Denne uken har jeg følt meg ufattelig tung, trist og tom. Det er nok av at jeg har vært mye hjemme den siste tiden på grunn av svangerskapskvalme, samtidig som at det nå er hjemmekontor. Jeg møter nesten ingen pga hjemmekontor, og har veldig begrenset sosial kontakt på fritiden på grunn av korona. Korona tar generelt livet av de fleste gleder, og jeg er vel ikke alene om å føle det.

Når arbeidsdagen er over, flytter jeg meg bort til sofaen og blir ufattelig demotivert og trøtt av at det allerede da er bekmørkt ute. Prøver så godt jeg kan å komme meg ut på en tur, men det er ikke alltid formen og bekkenet tillater det. I tillegg finner jeg ikke motivasjonen til å gå alene ute i mørket..

Jeg tror alle disse følelsene også fort blir forsterket av mer hormoner nå som jeg er gravid. Likevel er det utrolig kjipt å føle at jeg bare kan sitte og stirre inn i veggen hele dagen, uten å føle noe spesielt.

Nå ble dette veldig, veldig dystert her - men det er vel fort en del av reisen også.

Det er krevende å ha det sånn! Som du sier kan korona ta livsgnisten fra hvem som helst, og det tar på å være gravid også, både fysisk og psykisk. Jeg syns også svangerskapet er ganske krevende følelsesmessig, men hvis det er noen trøst for deg har det gått veldig i bølger her. Og det betyr jo at det blir bedre igjen ❤️ Har du noen gode planer for julen som kan hjelpe litt?
 
Denne uken har jeg følt meg ufattelig tung, trist og tom. Det er nok av at jeg har vært mye hjemme den siste tiden på grunn av svangerskapskvalme, samtidig som at det nå er hjemmekontor. Jeg møter nesten ingen pga hjemmekontor, og har veldig begrenset sosial kontakt på fritiden på grunn av korona. Korona tar generelt livet av de fleste gleder, og jeg er vel ikke alene om å føle det.

Når arbeidsdagen er over, flytter jeg meg bort til sofaen og blir ufattelig demotivert og trøtt av at det allerede da er bekmørkt ute. Prøver så godt jeg kan å komme meg ut på en tur, men det er ikke alltid formen og bekkenet tillater det. I tillegg finner jeg ikke motivasjonen til å gå alene ute i mørket..

Jeg tror alle disse følelsene også fort blir forsterket av mer hormoner nå som jeg er gravid. Likevel er det utrolig kjipt å føle at jeg bare kan sitte og stirre inn i veggen hele dagen, uten å føle noe spesielt.

Nå ble dette veldig, veldig dystert her - men det er vel fort en del av reisen også.
Jeg trur det er viktig å huske på at ikke alle dager er solskinnsdager :) Innimellom kommer regnet, og det gjør godt det også, på sin måte. Jeg har alltid elsket mørket, syns det er så koselig å tenne lys, krype under et pledd og bare nyte roen som følger med. Prøv å finne noe i hverdagen som gleder deg, enten det er spiren i magen, mannen, eller andre småting. Og husk - som man har sagt de siste 20 mnd: alt blir bra!
 
Denne uken har jeg følt meg ufattelig tung, trist og tom. Det er nok av at jeg har vært mye hjemme den siste tiden på grunn av svangerskapskvalme, samtidig som at det nå er hjemmekontor. Jeg møter nesten ingen pga hjemmekontor, og har veldig begrenset sosial kontakt på fritiden på grunn av korona. Korona tar generelt livet av de fleste gleder, og jeg er vel ikke alene om å føle det.

Når arbeidsdagen er over, flytter jeg meg bort til sofaen og blir ufattelig demotivert og trøtt av at det allerede da er bekmørkt ute. Prøver så godt jeg kan å komme meg ut på en tur, men det er ikke alltid formen og bekkenet tillater det. I tillegg finner jeg ikke motivasjonen til å gå alene ute i mørket..

Jeg tror alle disse følelsene også fort blir forsterket av mer hormoner nå som jeg er gravid. Likevel er det utrolig kjipt å føle at jeg bare kan sitte og stirre inn i veggen hele dagen, uten å føle noe spesielt.

