B1 - 26+6

Endelig fikk jeg meg til å skrubbe dusjen, støvsuge halve leiligheten og klaske på rent sengetøy. Mer fikk jeg ikke tid til før jeg måtte hive meg rundt og hente hannen.

På returen trykket vi i oss hver vår burger på Burger King før vi turet videre hjemover. Videre ble det en særdeles effektiv kveld med fire klesvasker og montering av den ene barnevognen. Det virker som at pakken har fått seg et trøkk under transport for ene siden av kalesjen er løs. I tillegg så er skinnet på håndtaket sydd på opp-ned, så det var jo liten ripe i lakken. Bortsett fra litt skjønnhetsfeil som vi må ta med kundeservice neste uke så er vi så langt fornøyd med utseende og hvordan den føles :bookworm:
 
Last edited:
B1 - 27+0

Tredje trimester. Det er en milepæl og samtidig 94 dager til termin. I dag har vi vært på farten siden 13-tiden. Gjorde som vi pleier å gjøre: lot hannen hente inn tapt søvn fra uken som gikk. Turet innom Barnevognhuset på Strømmen og fikk tak i laken til barnesengen, samt brett til Tripp trapp stolen. Vi kunne potensielt kjøpt mye mer, men vi ser ikke helt vitsen med å kjøpe ting som først vil bli tatt i bruk om noen år.

Ettersom vi i dag har vært sammen i 3 år og jeg fyller året i morgen, så spiste vi middag i Lillestrøm før vi stakk videre til Oslo for å se Tre Raske Menns jubileumsshow. Tror nesten det er det morsomste jeg sett for det var gøy :woot:
 
Last edited:
B1 - 27+1

29 år. Fikk dratt skrotten opp av sengen halv 4. Det kjennes godt at vi gikk og gikk og gikk i går. Samtidig har jeg fått sovet veldig godt i natt og det er det lenge siden sist. Vi har derfor brukt resten av ettermiddagen på barnevognmontering og pakke ut bilstolen. Dagens middag blir kjøpepizza for vi glemte å kjøpe inn til middag i går :p
 
Last edited:
B1 - 27+2

I går fant jeg fram strikkeprosjektene mine fra de siste 3 årene. Det har dessverre blitt lite strikk på meg spesielt det siste året da jeg gikk lei i midten av 2022. Hentesettet og det ene teppet jeg har planlagt å strikke til baby sendte jeg avgårde til tante strikkemaskin i går kveld da hun tilbudte seg å strikke dem for meg og et sånt tilbud takker jeg ikke nei til. Det andre teppet jeg begynte på i august for å få tankene mine bort i fra den intense kvalmen som plaget meg den gang da, det fikk jeg strikket noen timer på. Fikk festet tråder på den aller første genseren jeg strikket ferdig, men som er for liten for meg og det er så ergerlig for den er fin. Rekket også opp en halv islender som jeg har strikket til meg selv, men som vil være for liten i størrelsen jeg strikket den i. Planen er derfor å strikke den i to størrelser større men først må jeg få tak i mer garn :)
 
Last edited:
B1 - 27+3

Den store hente pakker runden i tillegg til at vi plutselig måtte handle inn middager for uken ettersom matkassen ikke ble levert i går. Vi har aldri hatt problemer med levering av den men i går var hannen på vakt og budet ringte ikke på døren, så da sto vi plutselig uten mat for den kommende uken. Ettersom hannen har en vakt igjen før han har avspassering i en uke, så slo vi på stortrommen og handlet inn pinnestek, kalkun og annet digg, så denne uken skal jeg virkelig få kjørt meg som husmor (etter eget ønske) så det blir gøy og godt :)

Fikk også hentet pakke fra hjemmefra blant annet med ferdigstrikkede mini bjørn tøfler til baby. Har hatt lyst på dem men så er jeg ikke stødig i å strikke smått. Liker bedre å strikke større strikk selv om det tar mer tid.
 
