Torsdags-prat :D

Her har det virkelig gått i ett siden vesla kom hjem fra dm:
Skulle skifte bleie på henne kl.17-ish og da var hun sååå utrolig sår!!! Hun gråt og kneip bena sammen når jeg skulle vaske. Det har aldri vært så ille før.. Ildrød både foran og bak, og prikkete utslett. Oooog tjukt påsmurt sinksalve oppå det hele da så klart, i tillegg til at det hadde kommet salve innerst inni der. Det var ikke noe hyggelig syn, og jeg blei så overraska. Har ikke hørt et pip om det liksom..:(
Så da blei det lufttørking! Kjekt å sitte bleie-og bukseløs mens man leker tydeligvis.:) Og hva gjør man når man skal tisse? Jo, da åler man seg bort til mamma, reiser seg opp, og gjør sitt fornødne.:p (for så å tråkke fornøyd rundt i pytten etterpå) To skift måtte til på den timen hun gikk bleieløs, og hun var like sår.. Masse sutring før leggetid, og siden hun har vært slik hele den uka her (fortenner på vei) ga jeg paracet før legging, men sove skulle hun ikke! Lå bare og roooopa, og når jeg omsider valgte å gi litt mer mme, så sprutgulpa hun mens hun drakk. Ut nese og munn, på dyne, laken, koseklut, pysj, mammaen,og det meste som befant seg i umiddelbar nærhet..

Dm og dattera ville ha med vesla på badeland i morra, men om hun er like sår så får hun bare bli hjemme hos meg tenker jeg..

Sofaen♥

Usj da:( enda fler med sår stump :( Liana var så sår i forige uke at hun blødde litt når vi vasket hun:( smurte med masse zinksalve og strødde på potetmel, så ble sårheten raskt borte ;);)
Jeg badet ikke Liana her hjemme engang når hun var såå sår..så skjønner du vil ha hun hjemme om hun ikke er bedre;)

Disse sprutgulpene er hvertfall ikke noe morsomme!:eek: og hvertfall om det skjer i senga! Håper hun får sove godt inatt ;) kos deg med sofaen!:)

Så hyggelig da :D
Idag har vi vært 2 timer i en 2.klasse og observert en elev. Var interessant både å være i et klasserom, har jo ikke det siden jeg selv var liten, og å se en elev med diverse vansker "in action"! I tillegg plukka vi opp to ytterligere elever som veilederen min anbefalte læreren å sende melding til ppt om da de hadde tydelige bekymringsverdige atferdsmønstre.
Etterpå dro vi tilbake til ppt og fikk lese oss litt opp på sakkyndige vurderinger.

I går var vi med på språktesting av en 14-åring, det var også veldig lærerikt!!! I neste uke skal vi på klasseromsobservasjon i en klasse hvor læreren ønsker hjelp til å håndtere klassen sin, og påfølgende møte mellom ppt, lærere og rektor på skolen :)
Videre skal vi få opplæring i ulike kartleggingsverktøyer og få være med på flere testinger av barn. Jeg synes jo dette er SÅ spennende og får endelig utfordret kunnskapene mine litt :D
Håper virkelig jeg får innpass i ppt etter endt utdannelse ;)
Åh jeg vil starte og bli ferdig med master nå!!
Jeg tittet på studieløpet på høgskolen her, ser ikke ut som det er noen praksis :(

Dette fikk mamma påvist også for noen år siden, og brukte tabletter for å ikke få så vondt i magen osv.. men var ikke alltid det hjalp..helt til hun prøvde tabletter mot laktose, og har vært bra i magen siden det:eek::p
Har hun prøvd å unngå laktose og evt finne andre ting hun reagerer på? Jeg har funnet ut st det er mye jeg ikke tåler :(

Litt treig å svare jeg ;) dagene går så fort når snuppa ikke sover mer enn en time. Men det virker ikke som hun trenger mer så da får det bare være ;) hun er i fin form :) litt bedre enn de siste dagene faktisk, så det er jo bra! Veldig motstandsdyktig sønn du har da! Jeg vet ikke hvor vi har det fra men hun leker jo med andre som går i bhg og har vært på lekeland så sikkert derfra.

