Symptomtråden

Litt ømme pupper og litt murringer som kommer og går, småkvalm når det er lenge mellom måltidene.
 
I dag har jeg vært ekstremt kvalm og afipranen har slått meg helt ut i å sove store deler av ettermiddagen. Håper ikke det blir den nye trenden :depressed:
 
I dag er jeg ikke oppblåst, men magen er flat. Er blitt såpass påvirket av manges historier her inne at jeg øyeblikkelig blir bekymret. :confused:
 
Last edited:
I dag er jeg ikle oppblåst, men magen er flat. Er blitt såpass påvirket av manges historier her inne at jeg øyeblikkelig blir bekymret. :confused:
Det er litt «minuset» her inne. Jeg husker jeg fikk streng beskjed av gubben første svangerskapet med å ta en pause her fra, for jeg var så sinnsykt bekymret over alt og overtenkte hele tiden..

Som oftest går det jo bra. :Heartred
 
Det er litt «minuset» her inne. Jeg husker jeg fikk streng beskjed av gubben første svangerskapet med å ta en pause her fra, for jeg var så sinnsykt bekymret over alt og overtenkte hele tiden..

Som oftest går det jo bra. :Heartred
Ja... Det var mye av grunnen til at jeg ikke opprettet profil før prøvingen på nummer tre. Trodde jeg skulle være mer motstandsdyktig nå, og nyte av babybablingen, men av og til slår det meg hvor skjørt alt er. Og det er ingens feil. Det er viktig at alle deler og får støtte. Men det blir også flere bekymringer av det.

Synes du det er lettere å ikke overtenke denne gangen, @Klarsåklar ?
 
Ja... Det var mye av grunnen til at jeg ikke opprettet profil før prøvingen på nummer tre. Trodde jeg skulle være mer motstandsdyktig nå, og nyte av babybablingen, men av og til slår det meg hvor skjørt alt er. Og det er ingens feil. Det er viktig at alle deler og får støtte. Men det blir også flere bekymringer av det.

Synes du det er lettere å ikke overtenke denne gangen, @Klarsåklar ?
Nei ingens feil, å det er fint å kunne samles ett sted å kunne dele:Heartred

Jeg er nok en del bekymret i denne startfasen, men fikk roet nervene i svangerskap nr. 2 etter ultralyd i uke 7 og 12. håper det samme denne gangen:Heartred
 
Jeg er nok mer bekymret denne gangen enn første gang. Da var det ikke mye jeg tenkte på abort, ikke visste jeg hva blæremola var heller. Ignorance was a bliss.
Prøver å tenke positivt, og tipper tidlig ul vil berolige mye og å passere uke 12 enda mer :Heartred med første hadde jeg kun en ultralyd og det var den ordinære! Hadde vel en ekstra bare like før termin pga mindre bevegelse den dagen.
 
I dag er jeg ikke oppblåst, men magen er flat. Er blitt såpass påvirket av manges historier her inne at jeg øyeblikkelig blir bekymret. :confused:
Jeg har ikke godt av «sånne historier», men er likevel her inne for en grunn :hilarious: Kjenner jeg ble nysgjerrig. Hva mener du?
Jeg har ikke hatt oppblåst mage en eneste gang etter jeg ble gravid. Har aldri vært så lite oppblåst som nå, merkelig nok syns jeg:laughing002 har vært myye oppblåst i PP og ellers. Til info; strimmeltesten var på det sterkeste i dag. Er 4+3. Ellers nada symptomer. Derfor godt å se at strimmeltesten ble enda sterkere i dag:oops:

Er du og dere andre vanligvis oppblåst ved starten på en graviditet?
 
Jeg har ikke godt av «sånne historier», men er likevel her inne for en grunn :hilarious: Kjenner jeg ble nysgjerrig. Hva mener du?
Jeg har ikke hatt oppblåst mage en eneste gang etter jeg ble gravid. Har aldri vært så lite oppblåst som nå, merkelig nok syns jeg:laughing002 har vært myye oppblåst i PP og ellers. Til info; strimmeltesten var på det sterkeste i dag. Er 4+3. Ellers nada symptomer. Derfor godt å se at strimmeltesten ble enda sterkere i dag:oops:

Er du og dere andre vanligvis oppblåst ved starten på en graviditet?
For å være ærlig har jeg aldri testet flere dager på rad, særlig ikke etter IKM. Jeg har heller ikke logget symptomer fra dag til dag noen gang. Har latt være for å unngå stress. Men her inne er det så mange som gjør det, kanskje fordi de har mistet flere ganger og/eller strevd lenge med å bli gravide, og da blir i hvert fall jeg litt påvirket. Tar meg selv i å lure på hvorfor jeg ikke har registrert alt dette, og siden jeg ikke har (som jeg vet) mistet før, så må jeg jo miste nå osv. Jeg er liksom en "dårligere gravid" fordi jeg ikke har loggført alt. Hvis det gir mening?
 
