Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

Gratulerer med 12 uker ❤️ dette går bra! :D spennende å følge med på den magen. Det tok evigheter å få mage med min første, med nr to kom den fortere. Og nå med nr 3 kom den jo før uke 10 :eek: ser høygravid ut nå i uke 20 haha!
Gleder meg til fortsettelsen for deg ❤️
 
13+1

For en dag! Vi har vært på organrettet UL og til tross for engstelsen i forkant var det en vakker liten bebis vi fikk se :Heartred Den hadde parkert seg med ansiktet rett inn mot morkaken og til tross for mye hopping og dansing nektet h*n å snu seg. Men veldig søt rumpe da :hilarious: Litt kjipt at vi ikke fikk se ansiktet og at JM ikke fikk målt hodet, men vi prøvde virkelig alt. Babyen bevegde seg likevel mye og det er fullt av liv der inne. Jeg fikk vite at livmoren min er bakovervendt og det kan jo forklare hvorfor jeg ikke har noen mage enda. JM forventet ikke at det ble noen stor kulemage med det første for å si det sånn. Så spurte hun plutselig om jeg ville vite kjønnet.. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til fødsel, men nysgjerrigheten ble for stor når hun spurte. JM var veldig sikker på at det er en liten jente (!) i magen. Så utrolig rart å tenke på. Stoler ikke 100% på det enda, men JM var ikke tvil og viste frem og fortalte hvorfor hun var så sikker. Wow. Blir spennende å se om det stemmer på OUL :Heartred
 
13+1
For en dag! Vi har vært på organrettet UL og til tross for engstelsen i forkant var det en vakker liten bebis vi fikk se :Heartred Den hadde parkert seg med ansiktet rett inn mot morkaken og til tross for mye hopping og dansing nektet h*n å snu seg. Men veldig søt rumpe da :hilarious: Litt kjipt at vi ikke fikk se ansiktet og at JM ikke fikk målt hodet, men vi prøvde virkelig alt. Babyen bevegde seg likevel mye og det er fullt av liv der inne. Jeg fikk vite at livmoren min er bakovervendt og det kan jo forklare hvorfor jeg ikke har noen mage enda. JM forventet ikke at det ble noen stor kulemage med det første for å si det sånn. Så spurte hun plutselig om jeg ville vite kjønnet.. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til fødsel, men nysgjerrigheten ble for stor når hun spurte. JM var veldig sikker på at det er en liten jente (!) i magen. Så utrolig rart å tenke på. Stoler ikke 100% på det enda, men JM var ikke tvil og viste frem og fortalte hvorfor hun var så sikker. Wow. Blir spennende å se om det stemmer på OUL :Heartred
Ååå så herlig! Gratulerer med jente! :Heartred Så fantastisk at du fikk vite det allerede nå :) så spennende ! Og så får dere jo en dobbeltsjekk på kjønnet på OUL også. :)
 
Gratulerer med vel overstått ul og kanskje en lillesøster på vei
 
Ååå så herlig! Gratulerer med jente! :Heartred Så fantastisk at du fikk vite det allerede nå :) så spennende ! Og så får dere jo en dobbeltsjekk på kjønnet på OUL også. :)
Gratulerer med vel overstått ul og kanskje en lillesøster på vei
Takk :Heartred Koselig å tenke at det kanskje blir ei lita lillesøster som kommer i oktober :love7
 
Ting å se frem til:
  • Legetime 22/4
  • Privat UL 16/4
  • Jordmortime 6/5
  • OUL 28/5
  • Jordmortime 7/7
 
Last edited:
ÅÅå. Så godt å lese at alt ser bra ut Tigerlilje! Endelig var det din tur også. Så herlig med ei lita jente da! Hva er det dere har fra før?
 