Bra med vann ja! Hun skal selvfølgelig få både det ene og det andre når hun blir større (lørdager og slikt), men så lenge hun ikke vet hva det er så prøver jeg å holde hun unna :) problemet er at vi ofte er sammen med større barn og selv om foreldrene respekterer meg så er det fort gjort at de deler ut diverse, men slik er det bare. De spiser ikke godteri hele tiden da ;)
Legen vår mener han MÅ ha hatt det etter at jeg ramset opp alle gangene han "burde" vært smittet :-p men jeg er ikke overbevist selvom han mente noen fikk ørsmå symptom :)
Det er ikke lett å sette begrensninger når man har eller omgås andre eldre unger nei :)

Har hun prøvd å unngå laktose og evt finne andre ting hun reagerer på? Jeg har funnet ut st det er mye jeg ikke tåler :(

Hun har bare prøved å holde seg mer unna produkter med mye fiber, guten og nå noe laktose..men tror hun heller vil ta den "lette" veien å ta tabletter :P men nå må dem endre kostholdet til gutenfritt, fordi min søster har antageligvis glutenallergi..

Åh jeg vil starte og bli ferdig med master nå!!
Jeg tittet på studieløpet på høgskolen her, ser ikke ut som det er noen praksis :(
Ja, er veldig spennende saker! Men er jo ikke så lett å få jobb i ppt her i byen da, er begrenset med ledige stillinger fra år til år, selv om to fra det kullet jeg startet sammen med fikk jobb der nå i høst da :p ;)

Dette er jo den eneste praksisen vi har på hele studiet, men kjenner nå den er gull verdt og gjør meg sikker på at jeg har valgt riktig utdannelse :)

Hun har bare prøved å holde seg mer unna produkter med mye fiber, guten og nå noe laktose..men tror hun heller vil ta den "lette" veien å ta tabletter :P men nå må dem endre kostholdet til gutenfritt, fordi min søster har antageligvis glutenallergi..
Ja, Hehe, enkelt å ta tabletter :)
Begynner å bli vant med å luke ut matvarer jeg nå. Men tror keg skal komme meg til legen og ta noen tester.

Etter en stund blir man immun mot de tablettene ved stort inntak, så er bedre å ha et daglig laktosefritt kosthold og ta tablettene til fest :p ;)

Ja, er veldig spennende saker! Men er jo ikke så lett å få jobb i ppt her i byen da, er begrenset med ledige stillinger fra år til år, selv om to fra det kullet jeg startet sammen med fikk jobb der nå i høst da :p ;)

Dette er jo den eneste praksisen vi har på hele studiet, men kjenner nå den er gull verdt og gjør meg sikker på at jeg har valgt riktig utdannelse :)
Tydelig forskjell på studiesteder da om jeg leste riktig. Ønsker gjerne praksis jeg!!!

Tydelig forskjell på studiesteder da om jeg leste riktig. Ønsker gjerne praksis jeg!!!
Uio har mye praksis på sped.ped, og generelt landets beste spes.ped utdannelse så der ville jeg tatt utdannelsen om jeg bodde så nærme ;)

Ja vanskelig å se hva som er hva med engang.. men har du fått noe salve eller lignende da?

Tror ikke jeg har møtt en unge som ikke liker bolle :P haha.. men litt av og til er lov, hvertfall hos oss :)

Legen sa jeg kunne bruke sinksalve, men svigermor tipsa meg om hvitvask fra apoteket, så tror heg handler det i morgen i tilfelle hun får mange..