For å være ærlig har jeg aldri testet flere dager på rad, særlig ikke etter IKM. Jeg har heller ikke logget symptomer fra dag til dag noen gang. Har latt være for å unngå stress. Men her inne er det så mange som gjør det, kanskje fordi de har mistet flere ganger og/eller strevd lenge med å bli gravide, og da blir i hvert fall jeg litt påvirket. Tar meg selv i å lure på hvorfor jeg ikke har registrert alt dette, og siden jeg ikke har (som jeg vet) mistet før, så må jeg jo miste nå osv. Jeg er liksom en "dårligere gravid" fordi jeg ikke har loggført alt. Hvis det gir mening?
Det gir mening. Man bli gjerne litt påvirket. Prøver selv å ikke kjenne for mye etter eller loggføre alt (siste dag med strimmeltest). Ta dag for dag er nok det beste. Er ikke så mye mer man får gjort uansett. Tenker at kroppen har det bedre om man prøver å leve mer som normalt og ikke stresse for mye. Kroppen kan ofte «ødelegge» for seg selv ved å stresse unødvendig. Meeen, flat mage eller ikke rundt tidlig svangeskap kan vel ikke ha så mye å si? Hver graviditet er unik, selv om man har vært gravid før?
Å du er ikke en dårligere gravid enn andre. Alle gjør så godt man kan. Heier på deg:Heartred

*dette er min måte å roe meg selv ned på også. Snakke høyt om at det går bra* :hilarious:

tenker at magen sikkert har nok av tid til å være oppblåst og stor med tiden.
 
Det gir mening. Man bli gjerne litt påvirket. Prøver selv å ikke kjenne for mye etter eller loggføre alt (siste dag med strimmeltest). Ta dag for dag er nok det beste. Er ikke så mye mer man får gjort uansett. Tenker at kroppen har det bedre om man prøver å leve mer som normalt og ikke stresse for mye. Kroppen kan ofte «ødelegge» for seg selv ved å stresse unødvendig. Meeen, flat mage eller ikke rundt tidlig svangeskap kan vel ikke ha så mye å si? Hver graviditet er unik, selv om man har vært gravid før?
Å du er ikke en dårligere gravid enn andre. Alle gjør så godt man kan. Heier på deg:Heartred

*dette er min måte å roe meg selv ned på også. Snakke høyt om at det går bra* :hilarious:

tenker at magen sikkert har nok av tid til å være oppblåst og stor med tiden.
Ja, jeg gjør jo det samme med alle andre. :hilarious: Takk! Og du har helt rett.

Selvsagt svinger det med magens oppblåsthet. Embryoet er altfor lite til å vises utenpå. Meeen forventer jo at magen kommer tidligere når det er min tredje graviditet på fire år. :hilarious:
 
  • Omsorg
Reactions: MOK
Tror ikke jeg har vært særlig oppblåst nå i det siste jeg heller, når jeg tenker meg om..

Tar det som et godt tegn at jeg har mistet matlysten helt bortsett fra når det gjelder hamburger fra bensinstasjoner. Jobber på bensinstasjon selv og pleier ikke å ha lyst på maten derfra fordi jeg står med den lukta hele tiden... Men nå! Har spist bacon-cheese 3 dager på rad :laughing002 og ligger og tenker på det nå også. Skal på jobb om få timer, og når jeg er ferdig med å forberede dagen, så skal jeg spise en saftig burger:wacky:
 
Kvalm i tide og utide. Puppene sprenger, gått opp en cup allerede og Donald-mage på kvelden- blir sykt oppblåst ila dagen. Føler meg som en levende gassballong:bored:
 
Småkvalm store deler av dagen og begynner så vidt å få ømme pupper nå. Jeg er aldri bilsyk, og blir kvalm når jeg selv kjører :hilarious:
 
Mye gøye symptomer ute å går :hilarious: Jeg opplever litt såre nipler nå faktisk + litt kveldsuggen. Ellers all good! Men glad jeg kjenner at NOE skjer i kroppen. Syns det har vært ubehagelig stille siden positiv test.
 
Er så først om natten! Kjedelig bieffekt av dette er jo at jeg må opp for å tisse om natten. Blæ.
 
I dag er jeg kvaaaalm, og svimmel. Helt bomull i hodet. Føles som om jeg ser helt uten fokus når jeg går. Veldig ubehagelig. Skal prøve å hvile det bort på sofaen.
 
Back
Topp