B1 - 29+3

I dag har jeg endelig fått ryddet i strikkepinner og garn. I flyttingen fra vest til øst satte jeg en boks med garn i boden nede i kjelleren og glemte ut hvor den var, så de prosjektene trodde jeg var tapt. Når vi tok opp julepynten i forrige uke så kom jeg over den og så har jeg hatt så mye bakeprosjekter på gang den siste tiden at sortering av garn og strikkepinner ble sist på priorieringslisten. Det viser seg at jeg ikke har mindre enn 10 uferdige strikkepakker liggende. Hentesettet til baby og det ene babyteppet sendte jeg vestover i slutten av november da min tante tilbudte seg å strikke det for meg (heldigvis), mens det andre babyteppet har jeg strikket ca. 1/3 ferdig. Planen er dog som nevnt å strikke Islender til hannkjønnet for akkurat nå er det det som frister mest. I tillegg tenkte jeg å begynne på en genser til meg selv i fargen aprikos. Hva jeg tenkte med når jeg bestilte aprikosfarget garn vet jeg ikke, men skapet mitt er utelukkende svart og hvitt så det spørs om det blir noe jeg noen sinne kommer til å bruke selv eller om jeg gir den videre :wtf:
 
Last edited:
B1 - 29+4

Jeg har jo kjent historikk med en jævel av en hemoroide som svipper innom for å gjøre seg stor noe som gjør at nattesøvnen ikke er særlig god for tiden. Sykt irriterende og frustrerende men så er det ikke annet å gjøre enn å doble movicoldosen, spe på med laxoberal, drikke godt, samt smøre med xylocain og scheriproct :banghead:
 
Last edited:
B1 - 29+5

Tredje dagen denne uken med pinnekjøtt til middag, i morgen skal vi ha siste matkassemiddag før middag hos svigers på lørdag og pølse i lompe på søndag. Hannen har nå vært syk i to uker og mest sannsynligvis er det astmaen som har bitt seg fast og i kombinasjon med minus ti grader og lavere den siste tiden er det alt annet enn optimalt.

I dag har vi også fått snakket med NAV og lest oss opp på hva vi har rett på av foreldrepenger og det ser ut som at hannen kommer til å ende opp med 47 ukers pappaperm. Om ikke det er luksus så vet ikke jeg :woot:
 
Last edited:
B1 - 29+6

Endeling har stellebagen jeg klikket hjem i november blitt levert, må bare få hentet den hjem og det er jo definisjon på tiltak når det er kanskje 500 meter å gå for å få hentet den i pakkeboks. Lenge leve latskapen :meh:
 
Last edited:
B1 - 30+0

I dag har vi fått unnagjort litt diverse på Lillestrøm, blant annet kjøpt madrass til babysengen. Tanten og onkelen til hannen er hos svigers da de har kjørt i ens ærend fra Bergen for å hente valp her i øst, så da ble det en lang dag med middag og ærender. Stuptrøtte og har vi lagt oss til å sove før kl. 23 på en lørdag :brb:
 
Last edited:
B1 - 30+1

To privatvisninger unnagjort i dag og tenker å legge inn bud på den ene boligen i løpet av uken. Den har stått usolgt lenge og vi ønsker jo helst å gjøre et kupp. I tillegg kommer det nok en renteheving på torsdag denne uken så plutselig er vi forhåpentligvig boligeiere :wacky:
 
Last edited:
B1 - 30+2

Så fikk jeg endelig dratt og hentet hjem stellebagen og den er akkurat passe stor. Tenker å bruke den samme som fødebag så i dag har jeg hentet ut babytøy og litt annet diverse fra boden slik at jeg kan begynne å klargjøre den. Tenker å merke alt som legges i baggen og lage en liste med oversikt til hannen slik at han slipper å spørre meg hundre ganger hvor ting er. Oppdaget også at jeg for andre gang har kjøpt feil type brett til tripp trapp stolen og det er jo den berømte gravidhjernen som slår til igjen. Heldigvis er det 12 dager siden vi fikk hjem det siste feilkjøpet og med 14 dagers returfrist rekker vi akkurat å sende det i retur :bag:
 
Last edited:
B1 - 30+3

Våknet med tidenes mannestemme. Kan ikke huske å ha vært syk siden koronaen jeg hadde i desember i fjor :shy:
 
Last edited:
B1 - 30+4

Hannen på seminar på Nordbyhagen etterfulgt av raskt svippbesøk fra Haugesund. I kveld har jeg hatt så vondt i kroppen at det blir poppet en Paracet nå før jeg skal stupe til sengs :shifty:
 
Last edited:
B1 - 30+5

Ny trend nå virker å være og sovne tidlig dvs. før kl. 23, for så å våkne igjen nesten nøyaktig 03.15. Dundrende sinuser og øreverk hjelper sikkert heller ikke på i kombinasjon med vond rygg og vondt bekken. Elsker, elsker, elsker kroppen for tiden :brb:

I dag skal vi legge inn bud på den ene boligen vi var og så på på søndag som var. Antakeligvis må vi jobbe litt med selger for å få presset ned prisen til en mer realistisk pris (megler har innrømmet at den er overpriset i dagens marked) og da hjelper det på at styringsrenten ble hevet i dag :)
 
Last edited:
B1 - 30+6

For en stund tilbake bestilte jeg bokpakken til Filiokus og i dag har jeg endelig satt meg ned for å se over hva de inneholder. Jeg har selv ikke en spesielt utfylt bok fra min egen barndom og den trenden tenker jeg ikke å følge. Så langt ser de greie og oversiktelige ut og tviler på at jeg kommer til å ha problemer med å fylle dem ut i løpet av de kommende årene :bookworm:
 
Last edited:
B1 - 31+0

Litt merkelig å lese at en på dette tidspunktet vil oppleve at kiloene kommer raskt når min vekt har gått ned 2 kg den siste uken. Magen har definitivt blitt større og den har «sunket» sammenlignet med en uke tilbake.

