Symptomtråden

• Våkner tidlig, og får ikke sove igjen.
• Liker nesten ingen mat, bare søtt/syrlig
• Ligamentsmerter, f**n så vondt å nyse!
• Hatt skikkelige tak med mensensmerte-lignende smerter i ryggen et par ganger denne uka. Sånn at jeg må sette meg på huk og puste meg gjennom det verste. Regner med det er en form for voksesmerter? Noen andre som har sånn vondt?
 
Jeg har så og si ikke vært kvalm hitttil, så jeg har vært veldig bekymret helt til vi fikk se hjerteslag i går. I dag våkna jeg opp og er så kvalm, og sliten og trøtt! :dead: At jeg ikke satte mer pris på å ikke være kvalm, men i stedet brukte tiden på å bekymre meg..
 
Jepp, spesielt på nattan, kom etter svangerskapet med datteren min, på et tidspunkt våknet jeg med smerter i armen på natta, skikkelig ubehagelig og dessverre ingenting å gjøre med nå, kan opereres etter gravditet om det ikke blir bedre eller forverres. Heter karpaltunnelsyndrom.
Takk for svar! Er kun karpaltunnelsyndrom jeg har kommet over når jeg har lett litt på nettet også. Men kan det komme så tidlig i svangerskapet altså? :confused004 Er vel mellom uke 9 og 10 nå..
Er fryktekig slitsomt og ubehagelig! Hendene (spesielt høyre hånd) dovner bort, ved hårbørsting, maling, baking, bretting av klær m.m. Blir dette værre vil jeg bli helt ubrukelig:nailbiting:
 
Er så uggen og kvalm. Har null matlyst. Kaster heldigvis ikke opp, men hverdagen blir trasig da jeg knapt kan bevege meg uten å bli kvalm.
Jobber turnus, men kan bare jobbe til uke 12 før jeg går over til kun dagtid. Har har hatt ferie, så kjenner jeg gleder meg (gruer meg) til å se om jeg holder ut de siste 3 ukene med turnus.
 
4 kg i løpet av første trimester her… Jævlig irriterende, haha! Må spise hele tiden pga kvalme, men er samtidig drittlei mat
 
Formen har blitt dårligere og kvalmen mer intens den siste uka. Merkelig opplegg, er 9+4 nå, trodde ikke det skulle bli verre nå når det har gått greit til nå :p
Selv om jeg er kvalm, er jeg seriøst konstant sulten! :hilarious: sist gikk jeg ned i første trimester pga kvalme, tviiiiler på at det blir tilfelle nå:hilarious:
 
Øm/"støl" i magen, veldig trøtt og kvalme. Sistnevnte har endelig begynt å lette litt og i dag har jeg klart meg uten kvalmestillende! Enorm seier for meg.
 
Ligger våken for kanskje tiende natta på rad med helt syke leggkramper. Å holde beinet helt i ro føles som tortur. Jeg pleier å få sove i 4-tida (etter 4 timers prøving), våkne i 6- og 8-tida og så faktisk sove til kl 11. Holder på å bli gæren..
 
Hvis grining i tide og utide er et symptom, har jeg mye av det :hilarious: Har virkelig tatt seg opp den siste uka.
Vi har vært en uke i nord Norge hos mamma, og under innflygningen syns jeg det var så vakkert at jeg begynte å grine på flyet :hilarious: Har bare flydd den strekningen 875 ganger :p
I dag begynte jeg å tute fordi vi så på barne TV om ei som fikk overraskelsesfest på bursdagen sin :hilarious::sad010
 
Hvis grining i tide og utide er et symptom, har jeg mye av det :hilarious: Har virkelig tatt seg opp den siste uka.
Vi har vært en uke i nord Norge hos mamma, og under innflygningen syns jeg det var så vakkert at jeg begynte å grine på flyet :hilarious: Har bare flydd den strekningen 875 ganger :p
I dag begynte jeg å tute fordi vi så på barne TV om ei som fikk overraskelsesfest på bursdagen sin :hilarious::sad010
Hahah jeg føler såå med deg! Gråter uten å vite hvorfor :hilarious:
 
• Våkner tidlig, og får ikke sove igjen.
• Liker nesten ingen mat, bare søtt/syrlig
• Ligamentsmerter, f**n så vondt å nyse!
• Hatt skikkelige tak med mensensmerte-lignende smerter i ryggen et par ganger denne uka. Sånn at jeg må sette meg på huk og puste meg gjennom det verste. Regner med det er en form for voksesmerter? Noen andre som har sånn vondt?
Jeg får også vondt i livmoren av å nyse/hoste!! Trodde det var luftsmerter pga forstoppelse, men da er det vel pga ligamentsmerter ja :p Jeg hadde noe liknende som nederst i starten!
 
Våkner tidlig, litt kviser, litt ømme pupper, og stikker litt i magen bare.. så er litt bekymret.. så bestilt meg ny UL 11+6 :/
 
Våkner tidlig, litt kviser, litt ømme pupper, og stikker litt i magen bare.. så er litt bekymret.. så bestilt meg ny UL 11+6 :/
Hvor langt er du på vei? Jeg har også kviser og ubehag i magen. Men vet liksom ikke åssen ubehag som er vanlig og hva som kan være «unormalt». Ny ultralyd om en uke..
 
Våkner tidlig, litt kviser, litt ømme pupper, og stikker litt i magen bare.. så er litt bekymret.. så bestilt meg ny UL 11+6 :/
Jeg har også hatt endel ubehag og stikking i magen! Men ikke direkte smerter/kramper, så har bare regnet med at det har vært ligamentsmerter eller luft! Har roet seg litt nå. Hvor lenge er det til 11+6 og UL? Lykke til :Heartred
 
Hvor langt er du på vei? Jeg har også kviser og ubehag i magen. Men vet liksom ikke åssen ubehag som er vanlig og hva som kan være «unormalt». Ny ultralyd om en uke..
Jeg har også hatt endel ubehag og stikking i magen! Men ikke direkte smerter/kramper, så har bare regnet med at det har vært ligamentsmerter eller luft! Har roet seg litt nå. Hvor lenge er det til 11+6 og UL? Lykke til :Heartred
Jeg er 9+4 idag.. så veit det ikke er uvanlig at det blir mindre symptomer nå liksom.. men er derfor jeg har bestilt en UL om 2 uker.. så er det OTUL om 28 dager :)
 
Jeg er 9+4 idag.. så veit det ikke er uvanlig at det blir mindre symptomer nå liksom.. men er derfor jeg har bestilt en UL om 2 uker.. så er det OTUL om 28 dager :)
Ahh, misforsto og trodde du var bekymret fordi du hadde for MYE symptomer mtp magen! :p:facepalm: Jeg har også blitt mindre kvalm og har mindre ligamentsmerter enn jeg hadde for noen dager siden, hvis det er en trøst. Er 8+5. Men har bestemt meg for at jeg ikke skal stresse med mindre alt av symptomer plutselig blir borte :) Føler meg fortsatt ganske crap, heh. Krysser fingrene for at alt står bra til på UL!
 
Jeg er 11+2 idag pg har hatt lite symptomer hele veien. Til gjengjeld har jeg siste dagene fått magesmerter. Ny ultralyd på 12+3 kan ikke komme fornok
 
Oppblåst, treg mage og fortsatt perioder hvor jeg er gaaaanske trøtt! Kvalmen har roet seg noe nå men om jeg er overivrig og spiser for mye mat til ett måltid kommer den bankende på :dead:
 
Back
Topp