Vår første baby

Jeg kjenner jeg er helt sjokkert over hvor svak denne EL-testen er. Kjøpte fra Normal. Basert på dette, kan jeg ikke forstå hvordan CB sin kan drive å blinke som en galning. Det er jo så vidt man kan se streken :meh:

Jaja.. holder meg til strips de neste dagene og regner med jeg kommer til å se en økning. Når strutsen blir sterkere tenker jeg å teste med CD.

Så kjedelig. Har du begynt å teste med CB på «riktig» dag ut fra din syklus?

Normal-testen var absolutt svak, men husk at tidspunktet på døgnet kan ha mye å si. Og jeg har hørt det kan være veldig varierende fargestoff i de der. Men du er jo enda noen dager unna forventet el, så sånn sett ikke unormalt at den ser slik ut :) hos meg kommer stigningen et par dager før eggløsningen.

Idag tidlig var normal sin blendahvit, mens CB sin blinker. Har lest en del om begge testene, og ser at en del sliter med å få tydelig strek på Normal. Har også lest om flere som var skeptiske til CB fordi den bare blinker :confused005

Jeg tror likevel at jeg holder meg til CB denne måneden. Jeg er ganske sikker på at EL kommer senest Ila helgen, og jeg kan ikke tro at jeg ikke har EL. Jeg har også testet tidlig av, så jeg kan ikke ha gått glipp av det.

For en forvirrende prosess, haha. Vi får se hvordan det blir neste måned, om jeg tester for EL da eller ikke. Akkurat nå vil jeg bare få bekrefter EL etterhvert :Heartred

EDIT: Da jeg dro ut testbilen fra CD nå, ser jeg at teststreken har økt fra tidligere denne uken. Det var veldig, veldig deilig å se! Herregud for en glede å se nå som jeg kjente jeg ble litt oppgitt. Legger ved bilde!

Vedlegg

• 3BC2D01B-311C-465C-AE84-5CF504624CB5.jpeg
    3BC2D01B-311C-465C-AE84-5CF504624CB5.jpeg
    4,4 MB · Visninger: 114
Idag tidlig var normal sin blendahvit, mens CB sin blinker. Har lest en del om begge testene, og ser at en del sliter med å få tydelig strek på Normal. Har også lest om flere som var skeptiske til CB fordi den bare blinker :confused005

Jeg tror likevel at jeg holder meg til CB denne måneden. Jeg er ganske sikker på at EL kommer senest Ila helgen, og jeg kan ikke tro at jeg ikke har EL. Jeg har også testet tidlig av, så jeg kan ikke ha gått glipp av det.

For en forvirrende prosess, haha. Vi får se hvordan det blir neste måned, om jeg tester for EL da eller ikke. Akkurat nå vil jeg bare få bekrefter EL etterhvert :Heartred

EDIT: Da jeg dro ut testbilen fra CD nå, ser jeg at teststreken har økt fra tidligere denne uken. Det var veldig, veldig deilig å se! Herregud for en glede å se nå som jeg kjente jeg ble litt oppgitt. Legger ved bilde!

Skjønner godt du blir forvirret! Jeg har ikke brukt CB selv, men har hørt at de kan bli «forvirret» hvis man begynner å starte tidligere enn det som står i pakningsvedlegget ut i fra sykluslengde. Men vet ikke om det stemmer da! Håper uansett du får fanget opp el, og så lenge dere legger inn aksjer jevnlig har det jo faktisk ikke noe å si ❤️

For en glede! I dag smilte alt som kunne smile. Det betyr at EL er like rundt hjørne.

Jeg er så glad for å få bekreftelsen. Det trengte jeg nå. Vi la inn aksjer igår, men vi får vel fortsette idag og imorgen. Hva tenker dere - høres dette greit ut?:Heartred

Det er tydelig at feilen jeg gjorde denne PP, var å teste EL alt for tidlig. Men nå vet jeg at det skjer rundt CD13. Det hjelper meg veldig videre i prosessen dersom det blir flere PP.