Hehe...sant at de liker boller ha! ;) her også er litt av og til lov, men noen av vennene mine er litt mindre strenge, og da er det greit å holde på "regelen" om litt av og til ;)

Legen vår mener han MÅ ha hatt det etter at jeg ramset opp alle gangene han "burde" vært smittet :-p men jeg er ikke overbevist selvom han mente noen fikk ørsmå symptom :)
Det er ikke lett å sette begrensninger når man har eller omgås andre eldre unger nei :)

Søskenbarnet mitt er like gammel som meg, og hun prøvde å få det da "alle vi andre" hadde det, men hun er 29 og fortsatt ikke hatt det ;)

Uio har mye praksis på sped.ped, og generelt landets beste spes.ped utdannelse så der ville jeg tatt utdannelsen om jeg bodde så nærme ;)
Jeg må nok ta det her om jeg skal makte det med unger og jobb.
Har heldigvis verdens beste jobb nå og håper å fortsette med litt vakter her eller i skolen ved siden av videre studier :)

Søskenbarnet mitt er like gammel som meg, og hun prøvde å få det da "alle vi andre" hadde det, men hun er 29 og fortsatt ikke hatt det ;)
I følge legen min kan hun da ha hatt det :-p
Men huff. Det er forferdelig å få det som voksen :( så jeg gjør gjerne litt ekstra for st de skal få det som barn :)

Jeg må nok ta det her om jeg skal makte det med unger og jobb.
Har heldigvis verdens beste jobb nå og håper å fortsette med litt vakter her eller i skolen ved siden av videre studier :)
Det skjønner jeg! Er vel ikke samlingsbasert heller der, så blir jo litt pes å dra inn til forelesninger daglig :p ;)

Usj da:( enda fler med sår stump :( Liana var så sår i forige uke at hun blødde litt når vi vasket hun:( smurte med masse zinksalve og strødde på potetmel, så ble sårheten raskt borte ;);)
Jeg badet ikke Liana her hjemme engang når hun var såå sår..så skjønner du vil ha hun hjemme om hun ikke er bedre;)

Disse sprutgulpene er hvertfall ikke noe morsomme!:eek: og hvertfall om det skjer i senga! Håper hun får sove godt inatt ;) kos deg med sofaen!:)
Tror kanskje det er sinksalva som dm bruker hun reagerer på, siden hun har smørt tjukt på flere ganger i dag. Kanskje vi får prøve potetmel i morra.. :)

Ja, Hehe, enkelt å ta tabletter :)
Begynner å bli vant med å luke ut matvarer jeg nå. Men tror keg skal komme meg til legen og ta noen tester.

Hehe ja hun er litt sånn "ah, det går bra" til det meste :P en "mamma-harding".. hehe jeg hadde nok gjort som deg tror jeg :) ja er jo lurt å ta tester, så man vet mer hva man faktsik kan og ikke kan spise :)

Etter en stund blir man immun mot de tablettene ved stort inntak, så er bedre å ha et daglig laktosefritt kosthold og ta tablettene til fest :p ;)

Enig der! Jeg ville heller ha lagt om kosthold/livsstil enn å ta tabletter resten av livet.. men tror hun tar det bare når hun har spist noe hun reagerer på og ikke hver dag..men er ikke sikker :P

I følge legen min kan hun da ha hatt det :-p
Men huff. Det er forferdelig å få det som voksen :( så jeg gjør gjerne litt ekstra for st de skal få det som barn :)

Ja noen kan sikkert ha det veldig mildt. Jeg mistenkte ikke vannkopper, men såg godt at det var det når legen sa der var vann inni. Men jeg så bare et rødt utslett med hvitt inni og tenkte elveblest, og de tørre tenkte jeg eksem..hehe..følte meg lur ;)

Tror kanskje det er sinksalva som dm bruker hun reagerer på, siden hun har smørt tjukt på flere ganger i dag. Kanskje vi får prøve potetmel i morra.. :)
Prøv bepanthen eller inotyol! Gjør underverker :)

Back
Topp