2njee
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Augustmagi 2025
Vi har mest sannsynligvis landet på Maxi-Cosi Pebble Pro 360 som første bilstol hovedsakelig på grunn av basen med snu- og skyvefunksjon. Tenker da mest på ergonomien min og hankjønnet, da jeg har plaget rygg og skuldre fra mange år i idretten. Nå som bekkenet mitt er helt smadret i tillegg har jeg lite tro på at plagene forsvinner med en gang etter fødsel, så det er antakeligvis noe jeg må ta høyde for også post-fødsel. Takk for heads-up angående vekt og høyde!Kjøp en babystol med base nå først, også kjøper dere en stol som varer til minst 23kg og 125 cm når babystolen er vokst ut. Feks Axkid One eller Besafe Strech. Vi har akkurat byttet til forovervendt stol på den eldste, og han blir straks 6 år. Sitter bakover til nå. MEN vi gjorde blemmen ved å kjøpe en stol som passet til babystolbasen mellom babystol og Axkid One. Hadde jeg tenkt over at de fleste bikker 18kg eller 110 cm før de burde snus forover, så hadde jeg kunnet spart meg det kjøpet
De stolene jeg nevner over kan vel med ekstra innlegg brukes fra nyfødt. Da har du bare 1 stol å forholde deg til, men den kan jo da ikke bæres med baby til og fra bilen. Litt avhengig av hvor mye du bruker bil, så er det egentlig mest praktisk med babystol de første 6-9 mnd før man bytter. Man må ikke ha den medt fancy babystolen som kan legges bakover utenom bil osv. vi har hatt en som gjør det godt i tester, men ikke med 100 funksjoner. Mine har stort sett våknet når vi stopper bilen likevel, eller dvs det gjelder den eldste - den yngste hylskreik konstant i bilstol de første 5-6 månedene. Så funksjoner som å legge ryggen ned eller kunne feste på vogn var liksom totalt unødvendig. Hun trengte bare å komme opp i bæresele så fort som mulig
Velg uansett en bilstol som har bestått Plus-testen så er dere good!