Vedlegg

• 1A0B4D1A-40E4-42E5-A7C9-E004E1E73CD1.jpeg
    1A0B4D1A-40E4-42E5-A7C9-E004E1E73CD1.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 166
For en glede! I dag smilte alt som kunne smile. Det betyr at EL er like rundt hjørne.

Jeg er så glad for å få bekreftelsen. Det trengte jeg nå. Vi la inn aksjer igår, men vi får vel fortsette idag og imorgen. Hva tenker dere - høres dette greit ut?:Heartred

Det er tydelig at feilen jeg gjorde denne PP, var å teste EL alt for tidlig. Men nå vet jeg at det skjer rundt CD13. Det hjelper meg veldig videre i prosessen dersom det blir flere PP.

Åh, så kjekt! Det var bra :) og da stemmer jo anslaget ditt om el på denne tiden! Tror du får fast smil på de to mest fruktbare dagene, så helt supert med aksjer i går og i dag/i morgen. Tror annenhver dag skal være «nok», men blir nå aldri for mye :p så spennende!

Aksjene ble lagt inn både i går og på tirsdag. Får ikke testet med lilla CB idag siden smilefjeset der står i to døgn. Fikk feilmelding på rosa CB og en betydelig svalene strek på strips.

Håper vi har truffet! :facepalm:

Skal ta en test igjen senere i ettermiddag for å se at den kan gå ned - slik at jeg får oversikt over dpo.

Nå blir det vel bare venting de neste to ukene. Vi flytter samtidig som IKM er, så det kan bli spennende :hilarious: Hadde vært en drøm å flytte inn i nytt hus og fått en positivt gtest.

Så bra! Endelig fikk du positiv EL-tester! Skjønner du ble utålmodig, men nå vet du jo mer om når EL kommer og hva du kan forvente.

Det høres ut som en bra aksjeleggingsplan!

:HeartredLite spennende å melde om. Regner med jeg er 1dpo nå, men er vanskelig å vite helt. La inn aksjer igår, og kjenner at vi trenger en pause fra det nå :joyful:

Jeg kjenner jeg er overraskende rolig mtp om det har gått eller ei. Neste fredag er jeg 8dpo. Tenker å ta tidlig test neste helg eller uken etter. IKM er ventet om ca to uker.

I og med at jeg sliter en del med angst, så har jeg ofte kroppslige symptomer som kvalme, trøtthet og hodepine. Jeg skal likevel forsøke å kjenne litt etter om ting føles annerledes ut. Det er jo litt gøy tilfelle det faktisk har gått :Heartred

Bekymringene om hvor lang tid det vil gå, kjenner jeg har roet seg. Jeg prøver å flytte fokuset til at det skjer når det skjer - og da er vi klare.

:HeartredLite spennende å melde om. Regner med jeg er 1dpo nå, men er vanskelig å vite helt. La inn aksjer igår, og kjenner at vi trenger en pause fra det nå :joyful:

Jeg kjenner jeg er overraskende rolig mtp om det har gått eller ei. Neste fredag er jeg 8dpo. Tenker å ta tidlig test neste helg eller uken etter. IKM er ventet om ca to uker.

I og med at jeg sliter en del med angst, så har jeg ofte kroppslige symptomer som kvalme, trøtthet og hodepine. Jeg skal likevel forsøke å kjenne litt etter om ting føles annerledes ut. Det er jo litt gøy tilfelle det faktisk har gått :Heartred

Bekymringene om hvor lang tid det vil gå, kjenner jeg har roet seg. Jeg prøver å flytte fokuset til at det skjer når det skjer - og da er vi klare.

