Tidlig ultralyd

Jeg skal på tidlig UL I det jeg trooor er uke 8 - 11. Ble gravid etter en spontanabort i uke 10 så veldig usikker på hvor langt jeg er på vei.
Betaler 1200, men det er med print av bilde om det er noe å ta bilde av:cat:
 
Nå greide jeg ikke vente lenger, etter første time hos fastlege og blodprøver fikk jeg super trang til å dra å sjekke om alt var bra. Så nå er jeg på vei til UL, så spent !!!!:joyful::joyful:
 
Hvordan gikk det?? :Heartred
Det gikk perfekt ❤️ En liten reke med hjertelyd. Angrer ikke på denne timen.:joyful:

eneste jeg ble noe forvirret av, hun beregnet termin til 16.7.2020. Så på skjermen hennes var jeg da 8+1. På babyverden appen med termin 16.7- sier appen jeg er 8+4? Noen som kan hjelpe meg litt her?
 
Last edited:
Det gikk perfekt ❤️ En liten reke med hjertelyd. Angrer ikke på denne timen.:joyful:

eneste jeg ble noe forvirret av, hun beregnet termin til 16.7.2020. Så på skjermen hennes var jeg da 8+1. På babyverden appen med termin 16.7- sier appen jeg er 8+4? Noen som kan hjelpe meg litt her?
Alle bruker forskjellige måter å telle et svangerskap, også mener noen kalkulatore at et svangerskap er 40 uker, mens andre kalkulatorer 40+2 osv... i tillegg er det skuddår neste år og hvis de bruker sånt snurrehjul for å beregne termin så tar ikke de hjulene hensyn til skuddår:)
 
Alle bruker forskjellige måter å telle et svangerskap, også mener noen kalkulatore at et svangerskap er 40 uker, mens andre kalkulatorer 40+2 osv... i tillegg er det skuddår neste år og hvis de bruker sånt snurrehjul for å beregne termin så tar ikke de hjulene hensyn til skuddår:)
Åja ! Så vanskelig dette skulle være :p hun sa dette igjennom hva UL-maskinen estimerte.. Vanskelig å vite hvem jeg skal forholde meg til, eller bare tre dager fra og til da :D men det er 3 dager for mye når man teller ned til uke 12 :D:p
 
Vi skal til tidlig ul ved 8+6 og betaler 990kr. Alle andre steder var 1490kr. Trenger bilder til den store reveal til svigers på julaften ❤️
 
Vært på TUL på IVF-klinikken min i dag 7+4, og der var det et lite hjerte som dunket så flott❤️
Har egentlig bestilt en TUL til selv et annet sted lille julaften, men fikk tilbud om en ul til neste uke her, så da tar jeg den og vurderer om jeg skal avbooke den andre eventuelt:happy:
 
Vært på TUL på IVF-klinikken min i dag 7+4, og der var det et lite hjerte som dunket så flott❤️
Har egentlig bestilt en TUL til selv et annet sted lille julaften, men fikk tilbud om en ul til neste uke her, så da tar jeg den og vurderer om jeg skal avbooke den andre eventuelt:happy:
Å, gratulerer meg hjertebank i dag!!!! ❤️❤️❤️❤️
 
Var hos legen i forrige uke, Ca 6+6 og fikk se og høre liv i magen. Jeg har frikort så jeg betalte ingenting.
 
Hadde tidlig UL i uke 8 som viste seg å være uke 9. Det var dyrt, men verdt det.. fikk høre hjerteslag, fikk bekreftet normal vekst, posisjon osv. Samt at det IKKE var to. Hadde vanskelig for å tro at det kunne være sant frem til dette, hadde lite symptomer osv , så for oss var det riktig.
 
Det gikk perfekt ❤️ En liten reke med hjertelyd. Angrer ikke på denne timen.:joyful:

eneste jeg ble noe forvirret av, hun beregnet termin til 16.7.2020. Så på skjermen hennes var jeg da 8+1. På babyverden appen med termin 16.7- sier appen jeg er 8+4? Noen som kan hjelpe meg litt her?

Gratulerer ❤️ det er ikke unormalt å bli flytta noen dager frem eller tilbake. Ho har da målt fosteret til å være tre dager mindre enn du trodde. Helt normalt ❤️
 
Gratulerer ❤️ det er ikke unormalt å bli flytta noen dager frem eller tilbake. Ho har da målt fosteret til å være tre dager mindre enn du trodde. Helt normalt ❤️
Det er jeg klar over, tror du har hoppet over en del av spørsmålet mitt :p jeg fikk samme termin av denne personen som jeg hadde regnet ut selv. Men på maskinen hennes stod det 8+1. Mens i appene jeg har står det 8+4, med samme termindato - hvis du skjønner ?❤️❤️
 
Det er jeg klar over, tror du har hoppet over en del av spørsmålet mitt :p jeg fikk samme termin av denne personen som jeg hadde regnet ut selv. Men på maskinen hennes stod det 8+1. Mens i appene jeg har står det 8+4, med samme termindato - hvis du skjønner ?❤️❤️

Åjaa, ja det har jeg ikke fått med meg :p hehe. Hm nei det vet jeg ikke noe om. Men er sikkert noe som noen andre har sagt her, at termin regnes forskjellig fra noen land feks. Så om apparatet hennes er fra USA står det noe annet. Aner ikke :p
 
Var på andre TUL i dag 10+0.
Fosteret hadde forhøyet nakketranslusens, som kan indikere avvik i form av trisomi.
Må bare vente til uke 12 og ny UL for å se om den har vokst eller krympet/blitt borte. Hvis den har vokst eller er samme størrelse blir det nærmere undersøkelse på riksen...så alt er fortsatt uvisst og det blir ikke noen jul med senkede skuldre som jeg håpet..
Det trenger jo ikke å bety at det ikke ender opp med frisk baby, men det er en skikkelig vond og stressende uvisshet.
 
Var på andre TUL i dag 10+0.
Fosteret hadde forhøyet nakketranslusens, som kan indikere avvik i form av trisomi.
Må bare vente til uke 12 og ny UL for å se om den har vokst eller krympet/blitt borte. Hvis den har vokst eller er samme størrelse blir det nærmere undersøkelse på riksen...så alt er fortsatt uvisst og det blir ikke noen jul med senkede skuldre som jeg håpet..
Det trenger jo ikke å bety at det ikke ender opp med frisk baby, men det er en skikkelig vond og stressende uvisshet.
Stor klem til dere. Kan virkelig forstå bekymringene rundt dette. Ta vare på hverandre i julen ❤️ Krysser fingrene.
 
Back
Topp