Våre symptomer

Altfor mye luft i magen = luftsmerter.. Hodepine og trøtt.. Har brukt egenmelding to dager nå, så får vi se :happy8 Merkbart større bryst med blåe synlige blodårer. Ekstremt ømme. Vondt å gå i trappen
 
12+6 i dag i følge siste ultralyd i går (11+6 i følge menstermin), og fremdeles 50% sykemeldt, dønn kvalm for 8. uken på rad selv med full dose Xonvea, mye svimmel, konstant sliten, oppblåst, ømme pupper som nå er merkbart større, og tendenser til forstoppelse.

Vet ikke hvordan det er med dere andre som også er kvalme, men her merker jeg at kvalmen øker veldig på hvis jeg tøyer strikken for mye mtp aktivitet/stress, så jeg har fått tydelige anbefalinger fra både fastlegen og gynekologen som har fulgt opp hittil om å roe veldig ned. Hadde sikkert vært lurt med 100% sykemelding som fastlegen foreslo, men har bare ikke samvittighet for det overfor egne pasienter på jobb :dead:
Heldigvis så har jeg en oppgave på jobb akkuratt nå hvor jeg slipper å stresse og kan sitte mye. Men jeg har hatt ett par dager hvor jeg begynte å stresse å da ble jeg ordentlig dårlig med en gang så det måtte jeg bare slutte med.
 
I natt har jeg sovet 13 timer, og gårsdagen hadde jeg fri fra jobb… Kunne sikkert sovet enda lengre også, hva skjer med kroppen :oops:
Kvalmen er gått over til ekstrem sult siste uka, tar fortsatt Postafen x 2. Må spise ofte, hvis ikke får jeg fysisk vondt i magen føler jeg. Andre som opplever det samme? Har også dager hvor jeg føler meg deppa, trolig pga hormoner og at jeg ikke har så mye å finne på om dagen. Føler dagene går så sakte…
 
100% sykemeldt for jeg er så sinnsykt kvalm, selv på kvalmestillende, og helt utslitt. I tillegg har pollenallergien satt igang men mye kraftigere enn vanlig. Noen andre som sliter? Øynene er det verste, de klør helt sinnsykt og nesespray og øyedråper hjelper ikke godt nok.
Er også så oppblåst at jeg ser ganske gravid ut. Veldig ubehagelig når familie plutselig da vil ta på magen eller ta bilde. Da blir jeg ganske sur. Merker også humøret går mer opp og ned, men det kan være utslittheten og allergien som gir null energi.
Jeg er 10+5 i dag.
 
I natt har jeg sovet 13 timer, og gårsdagen hadde jeg fri fra jobb… Kunne sikkert sovet enda lengre også, hva skjer med kroppen :oops:
Kvalmen er gått over til ekstrem sult siste uka, tar fortsatt Postafen x 2. Må spise ofte, hvis ikke får jeg fysisk vondt i magen føler jeg. Andre som opplever det samme? Har også dager hvor jeg føler meg deppa, trolig pga hormoner og at jeg ikke har så mye å finne på om dagen. Føler dagene går så sakte…
Hvor langt på vei er du? :)
Er 9+5 og føler det på nøyaktig samme måte. Fysisk vondt i magen når jeg ikke spiser konstant, ekstremt sliten og trøtt, og litt deppa… trolig fordi jeg ligger på sofaen dag etter dag - orker ikke sosialisere eller finne på noe som helst. Graviditet er ikke for pyser! :rolleyes:
 
Hvor langt på vei er du? :)
Er 9+5 og føler det på nøyaktig samme måte. Fysisk vondt i magen når jeg ikke spiser konstant, ekstremt sliten og trøtt, og litt deppa… trolig fordi jeg ligger på sofaen dag etter dag - orker ikke sosialisere eller finne på noe som helst. Graviditet er ikke for pyser! :rolleyes:
Akkurat sånn her har jeg det også. Er 9+5. helt motsatt av forrige graviditet o_O
 
Last edited:
Akkurat sånn her har jeg det også. Er 9+5. helt motsatt av forrige graviditet o_O
Usj… håper det gir seg for deg snart! :( Har det vært slik fra start?
Fascinerende at graviditeter kan vært så ulike. Var kvalm da jeg gikk gravid med datteren min, men humøret var stabilt, elsket å gå gravid og husker det som noen av de lykkeligste månedene i mitt liv. Snakk om ytterpunkter! :rolleyes:
 
Har så få symptomer at jeg blir bekymret :wtf: Litt ømme bryster, trett, økt utflod og økt slimproduksjon i nese og hals. Er 11+4 i dag og hatt lite symptomer hele veien. Alt så perfekt ut på UL da jeg var 6+4 og 9+3, hjerte slo og alle mål var slik de skulle.
 
Usj… håper det gir seg for deg snart! :( Har det vært slik fra start?
Fascinerende at graviditeter kan vært så ulike. Var kvalm da jeg gikk gravid med datteren min, men humøret var stabilt, elsket å gå gravid og husker det som noen av de lykkeligste månedene i mitt liv. Snakk om ytterpunkter! :rolleyes:
Ikke helt fra start! Jeg starta vel i sånn uke 5, og ble værre i uke 7 ish. Med førstemann kunne jeg trene og gjøre hva som helst, var ikke kvalm, uvel eller noe. Mens nå blir jeg jo utslitt av en tur på kjøpesenter! :dead:
 
Kvalmen begynner så smått å bli mindre intens her. Utenom kvalme er jeg bars sykt sliten :Heartpink
 
Morgen kvalmen er kommet tilbake etter noen dager vekk! :sour:
Fortsatt høy puls
Og god fordøyelse!! Sist graviditet når jeg mistet var jeg helt forstoppet :nailbiting:
 
11+0 og kvalmen har gitt seg heldigvis! Veldig trøtt og litt forstoppet enda, ellers går det fint nå :Heartred føler jeg har fått litt mer rund "gravid" mage men er vel for tidlig enda, sikkert bare luft
 
Ikke helt fra start! Jeg starta vel i sånn uke 5, og ble værre i uke 7 ish. Med førstemann kunne jeg trene og gjøre hva som helst, var ikke kvalm, uvel eller noe. Mens nå blir jeg jo utslitt av en tur på kjøpesenter! :dead:
Ufff! Nøyaktig som meg… startet i uke 5, verre i uke 7, og har ikke engang orket å gå pã butikken som ligger 200 meter unna :rolleyes:
Håper du kvikner til snart og at resten av graviditeten blir en god opplevelse!
 
Vonde pupper, ah!
Kvalme var ikke avtatt hos meg. Veldig svimmel og lavt blodtrykk. Har skjønt at det hjelper med mint tyggis mens jeg er kvalm, kvalmen blir litt bedre der og da!
 
Noen andre med kløende pupper og stikkinger i magen fordi livmor strekker seg?
Har stikkinger nederst på siden av magen når jeg hoster. Spesielt når jeg ligger på siden i senga! Mine pupper har ikke forandret seg i det hele tatt. Ikke har de vært ømme siden uke 5 heller. Venter på at de som nå er små rosiner skal som vanlige pupper som tilhører en voksen kvinne (forhåpentligvis) :p
 
Såååå tett i nesa, og veldig avhengig av otrivin. Ellers er jeg litt fort trøtt og sliten, og vondt i puppene. :) Men glad for at jeg ikke er kvalm lenger!
 
Back
Topp