Torsdags-prat :D

Legen sa jeg kunne bruke sinksalve, men svigermor tipsa meg om hvitvask fra apoteket, så tror heg handler det i morgen i tilfelle hun får mange..

Hehe...sant at de liker boller ha! ;) her også er litt av og til lov, men noen av vennene mine er litt mindre strenge, og da er det greit å holde på "regelen" om litt av og til ;)

Aha okey.. mener mora mi har brukt hvitvask på mine søstre når de var små..så det skal nok hjelpe.. jeg visste ikke at zinksalve kunne hjelpe mot vannkopper?

Ja her har jentene hvertfall fått smake på masse forskjellig, men gir ikke mye av gangen med usunne ting..hvertfall ikke til Liana enda.. men som du sier, litt av og til-regelen er grei å holde seg til :D;)

Ja noen kan sikkert ha det veldig mildt. Jeg mistenkte ikke vannkopper, men såg godt at det var det når legen sa der var vann inni. Men jeg så bare et rødt utslett med hvitt inni og tenkte elveblest, og de tørre tenkte jeg eksem..hehe..følte meg lur ;)
Hehe :) kan ikke vite alt da!

Tror kanskje det er sinksalva som dm bruker hun reagerer på, siden hun har smørt tjukt på flere ganger i dag. Kanskje vi får prøve potetmel i morra.. :)

Ja kan hende det blir for mye..er jo en veldig tjukk krem..så kommer lite luft til såret..jeg bruker zinksalve fra natusan..er den som har funket best på jentene her (av de jeg har prøvd).. men potetmel gjorde en bedre jobb;)

Når Emira var liten så hjalp det å vaske med babyolje på våtserviett, tørke bort restene av oljen, og smøre litt av den zinksalven...og hun var alltid mye bedre dagen etter.. men Liana blir mer sår av å bli vasket med våtserviett..så er forskjellig hvordan barn reagerer på de forskjellige metodene også.. kommer vel ann på hudtypen..

Ja kan hende det blir for mye..er jo en veldig tjukk krem..så kommer lite luft til såret..jeg bruker zinksalve fra natusan..er den som har funket best på jentene her (av de jeg har prøvd).. men potetmel gjorde en bedre jobb;)

Når Emira var liten så hjalp det å vaske med babyolje på våtserviett, tørke bort restene av oljen, og smøre litt av den zinksalven...og hun var alltid mye bedre dagen etter.. men Liana blir mer sår av å bli vasket med våtserviett..så er forskjellig hvordan barn reagerer på de forskjellige metodene også.. kommer vel ann på hudtypen..
Ja, helt sikkert. :) Jenny blir også sår av våtservietter, så de bruker jeg kun ved avføring, også vasker jeg over med rent vann etterpå. Brukte olje for å få bort salva i dag, og smurte med bepanthen før vi la henne.
Ang potetmel.."Smører" du det bare rett på huden? Morgendagens prosjekt. ;)

Ja, helt sikkert. :) Jenny blir også sår av våtservietter, så de bruker jeg kun ved avføring, også vasker jeg over med rent vann etterpå. Brukte olje for å få bort salva i dag, og smurte med bepanthen før vi la henne.

Åja, jeg kan kun bruke våtserviett til ansikt og hender på Liana:eek::p ellers vasker jeg bare med sånne papirkluter fra libero med vann på..
Ja jeg tok bare å strødde/smurte potetmelet rett på huden, rett før jeg tok på bleia :)

Ja, vi bruker bepanthen selv, så jeg skal sende en tube til dm.:) Sink har vi brukt lite av, og i såfall smurt tynt lag.
Sink er veldig tett, så det er ikke alle det funker på nei.

La henne også gå mest mulig uten bleie og pass godt på at hun er tør etter vask og bleieskift :)
Vi vasker noen ganger med våtservietter, men bruker som regel bare klut og vann :)

La henne også gå mest mulig uten bleie og pass godt på at hun er tør etter vask og bleieskift :)
Vi vasker noen ganger med våtservietter, men bruker som regel bare klut og vann :)
Ja, i morra skal det luftes.:) Avlyste badelandturen som hun skulle på, så får hun gå med rumpa bar her hjemme istedenfor. Er alltid påpasselig med at hun er tørr etter bleiedkift, for hun har veldig sensitiv hud, men syns det var rart at hun kunne bli så sår på en dag likevel.