ÅÅå. Så godt å lese at alt ser bra ut Tigerlilje! Endelig var det din tur også. Så herlig med ei lita jente da! Hva er det dere har fra før?
Vi har jente fra før også :Heartpink Så kommende storesøster kommer til å være i ekstase om kjønnet stemmer :love2
 
14+3

Vi nærmer oss uke 15 og dét synes jeg er et fint "stort" tall å komme til :D Det er veldig fint å være gravid for tiden. Symptomene er veldig milde og jeg får mye energi av det fine været som har vært her den siste uken. I går var jeg faktisk oppe til kl 23 for første gang på mange uker :woot: Jeg har kanskje litt for lite å gjøre akkurat nå, så bestemte meg for å herme etter @lilla2103 og @Luna94 og lage en gravidoppdatering.

Termin: 24.10.2020
På vei: 14+3
Symptomer: Ømme bryster, emosjonell, blør lett fra tannkjøtt og nese
Cravings: Tror faktisk jeg må si at jeg har cravings på frukt! Kjøpte en stor vannmelon på 5 kg for noen dager siden og den har jeg og treåringen nesten spist opp allerede. Lager også smoothie hver dag for tiden.
Medisiner: Brukte crinone til uke 12 og skal gå på albyl-e til uke 36
Vektendring: +2 kg
Mage: Nei. Venter i spenning :p
Neste JM/legetime: Om 11 dager
Ultralyd: Hatt UL hos gyn i uke 7+6, 9+5 og 11+1, og en privat organrettet UL i uke 13+1. Skulle gjerne hatt enda en før OUL, men tviler på at det blir. Ved blødning/sterke smerter kan jeg ringe til gyn så det er jo en betryggelse.

Aktivitet i magen:
Har hatt litt kilinger på høyre siden av magen i over en uke, men kan ikke tro at det er babyen så tidlig.
Kjønn: Jente iflg. en veldig sikker jordmor. Vi tar det med en klype salt enn så lenge.
Navn: Tror vi har det klart hvis det er jente. Er det gutt blir han nok bare hetende Lillebror tenker jeg :shy:
Utstyr som gjenstår: Vi har så og si alt fra førstemann. Jeg har lyst å kjøpe lekegrind i tillegg også må vi nok ha ny bilstol.
Tanker om fødsel: Gleder meg til å føde igjen :Heartred Endrer sikkert mening når det nærmer seg :knegg:
Neste milepæl: Jeg er faktisk litt usikker.. OUL kanskje? :dontknow


 
16+0

I dag har jeg vært på jordmorkontroll og fikk høre hjertelyden til babyen :Heartred Verdens fineste lyd og skuldrene er godt senket. "Bare" tre uker igjen til OUL nå, måtte de gå fort :love2
 
16+0

I dag har jeg vært på jordmorkontroll og fikk høre hjertelyden til babyen :Heartred Verdens fineste lyd og skuldrene er godt senket. "Bare" tre uker igjen til OUL nå, måtte de gå fort :love2
Så herlig! Må være den mest fantastiske og beroligende lyden som finnes akkurat nå for deg :) :Heartred
Tipper at tida går fortere nå når du har kommet så langt og forbi uke 12, så forhåpentligvis kommer oul helt plutselig. :)
 
Gratulerer med 16 uker og verdens fineste lyd
 
Så herlig! Må være den mest fantastiske og beroligende lyden som finnes akkurat nå for deg :) :Heartred
Tipper at tida går fortere nå når du har kommet så langt og forbi uke 12, så forhåpentligvis kommer oul helt plutselig. :)
Takk :Heartred Det er enormt beroligende og veldig rørende å høre det. Heldigvis tok jeg det opp og har hørt på det flere ganger allerede :rolleyes: Tiden går veldig mye fortere etter uke 12. Hvordan går det med deg? :love2
 
Takk :Heartred Det er enormt beroligende og veldig rørende å høre det. Heldigvis tok jeg det opp og har hørt på det flere ganger allerede :rolleyes: Tiden går veldig mye fortere etter uke 12. Hvordan går det med deg? :love2
Åh jeg også kommer til å spørre om opptak når jeg endelig har min ul i forhåpentligvis nærmeste fremtid. Om bare denne pp går bra :)
Her går det greit. Venter på el, og prøver å være tålmodig men det er vanskelig. Håper alle gode ting er 3 og at den neste spiren sitter. :)
 