Nå ble dette veldig, veldig dystert her - men det er vel fort en del av reisen også.
Det høres veldig tungt ut å ha det sånn. Husk at vi skal begrense sosial omgang, men at det er veldig lov - og også sterkt oppfordret til - å møte andre. Det er ikke sånn at vi skal isolere oss helt fra andre selv om pandemien fortsatt er her. Har du fortalt noen at du føler det sånn? En venn, eller kjæresten din? Håper du får det bedre, og at du finner noe koselig å gjøre ❤️❤️
 
Tusen takk for fine tilbakemeldinger :Heartred Snakker med mannen min om det, og vi prøver å finne småting som gjør det enklere. Det er vanskelig å se hvordan mannen går på kontoret som vanlig (samfunnskritisk jobb), også har energi til å dra på trening senere på kvelden - mens jeg bare sitter hjemme.

Da blir det en veldig ond og giddalaus-sirkel, føler jeg. Man må bruke energi for å få energi, så akkurat nå føler jeg at jeg bare må finne noe å gjøre for å dra hjulene i gang rett og slett.

Det begynner med å dra ut og kjøpe en graviditetspute for å hjelpe på bekkenet. Imorgen skal jeg til legen, og vurderer å dra på kontoret etter det.

Har også tenkt å gå dagen i dag uten å ta postafen. Veldig spent på hvordan det blir laughing6
 
Gårsdagen ble litt lettere utover kvelden. Dro en tur på butikken, fikk kjøpt meg en graviditetspute og pakket inn julegaver med samboer på kvelden. Idag har også vært litt lettere, så det er godt å kjenne på :Heartred Jeg pleier ikke å glede meg noe særlig til jul fordi jeg forbinder det med mye angst, men jeg skal forsøke å fokusere på de gode tingene med julen. Og dersom angsten kommer, så er den ikke farlig.

Idag var jeg forresten hos legen. Det var en ganske kjip opplevelse. Legen var forsinket, alt gikk veldig fort - og hun gikk fra å fortelle meg at jernlageret var normalt til at det var veldig lavt. :scratch Forsøkte å si at jeg hadde veldig vondt i bekkenet, og at jeg tror jeg har bekkenlåsning - men det hadde hun ikke tid til å se noe på.

Ellers fikk jeg beskjed om at jeg må ta glukosetest i uke 24 fordi jeg har bmi over 25. Jeg har lest at dette er noe mange blir kvalme og kaster opp av - det fungerer dårlig med min frykt for å kaste opp. Jeg synes også det høres litt unødvendig ut med en test når jeg er frisk, rask og ikke har noen tegn til diabetes. Hvis det er opp til meg, så unngår jeg gjerne testen. Svangerskapsdiabetes forstår jeg at de kan se utifra urin- og blodverdier.

Jeg har i alle fall ikke sjanse til å gjennomgå den testen.. :help

Har også fått innkalling til OUL - 3.februar. Det var veldig kjekt å få brev om :flower Også gleder jeg meg hver dag til å se meg selv i speilet for å se hvordan magen utvikler seg. Synes det er fantastisk å se den lille voksende babykulen, vil bare ha mer og mer og mer!:hello2
 
Hei,
Ville bare si at jeg også har sterk angst for å kaste opp, men glukosetesten har gått veldig fint for meg i to svangerskap. Første gangen merket jeg ingenting, andre gangen ble jeg svimmel og uvel, men det gikk fint så lenge jeg satt rolig ned og spiste litt mat før jeg begynte å bevege meg igjen.
Og når det gjelder bekken, så har jeg ikke opplevd at fastlegen får gjort noe særlig med det, annet enn å anbefale at du selv finner en fysioterapeut med avtale. Før måtte legen henvise og det avr gratis, men ikke nå mer - nå tar man kontakt selv og betaler 300,- per gang :)
Jeg har egentlig hatt bedre erfaring med osteopati mot bekkensmerter, andre synes kiropraktor mot bekken hjelper bedre.
Et alternativ til glukosetesten er å måle fastende blodsukker, så du får gjort noen målinger før frokost uten å spise eller drikke etter 00 dagen i forveien.
Lykke til videre med julefeiring og svangerskap <3 :)
 
Ellers fikk jeg beskjed om at jeg må ta glukosetest i uke 24 fordi jeg har bmi over 25. Jeg har lest at dette er noe mange blir kvalme og kaster opp av - det fungerer dårlig med min frykt for å kaste opp. Jeg synes også det høres litt unødvendig ut med en test når jeg er frisk, rask og ikke har noen tegn til diabetes. Hvis det er opp til meg, så unngår jeg gjerne testen. Svangerskapsdiabetes forstår jeg at de kan se utifra urin- og blodverdier.

