Symptomtråden

Våknet i natt plutselig av at jeg kastet opp, ikke av følelsen av at oi nå må jeg kaste opp men av at det allerede var på vei opp. Spesielt... :laughing021håper ikke det fortsetter... Føler meg også typ fyllesyk, småsvimmel og veldig tom for energi
Huff.. er du flink å drikke godt med vann gjennom dagen? Sprudlevann er friskere enn vanlig etter min erfaring..
Og ikke legg deg på tom mage! Kvalmen blir mye verre om den "sultfølelsen" kommer..

Hilsen kvalme og oppkast-eksperten :hilarious: :hilarious:
 
Huff.. er du flink å drikke godt med vann gjennom dagen? Sprudlevann er friskere enn vanlig etter min erfaring..
Og ikke legg deg på tom mage! Kvalmen blir mye verre om den "sultfølelsen" kommer..

Hilsen kvalme og oppkast-eksperten :hilarious: :hilarious:
Haha ja jeg drikker og tisser etter den store gullmedalje :hilarious: prøver å få i meg minst 2 L om dagen. Tusen takk for tips!! Tar de med meg :joyful: kjedelig at du har måttet bli ekspert på det stakkars... :smiley-ashamed004:hug003
 
Hei!
Jeg har ikke vært gravid før. Kjenner på flere symptomer allerede og lurer på hvordan dette skal bli!
Er 4+1 i dag, og allerede søndag spydde jeg før jeg skulle på dagvakt. På mandag var vi i konfirmasjon der jeg gikk med lave hæler, etter å ha sittet en stund hadde den høyre hoften min blitt skikkelig stiv og vond, nesten som krampe som gikk nedover låret, det var veldig vondt å gå. Ringte jordmor og fastlege i går og skal på time mandag og tirsdag. De sa at dette kan være tidlig bekkenproblematikk pga hormoner, så skulle tøye og bøye. Ble en del bedre etter dette. Men hadde episoder i går der jeg plutselig ble svimmel selv om jeg satt stille. Bare trøtt og sliten i dag på jobb. Har dere opplevd så mye symptomer så tidlig?
 
Jeg er konstant kvalm allerede og sliter med å få i meg mat 4 + 0, så kjenner jeg ser litt dystert på de neste ukene. Jeg pleier å ha hyperemesis og det ser ut til at det begynner så smått allerede :sorry:

MEN gleden over å være gravid er helt enorm og tromfer selvfølgelig langt over dårlig form. Jeg tar alt, bare dette blir en liten baby ❤️
Føler med deg. Formen er på god vei nedover her, og erfaringen fra sist graviditet er at jeg kan regne med å være sengeliggende hele sommeren.
Men etter 8pp uten hell og dystre beskjeder fra gyn, er jeg litt mer klar for å ofre min egen kropp og helse hvis dette bare går den rette veien og blir en sprell levende baby ❤️
 
Føler med deg. Formen er på god vei nedover her, og erfaringen fra sist graviditet er at jeg kan regne med å være sengeliggende hele sommeren.
Men etter 8pp uten hell og dystre beskjeder fra gyn, er jeg litt mer klar for å ofre min egen kropp og helse hvis dette bare går den rette veien og blir en sprell levende baby ❤️

Håper på en bedre sommer for oss enn forventet. Men jeg er helt enig! Premien er så verdt det, at sommeren får bare bli som den blir ❤️

Husker deg godt fra prøving med 2021 barna :love7
 
Jeg blir trøttere for hver dag som går. Var på kjøpesenter med jenta mi på slep i dag. Hadde flere ærend vi skulle gjøre. Plutselig var jeg bare HELT tom for energi. Kvalm og nesten skjelven. Måtte bare få satt henne oppi en handlevogn, rett inn i matbutikken for å kjøpe sour raisin snacks og vann. Fortet oss ut slik at jeg kunne åpne rosinene.

Mannen min mener jeg var akkurat like sliten forrige gang og at jeg orket sitat: "absolutt ingenting" de første månedene. Så jeg må nok legge opp til litt enklere dager fremover.

Av en eller annen grunn så var det sure rosiner jeg følte jeg "måtte" ha :laughing001
 
5+1 i dag og føles ut som jeg har spist for mye. Spist bare 1 rundstykke med skinke, ost og paprika. Blei akutt kvalm. Kan det være iskaffen jeg drakk til maten?
 