Last edited:
B1 - 27+4

I dag har jeg laget både sjokolademousse og marengsbunn fra bunn, hannen er blitt syk men er på siste vakt før friuken starter i morgen formiddag. Håper virkelig ikke det blir langvarig for det er jo typisk at han blir syk når han først har fri. Vi kunne brukt neste uke på å reise men tviler på at det blir noe av mtp min varierende form og det at hannen er blitt forkjølet. Time hos JM har vi på mandag, samt ammekurs men det er egentlig det eneste vi har av planer foreløpig :wtf:
 
Last edited:
B1 - 27+5

Biff til middag og om jeg gleder meg til jeg kan spise mediumstekt igjen, det er ikke det samme med gjennomstekt biff. Sjokolademoussen ble supergod og jeg tenker å lage den igjen om ikke så lenge. Svigerfamilien min, innkludert hannen er alle sjokoladefrelst og jeg som ikke er spesielt glad i sjokolade likte den, så tipper de ikke blir lei seg om vi disker opp litt hjemmelagde mousse i nær fremtid. Nå venter en uke med å få hannen opp og kjøre igjen. Like greit i og med at jeg har så vondt i ryggen og bekken for tiden, så vi har det egentlig best hjemme på sofaen begge to. Ikke minst så er det jo faktisk slik at når hannen har avspaseringsuken sin så vil han helst være hjemme :)
 
Last edited:
B1 - 27+6)

Dagens husmortilskudd: kalkun, waldorfsalat til middagen og Pavlova til dessert. Det å lage mat sammen er egentlig noe vi liker veldig godt men sjeldent har tid til. Som regel tilbereder jeg det også serverer hannen og om vi lager det sammen så står jeg som regel for tilbehøret og hannen for kjøttet. Ellers har vi brukt dagen i sofaen, helt perfekt.

De siste ukene har jeg også fått noe som jeg tipper er atopisk eksem på hendene. Jeg er ikke mye ute så det er litt merkelig for jeg tipper det skyldes hormoner i møtet med kulden. Nå er det jo rundt minus ti grader ute også har det vært stort sett kaldt de siste ukene, men jeg har brukt både kuldekrem og votter når jeg har vært ute. Vi valgte allikevel å kjøpe inn Canoderm i går og jeg merker allerede nå at den hjelper. Kortisonholdig krem vil jeg helst unngå som gravid så det er jo ikke annet enn supert :meh:
 
Last edited:
B1 - 28+0

I dag fikk vi lyst på pølser til middag så fra biff og kalkun til pølser i lompe med potetstappe. Lyxlivet :cool14
 
Last edited:
B1 - 28+1

I morgen bærer det til Lillestrøm for JM og ammekurs. Satser på at ryggen spiller litt bedre på lag enn den har gjort i dag. I dag har dagen gått med til sofasliting til den store gullmedalje :facepalm:
 
Last edited:
B1 - 28+2

Anti-D satt og hb som har økt fra 11,2 (23+3) til 12,5 (28+2). Med andre ord så var det sikkert like greit å begynne med jerntilskudd den gang da. I dag var det både jordmor og jordmorstudent å møte for meg og hannen og i likhet med forrige gang så ble det tårevått. Det er litt uvant for meg egentlig å gråte når noen spør hvordan det går for jeg er ikke en gråtlabil type til vanlig - men sånn er det bare. Vi fikk i hvertfall unnagjort det viktigste: satt anti-D også fikk også hannen vært med og hilst på og snakket med JM. De to tingene var egentlig det viktigste for meg under dagens JM-besøk for det er jo ingen hemmelighet at det har vært tungt å stå i det «alene» så lenge, så det er fint at vi får oppfølging ut svangerskapet og i tillegg at vi får en hel klokketime hver gang vi skal innom. Hvertfall med tanke på at vi bruker 2,5t på å komme oss til og fra.

Ammekurset var helt greit, for min del vil jeg si at mye er åpenbart og det er begrenset hvor mye en får gått igjennom og lært om amming gjennom en liten time med kursing. Jeg er veldig hands-on når det kommer til læring så for min del vil det nok være nyttigere å lese mer teori selv og så må en jo bare prøve og feile når den tid kommer :)
 
Last edited:
B1 - 28+3

Etter en lang dag i går kræsjet vi tidlig på sofaen i går noe som endte opp med at vi sto opp kl. 5 i dag. Kjenner virkelig på at kroppen ikke har stort overskudd for tiden for etter å ha holdt det gående i en fire timers tid ble resten av dagen tilbragt slumrende på sofaen mens hannen fikk spilt spillene han aldri har tid til å spille på PS5 :brb:
 