Så spennende! Håper dagene går fort og at dere får koble av med andre ting :) det er vanlig å ikke ha symptomer på eventuell graviditet før det har gått noen uker, og ulike symptomer man kan kjenne til vanlig mellom eggløsning og mens kan egentlig være de samme som ved graviditet. Så tror ikke det er verdt å legge så mye energi i akkurat tolking av symptomer! Men det er klart, hvis en kjenner veldig etter kan en kjenne veldig mye rart :p krysser fingrene for deg!

Idag er jeg 2dpo. Jeg har aldri hatt mellomblødninger eller spottet - sist gang det skjedde var før sommeren da jeg fikk første vaksinedose.

Etter jeg hadde vært på do idag, var det derimot lyselyselyse rosa på papiret. Jeg ble helt satt ut siden jeg som sagt ikke er vant til det. Det var kun da - og ikke senere på dagen.

Kan dette være festeblødninger?

Idag er jeg 2dpo. Jeg har aldri hatt mellomblødninger eller spottet - sist gang det skjedde var før sommeren da jeg fikk første vaksinedose.

Etter jeg hadde vært på do idag, var det derimot lyselyselyse rosa på papiret. Jeg ble helt satt ut siden jeg som sagt ikke er vant til det. Det var kun da - og ikke senere på dagen.

Tror det er for tidlig for festeblødning, egget fester seg oftest etter 5-7 dager.. men skal ikke si at det er helt umulig at det er det. Trenger uansett ikke være negativt med litt spotting, så lenge mensen ikke kommer :) men typen blødning hørtes jo ut som noe som kunne vært festeblødning.. krysser fingrene for deg ❤️

Enig med Hattifnatt - det er vel for tidlig for festeblødning. Men det kan jo hende! Jeg har derimot lest at man kan få litt blødninger rundt EL.
Krysser uansett fingrene!!

Nå er jeg 6dpo. Har ikke noe spesielt å melde. Er enig i at det var alt for tidlig med festeblødning 2dpo, men reagerte veldig siden jeg aldri har hatt særlig med spotting utenfor mensperioden, og heller ikke i sammenheng med EL.

Jeg fikk litt såre nipler under EL, men hadde forventet at det ville gå over. De er fortsatt såre, og spesielt høyre. Idag føler jeg meg også litt småuggen, men det kan være så mangt.

Om fire dager er jeg 10dpo. Da har jeg tenkt å ta en tidligtest. Krysser fingrene! :joyful:

Haha - må legge til at jeg begynte å grine da bilen ikke hadde ladet inatt. Normalt sett noe jeg aldri ville ha grenet over før :hilarious: Måtte le litt av meg selv da.
Har også tidvise murringer. Har hatt litt «smerte» på venstre side. Men kan eventuelt ha vært luft. Umulig å vite!

Nå er jeg 6dpo. Har ikke noe spesielt å melde. Er enig i at det var alt for tidlig med festeblødning 2dpo, men reagerte veldig siden jeg aldri har hatt særlig med spotting utenfor mensperioden, og heller ikke i sammenheng med EL.

Jeg fikk litt såre nipler under EL, men hadde forventet at det ville gå over. De er fortsatt såre, og spesielt høyre. Idag føler jeg meg også litt småuggen, men det kan være så mangt.

Om fire dager er jeg 10dpo. Da har jeg tenkt å ta en tidligtest. Krysser fingrene! :joyful:

Så spennende tider! Ikke lenge igjen til du får «svaret». ❤️ Selv har jeg fått positiv test 11 dpo og 9 dpo (testet fra 6-7 dpo og daglig). Krysser fortsatt fingrene for deg!

9dpo! Svak rosa strek på babybplan tidlig test! Også tok jeg CD digital.

Dette er helt utrolig!! Jeg vet det fortsatt kan skje ting. Men akkurat nå er jeg gravid, og det er en helt fantastisk følelse!

Vedlegg

• 91E1DF6C-F60C-4A9D-8EEA-2F9D22417E09.jpeg
    91E1DF6C-F60C-4A9D-8EEA-2F9D22417E09.jpeg
    440 KB · Visninger: 271
9dpo! Svak rosa strek på babybplan tidlig test! Også tok jeg CD digital.

