Symptomtråden

Fryyyyser. :nailbiting: Spesielt når jeg skal sove, må pakke meg inn i pysj, ekstra dyne og varme sokker, og fortsatt føles det som at det er minusgrader under dynen.
Ellers en del hodepine.
 
Småkvalm, svimmel, stikkinger og murringer, større pupper, tisser mye. 5 år siden sist graviditet, men kjenner godt igjen dette, ja!
 
Her har det slått til med mye kvalme (måtte opp og spy på natta), ømme pupper, veldig frysen (har 27 grader og sitter med tykt ullpledd), murringer, hodepine, hyppig tissing, bekkenet har begynt å vondte seg igjen (allerede, nei!), er skamsulten men lite som frister da alt lukter ekstra sterkt og rart, svimmel og veldig trøtt spesielt på ettermiddagen :hilarious: men hvert symptom er veldig velkomment, siden det betyr at jeg er gravid :cat::Heartred det svinger litt og når jeg plutselig ikke merker noe så blir jeg stressa for at nå mister jeg haha, svingende mood er vel også et symptom det? :p
 
I dag har jeg ingen symptomer overhode, og det stresser meg :( har hatt så sterke symptomer hver eneste dag siden 4dpo.

I går hadde jeg en veldig stressende dag, stressnivået var virkelig høyt gjennom hele dagen og ingen søvn, nesten ikke noe mat eller drikke, og jeg måtte beine så fort jeg kunne for å rekke et fly på slutten av dagen. Hadde veldig vondt i magen hele dagen, også er det ikke et pip der i dag. Huff… håper ikke jeg ødela for meg selv.
 
I dag har jeg ingen symptomer overhode, og det stresser meg :( har hatt så sterke symptomer hver eneste dag siden 4dpo.

I går hadde jeg en veldig stressende dag, stressnivået var virkelig høyt gjennom hele dagen og ingen søvn, nesten ikke noe mat eller drikke, og jeg måtte beine så fort jeg kunne for å rekke et fly på slutten av dagen. Hadde veldig vondt i magen hele dagen, også er det ikke et pip der i dag. Huff… håper ikke jeg ødela for meg selv.

Kjære du. Det er svært lite en rugende mamma kan gjøre for å avslutte et svangerskap!
Men husk å drikk vann! Viktig å holde seg hydrert. Symptomer kommer og går, testene er fortsatt sterke?

Er du veldig bekymra så ta en blodprøve hos legen for å måle hcg nivå :hug003
 
Kjære du. Det er svært lite en rugende mamma kan gjøre for å avslutte et svangerskap!
Men husk å drikk vann! Viktig å holde seg hydrert. Symptomer kommer og går, testene er fortsatt sterke?

Er du veldig bekymra så ta en blodprøve hos legen for å måle hcg nivå :hug003
Håper sånn at du har rett :sorry: :Heartred
Jeg har legetime først 30.mai og den blir over telefon faktisk for jeg er på jobbreise den dagen. Så må jeg bare stikke innom kontoret der og ta en blodprøve når jeg er tilbake
 
I dag har jeg ingen symptomer overhode, og det stresser meg :( har hatt så sterke symptomer hver eneste dag siden 4dpo.

I går hadde jeg en veldig stressende dag, stressnivået var virkelig høyt gjennom hele dagen og ingen søvn, nesten ikke noe mat eller drikke, og jeg måtte beine så fort jeg kunne for å rekke et fly på slutten av dagen. Hadde veldig vondt i magen hele dagen, også er det ikke et pip der i dag. Huff… håper ikke jeg ødela for meg selv.
Nei, du har ikke ødelagt for deg selv. Levedyktige spirer er mye sterkere enn som så, med mindre du har andre medisinske grunner til å måtte ta det med ro i svangerskapet. Ikke alt stress er farlig, og spesielt ikke i et så begrenset tidsrom. Du er det beste som noen gang har skjedd spiren din! Men du fortjener uansett å få slappe av litt innimellom, da. Håper og tror alt er i orden og føler veldig med deg. Snart er heldigvis den verste tiden over for oss alle.
 
Her er det tunge bryster, luktesans og litt uggen innimellom. Er på en måte sulten og har ikke matlyst på samme tiden. Ikke direkte kvalm enda. Slapp unna det sist, ikke kvalm eller oppkast. Aller mest var jeg ekstremt trøtt sist, håper at det kan komme litt lenger ut i svangerskapet for har ganske krevende uker foran meg på jobb, med tidsfrister som ikke kan endres, og ingen til å hoppe inn i min rolle. Mulig jeg sier fra til sjefen ganske tidlig så hun er obs og vi kan ha en plan b fra start. Det er jo virkelig ikke sikkert jeg slipper like billig unna med kvalmen denne gang…
 
