B1 - 20(19+6)

De siste dagene har jeg definitivt kjent liv flere ganger. Det er skikkelig rart. I går bestilte jeg meg doppler for etter å ha lyttet uendelig lenge på tarmperistaltikken med hjelp av stetoskop i ukesvis har jeg konkludert med at vi like greit kan investere i en doppler.

Hannen snakket om at han ville investere i blodtrykksmåler fordi han er redd for preeklampsi ettersom samboeren til en kollega utviklet det for noen uker siden, men så langt tror jeg ikke vi skal strekke det. Vi bor trossalt 5 min gåavstand fra sykehuset og legevakt, jeg er sykepleier og hannen er lege så tror det skal gå bra å få sjekket dersom det skulle bli aktuelt :happy090
Ulempen med å være helsepersonell - man vet alt man kan være redd for:bag:
Her jobber vi begge innen akuttmedisin, såååe kjenner litt på det innimellom ja.
Bor heldigvis også veldig nært sykehus
 
Ulempen med å være helsepersonell - man vet alt man kan være redd for:bag:
Her jobber vi begge innen akuttmedisin, såååe kjenner litt på det innimellom ja.
Bor heldigvis også veldig nært sykehus
Sant nok. Jeg har nok litt mer roen over det siden det er min egen kropp. Jeg hadde nok sikkert vært mer bekymret om vi hadde byttet roller :wtf:
 
B1 - 20+0

Har så vondt i ryggen at hjelpes. Det er vondt når jeg står, går, sitter og ligger. Det eneste som døyver smertene litt er Paracet men altså det er jo ikke bærekraftig. Jobber med holdningen min siden magen har poppet den siste uken og jeg har en tendens til å ha holdningen til en banan. Så det er nok ikke tilfeldig at ryggvondten min og bananholdningen har kommet sånn ca. samtidig :nailbiting:
 
Last edited:
B1 - 20+1

I dag har vi gjort type ingenting. Hannen er inne i tre ukers nattjobbing eller heldøgnsjobbing noe som betyr at de gangene det er mye å gjøre på jobb så er det på bekostning av nattesøvnen, noe som gjør at han blir sterkt i manko på søvn. Siden han var skrekkelig trøtt når han ramlet inn dørene i dag morges så foreslo jeg å gjøre ingenting, dvs. sitte i sofaen og spille PS for hans del, glo i dataskjermen for min del. Jeg foreslår aldri spilling for jeg synes i grunn det er gørrkjedlig og det spiser så mye tid når en først er i gang. Godt mottatt ble det hvertfall :jimlad:
 
Last edited:
B1 - 20+2

Tiden flyr når en følger døgnrytmen 'nattevakt'. Jeg har en tendens til å synkronisere meg etter hans timeplan slik at vi får mer tid sammen de timene han er hjemme. Til gjengjeld blir dagene litt korte men det gjør meg egentlig ingenting. Det blir nok ikke like lett å få til når vi går fra to til tre, men den tid den sorg :meh:
 
Last edited:
B1 - 20+3

Dag tre hvor jeg til en viss grad har daffet på sofaen. I morgen kjenner jeg at jeg må få gjort noe produktivt :dead:
 
Last edited:
B1 - 20+4

I dag forsøkte vi oss på laks i teryaki med salat (matkasse), men etter at hannen hadde norovirus i mars hvor vi hadde nettopp det til middag så har vi ikke kunnet ha det til middag uten at han blir kvalm. I dag intet unntak. Jeg har heller ikke fått i meg særlig med laks etter jeg ble gravid og nå som halsbrann er meget fremtredende hos meg ble det boller til kveldsmat. Det er jo trossalt den internasjonale kanelbolledagen :pompus:
 
Last edited:
B1 - 20+5

Sofasitting for n'te dag. I dag ble det clubsandwich men siden vi prioriterte å sove fremfor å preppe mat i går, så ble det besøk på sykehuset for å fore hannen. Gledes til hannen er ferdig med mye jobbing fremover slik at jeg slipper å loke så mye alene.
 
