TW Trigger Warning felles tråd

Takk for at du prøver å oppmuntre meg, men hvis du går inn på tråden tester og ser på de som er like langt som meg, så ser du hvor mørk streken kan bli. Dessuten så føler jeg at det lille jeg har hatt av symptomer er forsvunnet:(
Jeg er 5+4 og har heller ingen symptomer. Har vært småkvalm en dag hittil, og litt murirnger. Men ellers ingenting. Det er fortsatt tidlig, og mange får ikke skikkelige symptomer før om en uke eller to. Dette går nok fint!

Ja, tok disse tre etter hverandre. Den øverste synes jeg ser svakere ut enn de to første, og den tok jeg sist.

Vis vedlegget 345411

Vil bare informere om at hcg stiger i forskjellig «hastighet» hos alle. Bare fordi noen andre hadde sterkere streker enn deg like langt på vei så betyr ikke det at du mister. Hjemmetester er skumle greier å gå ut ifra så sent. Jeg testet ofte (og alt for lenge) når jeg var like langt på vei som deg. Jeg stresset meg sykt opp over at streken ikke var blitt sterkere over natten. Gråt hver morgen helt til jeg slutta å teste, måtte bare bestemme meg for at jeg ikke kunne påføre meg selv det stresset mer. Det ga kun sorg og null glede. (Mine teststreker ble aldri mye sterkere enn kontrollstreken, og jeg testet ut i uke 6 (om jeg ikke husker feil, kan vere det var lenger og) )

Det lureste du gjør om du er redd for at du har mistet/i ferd med å miste er å ta kontakt med lege å få hcg blodprøve. Ellers bare vente til du skal på tul.

Anbefaller deg også å ta kontakt med lege/jordmor for å snakke om bekymringene dine. Min jordmor er engelen selv og har hjulpet meg så utrolig mye gjennom alle bekymringer å tanker. Det hjelper å få et «medisinsk» svar, enn å få et «det går sikkert fint». Det gjorde det vertfall for meg.

Prøv å hefte tankene i noe annet enn tester/bekymringer nå fram til du får et mer sikkert svar enn hjemmetester. Det er mager trøst, men det er det eneste som hjelper nå når «det pågår» med bekymringer.

Håper det går veien for deg, det er ikke noe særlig å gå bekymret :Heartbigred

Ja, tok disse tre etter hverandre. Den øverste synes jeg ser svakere ut enn de to første, og den tok jeg sist.

Vis vedlegget 345411
Eg tok ein make sure test rundt 5 veker og då var ikkje teststreken like sterk som kontrollstreken. Premom rangerer den faktisk til "low" og 0,71 (den er jo for eggløysingstestar, men den leser jo av i forhold til kvarandre):)

Prøv å legg vekk testane og stol på blodprøvane, så tenker eg du får gode nyheter på tul:)❤️

Spørr etter Tul :Heartpink jeg aner ikke Hvor langt jeg er på vei, men vet ikke Hvorfor jeg synes det er ubehagelig å spørre etter tul via lege, så jeg kommer til å bestille privat :Heartred
Hadde gjort det og om det fantes noen i nærheten, men nærmeste er vel 4 timer unnao_O

Da har jeg fått svar på hcg. Mandag (27 dpo) 527 og onsdag (29 dpo) 546. Så legen skal ta kontakt med sykehuset. Håper jeg får komme inn i dag.
Har jo ikke blødd noe, så kroppen forstår vel ikke jeg har mistet? Samme skjedde i januar 2018. Men rart det fortsatt stiger litt? Er jo uansett altfor lavt så har forstått det ikke gikk :( Har heldigvis et forsøk igjen (ivf), så satser på det går veien senere❤️❤️

Da har jeg fått svar på hcg. Mandag (27 dpo) 527 og onsdag (29 dpo) 546. Så legen skal ta kontakt med sykehuset. Håper jeg får komme inn i dag.
Har jo ikke blødd noe, så kroppen forstår vel ikke jeg har mistet? Samme skjedde i januar 2018. Men rart det fortsatt stiger litt? Er jo uansett altfor lavt så har forstått det ikke gikk :( Har heldigvis et forsøk igjen (ivf), så satser på det går veien senere❤️❤️
Å nei, det var trist å lese:(
Sender deg varme tankar og ein klem❤️