Skikkelig trøtt i dag.. dårlig nattesøvn fortsetter. Jeg våkner av ingenting. I dag våkna jeg i 4 tiden, også sovna jeg igjen 6.30 og sov 1 time til.
Er sååååå trøtt..:sleep011 og med trøtthet så forverrer kvalmen seg også. Har noen brekninger innimellom - men klarer å holde på maten.

Spist 3 knekkebrød til lunsj.. klarte ikke mer.

Også er puppene sååååå vonde :dead: :dead:
 
Tror jeg har mista det i dag. Kjennes veldig likt som de to forrige gangene, hakket mildere kramper kanskje, men er også en måned kortere på vei.. Har egentlig avtalt blodprøve i morra og legen på tirsdag så jeg gjør det uansett.
 
Tror jeg har mista det i dag. Kjennes veldig likt som de to forrige gangene, hakket mildere kramper kanskje, men er også en måned kortere på vei.. Har egentlig avtalt blodprøve i morra og legen på tirsdag så jeg gjør det uansett.
Krysser fingrene for at kroppen bare tuller med deg.. hold oss oppdatert :Heartpink
 
Jeg blir trøttere for hver dag som går. Var på kjøpesenter med jenta mi på slep i dag. Hadde flere ærend vi skulle gjøre. Plutselig var jeg bare HELT tom for energi. Kvalm og nesten skjelven. Måtte bare få satt henne oppi en handlevogn, rett inn i matbutikken for å kjøpe sour raisin snacks og vann. Fortet oss ut slik at jeg kunne åpne rosinene.

Mannen min mener jeg var akkurat like sliten forrige gang og at jeg orket sitat: "absolutt ingenting" de første månedene. Så jeg må nok legge opp til litt enklere dager fremover.

Av en eller annen grunn så var det sure rosiner jeg følte jeg "måtte" ha :laughing001
Jeg ble umiddelbart nysgjerrig på sure rosiner!
 
5+1 i dag og føles ut som jeg har spist for mye. Spist bare 1 rundstykke med skinke, ost og paprika. Blei akutt kvalm. Kan det være iskaffen jeg drakk til maten?
Jeg synes det er helt uforutsigbart hva jeg plutselig blir kvalm av, men nå har jeg i alle fall ikke lyst på iskaffe på en stund :p
 
Tror jeg har mista det i dag. Kjennes veldig likt som de to forrige gangene, hakket mildere kramper kanskje, men er også en måned kortere på vei.. Har egentlig avtalt blodprøve i morra og legen på tirsdag så jeg gjør det uansett.
Uff. Stakkars deg. Ikke lett å gå og lure. Håper du får noen svar hos legen!
 
Shit ass, magen har gjort første "popp" i dag. Fem uker, det var da litt tidlig? Kan bli vanskelig å skjule det her særlig lenge om det fortsetter sånn :p
 
Shit ass, magen har gjort første "popp" i dag. Fem uker, det var da litt tidlig? Kan bli vanskelig å skjule det her særlig lenge om det fortsetter sånn :p
Merket livmoren over skambeinet i går, tenker jeg må ha kjent feil eller så er det pga jeg har født 3 barn og siste er bare 2år siden :hilarious:
Men har skjønt at jo flere barn jo fortere får du mage
 
Jeg har aller mest kjent på at brystene mine er veldig ømme. Tok et bad i dag og da kjente jeg det nesten ikke, men da jeg reiste meg kom tyngdekraften og tok meg og jeg kjente det VELDIGlaughing6

Kjenner en del murringer i magen, og det har jeg gjort hele veien. Så lenge det ikke er kramper tenker at alt er fint!

Har vært en del trøtt på dagtid, men har en søvnlidelse fra før, så er som oftest alltid varierende grad av trøtt uansett… har og blitt forkjøla, men virker som om det heldigvis er på vei til å gi seg nå!
Immunforsvaret mitt er ikke verdens beste i utgangspunktet, så håper jeg ikke ender med å pådra meg alt for mye skito_O
 
Merket livmoren over skambeinet i går, tenker jeg må ha kjent feil eller så er det pga jeg har født 3 barn og siste er bare 2år siden :hilarious:
Men har skjønt at jo flere barn jo fortere får du mage
Stilig! Jeg kjenner ikke livmoren min tydelig enda, men det er tydelig at noe er i endring i alle fall. For forrige uke hadde jeg beviselig flat mage :p
 
Back
Topp