TW Trigger Warning felles tråd

Det ER utrolig vanskelig å måle så tidlig, og +-2 dager i uke 6 er en skarve mm. Det er altså kjempelett å sette musa pittelitt unøyaktig og få en litt mindre eller større måling. Så godt du fikk se hjertet, da er en stor milepæl forbi :Heartpink

Ja, du har nok rett i at det med mål er plundrete når den lille reka er så liten og ‘formløs’:Heartred mener prikken i dag lå motsatt vei av den sønnen min gjorde på samme tid, altså måling gjort på front.

med sønnen min fikk vi med bilde og da synes ryggrad-stripa .
overtenkeren er jammen en ond jævel:help

takk for støttende ord, håper dette går fint :Heartred

Det tenker jeg er helt fint! De er jo veldig små enda, og blir målt ulikt:)
Jeg ble målt til 6+0 på tul forgje gang, min beregning 6+2, ul i uke 8 lege målte 8+2 jeg hadde 8+4.
Så tenker dette variere veldig. Du så hjertet og legen var ikke bekymret? Da er det veldig bra❤️

Håper du har rett :Heartred
Det er snakk om en millimeter eller så.. ble bare så sikker på at dette kom til å gå rett vest når ikke reka hadde vokst helt som den burde siden sist ul. Lett å bli stressa i hodet, spesielt med hormoner som løper løpsk og:bag:

Gynekologen sa at han ikke kunne gi noen garantier, det kan man jo aldri. Men per nå så det ut til å være ok. Hadde det vært tekn til begynnende abort så hadde han sagt i fra.

Håper du har rett :Heartred
Det er snakk om en millimeter eller så.. ble bare så sikker på at dette kom til å gå rett vest når ikke reka hadde vokst helt som den burde siden sist ul. Lett å bli stressa i hodet, spesielt med hormoner som løper løpsk og:bag:

Gynekologen sa at han ikke kunne gi noen garantier, det kan man jo aldri. Men per nå så det ut til å være ok. Hadde det vært tekn til begynnende abort så hadde han sagt i fra.
Skjønner jeg godt! Gynekologen sa til meg og den gangen at det ser bra ut og reis hjem og kos deg. Man kan aldri love noe, men det så bra ut i dag❤️
Jeg har troa og krysser fingrene for deg:happy:

Jeg er 5+4 og har heller ingen symptomer. Har vært småkvalm en dag hittil, og litt murirnger. Men ellers ingenting. Det er fortsatt tidlig, og mange får ikke skikkelige symptomer før om en uke eller to. Dette går nok fint!
Jeg er 5+1 Og kan ikke skjønne at jeg er gravid! Virkelig ingen tegn ;)

Fremskyndet TUL til i dag, og fant hjerteaktivitet.
Men, det er et men.
Altså - 31.12 ble jeg målt til 5+2
i dag burde jeg være 6+3, men ble målt til 6+1 i dag. Fikk se bankende hjerte, men fikk ikke hørt det.

Gyn sier at det er vanskelig å måle når det er så smått, så det behøver ikke bety noe.
MEN, uroer jeg meg? Såklart! Ble satt tilbake 31.12 også... så kan ikke annet enn å uroe meg :bag:

Må nok bestille ny TUL om et par uker igjen.. ble en dyr start på året dette..:blackeye:

har noen vært borti liknende med positivt utfall?
Ikke vært borti helt det samme, men sist jeg var gravid var jeg på TUL uke 7+0. Ble målt til 7 +5/6. Jeg hadde hatt inseminasjon, så det var ikke fysisk mulig at jeg var lengre på vei. Tenker at hvis de kan måle såpass mange dager feil i den enden, er det vel fort gjort med et par dager andre vei også.

