Symptomtråden

Når vil kvalmen gi seg?? Retorisk spm siden det er umulig å vite. Det begynner å lette så vidt. Jeg savner virkelig å kjenne på sult og metthetsfølelse, istedenfor kvalm og enda mer kvalm. Uansett er jeg takknemlig for at kvalmen er nogenlunde på hell.
Øm i magen, såre bryster og mange rare drømmer. Gleder meg til å se lille på ultralyd om 5 dager :Heartred

8+6 idag. Plutselig forsvant kvalmen. Vet mange opplever at den forsvinner/blir bedre rundt uke 9? Blir likevel bekymret for ma eller noe annet.. alt for lenge til ultralyd!
Andre som har erfaring rundt dette?

Formen har blitt dårligere og kvalmen mer intens den siste uka. Merkelig opplegg, er 9+4 nå, trodde ikke det skulle bli verre nå når det har gått greit til nå :p
Selv om jeg er kvalm, er jeg seriøst konstant sulten! :hilarious: sist gikk jeg ned i første trimester pga kvalme, tviiiiler på at det blir tilfelle nå:hilarious:

Jeg var på mitt dårligste i uke 10/11 (fullgåtte uker), så helt uvanlig er det nok ikke… dessverre. Begynte på kvalmestillende da, og det hjelper heldigvis. Og jeg er også veldig sulten og spiser ofte/mye. Hadde det sånn forrige svangerskap, gikk opp flere kg i første trimester :hilarious:

Har de siste dagene hadd litt vondt i nedre del av magen, venstre side. Noen som har erfart det før? Usikker på om der er tarmen eller livmor som strekker seg mer mot 1 side? (Førstegangs og ganske grønn på dette)
Kjenner det ikke hele tiden, men i visse stillinger der det presser/strekker eller om det er en stund siden jeg var på do. Hovedsakelig ubehag. Om det er treg mage så er jeg åpen for tips også! :smiley-angelic001
Lurte på det samme her om dagen! Når jeg våkner noen morgener så har jeg en stor kul på magen på venstre side der. Men etter jeg har tømt blæra å «luftet» litt så blir den borte. Så det er nok siste del av tarmen der ja, at det samler seg litt :hilarious:

Jeg lå i stabilt sideleie i uke 7-9 ish. Sinnssyk kvalm. Så ble det gradvis bedre. Er 10+6 i dag å har hatt en fin dag i går og i dag, ikke superkvalm som jeg har bare litt uggen til tider. Bekymrer meg også for at det skal ha gått galt siden symptomene ble så mye mildere nå. Men man får ikke gjort noe med det uansett. Er bare å prøve å ikke tenke så mye på det å bare vente til ultralyd. Jeg skal på torsdag heldigvis. :nailbiting::happy:
Er en veldig stressende situasjon vi er i altså. Det å ikke vite om det går bra eller ikke. Man må bare ha troa å krysse fingrene:cat:

Jeg var på mitt dårligste i uke 10/11 (fullgåtte uker), så helt uvanlig er det nok ikke… dessverre. Begynte på kvalmestillende da, og det hjelper heldigvis. Og jeg er også veldig sulten og spiser ofte/mye. Hadde det sånn forrige svangerskap, gikk opp flere kg i første trimester :hilarious:
Herrefred, jeg har vært så dårlig i dag :meh: skal begynne å jobbe om en uke, så håper det er bedre da, da går jeg fra uke 12 til 13(11+0-12+0)..
Det hjelper å ikke bli for sulten i alle fall, så er lurt å spise jevnlig :happy:

Jeg lå i stabilt sideleie i uke 7-9 ish. Sinnssyk kvalm. Så ble det gradvis bedre. Er 10+6 i dag å har hatt en fin dag i går og i dag, ikke superkvalm som jeg har bare litt uggen til tider. Bekymrer meg også for at det skal ha gått galt siden symptomene ble så mye mildere nå. Men man får ikke gjort noe med det uansett. Er bare å prøve å ikke tenke så mye på det å bare vente til ultralyd. Jeg skal på torsdag heldigvis. :nailbiting::happy:
Er en veldig stressende situasjon vi er i altså. Det å ikke vite om det går bra eller ikke. Man må bare ha troa å krysse fingrene:cat:
Samme!! Eller uke 6-8 var desidert verst for meg. Er 9+2 nå, og formen blir bare bedre og bedre. Krysser fingrene for at alt ser bra ut på ultralyden din, i så fall er det kanskje håp for meg også… :bag: Trøster meg med at jeg fortsatt har sykt ømme og voksende pupper!

