Tidlig ultralyd

Skal ha TUL 7+6 på fertilitetssenteret i Oslo og betaler 350 kroner gangen tror jeg? :)
Jeg er også på Fertilitetssenteret:) Var det de som bestemte at du skulle ha ul akkurat da eller passet det bare best for deg? Hadde 7+0 forrige gang og vil helst ikke ha noe senere denne gangen. Skal ta blodprøve til uka så regner med de setter opp time når de ringer da. Bare lurte på om de har endret på tidspunktet de pleier å ta TUL...;)
 
Jeg er også på Fertilitetssenteret:) Var det de som bestemte at du skulle ha ul akkurat da eller passet det bare best for deg? Hadde 7+0 forrige gang og vil helst ikke ha noe senere denne gangen. Skal ta blodprøve til uka så regner med de setter opp time når de ringer da. Bare lurte på om de har endret på tidspunktet de pleier å ta TUL...;)
Nei, Porsgrunn sa etter 7+0, så da tok jeg når det passet etter det :)
 
Jeg skal ha i 6+6 og 12+1
Med første hadde jeg ul 5+3 eller 5+4 og hørte hjertet og har bilder av en liten klump :D
 
Ved forrige barn var vi på ultralyd 8+0 :) så vi drar likt denne gangen men eneste ledige time var når jeg blir ca 7+5 så da bestillte jeg til da :) er stor pågang så bestiller tidlig så får man heller avbestille om det ikke skulle gå veien. Ved forrige graviditet var prisen 600kr, nå var prisen 800kr. Ikke så galt :)

Jeg skal også til 5 jordmødre i Sandnes når jeg er 7+5, etter anbefaling fra lillesøster. Det var den eneste ledige timen før jul! Dette er første gang jeg er gravid, og jeg er konstant bekymret for at det ikke skal gå veien. Håper nervene roer seg etter TUL!
 
Var forresten på Fertilitetssenteret i Oslo i dag og betalte faktisk ingen ting. Ble sjokka jeg!
 
Når dere drar på tidlig UL, ser de utenpå magen eller må de bruke innvendig? Eller varierer det fra gravid til gravid og/eller behandler?

(Beklager om jeg 'kupper' tråden med post utenom det trådstarter spør om, tenkte bare det var logisk å spøre her hvor det allerede snakkes om tema. ☺)

Har lyst til å ta tidlig ultralyd rundt uke 8/9, tenkte jeg.
 
Når dere drar på tidlig UL, ser de utenpå magen eller må de bruke innvendig? Eller varierer det fra gravid til gravid og/eller behandler?

(Beklager om jeg 'kupper' tråden med post utenom det trådstarter spør om, tenkte bare det var logisk å spøre her hvor det allerede snakkes om tema. ☺)

Har lyst til å ta tidlig ultralyd rundt uke 8/9, tenkte jeg.
De sa til meg at tynne personer var det enklere å ta tidlig ultralyd utenpå en de som har litt mer polstring, samt hva den som tar ultralyd er vandt med. Får heldigvis alltid utvendig. Måtte ta innvendig på sykehuset når jeg mistet, så forbinner det bare med det nå
 
Når dere drar på tidlig UL, ser de utenpå magen eller må de bruke innvendig? Eller varierer det fra gravid til gravid og/eller behandler?

(Beklager om jeg 'kupper' tråden med post utenom det trådstarter spør om, tenkte bare det var logisk å spøre her hvor det allerede snakkes om tema. ☺)

Har lyst til å ta tidlig ultralyd rundt uke 8/9, tenkte jeg.
Innvendig. Har sjekket hufsa hos gynekologen min i over 10 år og da sjekker han alltid med ul. Er no stress tenker jeg, kanskje litt kleint de første gangene.
 
Skal i uke 8+5 og betaler ca 1100,-:happy:må se at jeg er langt nok på vei før jeg skal til Gøteborg sjekke kromosomfeil. Gleder meg veldig, tiden går så sykt sakte! Skal til Oslo Jordmor og ultralyd klinikk, hørt veldig mye bra om dem.
 
Nå vet jeg ikke helt hva vi gjør? Vi har tatt tul i alle de andre svangerskapene, første har jeg vært rundt 6 uker og sett hjertebank alle tre ganger - bodde ikke i Norge og ble automatisk satt opp til nakkefoldskanning mellem 11+4 og 13+5.
Mannen vil gjerne sjekke kromosomavvik og slikt - det koster vist en haug med penger? og må gjøres i SE eller DK? men har også lest her på BV at om vi tar ul her og gyn ser noe unormalt så blir det sendt henvisning videre? noen som vet?
Jeg skal innom legen mandagmorgen og be om hcg blodprøve
 
Skal på tidlig ultralyd torsdag den 28/11 og da er jeg 7+0 så håper de klarer å se hjerte banker for da er jeg veldig lettet for man er jo alltid redd for at det ikke er liv selv om man har alle symptomene:happy: Kommer til å betale 1500 på Medicus i Tr.heim
Å da blir det ikke ul før i februar..
 
Nå vet jeg ikke helt hva vi gjør? Vi har tatt tul i alle de andre svangerskapene, første har jeg vært rundt 6 uker og sett hjertebank alle tre ganger - bodde ikke i Norge og ble automatisk satt opp til nakkefoldskanning mellem 11+4 og 13+5.
Mannen vil gjerne sjekke kromosomavvik og slikt - det koster vist en haug med penger? og må gjøres i SE eller DK? men har også lest her på BV at om vi tar ul her og gyn ser noe unormalt så blir det sendt henvisning videre? noen som vet?
Jeg skal innom legen mandagmorgen og be om hcg blodprøve

I Norge har man ikke lov sjekke kromosonfeil om du ikke er over 38. Så vi skal til Gøteborg sjekke, må ut med rundt 6000-7000 kr. Så ikke sååå gale.
 
I Norge har man ikke lov sjekke kromosonfeil om du ikke er over 38. Så vi skal til Gøteborg sjekke, må ut med rundt 6000-7000 kr. Så ikke sååå gale.
Her får mannen ta valget, jeg trenger ikke men forstår han gjerne vil. Må vel undersøke når jeg har fått graviditeten bekreftet, føler jeg må ha tul hos gyn her i Norge før evt å dra til utlandet på sjekk
 
Her får mannen ta valget, jeg trenger ikke men forstår han gjerne vil. Må vel undersøke når jeg har fått graviditeten bekreftet, føler jeg må ha tul hos gyn her i Norge før evt å dra til utlandet på sjekk

Sant, det må man jo ta stilling til. Her er vi begge veldig enige om at vi skal det. Jeg er 35 18.desember og ønsker gjøre det, vil vite at barnet er friskt. Selv om det aldri er 100% sikkert. Men tidlig ultralyd her i Norge høres smart ut. Jeg skal til tul nå 9 desember og Gøteborg 19.des.
 
Jeg skal TUL på onsdag, er da uke 9. Jeg får ekstra oppfølging på føde/gyn fordi det er sv.skap nr.5 og alle er tatt med keisersnitt og fordi jeg er 38 år.
 
Ved forrige barn var vi på ultralyd 8+0 :) så vi drar likt denne gangen men eneste ledige time var når jeg blir ca 7+5 så da bestillte jeg til da :) er stor pågang så bestiller tidlig så får man heller avbestille om det ikke skulle gå veien. Ved forrige graviditet var prisen 600kr, nå var prisen 800kr. Ikke så galt :)

Wow, så billig! Hvor tar du ul hen?
 
Back
Topp