jeg er så vanvittig trøtt og kvalm gjennom kvalmestillende. Og puppene er så harde og vonde og stikker i tide og utide. Jeg kan enten rydde litt eller trene - da blir det som regel rydding. Føler meg skikkelig oppblåst og lubben og lat og ekkel. Skjønner ikke hvordan dere med småbarn klarer dette. Jeg har nok med å lufte hunden og holde det sånn semiryddig. Å jobbe er utelukket og jeg er heldig vis 100% sykemeldt nå. Hadde sett for meg at man var litt sliten, men klarte seg greit gjennom en vanlig dag. Sånn opplever jeg det ikke. Tror det blir med denne ene gangen - helt sikkert andre her inne som har sagt det før meg og venter barn nr 2 og 3....

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Helt kjørt her i dag og har nesten ikke gjort noe og sovet 1,5 time på dagen i tillegg til ganske ok nattesøvn. Føler det er litt håpløst. Satser på den sagnomsuste graviditets gløden og super energi om noen uker :D
 
Oj! Når jeg kjøpte de så var de faktisk litt usikre på om jeg kunne ta de, men de fant ikke helt ut av det.. Jeg har lest om så mange som tar de og som har fått resept av lege, så tenkte det var noe av det vanligste man kunne ta som gravid :smiley-ashamed004 Håper det ikke er skadelig! Har bare tatt en om dagen :)
Www.tryggmammamedisin.no :love017
 
9+4 i dag i følge siste ultralyd. Jeg er så vanvittig trøtt og kvalm gjennom kvalmestillende. Og puppene er så harde og vonde og stikker i tide og utide. Jeg kan enten rydde litt eller trene - da blir det som regel rydding. Føler meg skikkelig oppblåst og lubben og lat og ekkel. Skjønner ikke hvordan dere med småbarn klarer dette. Jeg har nok med å lufte hunden og holde det sånn semiryddig. Å jobbe er utelukket og jeg er heldig vis 100% sykemeldt nå. Hadde sett for meg at man var litt sliten, men klarte seg greit gjennom en vanlig dag. Sånn opplever jeg det ikke. Tror det blir med denne ene gangen - helt sikkert andre her inne som har sagt det før meg og venter barn nr 2 og 3....

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Helt kjørt her i dag og har nesten ikke gjort noe og sovet 1,5 time på dagen i tillegg til ganske ok nattesøvn. Føler det er litt håpløst. Satser på den sagnomsuste graviditets gløden og super energi om noen uker :D
Likt her. Uke 13+0 ifølge siste ul og har vært sånn i fem uker. 100% sykmeldt. Er utslitt og drittlei av å gjøre ingenting. Må tvinge meg i dusjen liksom. Har et barn fra før av og da var graviditeten noe helt annet enn det har vært til nå. En del kvalm og litt ekstra trøtt og klarte fint å jobbe. Denne gangen er jeg fullstendig utmattet, konstant oppblåst med forstoppelse til de grader - tar imot alle råd ift forstoppelse. Det er det verste hos meg. Noe kvalm men den verste kvalmen har gitt seg. Visste ikke at det gikk an å være så dårlig av graviditet. Alt er et ork.
 
9+4 i dag i følge siste ultralyd. Jeg er så vanvittig trøtt og kvalm gjennom kvalmestillende. Og puppene er så harde og vonde og stikker i tide og utide. Jeg kan enten rydde litt eller trene - da blir det som regel rydding. Føler meg skikkelig oppblåst og lubben og lat og ekkel. Skjønner ikke hvordan dere med småbarn klarer dette. Jeg har nok med å lufte hunden og holde det sånn semiryddig. Å jobbe er utelukket og jeg er heldig vis 100% sykemeldt nå. Hadde sett for meg at man var litt sliten, men klarte seg greit gjennom en vanlig dag. Sånn opplever jeg det ikke. Tror det blir med denne ene gangen - helt sikkert andre her inne som har sagt det før meg og venter barn nr 2 og 3....

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Helt kjørt her i dag og har nesten ikke gjort noe og sovet 1,5 time på dagen i tillegg til ganske ok nattesøvn. Føler det er litt håpløst. Satser på den sagnomsuste graviditets gløden og super energi om noen uker :D
Føler med deg...er kvalm og trøtt, har 3 barn(14,11 og 2, er separert og vil ikke si noe på jobb ennå så jobber 100% på småbarnsavdeling i barnehage...veldig klar for litt barnefri neste uke...har gitt meg selv 1 ukes frist for å bestemme meg for abort eller ikke(er 7+6 nå)...mye tankespinn om dagen...
 
9+2 og kvalmen er tilbake for fullt. Trodde den virkelig var over nå etter en hel uke med nesten null kvalme… 100% sykmeldt og føler meg som en sakkosekk her jeg ligger timer etter timer. Men har virkelig null energi. Sparer det lille energien jeg har til 2 åringen.. , mye dårlig samvittighet ovenfor henne om dagen. :sad010
 
Likt her. Uke 13+0 ifølge siste ul og har vært sånn i fem uker. 100% sykmeldt. Er utslitt og drittlei av å gjøre ingenting. Må tvinge meg i dusjen liksom. Har et barn fra før av og da var graviditeten noe helt annet enn det har vært til nå. En del kvalm og litt ekstra trøtt og klarte fint å jobbe. Denne gangen er jeg fullstendig utmattet, konstant oppblåst med forstoppelse til de grader - tar imot alle råd ift forstoppelse. Det er det verste hos meg. Noe kvalm men den verste kvalmen har gitt seg. Visste ikke at det gikk an å være så dårlig av graviditet. Alt er et ork.
Jeg har i samråd med lege begynt å ta en pose movicol hver dag. Det var det eneste som kunne hjelpe min forstoppelse. Aldri opplevd lignende
 
Likt her. Uke 13+0 ifølge siste ul og har vært sånn i fem uker. 100% sykmeldt. Er utslitt og drittlei av å gjøre ingenting. Må tvinge meg i dusjen liksom. Har et barn fra før av og da var graviditeten noe helt annet enn det har vært til nå. En del kvalm og litt ekstra trøtt og klarte fint å jobbe. Denne gangen er jeg fullstendig utmattet, konstant oppblåst med forstoppelse til de grader - tar imot alle råd ift forstoppelse. Det er det verste hos meg. Noe kvalm men den verste kvalmen har gitt seg. Visste ikke at det gikk an å være så dårlig av graviditet. Alt er et ork.
Da jeg var utbrent var jeg enormt forstoppet. Det som hjalp var sviskejuice og smoothie (den til baby). Magnesium fra apoteket - den helt vanlige kan også hjelpe, ikke alle de fancy som hjelper. Og så er det jo bevegelse. Tøying er alt jeg makter hvis jeg får til.

Så deilig å ikke være alene om å føle at dette er håpløst! Liten trøst.
 
8+3 idag.. kvalm så og si hele dagen. Haster opp et par ganger om dagen,trøtt og nå begynner jeg å merke det i bekkenet ‍
Fikk bekkenløsning og låsning like tidlig sist svangerskap
 
Jeg trenger hjelp her jeg, hva kan jeg gjøre med rastløse ben å armer? Jeg blir gal snart jeg får ikke sove om natten pga dette.
 
Back
Topp