Ja, i morra skal det luftes.:) Avlyste badelandturen som hun skulle på, så får hun gå med rumpa bar her hjemme istedenfor. Er alltid påpasselig med at hun er tørr etter bleiedkift, for hun har veldig sensitiv hud, men syns det var rart at hun kunne bli så sår på en dag likevel.
Ja, det er rart. Men hun kan ha reagert på sinken da?
Håper det går over!

Ja, jeg tror faktisk det. Og i tillegg at det blei smurt i tjukke lag flere ganger i løpet av dagen.
Ja. Ikke alle stumper som tåler det tenker jeg =)
Send med en Bepanthen eller noe til senere?

Ja bedre enn å la hun gp igjennom smerte! :) eneste som er positivt med at det kommer flere tenner samtidig, er at de blir fortere ferdig med det!;) virker som om det er en del av aldern, siden det er flere barn her som går gjennom det samme..

Ja håper Emmeth får sove godt! Så får du også hvilet deg godt;)

Hehe ja skjønner deg med å ha på lyset! Jeg har blitt vandt med å slå det av pga samboer ikke liker at noe står på om natten..han er en skikkelig sleptiker :p og doen er rett ved siden av rommet vårt og Emira sitt, så hun tør å gå på do selv :) og vi har alltid døra åpen på rommet..bare barna som har den lukket :p men må ha på et lys inne hos Emira hele natten, for våkner hun og det er helt mørkt der inne, så blir hun livredd:oops:

Så godt at det hjalp med paracet :D går hun på do eller har hun bleie enda?

Emmeth sov ikke godt i natt. Hadde vondt i tennene og falt ikke helt til ro, men kl 3 kapitulerte han og sovna:D Hvordan sov Liana?
He he, det skjønner jeg;) Vi har det på i loftgangen utafor soveromsdøren til vårt og jentene sitt rom og er bratt trapp rett ved dodøren, så viktig det er lys der når jentene er litt småtrøtt på natta når de skal på do eller på morran når de har stått opp:)

Neline slutta med bleie på vårparten:) Så det er kjempebra:):)

Emmeth sov ikke godt i natt. Hadde vondt i tennene og falt ikke helt til ro, men kl 3 kapitulerte han og sovna:D Hvordan sov Liana?
He he, det skjønner jeg;) Vi har det på i loftgangen utafor soveromsdøren til vårt og jentene sitt rom og er bratt trapp rett ved dodøren, så viktig det er lys der når jentene er litt småtrøtt på natta når de skal på do eller på morran når de har stått opp:)

Liana sov hele natten..måtte bare innom å ta på dyna noen ganger (mens hun sov), ellers ga jeg hun smokk én gang :) så ga paracet og dentinox ikveld også. .sånn for sikkerhets skyld;):)

Godt Emmeth sovna ordentlig til slutt! Er så slitsomt og frustrerende når de er urolige om natta!

Aaahaa, da skjønner jeg hvertfall at dere har lys på! Skummelt med trapper i mørket og om man går å halvsover :P;)

Også så deilig at Neline slutta med bleie :D hvor gammel er hun igjen?
Emira var litt treg på det..selvom hun var klar, men fikk hun ikke til å gå uten før hun hadde fylt 3 år..Hun var redd for doen :P ellers brukte hun potte da..nå har hun fortsatt bleie på nettene..men er sjeldent hun har tisset..Hun pleier å våkne 1 gang om natten for å gå på do :) så skal snart prøve å legge hun uten:)

Emira var litt treg på det..selvom hun var klar, men fikk hun ikke til å gå uten før hun hadde fylt 3 år..Hun var redd for doen :p ellers brukte hun potte da..nå har hun fortsatt bleie på nettene..men er sjeldent hun har tisset..Hun pleier å våkne 1 gang om natten for å gå på do :) så skal snart prøve å legge hun uten:)

