Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

19+0
Hurra! Ny uke og bare én dag igjen til ordinær ultralyd :Heartred Gleder meg veldig til å se lillegull og håper selvfølgelig at alt er bra der inne. Det er hvertfall fullt av liv og det er skikkelige dult som kommer. Vi har forsøkt å la pappaen kjenne litt, men lillebrøster har foreløpig ikke vært så samarbeidsvillig :knegg: Synes det er litt trist at pappaen ikke får være med på OUL. Jeg skjønner jo selvfølgelig hvorfor, men det var så stort da han fikk være med sist. Denne gangen har han jo ikke vært med på noen ultralyder i det hele tatt :sorry:

Da vi var på OUL med Junior var det faktisk han som så kjønnet! Han spurte jordmor om han kunne få se før hun fortalte noe og det var veldig fint at det var han som fikk fortelle det til meg :love2 Nå har vi jo en indikator på kjønn allerede, men jeg tenkte kanskje jeg kunne spørre JM om å få et "potty shot" (hvis det er mulig da) også kan han få gjette det før jeg avslører fasiten :knegg:

En liten oppdatering før OUL:

Termin: 24.10.2020
På vei: 19+0
Symptomer: Er egentlig i veldig fin form, men sover litt dårlig og våkner mye på natten. Har konstant tørstfølelse og brekker meg sykt lett av å pusse tenner eller svelge gravidvitaminer..
Cravings: Ingen spesielle akkurat nå. Er veldig glad i brødmat akkurat som sist og har fått litt avsmak på varmmat.
Medisiner: Brukte crinone til uke 12 og skal gå på albyl-e til uke 36
Vektendring: I uke 16 var det +3 kg, blir ikke overrasket om det er nærmere 5 kg nå. Har god appetitt og la på meg 20 kg sist :knegg:
Mage: Vel. Jeg ser jo en forskjell, men mannen påstår den er helt minimal. Ser hvertfall ikke ut som jeg er gravid enda. Hadde liten mage helt frem til fødsel sist også var den paddeflat dagen etter :hilarious: Nå vet jeg jo at jeg har bakovervendt livmor så blir nok ikke gigantisk denne gangen heller.
Neste JM/legetime: Skal til jordmor den 7/7, da er jeg omtrent i uke 25.
Ultralyd: Hatt UL hos gyn i uke 7+6, 9+5 og 11+1, og en privat organrettet UL i uke 13+1. Nå blir det OUL i morgen også nevnte jordmor noe om vekstkontroll etter uke 30-ish.
Aktivitet i magen: Masse! Synes allerede at lillebrøster er mer aktiv enn Junior var. Kjenner liv hver dag og gjerne flere ganger.
Kjønn: JM på tidlig UL i uke 13 tippet jente. Vi får se hva fasiten er i morgen :)
Navn: Vi har to-tre navn vi vipper mellom hvis det blir jente. Om det blir gutt kommer vi til å slite litt.

Utstyr som gjenstår: Jeg tar dette i eget innlegg!
Tanker om fødsel: Tar det som det kommer. Håper det blir relativt raskt og uten smertelindring slik som sist.
Neste milepæl: OUL i morgen! Etter det er det vel å komme til uke 24 tenker jeg :love2
Masse lykke til!! Utrolig koselig å lese og samtidig veldig trist mannen ikke får være med :Heartbigred
Gleder meg til oppdatering etter OUL:cheers
 
Åh! Hurra for 19 uker og oul i morgen❤
Må oppdatere i morgen også da!:D
Også så fint å kjenne så mye liv ❤

Masse lykke til!! Utrolig koselig å lese og samtidig veldig trist mannen ikke får være med :Heartbigred
Gleder meg til oppdatering etter OUL:cheers

Takk dere :Heartred Oppdatering kommer! Har ikke time før kl 13 så det blir en lang dag frem til det :rolleyes: Håper vi får noen fine bilder, i uke 13 hadde jo babyen ansiktet helt inn mot morkaken og nektet å vise seg frem. Så har mange fine bilder av ryggen, hehe :D
 
Takk dere :Heartred Oppdatering kommer! Har ikke time før kl 13 så det blir en lang dag frem til det :rolleyes: Håper vi får noen fine bilder, i uke 13 hadde jo babyen ansiktet helt inn mot morkaken og nektet å vise seg frem. Så har mange fine bilder av ryggen, hehe :D

Ja, håper på bedre bilder denne gangen :hilarious:
 