Last edited:
B1 - 20+6

Endelig fått kommet meg til tannlegen for å få fjernet fjellet av tannstein jeg opparbeidet meg når jeg var på mitt dårligste. Fikk også klippet svissen så her er bare velstand. Har hatt kraftige ligamentsmerter i dag så håper ikke det blir den nye normalen for det minner egentlig veldig om voksesmerter og det er så ubehagelig :bag:
 
Last edited:
B1 - 21+0

Vi endte opp med å bestille blodtrykksapparat for som nevnt tidligere er hannen bekymret for preeklampsi. Tidligere i uka dumpet doppleren ned i postkassen så nå er det hakket før vi kan ta i mot pasienter. Men viktigst av alt, i dag fikk endelig hannen kjenne spark noen han var veldig fornøyd med:love7
 
Last edited:
B1 - 21+1

Det er merkelig hvordan det føles som at hele verden lever et annet liv når man er inne i en nattevaktsperiode. Eller jeg er ikke det men jeg samkjører døgnets tider med hannen når han jobber natt og da føles dagene så korte for vi ender i hvertfall opp med å snu døgnet begge to. Nok et foringsbesøk på sykehuset i mangel på noe bedre å gjøre på, men jeg klager ikke jeg altså :)
 
Last edited:
B1 - 21+2

Endelig kom de nye amme-BH-ene jeg klikket hjem i forrige uke. Har måtte gå uten den siste uken for de jeg har investert i tidligere klemmer livet ut av meg. Problemet er at jeg er ingen BH-ekspert og de jeg klikket hjem er i størrelse gigantisk. Med andre ord tredje gang så gjelder det :blackeye:
 
Last edited:
B1 - 21+3

I dag har jeg kjent masse liv gjennom hele dagen. Som regel er det bare et par dytt et par ganger maks i løpet av døgnet. Det er en utrolig merkelig følelse i grunn :oops:
 
Last edited:
B1 - 21+4

Merker at nå som jeg ikke lenger er så kvalm som tidligere opptok type hele dagene mine, så er det skikkelig kjedelig å gå hjemme og gjøre ingenting. Første tegn på at jeg trenger påfyll av noe i hverdagen er at jeg neglisjerer søvn. Hjelper heller ikke at VM i Mexico er i gang for de ligger så mange timer bak oss at kampene som regel går på svarte natten :blackeye:
 
Last edited:
B1 - 21+5

Så er hannen sendt av gårde på siste nattevakt for denne perioden. Endelig :inpain:
 
Last edited:
B1 - 21+6

Så røyk Norge ut av VM og det suger, men fikk i hvertfall vært og sett dem vinne VM i Roma i fjor sommer :wtf:
 
Last edited:
B1 - 22+0

Jeg sliter skikkelig med at det blir mørkere for tiden og det er så irriterende. Nå er første bud å overbevise hannen om at vi behøver en tur for å komme oss vekk i avspasseringsuken hans i november. Jeg blir 29 og trer også inn i tredje trimester noe som innebærer siste frist for å reise noe steds med fly før jeg får midlertidig flyforbud :cool:
 
Last edited:
B1 - 22+1

I dag skulle vi egentlig på to visninger og skifte til vinterdekk noe som innebar å være på farten i nesten 10 timer. Med null søvn i baggasjen måtte jeg bli hjemme og det er så kjipt når han endelig har fri :banghead:
 
Last edited:
B1 - 22+2

I dag har vi kjøpt yogaball for jeg har så intenst vondt i bekkenet og ryggen og det blir egentlig bare verre :meh:
 
Last edited:
B1 - 22+3

Ribbe til middag er jo litt rart i oktober men så må en på et tidspunkt tømme fryseren :hungry:
 
Last edited:
Back
Topp