Torsdags-prat :D

Neline har en nyresykdom, så det er mye av grunnen til at hu ikke var klar for bleieslutt før hu var litt over 3 år:) Hu blir 4 år nå den 29 november:) Virker jo ikke som hun er så "gammel", men det er hu;)<3
Hehe, ofte de er redde for doen i starten*knis* Jeg er av den meningen at de små begynner og gå på do så snart de føler seg klar for det, verste man kan gjøre er og presse på. oppmuntre og presse på er 2 vidt forskjellige ting! Om hu bruker bleie på natta gjør da ingenting, grei sikkerhet for henne og ha om hu "glemmer" seg på natta:) Når blir Emira 4 år?:) Hu sier nok ifra om at hu ikke ønsker bleie på natta, men heller vil sove med truse når hu er klar for det:) Jeg kjøpte nye truser, så da var det gjort;) hahahah^^ Mammaer har sine små triks i ermene;)

Stemmer det..ble usikker på om hun ble 3 eller 4, men hadde jeg tenkt litt om, så visste jeg jo at vi hadde 2 barn i samme alder:p Emira blir 4år 12 desember :)

Emira ble redd for doen første gang hun hadde omgangssyke (rett etter hun fylte 2) hun fikk diaré 2 ganger den siste dagen, og den andre gangen satte jeg hun på do, siden bleia ikke holdt på dette den første gangen :P så hennes første dotur ble nok ganske vondt, med tanke på mageknip å sånt..så tror det var det som skremte hun.. men hun syns det var gøy når hun fikk potte etterhvert, og jeg ga hun klistremerke som hun kunne feste på et ark NÅR hun hadde klart å tisse.. det gjorde hun skikkelig motivert :P:D og ble fort klar for å gå uten bleie :)

Gutten vår fyller snart 5 og trenger fortsatt bleie på natten.
Han er så stor nå at han begynner å bli veldig bevisst på det selv, og det er fryktelig synd (men han har hittill bare overnattet hos familie, så det er ikke flaut eller noe problem slik sett, han får bare på bleie, ingen snakker om det).
Men poenget mitt; var at helsesøster sa på 4-årskontroll at det er mer vanlig enn man tror, at barn bruker nattbleie lenger. Det er hormonelt styrt om de klarer å holde på tisset på natt eller ikke. Og så har jeg funnet ut at det ligger i begge våre sine familier å være TREGE (lenger enn T, altså!!), og at det kanskje trengs en nesespray til for at han skal få sluttet. Tar det nok opp !med hs eller legen nå når han blir 5!

Ja er nok maaaaange som bruker det på natta :) og viktig å lære dem at det er helt greit :) jeg har også hvertfall ett familiemedlem som ikke sluttet før i 7-8 årsalderen.. men med tanke på at Emira er så og si nesten alltid tørr, OG våkner på natta for å gå på do, så har jeg sagt at hun snart kan få lov til å sove uten, hvis hun vil :)

Ja er nok maaaaange som bruker det på natta :) og viktig å lære dem at det er helt greit :) jeg har også hvertfall ett familiemedlem som ikke sluttet før i 7-8 årsalderen.. men med tanke på at Emira er så og si nesten alltid tørr, OG våkner på natta for å gå på do, så har jeg sagt at hun snart kan få lov til å sove uten, hvis hun vil :)
Ja, selvsagt, man må følge det opp når det går så bra også =)
Vi har prøvd flere perioder, etter hans ønske, å ligge uten bleie. Men selvom vi har tatt han på do både to og tre ganger i løpet av natten har det gått galt. Det er tydelig at han småskvetter, det gjorde han på dagen også da han sluttet med bleien i 2,5-årsalderen.

Ja, selvsagt, man må følge det opp når det går så bra også =)
Vi har prøvd flere perioder, etter hans ønske, å ligge uten bleie. Men selvom vi har tatt han på do både to og tre ganger i løpet av natten har det gått galt. Det er tydelig at han småskvetter, det gjorde han på dagen også da han sluttet med bleien i 2,5-årsalderen.

Aha..sånn holdt Emira på også både på dagen og på natten.. er nok også bare forskjellig fra person til person når de er helt klare ;) viktigste i alderen til T, er jo at han er bleiefri på dagen..med tanke på mobbing å sånt..

Aha..sånn holdt Emira på også både på dagen og på natten.. er nok også bare forskjellig fra person til person når de er helt klare ;) viktigste i alderen til T, er jo at han er bleiefri på dagen..med tanke på mobbing å sånt..
Ja han var veldig klar på dagen da hvertfall :)
Ser at det fort kan bli et issue om han vil overnatte hos venner snart. Da blir det jo fort veldig flaut.

Ja han var veldig klar på dagen da hvertfall :)
Ser at det fort kan bli et issue om han vil overnatte hos venner snart. Da blir det jo fort veldig flaut.

Ja blir jo det.. men er jo bare sånn for noen (mange).. kommer seg nok... Ellers får han jo hjelp..

Back
Topp