Hvordan går det med deg? Skal du på UL igjen snart? :D

Det går greit! Første uka uten ukentlig ul, det gjør meg egentlig litt nervøs og stressa, siden vi smått forteller det til folk:facepalm: men neste ul er til tirsdag, så håper det går fort:shy:
Sansynligheten for st det går galt når lille er målt til 12 uker er jo så liten! Men den lille tvilen kommer likevel :hilarious:
Gleder meg til å kjenne liv! :oops:
 
Det går greit! Første uka uten ukentlig ul, det gjør meg egentlig litt nervøs og stressa, siden vi smått forteller det til folk:facepalm: men neste ul er til tirsdag, så håper det går fort:shy:
Sansynligheten for st det går galt når lille er målt til 12 uker er jo så liten! Men den lille tvilen kommer likevel :hilarious:
Gleder meg til å kjenne liv! :oops:
Det er så vanskelig når man har mistet før! Jeg ble helt kvalm av å dele nyhetene i uke 12 selv om jeg akkurat hadde vært på UL. Men litt godt å ha folk rundt seg som heier på spiren også :love2 Dagene til tirsdag går fort, blir spennende å se om de indikerer kjønnet :D
 
Det er så vanskelig når man har mistet før! Jeg ble helt kvalm av å dele nyhetene i uke 12 selv om jeg akkurat hadde vært på UL. Men litt godt å ha folk rundt seg som heier på spiren også :love2 Dagene til tirsdag går fort, blir spennende å se om de indikerer kjønnet :D

Ja, det er nok det som også setter fart på reddselen, at folk får vite det! Men alt er jo bra og må bare fortsette å si det, også kan vi ikke holde katta i sekken for alltid heller:hilarious: vi gleder jo oss masse!
I kveld får mine tre nærmeste venninner vite det:facepalm:
Jaa!! Det gleder vi oss til og! Håper hun klarer å se:dummy::dummy1:
 
Gratulerer med 19 uker og lykke til på OUL idag
 
Takk dere :Heartred Oppdatering kommer! Har ikke time før kl 13 så det blir en lang dag frem til det :rolleyes: Håper vi får noen fine bilder, i uke 13 hadde jo babyen ansiktet helt inn mot morkaken og nektet å vise seg frem. Så har mange fine bilder av ryggen, hehe :D
Gleder meg sånn til oppdatering og håper vi får se bilder!! :Heartbigred:cheers snart nå!!
 
19+0
Må bare oppdatere litt kjapt før jeg henter Junior :love2 I dag fikk jeg endelig se lillesøster på ultralyd og det var veldig fint :Heartpink Alt så helt tipp topp ut og jeg ble satt én dag tilbake akkurat som i forrige svangerskap. Ny termin er altså 25/10 :wav Det var ingen tvil om at det er ei lita jente, det så jeg selv også. Sendte bilde til pappaen og han så også at det var jente med en gang. Hun er kjempeaktiv inni der og bevegde seg under hele undersøkelsen. Jeg var litt overrasket fordi jeg kjente ingenting, men det viser seg at morkaken dekker hele fremsiden! Jordmor var til og med overrasket over at jeg hadde kjent så mye liv i forkant. Vi er kjempeglade og så takknemlige for at alt tilsynelatende er bra med lillesøster :Heartred
 
Last edited:
Gratulerer med vel overstått OUL og en fin lillesøster på vei
 
19+0
Må bare oppdatere litt kjapt før jeg henter Junior :love2 I dag fikk jeg endelig se lillesøster på ultralyd og det var veldig fint :Heartpink Alt så helt tipp topp ut og jeg ble satt én dag tilbake akkurat som i forrige svangerskap. Ny termin er altså 25/10 :wav Det var ingen tvil om at det er ei lita jente, det så jeg selv også. Sendte bilde til pappaen og han så også at det var jente med en gang. Hun er kjempeaktiv inni der og bevegde seg under hele undersøkelsen. Jeg var litt overrasket fordi jeg kjente ingenting, men det viser seg at morkaken dekker hele fremsiden! Jordmor var til og med overrasket over at jeg hadde kjent så mye liv i forkant. Vi er kjempeglade og så takknemlige for at alt tilsynelatende er bra med lillesøster :Heartred

Vis vedlegget 327463
Så fantastisk!!:Heartbigred:cheers
 
Fine lillesøster ❤❤❤
 
Gratulerer så mye med en frisk liten jente, Tigerlilje! :Heartred Fantastisk hyggelig lesning :love7
 