Jeg har hatt ganske vondt i korsryggen/bekkenet ofte, alt fra 5 min til flere timer. Ble veldig redd. Men hadde ikke no særlig smerter i magen samtidig. Ikke hver dag men ofte. Har vært på tul og alt var fint:)

håper smertene går over. Bra du har sjekka med tul og at alt er fint:dummy1::dummy::Heartbigred

Husket du hvem tråd i august gruppen hun skrev det om testene i?

Hei! Sniker.. det kan ha vært fra meg i Juli-gruppa? Jeg begynte å blø i uke 6+3 og fikk panikk (selvfølgelig). Tok en strimmel test jeg hadde liggende, og den var ikke sterk. Tok en digital som sa 2-3 uker, og uka før hadde jeg fått 3+. Antok selvfølgelig at jeg mistet, og over helga var jeg helt knust. Dette skjedde selvfølgelig på en fredags ettermiddag.. fikk TUL på tirsdag, og der lå en liten bønne med hjerteslag.. er nå 13+4. målte hcg, og fikk 19000.. når hcg blir høyt kan testene gjøre mye rart! Nå sier jeg ikke at man ikke skal ta magefølelsen på alvor altså, og en TUL og hcg måling er jo ikke dumt. Ville bare fortelle om min opplevelse :happy:

De første to ukene følte jeg meg veldig gravid og nå føler jeg meg ikke gravid lenger.. Samboeren mener nok at det sitter i hodet mitt og at kroppen kanskje har tilpasset seg litt mer angående søvn, tørst, turer på do, kviser, ømme pupper og fett hår.. Jeg krisemaksimerer jo litt og klarer ikke å tenke på annet enn at det kanskje er noe feil :bored::bag::sorry:

De første to ukene følte jeg meg veldig gravid og nå føler jeg meg ikke gravid lenger.. Samboeren mener nok at det sitter i hodet mitt og at kroppen kanskje har tilpasset seg litt mer angående søvn, tørst, turer på do, kviser, ømme pupper og fett hår.. Jeg krisemaksimerer jo litt og klarer ikke å tenke på annet enn at det kanskje er noe feil :bored::bag::sorry:

Har vi samme mann? :hilarious: Han her tror også det er psykisk.. men og at de symptomene jeg hadde sist (mye kvalme) er bytta ut med et hormonelt monster :smiley-ashamed005
Kjenner på bekymringene dine hver dag.. og det er ikke godt å være så i tvil hele tiden.
Når skal du ha TUL? :Heartred

I natt hadde jeg sterke smerter. Lurer på om det er ligamentsmerter, men har aldri vært gravid før så vet ikke. Smerten flytter på seg fra nede under skambeinet og lysken. Gav seg litt så kom det tilbake. Håper ingenting er gale, men det var så vondt at jeg ikke fikk sove mens det sto på.

Noen som har opplevd det samme?

Utenom strekksmerter om natten har jeg det helt likt. Lurer på om jeg har innbildt meg alt sammen ;-)

Har vi samme mann? :hilarious: Han her tror også det er psykisk.. men og at de symptomene jeg hadde sist (mye kvalme) er bytta ut med et hormonelt monster :smiley-ashamed005
Kjenner på bekymringene dine hver dag.. og det er ikke godt å være så i tvil hele tiden.
Når skal du ha TUL? :Heartred
Kanskje alle mennene våre har sitt eget gravidforum, der de snakker om alt vi innbiller oss :hilarious:

Jeg har tidlig ultralyd om 3 uker, når jeg er 9+3. Men jeg skal til legen på torsdag og jordmor uka etter. Håper å dele litt bekymringer, slik at de kanskje sjekker ekstra. Jeg er egentlig fornøyd så lenge jeg vet det er noe der og at det "lever". Hadde en veldig liten blødning i går, men det hjalp ikke på krisemaksimeringa :angelic: Mistenker at det er fordi jeg har slitt med sopp i underlivet, men jeg klarer jo ikke å legge det fra meg. :banghead:

Krysser fingrene for oss begge. Denne ventetiden er tøff :inpain:

Jeg har hatt ganske vondt i korsryggen/bekkenet ofte, alt fra 5 min til flere timer. Ble veldig redd. Men hadde ikke no særlig smerter i magen samtidig. Ikke hver dag men ofte. Har vært på tul og alt var fint:)
Et hormon som heter relaxin , som gjør leddbåndene slappere.Da er ett elle begge bekkenleddene blir for bevegelig . Det er ikke noe som er galt ;)

Redd etter tur på legevakta
I går natt og natt til i dag har jeg vært mye oppe å tissa om natta. Det er ikke hver gang det har vært så mye, og så har det vært litt ubehag rett etter jeg har tissa, litt sånn øm i livmor/blære området. Et par minutter å så har det gått over. Ikke sviing eller noe. Samt korsryggsmerter og murringer. Sa dette til min mor som sa jeg MÅTTE sjekke for urinveisinfeksjon. Ringte legevakta å spurte om de kunne sjekke å de ba meg ta med en urinprøve å komme.

Leverte den å satt å ventet i en evighet før jeg ble tatt inn til lege. Hun sa at det ikke var noe som tydet på urinveisinfeksjon på den testen de hadde gjort, men at jeg evnt kunne levere en til fastlege i morgen om det ikke var borte/bedre i natt så kunne de dyrke. Hun ville ikke basert på disse opplysningene gi meg medisiner.

Hun ba meg legge meg å kjente over hele magen min, var litt ømt når hun klemte på begge sidene. Hun klemte hardt da. Men hun sa alt kjentes fint og mykt ut.
MEN når jeg skal gå sier hun: Ved økte smerter så får du ta kontakt igjen så vi kan se på deg om graviditeten er på rett plass. Det i seg selv gir ikke symtomer som hyppig vannlating, men ved økte smerter ta kontakt.

Jeg har noiet skikkelig og for exu å ble så satt ut, fikk ikke spurt om alt jeg ville før jeg var ferdig. Men når jeg kom hjem nå klarer jeg ikke slutte tenke på den siste setningen der å freaker helt ut!! Å har fått samboer til å gå å ringe dem for nå for å høre om de kan sjekke for føles ikke ut som noen ting kan roe meg nå. Hvorfor skulle hun nevne det da hvis hun ikke lurte på om det gjelder meg? Samboer mener jeg overdriver her nå.....

Last edited:
Et hormon som heter relaxin , som gjør leddbåndene slappere.Da er ett elle begge bekkenleddene blir for bevegelig . Det er ikke noe som er galt ;)
Åh, Okej! Takk for svar!:notworthy Lærte jeg noe nytt i dag også:D
Er det som er starten eller fort kan gjør at man får bekkenløsning eller?

Oppdatering: Samboer ringte legevakta som gikk igjennom det legen hadde skrevet. De sa det ikke var noen grunn til å sjekke videre og alt så fint ut osvosv. Det sto at jeg ikke skulle ha videre oppfølgning. Samboer forklarte at jeg hadde full panikk etter hun nevnte dette å jeg gjerne ville sjekke. Men de mente ikke det var noen grunn til å gjøre det og alt virket fint. Og at ved noen som helst mistanke så hadde de sendt meg til sykehuset for ul med en gang.

Skal jeg slå meg til ro med dette:bag:?? Jeg orker ikke være så hormonell og gal som jeg føler meg nå:bom Har gråti og kjeftet om hverandre på samboer her nå. Jeg som lovet meg selv å ikke bli pregzilla:scared001

Oppdatering: Samboer ringte legevakta som gikk igjennom det legen hadde skrevet. De sa det ikke var noen grunn til å sjekke videre og alt så fint ut osvosv. Det sto at jeg ikke skulle ha videre oppfølgning. Samboer forklarte at jeg hadde full panikk etter hun nevnte dette å jeg gjerne ville sjekke. Men de mente ikke det var noen grunn til å gjøre det og alt virket fint. Og at ved noen som helst mistanke så hadde de sendt meg til sykehuset for ul med en gang.

