Masse lykke til!! Utrolig koselig å lese og samtidig veldig trist mannen ikke får være med19+0
Hurra! Ny uke og bare én dag igjen til ordinær ultralyd Gleder meg veldig til å se lillegull og håper selvfølgelig at alt er bra der inne. Det er hvertfall fullt av liv og det er skikkelige dult som kommer. Vi har forsøkt å la pappaen kjenne litt, men lillebrøster har foreløpig ikke vært så samarbeidsvillig Synes det er litt trist at pappaen ikke får være med på OUL. Jeg skjønner jo selvfølgelig hvorfor, men det var så stort da han fikk være med sist. Denne gangen har han jo ikke vært med på noen ultralyder i det hele tatt
Da vi var på OUL med Junior var det faktisk han som så kjønnet! Han spurte jordmor om han kunne få se før hun fortalte noe og det var veldig fint at det var han som fikk fortelle det til meg Nå har vi jo en indikator på kjønn allerede, men jeg tenkte kanskje jeg kunne spørre JM om å få et "potty shot" (hvis det er mulig da) også kan han få gjette det før jeg avslører fasiten
En liten oppdatering før OUL:
Termin: 24.10.2020
På vei: 19+0
Symptomer: Er egentlig i veldig fin form, men sover litt dårlig og våkner mye på natten. Har konstant tørstfølelse og brekker meg sykt lett av å pusse tenner eller svelge gravidvitaminer..
Cravings: Ingen spesielle akkurat nå. Er veldig glad i brødmat akkurat som sist og har fått litt avsmak på varmmat.
Medisiner: Brukte crinone til uke 12 og skal gå på albyl-e til uke 36
Vektendring: I uke 16 var det +3 kg, blir ikke overrasket om det er nærmere 5 kg nå. Har god appetitt og la på meg 20 kg sist
Mage: Vel. Jeg ser jo en forskjell, men mannen påstår den er helt minimal. Ser hvertfall ikke ut som jeg er gravid enda. Hadde liten mage helt frem til fødsel sist også var den paddeflat dagen etter Nå vet jeg jo at jeg har bakovervendt livmor så blir nok ikke gigantisk denne gangen heller.
Neste JM/legetime: Skal til jordmor den 7/7, da er jeg omtrent i uke 25.
Ultralyd: Hatt UL hos gyn i uke 7+6, 9+5 og 11+1, og en privat organrettet UL i uke 13+1. Nå blir det OUL i morgen også nevnte jordmor noe om vekstkontroll etter uke 30-ish.
Aktivitet i magen: Masse! Synes allerede at lillebrøster er mer aktiv enn Junior var. Kjenner liv hver dag og gjerne flere ganger.
Kjønn: JM på tidlig UL i uke 13 tippet jente. Vi får se hva fasiten er i morgen
Navn: Vi har to-tre navn vi vipper mellom hvis det blir jente. Om det blir gutt kommer vi til å slite litt.
Utstyr som gjenstår: Jeg tar dette i eget innlegg!
Tanker om fødsel: Tar det som det kommer. Håper det blir relativt raskt og uten smertelindring slik som sist.
Neste milepæl: OUL i morgen! Etter det er det vel å komme til uke 24 tenker jeg
Gleder meg til oppdatering etter OUL