Sender deg mange gode tanker:Heartred

Liten oppdatering!
Legen har snakket med sykehuset. De ville vente å se litt an. Ny blodprøve i morgen. Svar mandag. Er for tidlig å se noe sikkert på ultralyd uansett. Siden jeg hadde en liten stigning, men jeg forstår ikke at dette kan gå. De mente det var et lite håp. Men en stigning på kun 20 så «sent» og kun 500. Jeg forstår ikke. Men men, jeg får bare vente å se :) Blir en laaaaang helg :p

Liten oppdatering!
Legen har snakket med sykehuset. De ville vente å se litt an. Ny blodprøve i morgen. Svar mandag. Er for tidlig å se noe sikkert på ultralyd uansett. Siden jeg hadde en liten stigning, men jeg forstår ikke at dette kan gå. De mente det var et lite håp. Men en stigning på kun 20 så «sent» og kun 500. Jeg forstår ikke. Men men, jeg får bare vente å se :) Blir en laaaaang helg :p
Jeg krysser alt jeg har :)

Nå har jeg vært hos legen og tatt HCG prøver. Har bestilt ul i morgen, og da regner jeg med at hun kan se hva som skjer der. Takk til dere som prøvde å oppmuntre meg i går, dere er gode:love7
Men jeg er ganske sikker på at det har gått galt, symptomene jeg hadde er borte og jeg føler meg bare tom:(

Nå har jeg vært hos legen og tatt HCG prøver. Har bestilt ul i morgen, og da regner jeg med at hun kan se hva som skjer der. Takk til dere som prøvde å oppmuntre meg i går, dere er gode:love7
Men jeg er ganske sikker på at det har gått galt, symptomene jeg hadde er borte og jeg føler meg bare tom:(
Sender deg en god klem, og håper tiden går fort frem til i morgen:Heartred

Håper du får positive nyheter!❤️ ikke enkelt dette her

Når får du svar på hcg?:)

Du hadde jo høye og fine verdier sist. Hvorfor tror du de har sunket? Du vet det jo allerede, men strimmeltestene er ikke laget for å måle så høy hcg :happy: Hvilke symptomer hadde du som er borte? Jeg stresser også litt med lite symptomer. Det er jo litt sånn at jeg gjerne skulle vært kvalm. Forhåpentligvis kommer det snart for flere av oss ❤️ Pust med magen ❤️

Så på termintråden at du hører til harstad sykehus, jeg fant vitalisklinikken i harstad og de tar tul ut fra det jeg finner :)
Joda hører til Harstad, men bor 3 timer unna. Får se hva jeg orker og ikke minst hva legen sier i neste ukexsmile9

Du hadde jo høye og fine verdier sist. Hvorfor tror du de har sunket? Du vet det jo allerede, men strimmeltestene er ikke laget for å måle så høy hcg :happy: Hvilke symptomer hadde du som er borte? Jeg stresser også litt med lite symptomer. Det er jo litt sånn at jeg gjerne skulle vært kvalm. Forhåpentligvis kommer det snart for flere av oss ❤️ Pust med magen ❤️

Ja hadde en fin HCG stigning, så jeg skjønner egentlig ikke hva som har skjedd:( Jeg var så dum og sammenliknet mine med to tester jeg så inne på «tester» tråden, mine var myyyye svakere og burde vært sterkere enn lik kontroll streken når jeg er så langt på vei. Jeg vet at man ikke kan se stigning på testene så sent, men de testene var merkbart sterkere enn mine så da blir jeg bekymret:( Jeg hadde murringer i korsryggen, ømme brystvorter, ekstremt trøtt og uggen på morran.

Ja hadde en fin HCG stigning, så jeg skjønner egentlig ikke hva som har skjedd:( Jeg var så dum og sammenliknet mine med to tester jeg så inne på «tester» tråden, mine var myyyye svakere og burde vært sterkere enn lik kontroll streken når jeg er så langt på vei. Jeg vet at man ikke kan se stigning på testene så sent, men de testene var merkbart sterkere enn mine så da blir jeg bekymret:( Jeg hadde murringer i korsryggen, ømme brystvorter, ekstremt trøtt og uggen på morran.
Jeg tok en test nå, bare fordi jeg var nysgjerrig og min heller var ikke veldig mye sterkere enn kontrollstreken (5+4 i dag). Jeg skal selvfølgelig ikke si at du ikke skal bekymre deg, det er nok ingen av oss som føler oss helt trygge enda. Men jeg tenker at enn så lenge så ser det fint ut for din del, også håper jeg at HCG fortsetter å stige. Jeg har ikke målt hcg, og tror kanskje jeg ville blitt veldig stressa av det. Håper å se et lite hjerte på tul om et par uker, men jeg føler meg ikke trygg selvom det ser fint ut da heller ❤️

Back
Topp