Herrefred, jeg har vært så dårlig i dag :meh: skal begynne å jobbe om en uke, så håper det er bedre da, da går jeg fra uke 12 til 13(11+0-12+0)..
Det hjelper å ikke bli for sulten i alle fall, så er lurt å spise jevnlig :happy:

Så grusomt ❤️ håper virkelig du blir bedre! Jeg skal på jobb igjen på tirsdag.. 12+6 da.

Når vil kvalmen gi seg?? Retorisk spm siden det er umulig å vite. Det begynner å lette så vidt. Jeg savner virkelig å kjenne på sult og metthetsfølelse, istedenfor kvalm og enda mer kvalm. Uansett er jeg takknemlig for at kvalmen er nogenlunde på hell.
Øm i magen, såre bryster og mange rare drømmer. Gleder meg til å se lille på ultralyd om 5 dager :Heartred
Det mest normale er mellom 12-15 uker.
Men noen er uheldige og er kvalm lenger, eller til og med hele svangerskapet.. :dead:

Hver eneste morgen våkner jeg med sykt ømme pupper

Her er kvalmen fortsatt av og på, men mye bedre nå i uke 12 enn tidligere

Kvalmen slapp omtrent i uke 12, men leggkrampene har holdt meg våken i 3 uker :(

Jeg er 12+noe nå og har vært trøtt og kvalm hele veien. Ikke sånn «krølle seg rundt do»-kvalm men generelt uggen hele tiden. Kjempesulten, og blir dårligere av å ikke spise, men ikke lyst på noe som helst av mat Også ømme pupper da. Til mannens store frustrasjon

Jeg er 12+noe nå og har vært trøtt og kvalm hele veien. Ikke sånn «krølle seg rundt do»-kvalm men generelt uggen hele tiden. Kjempesulten, og blir dårligere av å ikke spise, men ikke lyst på noe som helst av mat Også ømme pupper da. Til mannens store frustrasjon
Jeg har/hadde akkurat samme symptomer som deg! Er 9+0, men det har roet seg litt siste uken, og matlysten er begynt å snike seg sakte med sikkert tilbake! Kunne ønske jeg hadde hatt cravings, alt jeg vil er å nyte mat :hilarious:

jeg er så sur og hissig… blir helt deppa av det selv for jeg merker jo at jeg ikke er noe alright mot de rundt meg, men hisser mg likevel opp over alt mulig og syns alt og alle er irriterende. Dette er mer fremtredende når jeg er i dårlig form, noe som varierer. Er på ferie med mamma og pappa denne uken, og det går veldig utover mamma, særlig siden hun hele tiden skal påpeke at jeg er sur og hissig… Hater å være sånn her, men sliter med å skjerpe meg….

Det gikk trolig greit. Var hos fastlegen og han har brukt ultralyd lite, så antydninger til hjerteslag så krysser fingrene. Blødningene har stoppet så det er godt tegn. Privat ultralyd kommende torsdag hos spesialist, så håper på positivt svar :Heartred
Du har kanskje ikke vært inne ennå, men håper det går bra i dag. Tenker på deg!

jeg er så sur og hissig… blir helt deppa av det selv for jeg merker jo at jeg ikke er noe alright mot de rundt meg, men hisser mg likevel opp over alt mulig og syns alt og alle er irriterende. Dette er mer fremtredende når jeg er i dårlig form, noe som varierer. Er på ferie med mamma og pappa denne uken, og det går veldig utover mamma, særlig siden hun hele tiden skal påpeke at jeg er sur og hissig… Hater å være sånn her, men sliter med å skjerpe meg….
Vet de at du er gravid? Jeg synes nesten den dårlige samvittigheten er verre enn utbruddene (jeg gråter mer enn jeg er sint, men tror jeg hadde vært sint hvis jeg ikke hadde grått :hilarious:) Må du skjerpe deg eller hadde det vært godt å bare bli tatt imot som du er (litt ekstra emosjonell) akkurat nå? For meg går det over når jeg blir møtt med omsorg og anerkjennelse (fra meg selv eller de rundt meg). Vi er jo supersårbare nå. Vi trenger og fortjener masse støtte!

Du får oppdatere om hvordan det går i dag, jeg har tenkt på deg!

Back
Topp