Dette er helt utrolig!! Jeg vet det fortsatt kan skje ting. Men akkurat nå er jeg gravid, og det er en helt fantastisk følelse!

Wow, så fantastisk! Gratulerer så mye ❤️ Det er lett å bekymre seg mye, særlig i starten, men husk at de fleste gangene går det bra ☺️

Wow, så fantastisk! Gratulerer så mye ❤️ Det er lett å bekymre seg mye, særlig i starten, men husk at de fleste gangene går det bra ☺️

tusen takk ❤️❤️ Jeg er mest redd nå for at det skal være kjemisk eller noe, men jeg kommer ikke til å teste noe mer før jeg skulle hatt TR. Tror jeg hadde blitt gal av å tolke svar og analysere hver eneste dag.

Men nå er det jo haugevis med andre spørsmål. Hvis jeg begynner å blø, hvor mye er normalt før det blir for mye? Når kommer flere symptomer?

Fortell meg gjerne litt hvordan du opplevde første tiden!❤️❤️ Forresten takk for all støtten du har gitt meg så langt! Betyr enormt mye!

tusen takk ❤️❤️ Jeg er mest redd nå for at det skal være kjemisk eller noe, men jeg kommer ikke til å teste noe mer før jeg skulle hatt TR. Tror jeg hadde blitt gal av å tolke svar og analysere hver eneste dag.

Men nå er det jo haugevis med andre spørsmål. Hvis jeg begynner å blø, hvor mye er normalt før det blir for mye? Når kommer flere symptomer?

Fortell meg gjerne litt hvordan du opplevde første tiden!❤️❤️ Forresten takk for all støtten du har gitt meg så langt! Betyr enormt mye!

Det høres lurt ut å ta det litt rolig med testene, det kan fort gi mer bekymring og få svar uansett. Nå er du gravid, og det kommer du mest sannsynlig til å fortsette å være ❤️ Når skulle du fått mensen? Det er litt ekstra nervepirrende til man er over det stadiet syns jeg, men så har jeg slappet mer av.

Når det gjelder blødning er det jo en del som har blødninger i svangerskapet, og en del som får blødning enten i forbindelse med at egget fester seg (men det er jo du forbi) eller en liten blødning når mensen skulle kommet. Tenker at små blødninger, litt rosa/brunt på papiret eller blandet med utflod ikke pleier å være noe farlig, eller i forbindelse med samleie. Man kan jo blø litt lettere når man er gravid. Men hvis blødningen øker på, ikke stopper eller man får smerter er det grunn til bekymring.

Jeg var ikke særlig bekymret for at noe skulle gå galt da jeg ble gravid, selv om jeg mistet første gangen. Da var jeg ikke i tvil, fordi jeg hadde skikkelige smerter før og mens blødningen begynte. Det skal dog sies at jeg har hatt myyye «menssmerter» i graviditeten nå, og det er nok bare fordi livmoren strekker seg. Det syns jeg var ubehagelig (emosjonelt), men er et veldig vanlig graviditetssymptom ❤️

Jeg ble kvalm ganske tidlig i svangerskapet, i uke 5-6, og hadde ømme bryster og oppblåst mage fra omtrent samme tidspunkt. Og trøtthet! De tingene avtok fra uke 11-12, og er i mye bedre form nå, bare litt mer trøtt enn vanlig og litt vondt i ryggen :) men er veldig forskjellig hvilke symptomer man får og i hvilken grad. Noen merker mye, mens andre så og si er symptomfrie. Og tror de fleste blir ganske oppmerksomme på det, og bekymrer seg for at det enten er for mye, for lite, osv.

Det skal nok gå bra ❤️ Hvordan tok samboeren din nyheten? Anbefaler å laste ned apper (jeg bruker mest Preglife og preggers) så begge kan følge med på utviklingen, det er så koselig!

Back
Topp