17+0
Jeg tenkte jeg skulle oppdatere litt igjen, er nok gøy å se tilbake til senere
Termin: 24.10.2020
På vei: 17+0
Symptomer: Det behøves en liste denne gangen
- Jeg er skikkelig trøtt om dagen og sover minst 10 timer hver natt
- Halsbrann, spesielt på ettermiddagen og kvelden. Leder som regel til kvalme
- Bryster som plutselig er to størrelser større..
- Diverse mage- og fordøyelsesproblemer
- Kynnere som i grunn er ganske plagsomt
- Emosjonell og tårene sitter veldig løst om dagen
Men alt i alt er jeg veldig takknemlig for å være gravid og har generelt veldig fine dager
Cravings: Frukt og andre friske ting. Smoothies, vannmelon, vann-is. Oppdaget nettopp Sun Lolly med ferskensmak og er totalt hekta på den
Medisiner: Brukte crinone til uke 12 og skal gå på albyl-e til uke 36
Vektendring: +3 kg
Mage: Det har skjedd noe den siste uken, men ser ikke så veldig gravid ut akkurat.
Neste JM/legetime: Skal ikke til jordmor igjen før i uke 24 som er i beg. av juli. Tviler på at jeg går til fastlegen siden det er nye vikarer hver gang jeg har time
Ultralyd: Hatt UL hos gyn i uke 7+6, 9+5 og 11+1, og en privat organrettet UL i uke 13+1. Blir ikke noe mer før OUL.
Aktivitet i magen: Nå kan jeg si helt sikkert at jeg kjenner liv i magen
Det er først og fremst på høyre siden og veldig tydelig når jeg ligger.
Kjønn: Iflg. en erfaren jordmor blir det ei lita jente. Vi avventer litt til OUL, men er veldig spente på om det stemmer.
Navn: Mannen sier at vi har bestemt jentenavnet
Jeg har tre alternativer jeg veksler litt mellom, inkludert det han ønsker. Vi kommer til å holde det hemmelig frem til fødsel i tilfelle vi ombestemmer oss. Guttenavn har vi ikke peiling på
Utstyr som gjenstår: Vi har så og si alt fra førstemann. Selv om Junior ble født på våren brukte vi mye ull den første tiden, så det kommer godt med til høstbabyen. Det vi mangler er bilstol, babycall og muligens lekegrind. Kan være jeg investerer i en ammepute denne gangen også.
Tanker om fødsel: Tenker mye på fødsel faktisk. Håper på fødsel i badekar og uten smertestillende denne gangen også. Men tar det som det kommer, er fortsatt lenge igjen
Neste milepæl: Føler omtrent hver uke er en milepæl for tiden
Men vil vel si at ordinær ultralyd er den neste store milepælen. Det er 15 dager igjen, men føles som 150
Sånn ellers jobber jeg redusert akkurat nå etter at jeg fikk et kraftig blodtrykksfall på jobb i forrige uke. Jeg så stjerner og hele pakka og måtte legge meg ned. Det er ikke uvanlig at det skjer når jeg reiser meg opp, men dette var mens jeg sto og bare pratet med en kollega. Som tidligere nevnt er jeg også veldig trøtt og legger meg omtrent samtidig med Junior. Da våkner jeg som regel av en myk liten hånd som stryker meg på kinnet