Her er det tunge bryster, luktesans og litt uggen innimellom. Er på en måte sulten og har ikke matlyst på samme tiden. Ikke direkte kvalm enda. Slapp unna det sist, ikke kvalm eller oppkast. Aller mest var jeg ekstremt trøtt sist, håper at det kan komme litt lenger ut i svangerskapet for har ganske krevende uker foran meg på jobb, med tidsfrister som ikke kan endres, og ingen til å hoppe inn i min rolle. Mulig jeg sier fra til sjefen ganske tidlig så hun er obs og vi kan ha en plan b fra start. Det er jo virkelig ikke sikkert jeg slipper like billig unna med kvalmen denne gang…
OMG, ja. Luktesans! Det var det som fikk meg til å kjøpe test. Samboeren lukta plutselig syyykt godt.
men så hadde han bare tatt voks i håret :laughing001
 
Nei, du har ikke ødelagt for deg selv. Levedyktige spirer er mye sterkere enn som så, med mindre du har andre medisinske grunner til å måtte ta det med ro i svangerskapet. Ikke alt stress er farlig, og spesielt ikke i et så begrenset tidsrom. Du er det beste som noen gang har skjedd spiren din! Men du fortjener uansett å få slappe av litt innimellom, da. Håper og tror alt er i orden og føler veldig med deg. Snart er heldigvis den verste tiden over for oss alle.
For en støttende og fin kommentar, ble litt rørt jeg :Heartred Det har tatt seg litt opp nå, hodepinen og murringene er tilbake.
Ja, kjenner det eneste jeg ser frem til på nåværende øyeblikk er å bikke 12 ukers kneika!
 
Jeg synes symptomene har vært mildere i dag. Kjenner fortsatt at det skjer ting i livmorområdet, men kjenner mindre kvalme og svimmelhet Nå har jeg kutta ut kaffe de siste to dagene, så det er mulig det er grunnen. Men, en ting jeg vet er annerledes fra andre graviditeter, er at jeg ikke har ekstrem luktesans der jeg brekker meg av alt mulig. Skal ta en til digital test om en ukes tid. Husker dog fra tidligere at symptomene kom og gikk. Noen dager var det knapt noe og andre dager ville man helst bare bli liggende.
 
To dager uten migrene her! Murringene har også roet seg litt. Svimmelheten jeg går og venter på har heller ikke innfunnet seg enda. Men kvalmen er stigende, så noe skjer i alle fall, og resten kan gjerne holde seg unna lengst mulig :p
 
Husker ikke fra sist, eller dem før. Men er det normalt at symptomene kommer og går?
Hadde mere symptomer i går, med kvalme, tretthet og div. Og enda mere dagen før. Eneste jeg har i dag er sterkere smerter i bekkenet og halsbrann(den siste kan være pga jeg har sluttet med nexium til jeg har pratet med legen).
Er livredd for sa og ma siden jeg hadde ma sist. Jeg vil virkelig ikke miste. Vet jo at det egentlig er for tidlig for kvalme da jeg bare er 4+2, men siden den har vært hær så blir jeg usikker.
 
Husker ikke fra sist, eller dem før. Men er det normalt at symptomene kommer og går?
Hadde mere symptomer i går, med kvalme, tretthet og div. Og enda mere dagen før. Eneste jeg har i dag er sterkere smerter i bekkenet og halsbrann(den siste kan være pga jeg har sluttet med nexium til jeg har pratet med legen).
Er livredd for sa og ma siden jeg hadde ma sist. Jeg vil virkelig ikke miste. Vet jo at det egentlig er for tidlig for kvalme da jeg bare er 4+2, men siden den har vært hær så blir jeg usikker.
Er nok normalt, har vært sånn her også. Kvalm igår og i forgårs, ingenting i dag.
Men selvfølgelig en større trygghet når man merker mer til det. :confused:
 
Husker ikke fra sist, eller dem før. Men er det normalt at symptomene kommer og går?
Hadde mere symptomer i går, med kvalme, tretthet og div. Og enda mere dagen før. Eneste jeg har i dag er sterkere smerter i bekkenet og halsbrann(den siste kan være pga jeg har sluttet med nexium til jeg har pratet med legen).
Er livredd for sa og ma siden jeg hadde ma sist. Jeg vil virkelig ikke miste. Vet jo at det egentlig er for tidlig for kvalme da jeg bare er 4+2, men siden den har vært hær så blir jeg usikker.
Samme her. Virker som de fleste symptomene blir verre når jeg er sliten, men at det kommer med litt forsinkelse. Typ mer kvalm hvis jeg har gjort for mye dagen før...
 
Kvalmen sniker seg innpå dag for dag, men jeg klarer å holde den i sjakk med salte kringler (smaker basically saltstenger!) fortsatt.
Men nå må jeg trykke noen i meg med engang jeg våkner.

Har endel små-ubehag og stillinger i magen. Kjenner ting begynner å strekke seg.. men for p være ærlig så nyter jeg hver eneste symptom :love017

Puppene er SKAMømme og det ser snart ut som jeg har silikon :laughing002
 
Back
Topp