Våre symptomer

Jeg prøvde jern forrige gang og fikk effekt av det. Kanskje det kan hjelpe deg også?
ja har tenkt på det, men fikk du vondt i magen av det? Ble så dårlig sist jeg prøvde jern, kvalm å forståppelse osv. Er slått ut med kvalme allerede så ønsker ikke å bli enda verre
 
Jeg trenger hjelp her jeg, hva kan jeg gjøre med rastløse ben å armer? Jeg blir gal snart jeg får ikke sove om natten pga dette.
Jern funket ikke for meg - legen mente det var pga jeg ikke hadde jernmangel at jern ikke fungerte.. B12 og Magnesium fungerte. Og ullsokker, samt strekking/uttøyning av armer og ben før jeg legger meg.
 
ja har tenkt på det, men fikk du vondt i magen av det? Ble så dårlig sist jeg prøvde jern, kvalm å forståppelse osv. Er slått ut med kvalme allerede så ønsker ikke å bli enda verre
Jeg prøvde den med 27 fra apoteket som skal være snill mot magen, så det hjalp for meg og jeg ble ikke dårlig. Men det funker jo kun hvis det er det du evt mangler. Relativt ufarlig etter hva jeg har undersøkt - og jordmor og lege sa det var ok for meg, så du må nesten bare prøve deg litt frem. Håper du finner en løsning på det, for det er utrolig frustrerende og ubehagelig!
 
I dag er jeg helt sinnsykt kvalm… har allerede holdt på å kaste opp flere ganger, typ kjenner det i halsen eller får vann i munnen… kan ikke huske at jeg var like kvalm da jeg gikk gravid med sønnen min :hungover:
 
Her er det kvalme konstant. Går på kvalmestillende for å få i meg mat. Å så trøtt som jeg aldri har vært. Sov 4 timer på sofaen i formiddag. Samboer lurte på om det var liv i meg å måtte sjekke om jeg pustet :laughing002 9+6 i dag.
 
Jeg har begynt å snorke, til samboers store fortvilelse… Visste ikke at det kunne skje ifbm graviditet, men etter litt googling ser det ut som at jeg ikke er førstemann ut med det…
 
Har i dag erfart mitt første blodtrykksfall. Skikkelig ekkelt. Besvimte nesten på Baker Hansen og mistet smoothien jeg nettopp hadde kjøpt og klarte ikke å prate. Og ingen hjalp meg mens jeg satt på bakken utenfor døra. Klarte heldig vis å sette meg ned, men merket ikke at jeg mistet smoothien ut av hånda en gang. Heldig vis kom samboer og hentet meg ganske raskt etterpå for jeg turte ikke gå hjem alene.
 
Likt her. Uke 13+0 ifølge siste ul og har vært sånn i fem uker. 100% sykmeldt. Er utslitt og drittlei av å gjøre ingenting. Må tvinge meg i dusjen liksom. Har et barn fra før av og da var graviditeten noe helt annet enn det har vært til nå. En del kvalm og litt ekstra trøtt og klarte fint å jobbe. Denne gangen er jeg fullstendig utmattet, konstant oppblåst med forstoppelse til de grader - tar imot alle råd ift forstoppelse. Det er det verste hos meg. Noe kvalm men den verste kvalmen har gitt seg. Visste ikke at det gikk an å være så dårlig av graviditet. Alt er et ork.
Samme her også. Føler også forrige svangerskap ikke var så slitsomt. Jeg er konstant forkjøla, og småsyk, hangler. Tett i nesen, da jeg sliter med kronisk bihulebetennelse til vanlig, og kan ikke ta alle medisinene jeg tar til vanlig. Poden drar med seg alt av virus hjem fra bhg. Utmattet og trøtt. Vet ikke hvor mye lenger dette holder, før evt sykemelding.

Angående forstoppelse. Anbefaler enten visiblin(bland en pose mer et glass eplejuice hver kveld, og styrt). Eller movicol som du kan blande med sitron/limesaft. Ingen luft i magen av noen av delen :)
 
Nesten litt bekymra for jeg er nesten ikke kvalm i det hele tatt. Bare innimellom. Men sinnsykt trøtt og sliten daØmme pupper av og på også
Ikke alle blir kvalm :) Var ikke kvalm en eneste gang med første, og har knapt kjent på noe kvalme denne gangen :) Alt annet er kommet snikende derimot ;)
 
Her er ståa ganske likt Symptommessig som det har vært.
- Ømme og vonde bryst
- Ekstrem trøtthet og stor trang på søvn.
- Lite og ingen matlyst - kjenner lite på sultfølelse.
- Oppblåst, men ikke så ille som det var tidligere.
- Luktsensitivitet er absolutt slått inn
- Tidvis forstoppelse.
- Noe smålig cravings, men ikke noe ville ting Må ha appelsinjuice OG melk til alle måltider. bacon og rømme slår aldri feil.. Kjøtt og fisk står langt nedpå lista pga lukt..

Og en sær merkelig ting! Jeg takler ikke satengsengetøy lengre.. Får helt spasmer av å sove i det!
 
