Symptomtråden

Spenningshodepine.. må være det :sour:
Vondt fra nakken og opp i hodet, og det hjelper såvidt med Paracet. Gleder meg til kvalmen roer seg og formen blir bedre, sånn at jeg klarer å bevege mer på meg! Uvant for kroppen å ligge så mye..
 
Åå tusen takk❤️
Alt bra på ultralyden i dag! Jeg forventet det ikke, fikk sjokk! 12 uker på vei å mest sannsynlig en liten jente:love7 Har hulket hele dagen jeg. Helt sykt❤️
Kvalmen og symptomene har kommet å gått en god del disse ukene, så det er nok helt normalt. Til dere som blir bekymra: slapp av:happy093
 
Har de siste dagene hadd litt vondt i nedre del av magen, venstre side. Noen som har erfart det før? Usikker på om der er tarmen eller livmor som strekker seg mer mot 1 side? (Førstegangs og ganske grønn på dette)
Kjenner det ikke hele tiden, men i visse stillinger der det presser/strekker eller om det er en stund siden jeg var på do. Hovedsakelig ubehag. Om det er treg mage så er jeg åpen for tips også! :smiley-angelic001
Hei! Jeg hadde liknende smerter i forrige uke, synes det var ordentlig vondt til tider. Legen sa det er myye tarm på venstre side, og mange krappe svinger, så når tarmene blir trege kan man få veldige luftsmerter der.

Jeg fikk tips om å legge meg ned og legge beina oppå en stol, bli liggende i 15 min, fordi da flytter ting på seg.. Synes det funka greit!
 
Åå tusen takk❤️
Alt bra på ultralyden i dag! Jeg forventet det ikke, fikk sjokk! 12 uker på vei å mest sannsynlig en liten jente:love7 Har hulket hele dagen jeg. Helt sykt❤️
Kvalmen og symptomene har kommet å gått en god del disse ukene, så det er nok helt normalt. Til dere som blir bekymra: slapp av:happy093
Ååå, så godt å høre :love017
 
Var fornøyd med å ha en så lettvinn graviditet - joda, litt søvnproblemer, ømme bryster og litt kvalme var det jo, men helt overlevelig. Mamsen hadde det kjempegreit som gravid, så trodde jeg bare hadde vært heldig.

Meeen så plutselig var det å krølle seg rundt dosetet og brekke seg til stemmen forsvant og blæra tømte resterende innhold på badegulvet, prøve å sove, ny runde på badet, sove litt til, og våkne i tolv-tiden for en finale.

Og mamsen trodde jeg hadde fått influnensa - hun hadde visst ikke fått med seg at morgenkvalme bare er noe det kalles, og at man kan likegjerne ha det døgnet rundt. Noen har det for greit, altså xD

Vill respekt til dere som har kastet opp i dagesvis/ukesvis, dere er superhelter. Én kveld var mer enn nok for meg - men nå har hodepinen dukket opp, så må vel bli vandt med uventede "gjester" i tide og utide. Håper andre trimester blir bedre!
 
Er så syyykt oppblåst! Føler meg sprengt hele tiden, som om magen spenner musklene konstant om det gir mening :dead:
 
Jeg har til vanlig en litt trøblete mage, men den forstoppelsen og oppblåstheten jeg har nå er next level! Har ikke gått på so naturlig på snart tre uker. Må konstant ta laktulose og hjelpe til med mineklyster noen dager. På søndag var mageknipen så sinnsykt at jeg dro på legevakten (selv om jeg egt visste hva problemet var). Der møtte jeg en søt lege (mann60+) som så hyggelig informerte meg om at når man er gravid i uke 10+3 regnes man jo nesten ikke som gravid en gang… si det til sommerferien min som har vært ødelagt av trøtthet og kvalme…

Liten blanding av symptomer og klaging fra meg der.. Ellers har kvalmen begynt å gi seg, kommer nå kun på kvelden, noe jeg kan leve med!
 
Jeg har til vanlig en litt trøblete mage, men den forstoppelsen og oppblåstheten jeg har nå er next level! Har ikke gått på so naturlig på snart tre uker. Må konstant ta laktulose og hjelpe til med mineklyster noen dager. På søndag var mageknipen så sinnsykt at jeg dro på legevakten (selv om jeg egt visste hva problemet var). Der møtte jeg en søt lege (mann60+) som så hyggelig informerte meg om at når man er gravid i uke 10+3 regnes man jo nesten ikke som gravid en gang… si det til sommerferien min som har vært ødelagt av trøtthet og kvalme…

Liten blanding av symptomer og klaging fra meg der.. Ellers har kvalmen begynt å gi seg, kommer nå kun på kvelden, noe jeg kan leve med!
Ja han hørtes trivelig ut :rolleyes: ikke godt med forstoppelse. Håpe du føler deg bedre snart:Heartpink
 
Trodde kvalmen slapp taket i uke 12, priset meg lykkelig den dagen men nå tror jeg faktisk den er smått på vei tilbake (14+2) :arghh: ellers har halsbrann på natta meldt sin ankomst. Samt får sinnsykt vondt/ubehag i bekkenet av å stå/gå for lenge, og litt strekk og ubehag i magen på natten, og litt verk i korsryggen også på natten er noe av det nye:rolleyes:
 
Trodde jeg slapp unna, men har hatt halsbrann i 3-4 dager nå :bag: Kvalmen er ihvertfall bedre, selv om jeg må kaste opp innimellom
 
De fleste symptomene mine er borte/mindre, og tenker med det at det ikke er liv lengre.. Men det trodde jeg også i forkant av ultralyden for 3 veker siden så det er en liten betryggelse å tenke på at det da var et bankende hjerte :)
 
Blir så usikker på hva jeg skal gjøre.
Vært skikkelig øm nederst i magen siden i natt. Kjenner det hele tiden. Ingen andre symptomer, men tenker på urinveisinfeksjon.
Blir det for lenge å vente til i morgen med å levere urinprøve til fastlegen?
 
Back
Topp