Neline har en nyresykdom, så det er mye av grunnen til at hu ikke var klar for bleieslutt før hu var litt over 3 år:) Hu blir 4 år nå den 29 november:) Virker jo ikke som hun er så "gammel", men det er hu;)<3
Hehe, ofte de er redde for doen i starten*knis* Jeg er av den meningen at de små begynner og gå på do så snart de føler seg klar for det, verste man kan gjøre er og presse på. oppmuntre og presse på er 2 vidt forskjellige ting! Om hu bruker bleie på natta gjør da ingenting, grei sikkerhet for henne og ha om hu "glemmer" seg på natta:) Når blir Emira 4 år?:) Hu sier nok ifra om at hu ikke ønsker bleie på natta, men heller vil sove med truse når hu er klar for det:) Jeg kjøpte nye truser, så da var det gjort;) hahahah^^ Mammaer har sine små triks i ermene;)

Emira var litt treg på det..selvom hun var klar, men fikk hun ikke til å gå uten før hun hadde fylt 3 år..Hun var redd for doen :p ellers brukte hun potte da..nå har hun fortsatt bleie på nettene..men er sjeldent hun har tisset..Hun pleier å våkne 1 gang om natten for å gå på do :) så skal snart prøve å legge hun uten:)
Gutten vår fyller snart 5 og trenger fortsatt bleie på natten.
Han er så stor nå at han begynner å bli veldig bevisst på det selv, og det er fryktelig synd (men han har hittill bare overnattet hos familie, så det er ikke flaut eller noe problem slik sett, han får bare på bleie, ingen snakker om det).
Men poenget mitt; var at helsesøster sa på 4-årskontroll at det er mer vanlig enn man tror, at barn bruker nattbleie lenger. Det er hormonelt styrt om de klarer å holde på tisset på natt eller ikke. Og så har jeg funnet ut at det ligger i begge våre sine familier å være TREGE (lenger enn T, altså!!), og at det kanskje trengs en nesespray til for at han skal få sluttet. Tar det nok opp med hs eller legen nå når han blir 5!

Gutten vår fyller snart 5 og trenger fortsatt bleie på natten.
Han er så stor nå at han begynner å bli veldig bevisst på det selv, og det er fryktelig synd (men han har hittill bare overnattet hos familie, så det er ikke flaut eller noe problem slik sett, han får bare på bleie, ingen snakker om det).
Men poenget mitt; var at helsesøster sa på 4-årskontroll at det er mer vanlig enn man tror, at barn bruker nattbleie lenger. Det er hormonelt styrt om de klarer å holde på tisset på natt eller ikke. Og så har jeg funnet ut at det ligger i begge våre sine familier å være TREGE (lenger enn T, altså!!), og at det kanskje trengs en nesespray til for at han skal få sluttet. Tar det nok opp med hs eller legen nå når han blir 5!
Jajaja..Veldig vanlig med "nattinkontinens", og mer vanlig med gutter enn hos jenter. Det er ikke noe særlig hvis de blir bevisste på det selv på en slik måte at en føler på at det er "feil", for det er ikke så fryktelig mye å gjøre med det om det er hormonene som regulerer det. Har et par herrer i min nære krets som har slitt med dette til oppi ungdomsåra, men håper T slipper det da.:)

Jajaja..Veldig vanlig med "nattinkontinens", og mer vanlig med gutter enn hos jenter. Det er ikke noe særlig hvis de blir bevisste på det selv på en slik måte at en føler på at det er "feil", for det er ikke så fryktelig mye å gjøre med det om det er hormonene som regulerer det. Har et par herrer i min nære krets som har slitt med dette til oppi ungdomsåra, men håper T slipper det da.:)
Ja, jeg fant mer ut i sommer hvor belastet begge våre familier er, så det spørs om han må ha hjelp for å få bukt med dette. Men som regel tror jeg ikke de gjør så mye med dette før oppi skolealder.

Back
Topp