Symptomtråden

Jeg har ikke orket å veie meg ennå... Men tipper rundt 5 kg. Spiser som en ulv o_O

Samme her. :banghead: I forrige svangerskap gikk jeg opp mye i første trimester. Tenkte det måtte stagnere etter hvert, men la jevnt over masse på meg hele svangerskapet:hilarious: trøsten er at jeg gikk det av meg i permisjonen
 
Flere som har gått opp «mye» tidlig? Jeg har gått opp 4 kg siden innsett - og er 9 uker på vei :eek: Og er kvalm nesten døgnet rundt, så spiser liksom ikke så store mengder heller. Skjønner at det er normalt å gå opp i vekt altså, jeg bare var ikke forberedt på å gjøre det alt nå:hilarious:
Har gått opp ca 3 kg på 7 uker, så føler med deg!! Fikk helt sjokk, for føler ikke jeg har fråtset akkurat… Matlysten har vært ganske crap, men til gjengjeld har jeg måttet spise 24/7 pga kvalmen :laughing002
 
Pga sterk svangerskapskvalme har jeg gått ned 7 kilo... Fikk til slutt kvalmestillende som bremset det opp litt, men tikker fremdeles jevnt ned. Er i dialog med fastlegen og vi skal følge det opp. Kjenner jeg er spent før neste ultralyd uansett... Håper spira bare storkoser seg på min bekostning , men kjenner dette er ganske tungt i lengden.. :arghh:
Håper på at 2. Trimester blir enklere.
 
Samme her. :banghead: I forrige svangerskap gikk jeg opp mye i første trimester. Tenkte det måtte stagnere etter hvert, men la jevnt over masse på meg hele svangerskapet:hilarious: trøsten er at jeg gikk det av meg i permisjonen
Jeg fikk det også av meg. Og det uten å gjøre noe mer enn trilling og at jeg fikk normale matvaner igjen. Så håper det blir sånn denne gangen også.. Og at det kanskje stagnerer littegrann også :p Men det er jammen ikke sikkert!
 
Jeg er så trøtt og sliten, 10+1.
Har så dårlig samvittighet for minstejenta hjemme på 1 år. Får ikke aktivisert henne nok og blir litt for mye tv :(
Heldigvis barnehagestart om under 2 måneder.

Gikk kun opp 4 kg forrige svangerskap (er veldig overvektig). Men gikk opp 15 kg når jeg ammet......
Håper å ikke gå opp så mye denne gangen og så må jeg være kjempe streng etter fødsel når jeg skal amme.
 
Har gått opp ca 3 kg på 7 uker, så føler med deg!! Fikk helt sjokk, for føler ikke jeg har fråtset akkurat… Matlysten har vært ganske crap, men til gjengjeld har jeg måttet spise 24/7 pga kvalmen :laughing002
Jeg ble såå bekymra jeg, for at dette var innmari tidlig og «uvanlig», men da er det godt å høre at det er flere og at jeg ikke er heelt unormal:laughing002 Som om man ikke har nok bekymringer, så skal man være bekymra for om man går opp for mye (eller for lite for den del) i tillegg:rolleyes:
 
Svangerskapskvalme...:anyone
Noen som har gode tips til å kome over denne perioden? :hungover:
Tar full dose Xonvea, er likevel så kvalm at jeg store deler av dagen ligger i stabilt sideleie. Vekten svinger, får i meg vann og litt mat, men er ikke stort.
Har fastlege time torsdag, men usikker om jeg orker vente til da. Er 100% sykemeldt, men får aldri helt "fri" fra jobb så har vert i tlf og mail innimellom bygene.
Går også ut i ferie fredag.. usikker hvordan løse ferien best mulig. :confused004
 
Svangerskapskvalme...:anyone
Noen som har gode tips til å kome over denne perioden? :hungover:
Tar full dose Xonvea, er likevel så kvalm at jeg store deler av dagen ligger i stabilt sideleie. Vekten svinger, får i meg vann og litt mat, men er ikke stort.
Har fastlege time torsdag, men usikker om jeg orker vente til da. Er 100% sykemeldt, men får aldri helt "fri" fra jobb så har vert i tlf og mail innimellom bygene.
Går også ut i ferie fredag.. usikker hvordan løse ferien best mulig. :confused004
Mye her som høres kjent ut! Ville lagt det inn på kvalmetråden også, vi er mange i samme båt :sick006:dead: Jeg har tatt ut sykemelding til og med fredag, da har jeg første svangerskapskontroll og kan ta en revurdering ift sykemelding og ferie!
 
