Torsdags-prat :D

Idag har jeg liggi rett ut på sofaen og ellers vært på do.. Er så sinnsykt vondt med magekramper. Mannen har vært hjemme fra jobb for og ta seg av Emmeth. Nå ringte bhgen til Neline og sa at hu ikke var i form, hu hadde sovna på fanget til en voksen og har i hele dag klage over magesmerter:( Litt lei meg for at de ikke har ringt meg før nå kvart over 2o_O Så når mannen kommer hjem med Neline etterpå får hu en smelte paracet med banansmak, håper det kan hjelpe på magen:)<3
God bedring til dere begge!!!

Hallo, skravlehøner :P

Kommet hjem fra dagens arbeidsøkt og med sovende baby i vogna :) Hun hadde bare sovet 45 min i bhg idag :eek: Og var helt tuss da jeg kom og hentet henne, satte i å vræææle da hun så med :oops: Men roa seg med en gang, og da jeg spurte om hun ville sove i vogna begynte hun å sutre, så da ble det en blund på hjemtur!
Nå sover hun og jeg slapper litt av før middagslaging :)

Skal ikke kjede dere med lange utredninger om praksisen min, men det blir bare mer og mer spennende og jeg storkoser meg :D Håper virkelig på jobb i PPT når jeg er ferdig utdannet! ;)
Jeg tar gjerne å leser om erfaringene dine jeg ;)

Jeg tar gjerne å leser om erfaringene dine jeg ;)
Så hyggelig da :D
Idag har vi vært 2 timer i en 2.klasse og observert en elev. Var interessant både å være i et klasserom, har jo ikke det siden jeg selv var liten, og å se en elev med diverse vansker "in action"! I tillegg plukka vi opp to ytterligere elever som veilederen min anbefalte læreren å sende melding til ppt om da de hadde tydelige bekymringsverdige atferdsmønstre.
Etterpå dro vi tilbake til ppt og fikk lese oss litt opp på sakkyndige vurderinger.

I går var vi med på språktesting av en 14-åring, det var også veldig lærerikt!!! I neste uke skal vi på klasseromsobservasjon i en klasse hvor læreren ønsker hjelp til å håndtere klassen sin, og påfølgende møte mellom ppt, lærere og rektor på skolen :)
Videre skal vi få opplæring i ulike kartleggingsverktøyer og få være med på flere testinger av barn. Jeg synes jo dette er SÅ spennende og får endelig utfordret kunnskapene mine litt :D
Håper virkelig jeg får innpass i ppt etter endt utdannelse ;)

Nei, sier du det:p Emmeth bæsja 5 ganger idag pg sår stump, smører først med aloe vera også zink salve:) Ojj da, får Mina 2 i samme slengen:oops: Er vondt og plagsomt å få tenner:(

Å? Sliter du mye med magen? Du lider ikke av noe intoleranse, da? Nope, ikke spist noe som helst rart. Så jeg regner med det er noe som går nå.. drikker farris og spiser potetgull, men alt kommer veldig fort ut igjen:(

Neline er i dårlig form og litt feber, men ikke mye:) Nå er ungene lagt og jeg ligger rett ut på sofaen;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Har fått påvistnirritabel tarm.... Visste ikke at de sjekket for cøiali etc på coloskopi,fikk vite det her om dagen.....kjipt... Har søitt med det i mange år,veldig stressmage også... Nedtur.....
Har vondt omtrent hver dag,og spesielt hvis jeg er søiten og stresser og sover lite etc :(

Sent from my iPad <3

Med Mathea valgye vi og ikke vite før hu blei født;)

Wow:eek::p at dere klarte det! Respekt!:P:) Jeg betalte 1000kr for å få vite åssen kjønn vi skulle få med Emira, for dem klarte ikke å se det på ul :P

Stakkars, hu må jo ha hatt forferdelig vondt igår kveld:(:oops: Får hu flere jeksler? Måtte kjenne på gommene til Emmeth i stad og det er seriøst 3 jeksler på gang:eek::eek::eek: Får så vondt av de små. Eneste vi kan gjøre er og smøre med dentinox og sette paracet. Haha, ja jeg har vært våken sia kl 4 i natt:cool:

Jaaah, hater om mannen må sove borte:eek::p Er såå mørkeredd, så fåkke sove om han ikke er her;) pingle? Hell yeah:cool::p;):D

Neline hadde litt feber og klager over vondt i magen og var på do en gang. Så hu fikk en smelteparacet:)

Ja hun hadde nok ordentlig vondt..så i kveld smurte vi OG ga paracet, så får vi håpe hun slipper å få det så vondt;) jeg kjente idag at det har hovent både oppe og nede der jekslene skal ut, så er hvertfall 2 som presser på, de andre ligger vel like etter.. 3 tenner er mye på engang:oops: jeg vet jo hvor vondt jeg selv har hatt det når visdomstenner har presset på! Blir grinente selv jeg:P

Haha jeg er nok ganske lik deg når det kommer til mørket og alene:p er jeg alene her på natten, så må jeg ha på et lys i gangen for å ikke bli såå redd:P thihi..

Dakkar jenta di! Håper paraceten hjalp for både feber og magen hennes!

Idag har vi vært 2 timer i en 2.klasse og observert en elev. Var interessant både å være i et klasserom, har jo ikke det siden jeg selv var liten, og å se en elev med diverse vansker "in action"! I tillegg plukka vi opp to ytterligere elever som veilederen min anbefalte læreren å sende melding til ppt om da de hadde tydelige bekymringsverdige atferdsmønstre.
Etterpå dro vi tilbake til ppt og fikk lese oss litt opp på sakkyndige vurderinger.

I går var vi med på språktesting av en 14-åring, det var også veldig lærerikt!!! I neste uke skal vi på klasseromsobservasjon i en klasse hvor læreren ønsker hjelp til å håndtere klassen sin, og påfølgende møte mellom ppt, lærere og rektor på skolen :)
Videre skal vi få opplæring i ulike kartleggingsverktøyer og få være med på flere testinger av barn. Jeg synes jo dette er SÅ spennende og får endelig utfordret kunnskapene mine litt :D

Høres kanon spennende ut:D:D:D:D

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Høres kjempe spennende ut! Også så bra at du trives:D

Har fått påvistnirritabel tarm.... Visste ikke at de sjekket for cøiali etc på coloskopi,fikk vite det her om dagen.....kjipt... Har søitt med det i mange år,veldig stressmage også... Nedtur.....
Har vondt omtrent hver dag,og spesielt hvis jeg er søiten og stresser og sover lite etc :(

Sent from my iPad <3

Uff, høres helt forferdelig ut:oops:
Kan ikke være så lett når du for det meste av tiden er alene med 2 små,en del lite søvn og noe stress også. Må være ett sant h og ha det sånn her hver dag:oops::eek::(

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Sent from my iPad <3

Dette fikk mamma påvist også for noen år siden, og brukte tabletter for å ikke få så vondt i magen osv.. men var ikke alltid det hjalp..helt til hun prøvde tabletter mot laktose, og har vært bra i magen siden det:eek::p

Uff, høres helt forferdelig ut:oops:
Kan ikke være så lett når du for det meste av tiden er alene med 2 små,en del lite søvn og noe stress også. Må være ett sant h og ha det sånn her hver dag:oops::eek::(

☆★☆Tastedingsen☆★☆
Jaaa det er grusomt til tider,men har lært å leve med det... Vant til det :(
Overlever nok det og... Hehe. Er bare 4 dager igjen :)

Sent from my iPad <3

Dette fikk mamma påvist også for noen år siden, og brukte tabletter for å ikke få så vondt i magen osv.. men var ikke alltid det hjalp..helt til hun prøvde tabletter mot laktose, og har vært bra i magen siden det:eek::p
Oi er det sant?? Vet du hvor hun kjøpte de og hva de heter? Har ikke prøvd mot laktose før :)

Sent from my iPad <3

Oi er det sant?? Vet du hvor hun kjøpte de og hva de heter? Har ikke prøvd mot laktose før :)

Sent from my iPad <3

Er på apoteket.. skal spørre om navnet ;)

Æsj..ser ut som om jeg må sende inn mobilen til reparasjon IGJEN:mad::(
Den slår seg av så fort jeg bruker et program:eek: så må ha den i laderen om jeg skal holde på med den lenger enn noen få minutter... dritt..