Åh jeg også kommer til å spørre om opptak når jeg endelig har min ul i forhåpentligvis nærmeste fremtid. Om bare denne pp går bra :)
Her går det greit. Venter på el, og prøver å være tålmodig men det er vanskelig. Håper alle gode ting er 3 og at den neste spiren sitter. :)
Det håper jeg også :Heartred
 
17+0

Jeg tenkte jeg skulle oppdatere litt igjen, er nok gøy å se tilbake til senere :love2

Termin: 24.10.2020
På vei: 17+0
Symptomer: Det behøves en liste denne gangen :rolleyes:
- Jeg er skikkelig trøtt om dagen og sover minst 10 timer hver natt :sleep002
- Halsbrann, spesielt på ettermiddagen og kvelden. Leder som regel til kvalme :yuck:
- Bryster som plutselig er to størrelser større..
- Diverse mage- og fordøyelsesproblemer
- Kynnere som i grunn er ganske plagsomt
- Emosjonell og tårene sitter veldig løst om dagen

Men alt i alt er jeg veldig takknemlig for å være gravid og har generelt veldig fine dager :love2

Cravings: Frukt og andre friske ting. Smoothies, vannmelon, vann-is. Oppdaget nettopp Sun Lolly med ferskensmak og er totalt hekta på den :angelic:
Medisiner: Brukte crinone til uke 12 og skal gå på albyl-e til uke 36
Vektendring: +3 kg
Mage: Det har skjedd noe den siste uken, men ser ikke så veldig gravid ut akkurat.
Neste JM/legetime: Skal ikke til jordmor igjen før i uke 24 som er i beg. av juli. Tviler på at jeg går til fastlegen siden det er nye vikarer hver gang jeg har time :p
Ultralyd: Hatt UL hos gyn i uke 7+6, 9+5 og 11+1, og en privat organrettet UL i uke 13+1. Blir ikke noe mer før OUL.

Aktivitet i magen:
Nå kan jeg si helt sikkert at jeg kjenner liv i magen :Heartpink Det er først og fremst på høyre siden og veldig tydelig når jeg ligger.
Kjønn: Iflg. en erfaren jordmor blir det ei lita jente. Vi avventer litt til OUL, men er veldig spente på om det stemmer.
Navn: Mannen sier at vi har bestemt jentenavnet :rolleyes: Jeg har tre alternativer jeg veksler litt mellom, inkludert det han ønsker. Vi kommer til å holde det hemmelig frem til fødsel i tilfelle vi ombestemmer oss. Guttenavn har vi ikke peiling på :joyful:
Utstyr som gjenstår: Vi har så og si alt fra førstemann. Selv om Junior ble født på våren brukte vi mye ull den første tiden, så det kommer godt med til høstbabyen. Det vi mangler er bilstol, babycall og muligens lekegrind. Kan være jeg investerer i en ammepute denne gangen også.
Tanker om fødsel: Tenker mye på fødsel faktisk. Håper på fødsel i badekar og uten smertestillende denne gangen også. Men tar det som det kommer, er fortsatt lenge igjen :nailbiting:
Neste milepæl: Føler omtrent hver uke er en milepæl for tiden :D Men vil vel si at ordinær ultralyd er den neste store milepælen. Det er 15 dager igjen, men føles som 150 :angelic:

Sånn ellers jobber jeg redusert akkurat nå etter at jeg fikk et kraftig blodtrykksfall på jobb i forrige uke. Jeg så stjerner og hele pakka og måtte legge meg ned. Det er ikke uvanlig at det skjer når jeg reiser meg opp, men dette var mens jeg sto og bare pratet med en kollega. Som tidligere nevnt er jeg også veldig trøtt og legger meg omtrent samtidig med Junior. Da våkner jeg som regel av en myk liten hånd som stryker meg på kinnet :love2
 
Utrolig koselig oppdatering!:love7 også at du er begynt å få litt mage og kjenne liv inni, herlighet så vakkert!:Heartred
 
Back
Topp