Hei igjen, din fellow emetofobiker her :greet025 Ville bare si at testen er helt frivillig! De sier at man skal ta den, men om du virkelig ikke vil så kan du si nei. På den annen side; jeg gjorde det med første! Var nervøs, men gikk mye bedre enn forventet! Var søtt ekkelt kliss, men de hadde den i iskaldt kjøleskap og jeg hadde med lydbok og strikketøy og satt i en god stol og koste meg i de timene det varte. Var ganske ubrukelig resten av dagen, for ble ganske sliten av å gå uten frokost, så dét sukkerinntaket, og deretter en stor og god lunsj, men gikk altså over all forventning! Ingen av de fire andre damene som satt i samme rom etter samme prosedyre kastet opp eller var grønne i fjeset, bare så det er sagt! ;) Syns det var litt usensitivt av legen å legge det frem sånn.. :confused:
 
Hei alle fine mennesker ❤️ Forrige uke startet dårlig. Var veldig mye kvalm. Gruet meg derfor en del til julaften og påfølgende middagsbesøk, men formen lettet heldigvis. Julaften gikk veldig fint, og formen har egentlig vært ganske grei siden det. Har bestemt meg for å forsøke og slutte med postafen. Det er litt skummelt, men har heldigvis juleferie nå og tablettene er ikke langt unna dersom jeg skulle bli for dårlig. Men har bare veldig lyst til å kjenne hvordan formen virkelig er uten noe form for hjelp.

Ellers venter jeg veldig på at magen skal vokse. Jeg ser forskjell på den, men en fremmed ville nok ikke tenkt at jeg var gravid. Føler det blir fint med en større mage slik at jeg kan se det mer, og kose mer med magen. Ikke minst slik at mannen også kan se og føle mer ❤️ Neste onsdag skal vi på ny TUL. Da blir det en grundig sjekk av lille i magen, og forhåpentligvis får vi vite kjønn. Har også først time hos jordmor neste uke!

Synes det er veldig deilig og snart være i andre trimester. Håper alt står bra til med lille.
 
På tide med en ny update! ❤️ Imorgen er det en hel uke siden jeg tok kvalmestillende sist. Formen er desidert stigende, selv om jeg fortsatt får kvalmebølger i ny og ne. Merker det spesielt hvis det går for lang tid mellom måltidene.

De siste månedene har det vært mye innetid på meg, og for en stund siden gjorde det meg ganske nedfor. Nå som formen er såpass grei, har jeg laget meg en utfordring hvor jeg skal være 30 minutter aktiv hver dag i januar. Det kan være alt fra tur til styrketrening eller yoga. Idag klarte jeg faktisk en to timers lang tur, og det var helt nydelig. :D

Nå er det bare et par dager til ny TUL hvor det blir grundig sjekk av blant annet nakkefold. Hvis alt går etter planen får vi også vite kjønnet. Jeg føler at det er en jente, men er forberedt på at de sier at det er en gutt:joyful:

De siste dagene har jeg kjent på en helt enorm forelskelse over lille i magen. Følelsen av å være så glad i noe man ikke har sett eller møtt før. Jeg kan ikke vente med å holde mini, kose og forhåpentligvis nyte boblen etter fødselen.

Til slutt vurderer vi å reise til varmere strøk i mars. Jeg har veldig lyst på en fin sydentur da vi ikke har fått dratt på bryllupsreise pga korona. Det hadde også vært helt fantastisk å få en tur med mannen før mini kommer. Samtidig er jeg jo ikke så glad i fly pga denne flyskrekken, og kjenner også på frykten mtp dersom noe skjer med graviditeten i utlandet..
 
Første dag på jobb etter julen. Nå er jeg tilbake i hundre prosent. Kjenner det er overraskende rart å jobbe for tiden. Fokuset mitt er på helt andre steder, og vil helst bruke energien på å gå en tur i frisk luft.

Svangerskap i kombinasjon med hjemmekontor blir jeg helt koko av :facepalm:
 
Første dag på jobb etter julen. Nå er jeg tilbake i hundre prosent. Kjenner det er overraskende rart å jobbe for tiden. Fokuset mitt er på helt andre steder, og vil helst bruke energien på å gå en tur i frisk luft.

