Våre Cravings

Det lokale bakeriet solgte smultringer igår, og trodde jeg skulle dø!! :hilarious: men det kan ikke bli en vane:oops:
 
Som flere her skriver - Lakris. Altså, giii meg salt lakris ! Jeg holder på å bli sprø.. Skulle ønske noen kunne finne opp lakris som man kan spise uten bekymring o_O
 
Som flere her skriver - Lakris. Altså, giii meg salt lakris ! Jeg holder på å bli sprø.. Skulle ønske noen kunne finne opp lakris som man kan spise uten bekymring o_O
Hvis du ser litt over, har jeg linket til artikkel om en studie :) Du kan fint spise det, men med måte
 
Har ikke hatt noen faste cravings, men har veldig tydelige følelser til hva jeg vil og ikke vil/klarer å spise. F.eks. kan jeg nå kjenne at tomatsuppe er FULLSTENDIG uaktuelt, og jeg har heller ikke lyst på hjemmelaget pizza. Nye cravings dukker plutselig opp og noen gamle forsvinner. Jeg blir plutselig "trigget" når jeg ser, lukter eller smaker på noe. Ei venninne la ut bilde av at hun hadde stekt vafler, for noen måneder siden, og jeg ble helt fiksert! Hun kom faktisk innom meg med vafler og da jeg hadde spist dem var det over. Jeg smakte på pepperkaker på en butikk her om dagen; det var de BESTE pepperkaker jeg noen gang har spist! Så nå har jeg helt dilla på pepperkaker (men har ikke kjøpt noen enda, fordi jeg tror jeg kan finne på å spise en hel boks alene på kort tid). Dette opplever jeg ofte, at smaken av noe jeg har spist mange ganger før er 10.000 ganger bedre enn før. Jeg elsker vanligvis sjokolade, men det blir for søtt og kvalmt, så jeg spiser mye frukt (druer, blåbær, pærer og norske epler) og til helgekos går det nå i "gummigodteri" (smågodt som gjerne er litt friske og syrlige).
 
Var på butikken i går kveld og fikk brått cravings på masse rart :laughing002 Pannekaker, ostesmørbrød, grøt, chevre, sushi, mais, kjøttboller, iste, og sikkert mere til. Hadde blitt et flott koldtbord, klarte heldigvis å styre meg. Vanligvis er det ikke så mye som frister foreløpig! Håper craving på hvite kakemenn ikke dukker opp denne gang…
Kjenner meg igjen!
 
Vaniljestang (isen), lovehearts og isbiter :happy:
Også selger de ikke vaniljestang her ute i havgapet… :dead:
Ja, vaniljestang er fantastisk :Heartbigred En av de få søte tingene jeg fortsatt kan kose meg med. Hvor i alle dagerer det du bor der de ikke har det i butikken? Har du forslkt å spørre sjefen om det er mulig å bestille inn? Noen småbutikker er jo mer fleksible i forhold til det.
 
Ja, vaniljestang er fantastisk :Heartbigred En av de få søte tingene jeg fortsatt kan kose meg med. Hvor i alle dagerer det du bor der de ikke har det i butikken? Har du forslkt å spørre sjefen om det er mulig å bestille inn? Noen småbutikker er jo mer fleksible i forhold til det.
Bor bort gjemt oppi Finnmark :bag: joda, jeg er ikke eneste kunde som har spurt om sjefen kan være snill å ta inn varer og er villig til å kjøpe ett helt pari av varen enda til. Meeeen nei, det er ikke mulig og han er den typen sjef som får klage hver uke pga oppførselo_O
 
Norske epler og ellers bare søtsaker :facepalm: Huff, det kan ikke fortsette - har måtte skjerpet meg med inntaket av alt det usunne de siste ukene :smiley-ashamed004
 
Cravings er morsomt. Som flere nevner, jeg blir helt fiksert...
Jeg fikk, ved en tilfeldighet, smake berentsen eplemost på boks. Å du dæven, det er noe av det nydeligste jeg har smakt noensinne!! Dessverre er det umulig å oppdrive denne eplemosten på østlandet, uten å gå hardt til verks. Jeg sutret derfor til daglig leder på nærmeste Kiwi butikk (etter å ha vært innom ALLE butikkene i flere mils omkrets, og fått min mor til å undersøke ALLE butikker i hennes omkrets). Daglig leder på Kiwi sa at hun kunne bestille - men jeg måtte da kjøpe hele brettet, 24 bokser... Selvfølgelig sa jeg ja til dette, det betydde jo at jeg skulle få dette himmelske drikke i hus! To dager vente tid - dro tilbake til Kiwi, betalte intet mindre enn 490,- for brettet, kommer hjem og spretter den første boksen.... :confused1 Æsj... Den var da ikke god engang... :dead:
 
Jeg har ingen spesielle cravings, ei heller mat jeg vil unngå.. nesten litt kjedelig, men det er altså ingen endring i kostholdet mitt (utenom null alkohol, og lite spekemat etc).

Eneste forskjellen er at nå sørger jeg for å spise frokost hver dag ☺️

Nesten litt kjedelig… hehe. Var jo spent på hva jeg ville crave!
 
Jeg har innsett craving på melk, hahah! Mente bestemt at jeg ikke craver noe, men når pappen skulle tas ned for uka og det var 7x1,75l melk der (og samboer drikker ikke melk) så er det ganske avslørende hahah!
Jeg syns jeg leste at det er rundt denne tiden skjelettet begynner å bli hardere, så kanskje det er derfor? :joyful:
 
Back
Topp