Det høres lurt ut å ta det litt rolig med testene, det kan fort gi mer bekymring og få svar uansett. Nå er du gravid, og det kommer du mest sannsynlig til å fortsette å være
Når skulle du fått mensen? Det er litt ekstra nervepirrende til man er over det stadiet syns jeg, men så har jeg slappet mer av.
Når det gjelder blødning er det jo en del som har blødninger i svangerskapet, og en del som får blødning enten i forbindelse med at egget fester seg (men det er jo du forbi) eller en liten blødning når mensen skulle kommet. Tenker at små blødninger, litt rosa/brunt på papiret eller blandet med utflod ikke pleier å være noe farlig, eller i forbindelse med samleie. Man kan jo blø litt lettere når man er gravid. Men hvis blødningen øker på, ikke stopper eller man får smerter er det grunn til bekymring.
Jeg var ikke særlig bekymret for at noe skulle gå galt da jeg ble gravid, selv om jeg mistet første gangen. Da var jeg ikke i tvil, fordi jeg hadde skikkelige smerter før og mens blødningen begynte. Det skal dog sies at jeg har hatt myyye «menssmerter» i graviditeten nå, og det er nok bare fordi livmoren strekker seg. Det syns jeg var ubehagelig (emosjonelt), men er et veldig vanlig graviditetssymptom
Jeg ble kvalm ganske tidlig i svangerskapet, i uke 5-6, og hadde ømme bryster og oppblåst mage fra omtrent samme tidspunkt. Og trøtthet! De tingene avtok fra uke 11-12, og er i mye bedre form nå, bare litt mer trøtt enn vanlig og litt vondt i ryggen
men er veldig forskjellig hvilke symptomer man får og i hvilken grad. Noen merker mye, mens andre så og si er symptomfrie. Og tror de fleste blir ganske oppmerksomme på det, og bekymrer seg for at det enten er for mye, for lite, osv.
Det skal nok gå bra
Hvordan tok samboeren din nyheten? Anbefaler å laste ned apper (jeg bruker mest Preglife og preggers) så begge kan følge med på utviklingen, det er så koselig!