Tidlig ultralyd

Stor klem til dere. Kan virkelig forstå bekymringene rundt dette. Ta vare på hverandre i julen ❤️ Krysser fingrene.
Takk❤️ Det var en tøff beskjed å få. Dro egentlig på ultralyden for å forhåpentlig få litt fred for karastrofetanker i julen, men nå ble de jo bare forsterket x 100.
Må bare la tiden vise...men lett er det ikke
 
Vi skal på tidlig ultralyd på mandag, lille julaften. Vil så gjerne se et hjerte som slår, før vi begynner å fortelle familie og venner. Er så spent! Det bare må gå bra :Heartred
 
Var på andre TUL i dag 10+0.
Fosteret hadde forhøyet nakketranslusens, som kan indikere avvik i form av trisomi.
Må bare vente til uke 12 og ny UL for å se om den har vokst eller krympet/blitt borte. Hvis den har vokst eller er samme størrelse blir det nærmere undersøkelse på riksen...så alt er fortsatt uvisst og det blir ikke noen jul med senkede skuldre som jeg håpet..
Det trenger jo ikke å bety at det ikke ender opp med frisk baby, men det er en skikkelig vond og stressende uvisshet.
Håper det viser seg å være i skjønneste orden :) Disse målingene skal gjøres 11+4-13+6 uker så det kan godt være fordi du bare er for kort på vei
 
12+2 i dag ❤️❤️ hørte hjerte for første gang ❤️❤️
 

Vedlegg

  • Screenshot_20191217_172225.jpg
    Screenshot_20191217_172225.jpg
    29,7 KB · Visninger: 50
Håper det viser seg å være i skjønneste orden :) Disse målingene skal gjøres 11+4-13+6 uker så det kan godt være fordi du bare er for kort på vei
Ja, problemet e vel mer at den ikke egentlig skal være synlig så tidlig, men det var den og det indikerer at den er for stor i følge jordmor. Men ja. Mye kan skje. Ble henvist til Rikshospitalet i dag, så håper jeg rekker å bli innkalt før jul, selv om det nok skal holde hardt..
 
Ja, problemet e vel mer at den ikke egentlig skal være synlig så tidlig, men det var den og det indikerer at den er for stor i følge jordmor. Men ja. Mye kan skje. Ble henvist til Rikshospitalet i dag, så håper jeg rekker å bli innkalt før jul, selv om det nok skal holde hardt..
Håper det beste for dere
 
Var på andre TUL i dag 10+0.
Fosteret hadde forhøyet nakketranslusens, som kan indikere avvik i form av trisomi.
Må bare vente til uke 12 og ny UL for å se om den har vokst eller krympet/blitt borte. Hvis den har vokst eller er samme størrelse blir det nærmere undersøkelse på riksen...så alt er fortsatt uvisst og det blir ikke noen jul med senkede skuldre som jeg håpet..
Det trenger jo ikke å bety at det ikke ender opp med frisk baby, men det er en skikkelig vond og stressende uvisshet.
Huff. Dette var kjedelig. Håper og krysser fingrene for at alt er i orden på neste ultralyd. God klem til deg❤️
 
8+6 i dag og vært på TUL nummer to på klinikken min! Lille spiren har vokst perfekt fra forrige uke og alt ser fint ut❤️ Så nå blir det en ekstra magisk jul:happy:
 
Var på andre TUL i dag 10+0.
Fosteret hadde forhøyet nakketranslusens, som kan indikere avvik i form av trisomi.
Må bare vente til uke 12 og ny UL for å se om den har vokst eller krympet/blitt borte. Hvis den har vokst eller er samme størrelse blir det nærmere undersøkelse på riksen...så alt er fortsatt uvisst og det blir ikke noen jul med senkede skuldre som jeg håpet..
Det trenger jo ikke å bety at det ikke ender opp med frisk baby, men det er en skikkelig vond og stressende uvisshet.
Ånei, det var ikke det du trengte å høre nå! Håper virkelig det viser seg at det ikke var noe allikevel på neste ul❤️
 
Ånei, det var ikke det du trengte å høre nå! Håper virkelig det viser seg at det ikke var noe allikevel på neste ul❤️
Nei, det var ikke akkurat det...ble henvist til Riksen i går, så får vi se hva de sier der, og om de vil prioritere meg før jul.
 
Å
Var på andre TUL i dag 10+0.
Fosteret hadde forhøyet nakketranslusens, som kan indikere avvik i form av trisomi.
Må bare vente til uke 12 og ny UL for å se om den har vokst eller krympet/blitt borte. Hvis den har vokst eller er samme størrelse blir det nærmere undersøkelse på riksen...så alt er fortsatt uvisst og det blir ikke noen jul med senkede skuldre som jeg håpet..
Det trenger jo ikke å bety at det ikke ender opp med frisk baby, men det er en skikkelig vond og stressende uvisshet.
Jeg krysser alt jeg har
Kan tenke meg at det er veldig urovekkende å få en sånn beskjed..håper veldig på det beste ❤❤
 
Nei, det var ikke akkurat det...ble henvist til Riksen i går, så får vi se hva de sier der, og om de vil prioritere meg før jul.
Får håpe de er raske ja! Selv om de kanskje vil vente til en viss tid i forhold til når det er optimalt å sjekke? Håper du får kortest mulig ventetid med bekymringer❤️
 
Var på min første UL i dag, 8+5. Fikk se et hjerte som slo! ❤❤❤ Herlig! Nå føler jeg graviditeten ble litt mer 'virkelig'. ❤
 
Alle bruker forskjellige måter å telle et svangerskap, også mener noen kalkulatore at et svangerskap er 40 uker, mens andre kalkulatorer 40+2 osv... i tillegg er det skuddår neste år og hvis de bruker sånt snurrehjul for å beregne termin så tar ikke de hjulene hensyn til skuddår:)

Sjokolade, har du din første tul i morgen eller har du hatt én allerede?
 
Får håpe de er raske ja! Selv om de kanskje vil vente til en viss tid i forhold til når det er optimalt å sjekke? Håper du får kortest mulig ventetid med bekymringer❤️
Ja, er også veldig i tvil på om de vil prioritere meg så tidlig. Mulig jeg må vente til nyåret-da har jeg rundet 12 uker.
 
Ny UL i dag, 12+0 og fortykket nakkefold...
Ble målt til 4 mm, som er godt over normalen.
Så vemodig å ikke skulle kjenne på noe glede og lettelse over å runde denne milepælen. Føler kun på bekymring over å kanskje ikke skulle få en frisk baby, eller eventuelt ikke noen baby i det hele tatt...venter nå på innkalling til duo-test, som blir neste uke mest sannsynlig. Det kan jo vise seg p være i orden allikevel, men det er vanskelig å ikke skulle se for seg de verste scenarier akkurat nå.
 
Jeg skal på min andre TUL hos gynekologen min i morgen, er da 12+5. Gruer meg mye mer enn sist, for har jo allerede sett bankende hjerte og bekymrer meg ganske mye mer for alle ti g som kan ha gått galt som han oppdager i morgen.
 
Back
Topp