Last edited:
B1 - 28+4

I går og i dag har det snødd nærmest kontinuerlig. Neste uke er det meldt det fine været og ned til minus fjorten grader så nå håper vi bare hannen blir frisk slik at vi kan få nyte litt av solen som er meldt mellom nattevaktene hans :happy7
 
Last edited:
B1 - 28+5

Jeg har aldri vært typen som er glad i jul og det som følger med, men i dag fikk jeg det for meg at jeg skulle bake noe julete. Dermed er deig til sirupssnipper satt til kjøling :gen045
 
Last edited:
B1 - 28+6

Julebakst del to. Deig til berlinerkranser satt og mandler skåldet, i tillegg har jeg gjort klart til fire sorter til og bakt ferdig kokosmakroner. Plutselig sju sorter. Eneste er at det tar tid med deiger som må stå kaldt så og så lenge og mandler som må tørke etter skålding. Satser på at denne bakebølgen rekker hele desember for jeg gidder ikke en runde til :happy8
 
Last edited:
B1 - 29+0

Sirupssnipper ferdigstilt og deig til kakemenn satt. Fyttikatta så lang tid det tar å bake når en har lite kjøkken. Heldigvis fikk jeg hjelp av hannen som forøvrig fortsatt er syk og hjemme fra jobb :bounce
 
Last edited:
B1 - 30(29+0)

Sirupssnipper ferdigstilt og deig til kakemenn satt. Fyttikatta så lang tid det tar å bake når en har lite kjøkken. Heldigvis fikk jeg hjelp av hannen som forøvrig fortsatt er syk og hjemme fra jobb :bounce
Wow imponerende! Har du noen god oppskrift på kakemenn?
Synes de på coop er gode med sjokolade! Men har prøvd å lage selv, synes da de blir harde. Vim ha myke
 
Wow imponerende! Har du noen god oppskrift på kakemenn?
Synes de på coop er gode med sjokolade! Men har prøvd å lage selv, synes da de blir harde. Vim ha myke
Er vokst opp med hjemmelagde men oppskriften står i en perm hjemme på Vestlandet og jeg har ikke giddet å etterspørre den så har bare fulgt Matprat sin oppskrift her. Om den er god gjenstår å se. Sirupssnippene og kokomakronene er også Matprat sine oppskrifter og de var hvertfall gode :)

Jeg er ikke fan av kakemennene en får kjøpt i butikk her på Østlandet hvertfall ettersom de er knusktørre og steinharde, så da ser jeg meg pent nødt til å lage dem selv.
 
Last edited:
B1 - 29+1

Ferdig med havrekuler og steking av dobbeltdeig med kakemenn. I følge oppskriften skulle det gi ca. 15 stk så jeg tenkte at da kan vi jo bare doble den. Derfor har vi i dag kjevlet, stekt og styrt i sikkert 4 timer og sitter igjen med langt flere enn 30. Tipper vi endte opp med nærmere 100 stk. Rikignok ikke menn, men votter for kakeformer i menn har vi ikke :p

Fikk også støvsugd hele leil, vasket bad og unnagjort fire klesvasker. Vi pleier som regel å gjøre det sammen men ettersom hannen hadde barneastma så har han en tendens til å bli veldig syk når han først blir syk, det tar som regel en uke eller to før han er oppe og går igjen når han går ned for telling. Derfor var det ikke mye hjelp å få på vaskefronten i dag. Slik er det, han sto på som en gud i sommer når jeg gikk ned for telling og det gjør han også ellers. Resultatet er dog sykt vonde hæler og et halvveis bekken, men for å være helt ærlig så er det deilig å kunne pushe litt grenser igjen og kjenne at kroppen er sliten fordi jeg har brukt den ;)
 
Last edited:
B1 - 29+2

Årets første runde med pinnekjøtt og det var godt! Ukult å ikke kunne knaske på fenalår og annen digg spekemat i år men heldigvis er pinnekjøtt lov. Har også begynt å rydde gjennom garnjungelen min for har planer om å strikke islender til hannen. Jeg strikker egentlig islender til meg selv så er ganske sikker på at han ikke kommer til å merke at det er til ham før jeg ber han ta den på seg :hilarious:
 
Last edited:
Back
Topp