Treningstråd for mars 2015

Jump

Gift med forumet
Marsmellows-15
Septembergull'17
Inspirert fra "vi som prøver", tenkte jeg om vi ikke skulle ha en liten treninstråd?
Det er viktig å holde seg i form, så kroppen blir klar til de påkjenningen som komme den neste tiden! Kanskje vi kan ha en tråd for skryt, råd, støtte og oppbacking på treningsfronten? Frustrasjon over dårlig form og manglende trening er også lov! :) Og alle skal da få være med, uansett nivå. Man trenger ikke løpe en maratondistanse for føle behov for å skryte litt ;)

Mitt mål er trening 2-3 ganger om uken. Jeg har nettopp fornyet medlemskapet mitt hos livegym.no, hvor man for 50 kroner om måneden får mange treningspass å velge mellom. I utgangspunktet tenker jeg å styrke mage/rygg/bekken. For dere som sliter med å komme i gang med treningen, vil jeg bare tips om denne siden. Det krever jo at man tar seg sammen, men de har timer fra 10 min opp til en time. De har pilates, yoga, mor/barn (graviditet), aerobic, zumba, styrketrening, osv. Og man kan trene akkurat når det passer en selv hjemme i stua.

Nå har jeg nettopp gjennomført 40 min pilates, og er spent på hva magen sier til det i morgen, det kunne ihvertfall merkes at det er en stund siden mage/rygg har blitt trent på den måten :p Jeg håper jeg virkelig kan ta meg sammen nå, og få styrket og trent litt fremover. Så jeg håper noen vil slenge seg på, så vi har noen å skryte og syte for, på de dagene man trenger det :)
 
Last edited:
Siste uken denne månen begynner jeg på svangerskapstrening på det lokale treningssenteret. Skal også prøve å gå tur en dag i uka. + jeg har en svært aktiv jobb da :)


❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
 
Svangerskapstrening! Så bra! Sånt har vi ikke her :/


♡02.03.2015♡
Di har en gang i året tror jeg. Var veldig heldig med at det startet nå. Kun 2 dager før jeg er 12 uker :)


❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
 
Jeg tror jeg skal si meg fornøyd med 1 trening i uken.... Håper selvsagt på mer, for var vandt til å trene 4 dager i uken før positiv test.. Men pga bekkenet tør eg ikke overdriver. men satser på små øvelser hjemme 2-3 ganer i uken, men vil ikke kalle d trening... :p
"'25 aug starter zumba som jeg har meldt meg på. D er hver mandag, så fra jeg er i uke 10-18 så har jeg faste planer om mandagen... Håper bare jeg får vert med hver gang ;)
 
Jeg tror jeg skal si meg fornøyd med 1 trening i uken.... Håper selvsagt på mer, for var vandt til å trene 4 dager i uken før positiv test.. Men pga bekkenet tør eg ikke overdriver. men satser på små øvelser hjemme 2-3 ganer i uken, men vil ikke kalle d trening... :p
Altså, selv om det ikke er "trening", så er det jo noe som skal gjøres, som lett kan glemmes/fortrenges. Det er liksom problemet, å reise seg fra stolen, og komme i gang!
 
Her er formen så elendig at trening er helt utelukket :-( Jeg hadde virkelig trengt det da, så håper jeg greier litt etterhvert som formen forhåpentligvis blir bedre :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skulle ønske jeg var i bedre form! Hodet skriker etter å gå tur i marka, men kroppen er liksom ikke helt med :(
 
Skal jeg greie å trene må jeg sjukemelde meg trur jeg. Er så sliten etter jobb jeg makter ingenting: / prøver å gå runden min 3 ganger i uken men blir som regel bare 1.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Skal jeg greie å trene må jeg sjukemelde meg trur jeg. Er så sliten etter jobb jeg makter ingenting: / prøver å gå runden min 3 ganger i uken men blir som regel bare 1.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Uff da, så er det jo helt forståelig at du ikke får trent! Håper formen kommer seg snart :D
 
Uff da, så er det jo helt forståelig at du ikke får trent! Håper formen kommer seg snart :D
Ja det håpa ej me! Gått i fjella heile tia! Å d å kommr heim fra jobb å "dø" på sofan te jobb neste dag e lite kult

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har som mål å gå en fast liten tur opp på nærmeste fjell hver dag. Men så langt har set blitt med én gang. Kollapser fullstendig når jeg kommer hjem fra jobb. Håper på bot og bedring i andre trimester. :)
 
Jeg løper 2-3 ganger i uka, 7-8 km, og trener styrke 2-3 ganger i uka (som regel etter løping). Fungerer veldig bra.
 
Her er baggen pakket til styrke etter jobb i morgern. Går litt før, så satser på at kvalmen holder seg nok vekke til en liten økt
 
Her er baggen pakket til styrke etter jobb i morgern. Går litt før, så satser på at kvalmen holder seg nok vekke til en liten økt
Lykke til med trening uten kvalme :) Hva trener du? Altså, gruppetime, maskiner, frivekter? Hele kroppen eller split-program? Savner kroppen min da jeg trente styrke, litt mer definert kropp og spretten rumpe!
 
Lykke til medeening uten kvalme :) Hva trener du? Altstime, maskiner, frivekter? Hele kroppen eller split-program? Savner kroppen min da jeg trente styrke, litt mer definert kropp og spretten rumpe!

I morgen skal jeg har pt time:)
Første time etter ferien med treneren, så da vet jeg hva jeg skal bruke om jeg må ned i kg. "jeg har hatt fri, så la oss ta det litt rolig i dag;)"
Ellers løper jeg en del.
Har tidligere jobbet som instruktør i sal i åresvis, men de siste årene har jeg heller kost meg med egen trening og jogging.

Du har jo vært flik
 
Back
Topp