Symptomtråden

Er i samme situasjon, men har vært 100 % sm. Virker som fastlegen min tenkte jeg bare skulle gå ut i ferie som vanlig, fikk sykemelding fram til ferien og ingen oppfølgingstime. Ringte et par dager før ferien, fikk forlenget med én uke. Men skal ta kontakt igjen hvis jeg ikke er bedre i løpet av uken. Føler jeg maser, men det er jo ikke ferie å ligge og spy..
Føler også jeg maser, men det er som du sier. Det er ikke ferie å være syk. Du ville hatt sykemelding om det ikke var ferie, så hvorfor ikke få det når man har ferie. Legen ba meg ringe igjen på mandag om jeg fortsatt var dårlig…
 
Fryktelig kvalm for tiden, tok seg opp siden 8+0 på lørdag. Er 50% sykemeldt men går ut i ferie på fredag, har lyst å be om 100% sykemelding så jeg får tilbake ferien min. Føler ikke det er ferie å være sengeliggende pga kvalme og utmattelse. Flere som har det slik?
Jeg ville bedt om 100% sykemelding om jeg var deg. Legen vil nok mer enn gjerne hjelpe deg. Og legen vet ikke hvordan du har det eller hva du trenger uten at du sier det selv xsmile5 så kan du forhåpentligvis kose deg med ferie senere når du er i litt bedre form
 
9+5
Jeg er ganske redusert om dagen. Blir lett andpusten når jeg snakker samtidig som jeg går sakte. Har holdt kvalmen i sjakk med Afipran den siste uken, da jeg skulle gifte meg. Men nå skal jeg prøve å klare meg litt uten. Hatt "bittelitt" humørsvingninger og føler jeg må gå på do hele tiden.
Har ikke sovet sammenhengende gjennom natten på lang tid, siden jeg føler jeg må tisse eller våkner av kvalmen.
3 uker til jeg ser lille igjen og jeg gleder meg så sykt :happy093
 
Er det flere med murringer som har det lokalisert hovedsakelig i en side? Jeg kjenner ofte på svake murringer (ikke smertefullt) på den siden jeg tror egget slapp, er kun en sjelden gang på motsatt side.
 
Noen som har hatt omgangsyke som gravid? Kan det skade fosteret?
Jeg hadde det med min nummer to da jeg var 2-3 måneder gravid. Enten var det det eller matforgiftning :confused005 eller kanskje graviditeten? Var litt rart at ingen andre ble smitta egentlig, men har alltid tenkt det var omgangssyken pga sykdomsforløpet der. Uansett, null skader på snart-3-åringen :love7
 
9+5
Jeg er ganske redusert om dagen. Blir lett andpusten når jeg snakker samtidig som jeg går sakte. Har holdt kvalmen i sjakk med Afipran den siste uken, da jeg skulle gifte meg. Men nå skal jeg prøve å klare meg litt uten. Hatt "bittelitt" humørsvingninger og føler jeg må gå på do hele tiden.
Har ikke sovet sammenhengende gjennom natten på lang tid, siden jeg føler jeg må tisse eller våkner av kvalmen.
3 uker til jeg ser lille igjen og jeg gleder meg så sykt :happy093
Du også skulle gifte deg ja! Når er den store dagen?? ❤️
 
Den var forrige helg, altså lørdag 1. Juli :happy: Jeg har aldri trodd på de greiene om at det er en magisk dag eller et av de største dagene i livet sitt. Men denne dagen overgikk alle forventninger og ble bare helt fantastisk :happy093
Sååå kjekt - og masse gratulerer som nygift! ❤️❤️ :happy: :excited001
 
Aldri så fine negler som når jeg er gravid, ganske kjekt igrunnen :hilarious:
 
Denne uken, slutten av uke 6 og starten av uke 7, har jeg fått helt knekken. Sa så kjekt på lørdag at jeg nok får et veldig greit svangerskap, og siden det har jeg vært så kvalm og svimmel at jeg sliter med å stå oppreist, i tillegg til at jeg sover bort halve dagen. Tar det som et godt tegn, men er søren meg litt vanskelig å glede seg over disse symptomene…
 
Får alltid gravidtåke, har ikke vært såå fremtredende, men merker den godt idag :wacky:
Kan ikke veksle fra mobilen til tv uten å konsentrere meg skikkelig for å se hva det står på teksten!
 
Har klart meg fint til og med denne uken. Gått på kvalmestillende 1+1/2 pakke nå, xonvea.
Mandag kveld denne uken (par timer etter jm besøk hvor jeg sa formen vr fin) slo det skikkelig ut og har ikke kunnet gjort annet enn å ligge i ro. Spiser stort sett bare vannmelon og litt yoghurt. Ellers er det vann og tørre kjeks.
Fikk 80% sm av vikar for vikaren min og prøver bare få nok søvn, mat og væske i kroppen.
Vi har bestilt oss ferie... Reiser om under 2 uker, håper formen er bedre til då. Er 7+4 idag. Kan man forlenge sykemelding i ferien å heller utsette ferie til en blir bedre form om formen viser seg å være like dritt som nå om 2 uker?
 
Flere som har fått uren hud? Har aldri vært plaget med det før, men nå er pannen full av små nupper.
Håret mitt er også helt platt og livløst, ikke glatt og skinnende som det var for noen uker siden :bag:
Føler meg skikkelig fresh :hilarious:
 
Flere som har fått uren hud? Har aldri vært plaget med det før, men nå er pannen full av små nupper.
Håret mitt er også helt platt og livløst, ikke glatt og skinnende som det var for noen uker siden :bag:
Føler meg skikkelig fresh :hilarious:
Har også fått masse små nupper, og litt kviser! aldri omtrent hatt en kvise i mitt liv, ei heller uren hud, men nå er det ekstremt:hilarious:
 
Flere som har fått uren hud? Har aldri vært plaget med det før, men nå er pannen full av små nupper.
Håret mitt er også helt platt og livløst, ikke glatt og skinnende som det var for noen uker siden :bag:
Føler meg skikkelig fresh :hilarious:
Ja! Masse småskviser i hårfestet og bak ørene! Og håret er tørt, og har begynt å miste en del hår i tillegg:dead: føler seg fresh, ja!:arghh:

Har begynt å tenke tanken om hvis dette går riktig vei så kommer det til å bli en bråkete guttebaby, med kolikk og mye uro - altså stikk motsatt av storesøster der svangerskapet var hittil totalt motsatt.
 
Har også fått masse små nupper, og litt kviser! aldri omtrent hatt en kvise i mitt liv, ei heller uren hud, men nå er det ekstremt:hilarious:
Samme her! Utrolig irriterende symptom :hilarious:

Ja! Masse småskviser i hårfestet og bak ørene! Og håret er tørt, og har begynt å miste en del hår i tillegg:dead: føler seg fresh, ja!:arghh:

Har begynt å tenke tanken om hvis dette går riktig vei så kommer det til å bli en bråkete guttebaby, med kolikk og mye uro - altså stikk motsatt av storesøster der svangerskapet var hittil totalt motsatt.
Jeg hadde det på denne måten sist jeg var gravid (men da først mye senere i svangerskapet). Da var jeg gravid med jente :)
 
Back
Topp