Svangerskap i kombinasjon med hjemmekontor blir jeg helt koko av :facepalm:

Jaa, blir helt sprøøø av det her og! Og hvertfall siden november og desember ble tilbrakt hjemme også, med dårlig form + hjemmekontor :wacky: Har faktisk spurt sjefen nå om jeg kan få være en av de få som roterer på å få komme litt på kontoret, og fikk ja:rolleyes: Må rett og slett bare bryte opp denne monotonien og få litt nye impulser utenfor hjemmet snart!!:hilarious:
 
Jaa, blir helt sprøøø av det her og! Og hvertfall siden november og desember ble tilbrakt hjemme også, med dårlig form + hjemmekontor :wacky: Har faktisk spurt sjefen nå om jeg kan få være en av de få som roterer på å få komme litt på kontoret, og fikk ja:rolleyes: Må rett og slett bare bryte opp denne monotonien og få litt nye impulser utenfor hjemmet snart!!:hilarious:

Haha - som å høre meg selv! Har jo nesten bare lagt hele november og desember. Så deilig at du får komme litt på kontoret. Skal inn én gang denne uken, så håper jeg at restriksjonene letter litt slik at jeg hvertfall kan være 2-3 dager i uken på kontoret. Har litt lyst til å trappe forsiktig opp selv om jeg er lei hjemmekontor :wacky:

Håper det hjelper deg å få dra litt på kontoret :Heartpink
 
Denne uken har vært litt tung igjen. Veldig kvalm på ettermiddagen og kvelden både mandag og tirsdag, til tross for at jeg husker å spise. I dag har jeg skikkelig hodepine :meh:

Men - om bare fire timer skal vi på siste TUL. Slik jeg har forstått det skal de ta en grundig sjekk av lille i magen, og forhåptenligvis får vi vite kjønn. Er også veldig spent på hvordan termindatoen ser ut, og om jeg blir satt frem eller tilbake. Er i utgangspunktet i 2.trimester imorgen.

Idag er også første dagen der jeg har hatt en liten babymage hele dagen - vanligvis er magen min ganske flat på morgenen. Jeg elsker, elsker, elsker å se og føle at magen vokser - selv om jeg kanskje ikke føler meg like fresh med vektøkningen som følger med :facepalm:
 
Denne uken har vært litt tung igjen. Veldig kvalm på ettermiddagen og kvelden både mandag og tirsdag, til tross for at jeg husker å spise. I dag har jeg skikkelig hodepine :meh:

Men - om bare fire timer skal vi på siste TUL. Slik jeg har forstått det skal de ta en grundig sjekk av lille i magen, og forhåptenligvis får vi vite kjønn. Er også veldig spent på hvordan termindatoen ser ut, og om jeg blir satt frem eller tilbake. Er i utgangspunktet i 2.trimester imorgen.

Idag er også første dagen der jeg har hatt en liten babymage hele dagen - vanligvis er magen min ganske flat på morgenen. Jeg elsker, elsker, elsker å se og føle at magen vokser - selv om jeg kanskje ikke føler meg like fresh med vektøkningen som følger med :facepalm:

Så spennende med TUL og voksende mage :love7 husker selv hvordan graviditeten ble mer og mer virkelig på den tiden!
 
Da var TUL overstått. Formen min har vært så elendig idag, så gruet meg en del - men det ble heldigvis et fint avbrekk. Alle organene og nakkefold så fint ut, og akkurat som det skulle være.

Og.... inne i magen vokser det en liten jente:Heartpink:Heartpink magefølelsen min var nettopp dette, så jeg synes det var veldig gøy at den viste seg å være korrekt, selv om det var 50 prosent sjanse for det.

Navnet har vi så og si allerede i boks!
 
Last edited:
Helt fantastisk å våkne og kjenne gleden av en frisk mini som vokser seg stor hver dag. Blir så full av varme og glede:Heartpink
 
Da var TUL overstått. Formen min har vært så elendig idag, så gruet meg en del - men det ble heldigvis et fint avbrekk. Alle organene og nakkefold så fint ut, og akkurat som det skulle være.

Og.... inne i magen vokser det en liten jente:Heartpink:Heartpink magefølelsen min var nettopp dette, så jeg synes det var veldig gøy at den viste seg å være korrekt, selv om det var 50 prosent sjanse for det.

Navnet har vi så og si allerede i boks!

Så stas! Gratulerer :love7 Blir med et veldig virkelig når man får se den lille, får vite kjønn og kan velge navn!
 
Back
Topp