Jeg har fått en ny greie nederst i magen, føles liksom som at jeg er støl/gangsperr. Men jeg har ikke trent… har vært sånn siden fredag, hva er dette her?? Energien er på vei tilbake og kvalmen kommer bare i bølger. Svimmelheten er håndterbar også igjen. Håper disse symptomene skyldes jerntilskudd og at det bare er bra at formen er litt bedre igjen. Men denne mage-greien, altså, den blir jeg ikke klok på :hilarious:
 
Jeg er 9 u på vei nå og kvalmen er på sitt verste. Jeg går på full dose xonvea (som hjelper veldig!) men nå er jeg likevel satt ut av kvalmen og har nesten ligget i sengen hele dagen.:depressed:
Æsj, er så pyton å være kvalm...jeg begynte å kaste opp i dag pga av kvalmen...å mannen som stekte løvbiff, å det hjalp ikkemeg...ikke noe middag på meg for å si det sånn :depressed:
 
Nesten litt bekymra for jeg er nesten ikke kvalm i det hele tatt. Bare innimellom. Men sinnsykt trøtt og sliten daØmme pupper av og på også
Jeg har heller ikke vært kvalm. Ikke hatt ømme pupper siden uke 5 heller. Kun vært trøtt :p
 
12+6 i dag i følge siste ultralyd i går (11+6 i følge menstermin), og fremdeles 50% sykemeldt, dønn kvalm for 8. uken på rad selv med full dose Xonvea, mye svimmel, konstant sliten, oppblåst, ømme pupper som nå er merkbart større, og tendenser til forstoppelse.

Vet ikke hvordan det er med dere andre som også er kvalme, men her merker jeg at kvalmen øker veldig på hvis jeg tøyer strikken for mye mtp aktivitet/stress, så jeg har fått tydelige anbefalinger fra både fastlegen og gynekologen som har fulgt opp hittil om å roe veldig ned. Hadde sikkert vært lurt med 100% sykemelding som fastlegen foreslo, men har bare ikke samvittighet for det overfor egne pasienter på jobb :dead:
 
12+6 i dag i følge siste ultralyd i går (11+6 i følge menstermin), og fremdeles 50% sykemeldt, dønn kvalm for 8. uken på rad selv med full dose Xonvea, mye svimmel, konstant sliten, oppblåst, ømme pupper som nå er merkbart større, og tendenser til forstoppelse.

Vet ikke hvordan det er med dere andre som også er kvalme, men her merker jeg at kvalmen øker veldig på hvis jeg tøyer strikken for mye mtp aktivitet/stress, så jeg har fått tydelige anbefalinger fra både fastlegen og gynekologen som har fulgt opp hittil om å roe veldig ned. Hadde sikkert vært lurt med 100% sykemelding som fastlegen foreslo, men har bare ikke samvittighet for det overfor egne pasienter på jobb :dead:
Jeg har svangerskapspenger, slipper stress med tanke på jobb ivertfall. Går på fulldose Xonvea, den hjalp i førsten men ikke så mye nå.. er 11+1 i dag og håper at kvalmen begynner å avta snart! ❤️
 
Jeg har svangerskapspenger, slipper stress med tanke på jobb ivertfall. Går på fulldose Xonvea, den hjalp i førsten men ikke så mye nå.. er 11+1 i dag og håper at kvalmen begynner å avta snart! ❤️
Så deilig å slippe stresset! Her er det samvittigheten som holder meg tilbake, for dessverre er det ingen som står klar til å ta over pasientene jeg har ansvar for dersom jeg skulle blitt 100% sykemeldt, så det hadde trolig bare ført til økt stress. :nailbiting: Er hvertfall sjeleglad for at det snart er påskeferie, og hååååper kvalmen roer seg omkring uke 16-17 (eller før!) som den gjorde med nr. 1
 
Så deilig å slippe stresset! Her er det samvittigheten som holder meg tilbake, for dessverre er det ingen som står klar til å ta over pasientene jeg har ansvar for dersom jeg skulle blitt 100% sykemeldt, så det hadde trolig bare ført til økt stress. :nailbiting: Er hvertfall sjeleglad for at det snart er påskeferie, og hååååper kvalmen roer seg omkring uke 16-17 (eller før!) som den gjorde med nr. 1
når det gjelder samvittighet er ikke jeg så veldig bekymret for. Jeg tror veldig sterkt på at en av de andre ansatte hadde gjort akkurat det samme ❤️ det gjelder å passe på seg selv og bebisen. Er verdt 100% å være hjemme og ikke gjøre så mye men bare slappe av og se på koselige baby ting som skal bli kjøpt etterhvert ❤️
Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt 100%. Det er kanskje vanskelig å jobbe, være kvalm og samtidig forsørge familien sin ❤️ jeg hadde pendlejobb å, stresset med det også :/
 
Jeg har også ganske milde symptomer, litt ømme pupper, litt kvalm men det hjelper med et par salte kjeks og jeg har ikke kastet opp. Her er det mest trøttheten som slår meg litt ut, er så trøtt at jeg holder på å sovne på kontoret og i møter på jobb.. Jeg er 9+6 i dag.
 
Back
Topp