UTSTYRSLISTE

Hva vi har fra før:
  • Vogn med bagdel (Baby Jogger City Elite). Kjøpte den til førstemann i 2016 og har vært helt utrolig fornøyd. Den blir for tiden brukt til sovevogn i barnehagen, men nå er lurene på vei til å bli avviklet og jeg tenker jeg vasker den klar til lillesøster etter sommerferien. En helt suveren vogn, Junior har fortsatt GOD plass i sportsdelen og elsker å sitte i den. Topp trillekomfort også :D
  • Vognposer. En liten som vi har arvet i lammeskinn, en sommerpose (Voksi Sky Light) og en vinterpose (Reflex Lun).
  • Dundyner til både vogn og seng. Brukte bare dyne sist siden vi fikk vårbaby.
  • Sprinkelseng med all tilbehør. Omtrent aldri brukt da vi samsov med Junior.
  • Dagseng. Denne hadde jeg helt glemt at vi hadde. Arvet den av et vennepar og den har stått hos svigers etter at vi flyttet.
  • Bæresele, vevd sjal (str 4) og en ringslynge.
  • Alt av klær fra nyfødt og oppover, og i alle fiber. Har blant annet masse ull i små størrelser, det kommer godt med denne gangen :)
  • Gulpekluter og flanellkluter
  • Diverse babytepper i både bomull og ull.
  • Brystpumpe
  • Spisestol
Har garantert glemt noe, men kommer til å oppdatere etterhvert. Vi var utrolig heldige sist og arvet massevis av utstyr og klær fra venner og familie. De eneste store kostnadene vi hadde var vogna og kommoden vi kjøpte fra IKEA. Begge er fortsatt i bruk :)


Jeg har kjøpt:
  • Jeg er svak for klærne til nøstebarn og kjøpte en bukse, to bodyer og en genser på salget de hadde i februar. Har også tidligere kjøpt en ulldress da jeg var gravid med den ene spiren som vi mistet. Alt i størrelse 56-62 utenom genseren som er 74-80.
  • Litt garn som skal bli til blant annet hentesett, spiralsokker og babyteppe.
Vi mangler:
  • Elastisk sjal. Hadde med på barsel sist og skal gjøre det samme denne gangen.
  • Bilstol! Vi hadde ikke bil sist og må derfor investere i seter til både Junior og lillesøster.
  • Kommode/hylle til å oppbevare klær
  • Vippestol eller lekegrind. Hvertfall førstnevnte tror jeg.
  • Tøybleier og vanlige bleier (får vel et par stk i gratispakker)
  • Flasker og smokker. Dette blir nok kjøpt rett før fødsel. Junior nektet flaske og ville heller sultestreike når mammaen ikke var hjemme. Håper denne her er litt mer samarbeidsvillig :angelic:
  • Stelleveske. Jeg mener vi får det i en av babypakkene, men jeg har også en Fjällräven-sekk som kan brukes etterhvert når vi skal til åpen barnehage osv. Vant en utrolig nydelig stelleveske her på forumet i 2016, men den måtte kastes pga mugg :(
  • Til mor: jeg må nok investere i noen nye amme-bh'er. Bodde i de ganske lenge sist :rolleyes:


Vi hadde "budsjettbaby" sist og det ser ut til at vi får det denne gangen også. Junior brukte i tillegg tøybleier og da bleieperioden var over solgte jeg alt og gikk i pluss! Denne gangen er vi litt mer lunken på tøybleier. Det er rett og slett fordi jeg ikke tror vi har vaske- og tørkekapasitet til det med to barn. Kommunen vi bor i tilbyr dog 1000,- i refusjon til de som bruker tøy og det kommer vi til å benytte oss av. Foreløpig er planen å kjøpe inn en del nyfødtbleier og noen AIO bleier til senere. Jeg kommer også til å gjøre "EC Light" som vil si å holde babyen over vask eller potte ved hvert bleieskift. Vi sparte enorme mengder bleier på det med førstemann og det er utrolig deilig å slippe bæsjebleier på sikt :p

Alt dette blir oppdatert jo lenger jeg kommer på vei og jo mer jeg husker. Gi gjerne et pip hvis dere ser noe som mangler :angelic:
 
Jeg lurer forresten litt på om jeg skal flytte dagboken til Oktoberforumet siden jeg strengt tatt ikke er prøver lenger. Har troen på at dette skal gå bra nå. Men tenker også at kanskje ingen finner dagboken igjen etterpå :anyone
 
Back
Topp