Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

28+0

Helt utrolig å tenke at jeg har komt meg helt til uke 28 :love2 Ukene raser avgårde nå og jeg får et snev av panikk når jeg tenker på alt jeg vil ordne før lillesøster kommer :p Om hun kommer i samme uke som Junior er det faktisk bare litt under 11 uker igjen :nailbiting: Lilleskatt begynner å bli stor og er i følge appen rundt 1,2 kilo og 39 cm nå :Heartpink

Termin: 25.10.2020
På vei: 28+0
Trimester: 3 (!)

Symptomer:
Jeg er i veldig fin form! Har fortsatt mye mer energi enn jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet, det begynner dog å bli vanskelig å bøye seg. Har også begynt å lage sånne sjarmerende gravid-gryntelyder laughing6

Cravings: Egentlig ingenting, men frister mest med enkle og kalde ting som brød m/pålegg, frokostblanding, kald frukt.
Medisiner: Brukte crinone til uke 12 og skal gå på albyl-e til uke 36
Vektendring: Veide meg i slutten av uke 24 hos JM og da var det +7 kg. Helt etter boka sa hun :)
Mage: Nå ser alle at jeg er gravid selv om magen ikke er gigantisk. Synes selv den strutter ut og føler meg veldig fin med den :love2
Neste JM/legetime: 11/8
Ultralyd: Har vært på 4 tidlige (7+6, 9+5, 11+1 og 13+1) i tillegg til OUL (19+1). Skal på vekstkontroll i uke 32.

Aktivitet i magen:
Lillesøster er fortsatt aktiv og har begynt å få en fast døgnrytme nå. Kjenner henne som regel mest på kvelden og på morgenen når jeg står opp, men har faktisk våknet midt på natten av at hun har sparkefest inni der. Morkake på fremsiden har definitivt ikke vært noen hindring her :hilarious:
Kjønn: Jente :greet015
Navn: Bestemmer oss ikke helt før hun er født, men har en klar favoritt + to i bakhånd.

Utstyr som gjenstår: Bilstol, smokker, elastisk bæresjal.
Tanker om fødsel: Håper den er ukomplisert som sist og at pressetiden er mye kortere :wacky:
Neste milepæl: Uke 30 kanskje? Evt ultralyden i uke 32 :)
 
Uke 28 allerede, som tiden flyr ❤
Deilig at formen fortsatt er fin og at magen har poppa litt mer:love2 får håpe du nytet tiden, plutselig har de 11 ukene også gått!:eek:
 
Gratulerer med 28 uker og tredje trimester
 
Uke 28 allerede, som tiden flyr ❤
Deilig at formen fortsatt er fin og at magen har poppa litt mer:love2 får håpe du nytet tiden, plutselig har de 11 ukene også gått!:eek:
Jeg som har klagd på at tiden går så sakte og plutselig mister jeg tellingen :shy: Du har jo også kommet langt nå :Heartred Er alt bra med deg? Jeg vasket faktisk babyklær i dag, tror det begynner å gå opp for meg at det kommer en liten om ikke så alt for lenge.. :love2
 
Takk! Fantastisk å komme helt hit, det føltes uoppnåelig for bare noen måneder siden. Håper alt er fint med dere :Heartred
Det skjønner jeg
Nå kan du jo begynne puste ut

alt bra, men hektisk og møkk lei corona som jeg egentlig føler har ødelagt permisjonen og den første tiden. Ikke mange ukene siden fødsel hvor ting har vært tilnærmet normalt. Føler jeg har hatt liten tid med/alene med lillebror. Ekstra kjipt når det er siste gangen og jeg ikke får nytt den ordentlig
 
Det skjønner jeg
Nå kan du jo begynne puste ut

alt bra, men hektisk og møkk lei corona som jeg egentlig føler har ødelagt permisjonen og den første tiden. Ikke mange ukene siden fødsel hvor ting har vært tilnærmet normalt. Føler jeg har hatt liten tid med/alene med lillebror. Ekstra kjipt når det er siste gangen og jeg ikke får nytt den ordentlig
Huff, det er veldig forståelig :( Har tenkt litt på at jeg egentlig skulle hatt nyfødt midt i den verste corona-tiden selv, og tror helt ærlig jeg hadde gått på veggen. Er redd for at folk slapper av for mye og at vi får ny coronabølge rundt fødsel. Har du noe permisjon igjen? Håper du får nytt den siste tiden :Heartred
 
Jeg som har klagd på at tiden går så sakte og plutselig mister jeg tellingen :shy: Du har jo også kommet langt nå :Heartred Er alt bra med deg? Jeg vasket faktisk babyklær i dag, tror det begynner å gå opp for meg at det kommer en liten om ikke så alt for lenge.. :love2

Så koselig! Greit å gjøre noen forberedelser, samtidig som en kanskje skjønner mer hva som faktisk skjer, og plutselig er hun her:love2 Her er alt bare bra❤ synes tiden går fort, og det er helt greit egentlig! Føles fortsatt helt surrealistisk ut å skulle få en liten en, så håper det går opp for meg føre hun faktisk kommer :hilarious:
 
Blir så glad, tenk den reisen din for å komme hit :Heartred
Hurra for 28 uker! :wav
 