Skal jeg slå meg til ro med dette:bag:?? Jeg orker ikke være så hormonell og gal som jeg føler meg nå:bom Har gråti og kjeftet om hverandre på samboer her nå. Jeg som lovet meg selv å ikke bli pregzilla:scared001

En graviditet utenfor livmoren er en alvorlig tilstand, de hadde aldri sent deg hjem hvis de mistenkte at det var en akutt fare for det. Tror med 100% sikkerhet at du kan slå deg til ro med det de på legevakten sa til samboeren din. Hvis du føler deg fortsatt urolig ville jeg ha bestilt time til UL i morgen, det er liksom eneste måten å få roet seg ned på:)

En graviditet utenfor livmoren er en alvorlig tilstand, de hadde aldri sent deg hjem hvis de mistenkte at det var en akutt fare for det. Tror med 100% sikkerhet at du kan slå deg til ro med det de på legevakten sa til samboeren din. Hvis du føler deg fortsatt urolig ville jeg ha bestilt time til UL i morgen, det er liksom eneste måten å få roet seg ned på:)

Prøver å slå meg til ro med det..:sorry: Har bestilt time til tul 20.januar.

Er bare 6+3 i morgen, så redd for å ta for tidlig tul også å skremme meg enda mer. Så lenge jeg ikke har sterke smerter eller noe skal jeg prøve å holde ut til den bestilte timen 20.januar..

Virker som dette var info som var vanlig å gi, var det samboer fikk inntrykk av..

Har noiet så mye med dette pga litt ubehag et par dager på venstre side, å lest og lest om exu:wideyed: Har ikke lenger mer smerte på en side nå. Antar det ville blitt sterkere og ikke borte? Men dette var ikke noe jeg tok opp der i dag. Så fikk helt panikk når hun nevnte det. Fikk vel ikke helt med meg sammenhengen eller alt hun sa. Hørte bare den setningen jeg tror jeg.... Jeg bare forstår ikke hvorfor hun nevnte det i forhold til mulig urinveisinfeksjon:eek:

Prøver å slå meg til ro med det..:sorry: Har bestilt time til tul 20.januar.

Er bare 6+3 i morgen, så redd for å ta for tidlig tul også å skremme meg enda mer. Så lenge jeg ikke har sterke smerter eller noe skal jeg prøve å holde ut til den bestilte timen 20.januar..

Virker som dette var info som var vanlig å gi, var det samboer fikk inntrykk av.. Har noiet så mye med dette pga litt ubehag et par dager på venstre side, å lest og lest:wideyed: Så fikk helt panikk når hun nevnte det. Fikk vel ikke helt med meg sammenhengen eller alt hun sa. Hørte bare den setningen jeg tror jeg.... Jeg bare forstår ikke hvorfor hun nevnte det i forhold til mulig urinveisinfeksjon:eek:

Nei, det kan jeg forsåvidt være enig med deg i, det var en liten gjennomtenkt kommentar til en gravid kvinne:shifty: Jeg skjønner at du vil vente, en ønsker jo ikke å være mer bekymret enn nødvendig. Men jeg tenkte at hvis du er veldig redd for at deg sitter i egglederen så ser de det nå i hvert fall, så får du ro angående det i det minste:)

Nei, det kan jeg forsåvidt være enig med deg i, det var en liten gjennomtenkt kommentar til en gravid kvinne:shifty: Jeg skjønner at du vil vente, en ønsker jo ikke å være mer bekymret enn nødvendig. Men jeg tenkte at hvis du er veldig redd for at deg sitter i egglederen så ser de det nå i hvert fall, så får du ro angående det i det minste:)

Sant. Ser det ann til i morgen og om jeg har like noia da får jeg se om vi kan få noe før. Irriterende hvor mye jeg skremmer meg selv opp:shifty:

Back
Topp