Treningstråd for mars 2015

Jeg er inne på en annen termingruppe også. BV er klart best, men der har jeg mulighet til å bli kjent med noen i nærområdet. Uansett, de snakket om trening nå, og flere har helt stoppet med planken, fordi man vist ikke skal trene magemusklene (kun de dype musklene) og for all del ikke start med trening du ikke er vandt til, Hmmm, blir litt usikker jeg. Jeg tenker at, så lenge man tar det stille og rolig, og ikke starter noen voldsomme treningsrutiner er det vel ok å øke treningsmengden litt.. Som sagt, det er LENGE siden jeg har løpt, men jeg har aldri hatt problemer med å løpe korte turer uten trening, og tenker liksom at så kan jeg jo gjør det nå også, som i dag. Kroppen min er vandt til mosjon, det har bare vært litt trutt det siste halve året. Er det virkelig så strengt og firkantet at jeg liksom ikke skal trene annet enn å gå/dype muskler, bare fordi kroppen har vært litt på latsiden det siste halve året? Noen som tør å komme med noen bud på dette? Evt noen som faktisk vet hva "reglene" er? Sorry langt og rotete innlegg, men håper noen kommer med bud :)

Jeg fikk på beskjed av en lege som og driver med trening mm at jeg skulle ta av ti kilo på knebøy og markløft. Jogge kan jeg fortsette med sålenge jeg ikke blir uvel eller det blir for mye støtt nedover når mangen vokser. Med førstemann trente/instruerte jeg helt fram til termindato. Var da og til fysio en gang per uke, og hun sa jeg kunne forsette.

Alle er og ulike og alle har ulikt utgangspunkt.
Når det gjelder mage, tok jeg et treningskurs som gravid som het trening for gravide. En del av instruktørutdanningen, og der tok vi kun de skrå magemuskelene ikke de rette, da de "går fra hverandre". Skal ta dette direkte opp med min pt trener i slutten av uken. Er noen år siden kurset, og trening blir en aldri utlært av. Kan da skrive hva han sa:)

Uansett viser en studie utført av Olympiatoppen, (hm dette ble feil skrevert, men men) at en først må opp i 90% av max puls før det har noe å si for babyen. Og der er de færrestre av oss. Ialledall ikke meg;)

Det høres lovende ut Ponny! Om jeg skal komme i gang igjen kan jeg jo ikke bare gå fort for det er ikke utfordrerne, så tenker løpetur med pauser (løp 10/gå 2 opplegget) er passende. Skriv gjerne hva pt'en din sier. Jeg er faktisk fysio selv, så er greit å vite dette ;) Jobber dog veldig sjeldent med gravide, men en og annen har jo kommet forbi klinikken..

Jeg gikk hos fysio Gro Togstad som er spesialist på gravide. Vært hos henne i to graviditeter og fått treningsprogram. Skriver og for blader og holder foredrag. Så følte meg godt ivaretatt.

Så kjekt å være fysioterapeut, virker som et kjekt yrke!!

Jeg har fått eget program av pt. Når det gjelder å trene mage er det helt ok. En skal da ikke trene sit ups, men kjernemusklaturen. Det trener man hele tiden mens man holder på med tunge basisøvelser. Kan også ta planken. Kunne lagt ut programmet eller sendt det en plass, vet bare ikke helt hvordan...

Excuse me, Damn that autocorrect!

Blir jo litt inspirert av å se hvor finke alle her er :P Så i går tok jeg meg en sykkeltur.. Tenker jeg prøver d i dag også.. Og neste uke starter zumba hver mandag, så kan jeg prøve gå på det bittelille trenings "senteret" her i bygda 1-2 dager i uken. Jeg har ikke kustus til å trene hjemme for tiden...

Inspirerende å lese at mange av dere andre er så flinke :-)

Er selv dritlei av å bare ligge på sofa /i senga i ukesvis, og håper at formen snart blir bedre.

Har desperat lyst å være med gubben på reinsdyrjakt på Hardangervidda (gikk ifjor), men det er timesvis med gåing og akkurat nå klarer jeg knapt å stå på kjøkkenet og lage mat...

Får veldig lyst til å komme meg opp og ut når jeg ser hvor flinke dere er :-) Ser fram til å greie å komme meg ut for å gå noen turer. Er så heldig at vi har mange fine kulturstier omtrent rett utenfor huset, så jeg håper jeg greier å ta noen turer der snart :-)
Fortsett gjerne å skrive om hva dere gjør for det er veldig inspirerende for meg som ikke orker noen ting ennå :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Pt time i dag og en god time med styrketrening :) tror hun fikk med seg jeg er livredd for bekkenet og ikke må ha øvelser som kan skade det hehe.

Excuse me, Damn that autocorrect!

Da ble det søren meg en time på treningen i dag også;-) deilig å svette litt og kjenne at man bruker kroppen :-)

Blir jo litt inspirert av å se hvor finke alle her er :p Så i går tok jeg meg en sykkeltur.. Tenker jeg prøver d i dag også.. Og neste uke starter zumba hver mandag, så kan jeg prøve gå på det bittelille trenings "senteret" her i bygda 1-2 dager i uken. Jeg har ikke kustus til å trene hjemme for tiden...

Nydelig:) Kjempe bra jobbet!!!!!!!!:)

Da ble det søren meg en time på treningen i dag også;-) deilig å svette litt og kjenne at man bruker kroppen :)

Så flink du har vært. Enig, deilig å bruke kroppen ja:)

4km jogging ute igår i solen, deiligt:)
Satser på en god pt styrketime imrg:)

Guriland, her sjekker man ikke tråden i en dag, og så er det skjedd så mye! Flinke dere er!!! Her er det eneste å skryte av sykkelturene til og fra jobb, men det er jo så kort at det knapt nok kvalifiseres.. Jeg må skjerpe meg nå ja.. Men det er hvertfall inspirerende lesning her inne ;)

Ble 20 min med øvelser i stuen og 20 min sykkel. :-) kjørte til butikken og hjem ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Guriland, her sjekker man ikke tråden i en dag, og så er det skjedd så mye! Flinke dere er!!! Her er det eneste å skryte av sykkelturene til og fra jobb, men det er jo så kort at det knapt nok kvalifiseres.. Jeg må skjerpe meg nå ja.. Men det er hvertfall inspirerende lesning her inne ;)

Sykling er sykling;);)

Ble 20 min med øvelser i stuen og 20 min sykkel. :) kjørte til butikken og hjem ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Det ble jo 40 min med trening. Kjempe:)
Viktig at bilen og blir trimmet:);) Min bil blir det hver dag....hehe;)

Back
Topp