Ja hun hadde nok ordentlig vondt..så i kveld smurte vi OG ga paracet, så får vi håpe hun slipper å få det så vondt;) jeg kjente idag at det har hovent både oppe og nede der jekslene skal ut, så er hvertfall 2 som presser på, de andre ligger vel like etter.. 3 tenner er mye på engang:oops: jeg vet jo hvor vondt jeg selv har hatt det når visdomstenner har presset på! Blir grinente selv jeg:P

Haha jeg er nok ganske lik deg når det kommer til mørket og alene:p er jeg alene her på natten, så må jeg ha på et lys i gangen for å ikke bli såå redd:P thihi..

Dakkar jenta di! Håper paraceten hjalp for både feber og magen hennes!

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Like greit og gi begge deler med en gang, så både store og små forhåpentligvis får en god natts søvn:) Ojj da, mye og få flere om gangen og iallfall når det gjelder jeksler:oops:
håper tennene kommer fort fram hos alle våre små som sliter med tenner nå:)

Vi gjorde det samma med Emmeth;) så håper også han sover godt i natt. Han har ikke vært seg selv i flere uker, men veit nå hvorfor:oops::p

Hahah, jeg har alltid lyset på i gangen pga hvis unga skal tisse på natta osv;) tar ikke sjansen på og stå opp i ett mørkt hus:cool:

Takk:) Virker som det hjalp, foe merka bedring etter ei times tid:)

Vannkopper ja, jeg venter enda på at eldstemann skal få det da han har vært utsatt for stor smitte flere ganger opp i gjennom :o
Håper hun er i grei form da! Saft og brus får de ikke snusen på så lenge vi gir dem vann ;) Så den biten er i grunn grei.
T likte hverken saft eller juice før han var 3-4 år, alt var "surt", og brus/ kullsyre klarer han fortsatt ikke. Han ELSKER vann og smoothie ;)
Men tar gjerne et saftglass nå som han har blitt så stor, om han blir tilbudt!

Litt treig å svare jeg ;) dagene går så fort når snuppa ikke sover mer enn en time. Men det virker ikke som hun trenger mer så da får det bare være ;) hun er i fin form :) litt bedre enn de siste dagene faktisk, så det er jo bra! Veldig motstandsdyktig sønn du har da! Jeg vet ikke hvor vi har det fra men hun leker jo med andre som går i bhg og har vært på lekeland så sikkert derfra.

Bra med vann ja! Hun skal selvfølgelig få både det ene og det andre når hun blir større (lørdager og slikt), men så lenge hun ikke vet hva det er så prøver jeg å holde hun unna :) problemet er at vi ofte er sammen med større barn og selv om foreldrene respekterer meg så er det fort gjort at de deler ut diverse, men slik er det bare. De spiser ikke godteri hele tiden da ;)

Vannkopper ja! Da er det ikke rart hun oppfører seg som hun gjør;) men da vet dere det hvertfall.. har hun mange?

Snill du er som baker forde:D snuppa setter nok pris på en risbolle:P:)
Liana fikk smake på bolle her om dagen, og da var det et stort smil i ansiktet og hun kom med lyder som "mmmm" og "nam":P

God bedring til Simone;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hun har 8 stk, så det er ikke så veldig mange. Men hun har små prikker også, og foreløpig er det vanskelig å se om det blir vannkopper eller er utslett. Time will show :)

Nå skal jeg bake risboller og cookie cupcakes. Sov middag i to timer så da ble alt forsinket, men har jeg bestemt meg for å gjøre det i dag så er det ingen vei tilbake ;)
Tipper det var ei fornøgd jente som fikk bolle ja! Simone fikk bolle med farfaren for en stund siden, og den glei ned ;)