Trøttheten har sluppet bittelitt her, og kvalmen kommer stort sett nå på kveldstid i stedet for hele døgnet. MEN, hvordan i all verden skal jeg få sove når leggene mine får de sjukeste krampene? Det er helt vilt, de siste 5 nettene har vært forferdelige. Opp hver 2. time for å tøye & strekke.. Noen tips?
Prøv å sove med ullsokker! Det har gjort underverker her ❤️
 
Svangerskapskvalme...:anyone
Noen som har gode tips til å kome over denne perioden? :hungover:
Tar full dose Xonvea, er likevel så kvalm at jeg store deler av dagen ligger i stabilt sideleie. Vekten svinger, får i meg vann og litt mat, men er ikke stort.
Har fastlege time torsdag, men usikker om jeg orker vente til da. Er 100% sykemeldt, men får aldri helt "fri" fra jobb så har vert i tlf og mail innimellom bygene.
Går også ut i ferie fredag.. usikker hvordan løse ferien best mulig. :confused004
Prøv å kombiner med Largactil! Det har nesten tatt bort kvalmen for meg og jeg har hyperemesis til og med!

Får også væske intravenøst som hjelper å holde meg hydrert.. kanskje noe å vurdere for deg også? ❤️
 
Altså, denne huden! Jeg har fått et massivt kviseutbrudd bak ørene og nedover halsen, ser ikke ut! Sikkelige hormonkviser altså - hadde så håpet å slippe det :arghh:
 
Er det flere enn meg som sliter skikkelig med hender som dovner bort? Det begynner og bli så ille at jeg vurderer en tlf til JM. Lest litt på nettet at dette kan forekomme i av.skap, men jeg har aldri vært plaget med dette før :confused004 Noen som har erfaring med dette? Noe som kan hjelpe?
 
Prøv å kombiner med Largactil! Det har nesten tatt bort kvalmen for meg og jeg har hyperemesis til og med!

Får også væske intravenøst som hjelper å holde meg hydrert.. kanskje noe å vurdere for deg også? ❤️
Jeg har funnet ut at boblevann med eple/pære hjelper en del så det går en del vann igjennom dagen. Farge på urin morgen er for mørk, men gjennom dagen normal så tenker det går fint. Har time hos lege i morgen (første sv.kontroll selv om vi egt hadde denne hos jm forrige uke). Kan høre med henne om Largactil. Har du noen bivirkninger sv kombinasjon av desse to?
 
Er det flere enn meg som sliter skikkelig med hender som dovner bort? Det begynner og bli så ille at jeg vurderer en tlf til JM. Lest litt på nettet at dette kan forekomme i av.skap, men jeg har aldri vært plaget med dette før :confused004 Noen som har erfaring med dette? Noe som kan hjelpe?

Jepp, spesielt på nattan, kom etter svangerskapet med datteren min, på et tidspunkt våknet jeg med smerter i armen på natta, skikkelig ubehagelig og dessverre ingenting å gjøre med nå, kan opereres etter gravditet om det ikke blir bedre eller forverres. Heter karpaltunnelsyndrom.
 
Jeg har funnet ut at boblevann med eple/pære hjelper en del så det går en del vann igjennom dagen. Farge på urin morgen er for mørk, men gjennom dagen normal så tenker det går fint. Har time hos lege i morgen (første sv.kontroll selv om vi egt hadde denne hos jm forrige uke). Kan høre med henne om Largactil. Har du noen bivirkninger sv kombinasjon av desse to?
Bare trøtthet.. og jeg er trøtt uansett så jeg synes uansett det er bedre å være trøtt enn å være kvalm og kaste opp :dead:
 
Back
Topp