Tidlig ultralyd

BMA

Andre møte med forumet
Hvem skal ha tidlig ultralyd, hvilken uke og hvor mye betaler dere?

Jeg vurderer tidlig ultralyd uke 6+1 for skal på fest helgen etter og tenker da å si det til mine nærmeste venner. Har også mistet 2 ganger de siste 10 mnd så vil være sikker på at det er liv denne gangen. Vil også ha en ul i uke 12 for å sjekke nakkefold. Men syns det er dyrt å betale 1200kr pr gang..
 
Jeg vet ikke om jeg skal ta tidlig ultralyd eller ikke. Skal ta celleprøve i november på sykehuset, så kanskje jeg gjør det i forbindelse med det. Er så ekkelt å eventuelt blø osv etter det. Vil gjerne vite hvordan det går :)
 
Jeg tenkte uke 8. Har hørt at det er vanskelig før uke 7? (Mulig jeg tar feil)

betalte 1600kr på volvat - da fikk jeg bilder med. Svindyrt!

har en venninne som har mistet før. Hun blir henvist til TUL fra fastlegen sin. Du kan jo forsøke det? Så blir det ikke så dyrt?
 
Jeg skal ikke med mindre jeg blir sendt på sykehuset av legen. Hadde en MA i august. Sluttet å vokse i uke 6 eller 7. Fant detikje ut før uke11
 
Hvem skal ha tidlig ultralyd, hvilken uke og hvor mye betaler dere?

Jeg vurderer tidlig ultralyd uke 6+1 for skal på fest helgen etter og tenker da å si det til mine nærmeste venner. Har også mistet 2 ganger de siste 10 mnd så vil være sikker på at det er liv denne gangen. Vil også ha en ul i uke 12 for å sjekke nakkefold. Men syns det er dyrt å betale 1200kr pr gang..
Sniker!
Jeg hadde nok ikke dratt så tidlig som 6+1. Er ikke sikkert du ser så mye da, altså bortkasta penger og du kan bli unødvendig bekymret :) ville ihvertfall ventet en uke!
 
Jeg er så heldig at jeg får ultralyd hos fastlegen min ved hver kontroll, så jeg får sett når jeg skal til han 12 november :)
 
Sniker litt jeg også. Jeg hadde så få symptomer og trodde selv nesten ikke på at jeg var gravid før ultralyd i uke 8. Gikk på nytt i uke 12 før vi startet å dele det med "alle".
Vi gikk til jordmor og tok kun ultralyd utenpå magen. Betalte 600kr tilsammen faktisk:D
 
Det blir nok tidlig ultralyd på oss ja.

Ut fra det jeg leser her, så ser man lite før rundt uke 8. Stemmer det? Skal høre med gynekologen tenkte jeg. Også en ultralyd rundt uke 12.

Men er dere innom lege da? Får sjekket hcg-nivået?
Har ikke vært hos lege i forbindelse med TUL. Du blir vel gjerne sendt videre hvis de ikke finner noe?
 
Ja jeg føler meg veldig heldig :Heartred er jo helt ekstremt dyrt med ultralyd :wideyed:
Ja helt vanvittig! Litt av grunnen til at det blir volvat og dyrt her er fordi jeg alltid spontan planlegger sånne ting. Og da liker jeg å kunne få time dagen etter :hilarious:
 
Ja helt vanvittig! Litt av grunnen til at det blir volvat og dyrt her er fordi jeg alltid spontan planlegger sånne ting. Og da liker jeg å kunne få time dagen etter :hilarious:
Haha jeg gjør slikt selv :D:rolleyes:
 
Jeg tenkte uke 8. Har hørt at det er vanskelig før uke 7? (Mulig jeg tar feil)

betalte 1600kr på volvat - da fikk jeg bilder med. Svindyrt!

har en venninne som har mistet før. Hun blir henvist til TUL fra fastlegen sin. Du kan jo forsøke det? Så blir det ikke så dyrt?
 
jeg har lest at uke 6 så kan man se hjerteslag, er derfor jeg vil ha det så tidlig.. men bør kanskje vente litt da. Ser at mange er heldige å får ul hos legen, kanskje jeg kan prøve å høre med hun
 
Vi skal på tul i uke 7+6. Mn vi er henvist til gynekolog sia vi har brukt ivf. Mn har fastlege som åsså tar ul
 
Vi skal rundt uke 7 og uke 12, gjennom Medicus. Dette får vi dekt av studien og i tillegg har sykehuset lovet ekstra oppfølgning. Så blir nok noen på meg:rolleyes:Er livredd for at det ikke skal gå denne gangen da!
 
Ved forrige barn var vi på ultralyd 8+0 :) så vi drar likt denne gangen men eneste ledige time var når jeg blir ca 7+5 så da bestillte jeg til da :) er stor pågang så bestiller tidlig så får man heller avbestille om det ikke skulle gå veien. Ved forrige graviditet var prisen 600kr, nå var prisen 800kr. Ikke så galt :)
 
Back
Topp