Her har det virkelig gått i ett siden vesla kom hjem fra dm:
Skulle skifte bleie på henne kl.17-ish og da var hun sååå utrolig sår!!! Hun gråt og kneip bena sammen når jeg skulle vaske. Det har aldri vært så ille før.. Ildrød både foran og bak, og prikkete utslett. Oooog tjukt påsmurt sinksalve oppå det hele da så klart, i tillegg til at det hadde kommet salve innerst inni der. Det var ikke noe hyggelig syn, og jeg blei så overraska. Har ikke hørt et pip om det liksom..:(
Så da blei det lufttørking! Kjekt å sitte bleie-og bukseløs mens man leker tydeligvis.:) Og hva gjør man når man skal tisse? Jo, da åler man seg bort til mamma, reiser seg opp, og gjør sitt fornødne.:p (for så å tråkke fornøyd rundt i pytten etterpå) To skift måtte til på den timen hun gikk bleieløs, og hun var like sår.. Masse sutring før leggetid, og siden hun har vært slik hele den uka her (fortenner på vei) ga jeg paracet før legging, men sove skulle hun ikke! Lå bare og roooopa, og når jeg omsider valgte å gi litt mer mme, så sprutgulpa hun mens hun drakk. Ut nese og munn, på dyne, laken, koseklut, pysj, mammaen,og det meste som befant seg i umiddelbar nærhet..

Dm og dattera ville ha med vesla på badeland i morra, men om hun er like sår så får hun bare bli hjemme hos meg tenker jeg..

Sofaen♥

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Like greit og gi begge deler med en gang, så både store og små forhåpentligvis får en god natts søvn:) Ojj da, mye og få flere om gangen og iallfall når det gjelder jeksler:oops:
håper tennene kommer fort fram hos alle våre små som sliter med tenner nå:)

Vi gjorde det samma med Emmeth;) så håper også han sover godt i natt. Han har ikke vært seg selv i flere uker, men veit nå hvorfor:oops::p

Hahah, jeg har alltid lyset på i gangen pga hvis unga skal tisse på natta osv;) tar ikke sjansen på og stå opp i ett mørkt hus:cool:

Takk:) Virker som det hjalp, foe merka bedring etter ei times tid:)

Ja bedre enn å la hun gp igjennom smerte! :) eneste som er positivt med at det kommer flere tenner samtidig, er at de blir fortere ferdig med det!;) virker som om det er en del av aldern, siden det er flere barn her som går gjennom det samme..

Ja håper Emmeth får sove godt! Så får du også hvilet deg godt;)

Hehe ja skjønner deg med å ha på lyset! Jeg har blitt vandt med å slå det av pga samboer ikke liker at noe står på om natten..han er en skikkelig sleptiker :P og doen er rett ved siden av rommet vårt og Emira sitt, så hun tør å gå på do selv :) og vi har alltid døra åpen på rommet..bare barna som har den lukket :P men må ha på et lys inne hos Emira hele natten, for våkner hun og det er helt mørkt der inne, så blir hun livredd:oops:

Så godt at det hjalp med paracet :D går hun på do eller har hun bleie enda?

Hun har 8 stk, så det er ikke så veldig mange. Men hun har små prikker også, og foreløpig er det vanskelig å se om det blir vannkopper eller er utslett. Time will show :)

Nå skal jeg bake risboller og cookie cupcakes. Sov middag i to timer så da ble alt forsinket, men har jeg bestemt meg for å gjøre det i dag så er det ingen vei tilbake ;)
Tipper det var ei fornøgd jente som fikk bolle ja! Simone fikk bolle med farfaren for en stund siden, og den glei ned ;)

Ja vanskelig å se hva som er hva med engang.. men har du fått noe salve eller lignende da?

Tror ikke jeg har møtt en unge som ikke liker bolle :P haha.. men litt av og til er lov, hvertfall hos oss :)

Back
Topp