TW Trigger Warning felles tråd

Sikker på at dette går galt :(

I svangerskapet til mine to barn, har jeg blitt tidlig kvalm og sengeliggende.
I juni hadde jeg en ma, der kvalmen avtok rundt uke 6/7 og jeg begynte å jobbe igjen. I uke 9 fikk jeg brunt utflod, og fikk komme på tul. Fosteret hadde ikke utviklet seg fra ca uke 5.
Nå er jeg gravid 5+5. Har hatt ømme bryter, og litt uggen om jeg kjenner godt etter... Trøtt, men det er jeg ofte da 4 åringen vår er morgenfugl, skikkelig morgenfugl.....
Har snakket med fastlege for tre dager siden, og hun skulle henvise meg til tul pga jeg er så veldig redd. Ikke hørt noe fra den timen, vurderer å skaffe meg en privat time på mandag....
Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget... Men jeg bare kjenner at jeg ikke er gravid, jeg er 90 prosent sikker, og det gjør så vondt. Alt jeg vil ha er jo en baby :(

I juni hadde jeg en ma, der kvalmen avtok rundt uke 6/7 og jeg begynte å jobbe igjen. I uke 9 fikk jeg brunt utflod, og fikk komme på tul. Fosteret hadde ikke utviklet seg fra ca uke 5.
Nå er jeg gravid 5+5. Har hatt ømme bryter, og litt uggen om jeg kjenner godt etter... Trøtt, men det er jeg ofte da 4 åringen vår er morgenfugl, skikkelig morgenfugl.....
Har snakket med fastlege for tre dager siden, og hun skulle henvise meg til tul pga jeg er så veldig redd. Ikke hørt noe fra den timen, vurderer å skaffe meg en privat time på mandag....
Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget... Men jeg bare kjenner at jeg ikke er gravid, jeg er 90 prosent sikker, og det gjør så vondt. Alt jeg vil ha er jo en baby :(
Får ikkje håpe det stemmer.. Kunne du fått tatt blodprøvar hos legen for å sjekke stigning?
Det kan jo vere litt for tidleg til å sjå noko på tul, som igjen kan forverre frykten :(

Jeg er like langt som deg, og går også bare å lengter etter å bli litt kvalm ❤️

Får ikkje håpe det stemmer.. Kunne du fått tatt blodprøvar hos legen for å sjekke stigning?
Det kan jo vere litt for tidleg til å sjå noko på tul, som igjen kan forverre frykten :(

Forrige gang steig hgc sjølv om fosteret hadde slutta å utvikle seg, så blir berre falsk trygghet for meg desverre.....

Ja hadde en fin HCG stigning, så jeg skjønner egentlig ikke hva som har skjedd:( Jeg var så dum og sammenliknet mine med to tester jeg så inne på «tester» tråden, mine var myyyye svakere og burde vært sterkere enn lik kontroll streken når jeg er så langt på vei. Jeg vet at man ikke kan se stigning på testene så sent, men de testene var merkbart sterkere enn mine så da blir jeg bekymret:( Jeg hadde murringer i korsryggen, ømme brystvorter, ekstremt trøtt og uggen på morran.

Jeg har også flere Symptomer som kommer og går, eneste som er igjen for øyeblikket er trøttheten. Husker det var sånn forrige gang og gikk helt fint da og :-)

Nå har jeg vært hos legen og tatt HCG prøver. Har bestilt ul i morgen, og da regner jeg med at hun kan se hva som skjer der. Takk til dere som prøvde å oppmuntre meg i går, dere er gode:love7
Men jeg er ganske sikker på at det har gått galt, symptomene jeg hadde er borte og jeg føler meg bare tom:(
Hvordan gikk det?❤️

Fremskyndet TUL til i dag, og fant hjerteaktivitet.

Men, det er et men.
Altså - 31.12 ble jeg målt til 5+2
i dag burde jeg være 6+3, men ble målt til 6+1 i dag. Fikk se bankende hjerte, men fikk ikke hørt det.

Gyn sier at det er vanskelig å måle når det er så smått, så det behøver ikke bety noe.
MEN, uroer jeg meg? Såklart! Ble satt tilbake 31.12 også... så kan ikke annet enn å uroe meg :bag:

Må nok bestille ny TUL om et par uker igjen.. ble en dyr start på året dette..:blackeye:

har noen vært borti liknende med positivt utfall?

Fikk svar på hcg idag, bare 6700 6+4 :smiley-angry017
Håpar på fin stigning på neste prøve, men forstår frykten din:sorry:

Eg krysser alt eg har med håp om at alt er fint og at det viser seg at du berre er litt kortare på veg❤️

Men, det er et men.
i dag burde jeg være 6+3, men ble målt til 6+1 i dag. Fikk se bankende hjerte, men fikk ikke hørt det.

Gyn sier at det er vanskelig å måle når det er så smått, så det behøver ikke bety noe.
MEN, uroer jeg meg? Såklart! Ble satt tilbake 31.12 også... så kan ikke annet enn å uroe meg :bag:

Må nok bestille ny TUL om et par uker igjen.. ble en dyr start på året dette..:blackeye:

Det ER utrolig vanskelig å måle så tidlig, og +-2 dager i uke 6 er en skarve mm. Det er altså kjempelett å sette musa pittelitt unøyaktig og få en litt mindre eller større måling. Så godt du fikk se hjertet, da er en stor milepæl forbi :Heartpink

Men, det er et men.

Det tenker jeg er helt fint! De er jo veldig små enda, og blir målt ulikt:)
Jeg ble målt til 6+0 på tul forgje gang, min beregning 6+2, ul i uke 8 lege målte 8+2 jeg hadde 8+4.
Så tenker dette variere veldig. Du så hjertet og legen var ikke bekymret? Da er det veldig bra❤️

Back
Topp