Så god du er :Heartred Er helt fantastisk å tenke på at jeg skal få bli mamma igjen. Gleder meg sånn :love7
Jeg føler meg uforskammelig bortskjemt som slapp unna med den ene gangen. Samtidig føler jeg at å følge deg gjør at jeg ikke tar det for gitt å snart ha enda en lillebror her. Fine tigerlilje, bedre mamma enn deg skal man lete lenge etter :Heartred:love7
 
Huff, det er veldig forståelig :( Har tenkt litt på at jeg egentlig skulle hatt nyfødt midt i den verste corona-tiden selv, og tror helt ærlig jeg hadde gått på veggen. Er redd for at folk slapper av for mye og at vi får ny coronabølge rundt fødsel. Har du noe permisjon igjen? Håper du får nytt den siste tiden :Heartred
Det frykter jeg og! Kjenner jeg desperat trenger noe tilnærmet normal permisjonstid nå. Har noen måneder igjen (tok 80% utbetaling) samt muligens ulønna eller redusert stilling heldigvis. Men om det blir ny nedstenging/økte restriksjoner igjen tror jeg jeg vil takle dårlig
 
Tiden flyyyr :woot: Nå er det 9 uker til termin og da passer det vel fint å oppdatere listen under litt :)

Termin: 25.10.2020
På vei: 31+0
Trimester: 3
Dager igjen: 65

Form:
Generelt er jeg i fin form, ingen bekkenplager (*bank i bordet*) og halsbrannen har avtatt. Men er veldig trøtt og legger meg tidlig. Våkner 0-2 ganger på natten for å tisse. Magen har blitt stor og jeg synes den er veldig fin :love2 Er enormt varm om dagen, spesielt i hender og føtter - de brenner! Jeg som er en skikkelig frysepinne til vanlig :nailbiting: Har også fått den berømte gravidgløden og håret skinner og huden er plettfri. Moro for meg som har veldig kombinasjonshud til vanlig :angelic:

Cravings: Frukt og grønnsaker. Tror denne ungen blir tilnærmet vegetarianer som mammaen :rolleyes: Noe av det beste jeg kan få om dagen er rå gulrøtter og iskalde epler fra kjøleskapet. Frossen mango er også veldig godt! Og isvann :love017
Medisiner: Brukte crinone til uke 12 og skal gå på albyl-e til uke 36
Vektendring: Veide meg hos jordmor i går og har gått opp 11 kilo. +3,8 kilo bare på de seks siste (ferie)ukene :rolleyes: Jordmor er veldig fornøyd siden jeg var i nedre grense av normalvektig før jeg ble gravid. Jeg sa at jeg ikke helt kunne skjønne hvor kiloene kom fra siden jeg spiser så sunt og går 1 time daglig. Da skyter mannen inn "du spiser jo over gjennomsnittet mye sjokolade da" :knegg:
Mage: Ja og den er like stor nå som jeg var til termin med Junior! Målte symfysemål for andre gang i går og begge er høyere enn gjennomsnittet. Moro siden jeg var under hele tiden i sist graviditet. Er veldig spent på hvor stor denne ungen blir ift til Junior :love2
Neste JM/legetime: 26/8 (JM) og 27/8 (UL)
Ultralyd: Har vært på 4 tidlige (7+6, 9+5, 11+1 og 13+1) i tillegg til OUL (19+1). Skal på vekstkontroll i uke 32.

Aktivitet i magen:
Det er en aktiv unge, men hun har endret mønsteret litt den siste uken. Lurer på om hun sparker mer innover nå. Kjenner små bevegelser konstant og hun begynner å bli veldig sterk!
Kjønn: Jente :greet015
Navn: Haha, jeg skrev sist at vi ikke tar den endelige avgjørelsen før etter fødsel. Men tror vi er så sikre vi kan bli egentlig. Junior har fått være med å bestemme og er veldig stolt :love017

Utstyr som gjenstår: Huff, må virkelig få fingeren ut og handle det siste som mangler. Har fortsatt ikke kjøpt bilstol eller elastisk bæresjal til de første ukene. Jeg har hentet ut 1/3 babypakker og skal hente den fra Kiwi i dag tenkte jeg. Må få ut strikkefingeren også :wacky:
Tanker om fødsel: Har faktisk tenkt mye på den i det siste i lys av corona. Er ikke redd for å føde, men bekymrer meg litt for at mannen ikke får være med. Han har en drøss av allergier og er snufsete store deler av året. Har allerede bestemt at jeg skal føde alene om han ikke får være med. Han var en fantastisk støtte sist så håper av hele mitt hjerte at han får bli med :Heartred
Neste milepæl: Vekstkontroll neste uke! Og uke 34 for da trenger babyen sannsynligvis ikke pustehjelp og den blir født for tidlig :)

Ellers: Jeg har hatt en ganske heftig runde med forkjølelse som satt i 1,5 uke. Mye slimhoste på natten og føltes som livmoren skulle røskes ut hver gang jeg hostet. Heldigvis negativ COVID-19 test. Holdt Junior hjemme i mellomtiden så mannen tok noen sykt-barn dager slik at jeg fikk hvile ut litt. Nå er jeg heldigvis mye bedre, men kjenner litt på redselen for at jeg eller mannen skal bli syke før fødsel. Har kjøpt inn munnbind til når vi må være rundt folk også håper jeg at alle sammen vasker hender og holder avstand :rolleyes:
 
IMG_20200820_135111548~2.jpg
 
Gratulerer med 31 uker
Nydelig magehus.
Lykke til med innspurten
 
Back
Topp