I natt skal vi sove hos svigers noe vi gjorde hyppig før jeg ble gravid for her er det sofasoving og det er alt annet enn optimalt med nåværende kropp :sleep002
 
Last edited:
B1 - 31+1

Hater at helgen går så fort, desto enda mer gleder vi oss til å være hjemme det kommende året. Våknet i dag med våt pysj ettersom brystene væsker så fælt, noe de også gjør i skrivende stund.

I morgen skal vi til Femini på Jessheim for 3D-ultralyd. Nå er det jo faktisk nesten tolv uker siden forrige UL så vi gleder oss til å se fremgangen. Ved forrige UL ble baby estimert til å være 274 gram og ut i fra grafen den gang da, bør baby ligge på rundt 1500 gram i morgen. Spennende blir det uansett. Vi har ikke nevnt for familien at vi skal på ny UL så det blir en fin overraskelse nå som vi kun er en uke unna juleaften xsmile7
 
Last edited:
B1 - 31+2

3D-UL overstått. Må si det nesten var litt antiklimatisk sammenlignet med de to ordinære UL vi har vært på. Det har sikkert mye med at vi var mye mer spente den gang da. Synes allikevel det var fint å få sjekket at alt sto bra til. Nå er det jo hele 12 uker siden sist vi fikk sett baby. Den gang da ble estimert størrelse målt til 274 g. I dag ble baby målt til å være 1630 g og BDP på 29,14 cm.

Jeg har hatt mistanke om at baby ligger i hodeleie og sparker oppi ribbebeinene siden helgen som var, for jeg har vært så innmari øm og baby ligger akkurat som antatt. At baby er aktiv er det heller ingen tvil om mtp at det er bevegelse sånn ca. hele tiden. Gynekologen fikk ikke til å måle hjerterytmen rett og slett fordi det var for mye aktivitet :p
 

Vedlegg

  • IMG_2051.jpeg
    IMG_2051.jpeg
    96,9 KB · Visninger: 70
Last edited:
B1 - 31+3

I dag har jeg endelig fått tatt fatt på rulle/kjevle og stekejobben med berlinerkranse- og pepperkakedeigen jeg satte for snart to uker siden. Berlinerkranser er jeg ikke sikker på om jeg gidder å utsette meg for neste år for det er jo et herk med en gang deigen blir for varm.

Pepperkakedeigen fikk jeg hjelp av hannen med, så der fikk vi unnagjort halve deigen. Det går radig når han setter i gang for jeg har ikke bekken til å stå å kjevle alene lenger. Det eneste som gjenstår for min del nå, er å få tilbake smak- og luktesansen før jul slik at jeg faktisk kan nyte pinnekjøtt på juleaften. I dag er jeg på fjerde dagen uten de nevnte sanser og det suger med stor S :inpain:
 
Last edited:
B1 - 32(31+2)

3D-UL overstått. Må si det nesten var litt antiklimatisk sammenlignet med de to ordinære UL vi har vært på. Det har sikkert mye med at vi var mye mer spente den gang da. Synes allikevel det var fint å få sjekket at alt sto bra til. Nå er det jo hele 12 uker siden sist vi fikk sett baby og da ble estimert størrelse målt til 274 g. I dag ble baby målt til å være 1630 g og BDP på 29,14 cm.

Jeg har hatt mistanke om at baby ligger i hodeleie og sparker oppi ribbebeinene siden helgen som var, for jeg har vært så innmari øm og baby ligger akkurat som antatt. At baby er aktiv er det heller ingen tvil om mtp at det er bevegelse sånn ca. hele tiden. Gynekologen fikk ikke til å måle hjerterytmen rett og slett fordi det var for mye aktivitet :p

Ser jo helt ferdig ut med det nydelig ansiktet der :love017
 
B1 - 31+4

Endelig har Islender til hannen plantet seg på strikkepinnene også kom vi plutselig på at vi skal jo Kurt Nilsens julekonsert i Oslo i morgen. Gjett om det var nippet før det hadde gått oss hus forbi :bag:
 
Last edited:
B1 - 31+5

Etter overstått konsert og alt for mange ukomfortable timer på tog og i Oslo Spektrum, er jeg spent på hvordan bekkenet mitt er i morgen. Fyttikatta så ukomfortabelt det begynner å bli og bevege seg fra A til B. Hele formiddagen i dag og i går har jeg holdt sengen med forelesninger på skjermen og Islender på pinnene :dead:
 
Last edited:
B1 - 31+6

Dag tre i sengen overstått og definitivt vondt bekken etter gårsdagens utflukt. Heldigvis har det gått fint med en Paracet og to innenbords. I dag fikk hannen endelig juleferie, samtidig som han også testet positivt for korona så håper jeg at jeg selv går klar for sistnevnte. Foreløpig er jeg hvertfall negativ på testene. Antakeligvis setter vi snuten mot svigers i morgen og blir der noen dager. Samtidig er det blitt kav vinter de siste dagene med ekstra påfyll av snø og til helgen er det meldt ned til 17 kalde :hungry:
 
Last edited:
B1 - 32+0

I dag fikk vi kjevlet ut og stekt siste rest av pepperkake- og berlinerkransdeigen. I kveld har jeg fått pyntet noen av pepperkakene med glasur og non-stop så er neste del av jobben å få distribuert så mye kaker som mulig i julen :wtf:
 
Last edited:
Back
Topp