Symptomtråden

Altså denne trøttheten, har noen noe tips? Har en klassisk kontorjobb med hjemmekontor grunnet oppussing de neste to ukene. I dag stod jeg opp kl 7 (etter å ha sovet ni timer med to dopauser), gikk en tur, gjorde meg klar for dagen, og så sov jeg jaggu to timer til før jeg i det hele tatt fikk begynt å jobbe… kan jo ikke holde på sånn! Og er fortsatt steintrøtt..
Kjenner meg veldig igjen i dette :Heartbigred
 
Trøtt, kvalm, murringer og ømme bryst. Så glad for 5 uker ferie om 2 arbeidsdaget. Tror ikke jeg ville holdt ut med full jobb fremover. Aldri følt meg så energiløs før
 
Samme!! Sniker meg til minst 1 power nap hver dag på jobb :p Takk gud for at vi har fått et hvilerom. Men mulig jeg også ryker på en sykemelding snart…
Veldig godt å høre at det ikke bare er jeg som bruker det flittig!!
 
Grunnet tidligere SA + MA går jeg hele tiden å kjenner på at jeg ikke har nok symptomer, og føler jeg burde vært mer kvalm osv (6+0 i dag).. Med det sagt har jeg jo ømme bryster, og er tissetrengt, trøtt og uggen :hilarious: Tror kanskje jeg er i et slags forsvarsmodus hvor jeg fortrenger disse symptomene i frykt for at det uansett ender i MA denne gangen også. Er det flere som kjenner seg igjen?
 
Grunnet tidligere SA + MA går jeg hele tiden å kjenner på at jeg ikke har nok symptomer, og føler jeg burde vært mer kvalm osv (6+0 i dag).. Med det sagt har jeg jo ømme bryster, og er tissetrengt, trøtt og uggen :hilarious: Tror kanskje jeg er i et slags forsvarsmodus hvor jeg fortrenger disse symptomene i frykt for at det uansett ender i MA denne gangen også. Er det flere som kjenner seg igjen?
Samme her ja :wacky:
 
8+3 Kvalmen har vært borte siden i går, men var likevel veldig sliten og trøtt. I dag føler jeg ikke at jeg har noen symptomer utenom tretthet. Irriterende at jeg blir så stresset når jeg leser at flere opplever at symptomer kommer og går.. :meh: Det er jo bare utrolig teit å savne kvalmen, og å bekymre seg over god matlyst.
 
8+3 Kvalmen har vært borte siden i går, men var likevel veldig sliten og trøtt. I dag føler jeg ikke at jeg har noen symptomer utenom tretthet. Irriterende at jeg blir så stresset når jeg leser at flere opplever at symptomer kommer og går.. :meh: Det er jo bare utrolig teit å savne kvalmen, og å bekymre seg over god matlyst.
Føler med deg..
 
Fryktelig kvalm for tiden, tok seg opp siden 8+0 på lørdag. Er 50% sykemeldt men går ut i ferie på fredag, har lyst å be om 100% sykemelding så jeg får tilbake ferien min. Føler ikke det er ferie å være sengeliggende pga kvalme og utmattelse. Flere som har det slik?
 
Fryktelig kvalm for tiden, tok seg opp siden 8+0 på lørdag. Er 50% sykemeldt men går ut i ferie på fredag, har lyst å be om 100% sykemelding så jeg får tilbake ferien min. Føler ikke det er ferie å være sengeliggende pga kvalme og utmattelse. Flere som har det slik?
Er redd det kommer til å være meg om dette fortsetter sånn! Har ferie om 2 uker, og er allerede hjemme fra jobb pga kvalme, selv om jeg bare er 6+4. Har tenkt at jeg gleder meg til ferie så jeg slipper å ta ut sykedager, men kommer til å være tidenes kjipeste ferie - så jeg burde nok heller tenke som deg! Har ikke sagt noe til jobben enda, regner med at man må det hvis man blir sykemeldt?
 
Er redd det kommer til å være meg om dette fortsetter sånn! Har ferie om 2 uker, og er allerede hjemme fra jobb pga kvalme, selv om jeg bare er 6+4. Har tenkt at jeg gleder meg til ferie så jeg slipper å ta ut sykedager, men kommer til å være tidenes kjipeste ferie - så jeg burde nok heller tenke som deg! Har ikke sagt noe til jobben enda, regner med at man må det hvis man blir sykemeldt?
Du skal ikke trenge å si noe, annet enn at du er 100% sykemeldt. Du får igjen feriedager (eller utsatt ferien din) kun ved 100% sykemelding. Så det skal i utgangspunktet ikke være nødvendig å si noe om hvorfor. Det står ikke på sykemeldingen din heller. Jeg jobber som HR rådgiver, derfor jeg vet akkurat dette. Ville ikke stusset dersom en ansatt hadde sykemelding i en ferie hvert fall.
 
Konstant kvalm. Ellers lite symptomer gitt

Jo, også ekstremt trøtt. Sov 4t med minstemor i dag. Tror aldri hun har hatt så lang dupp før
 
Last edited:
Fryktelig kvalm for tiden, tok seg opp siden 8+0 på lørdag. Er 50% sykemeldt men går ut i ferie på fredag, har lyst å be om 100% sykemelding så jeg får tilbake ferien min. Føler ikke det er ferie å være sengeliggende pga kvalme og utmattelse. Flere som har det slik?

Er i samme situasjon, men har vært 100 % sm. Virker som fastlegen min tenkte jeg bare skulle gå ut i ferie som vanlig, fikk sykemelding fram til ferien og ingen oppfølgingstime. Ringte et par dager før ferien, fikk forlenget med én uke. Men skal ta kontakt igjen hvis jeg ikke er bedre i løpet av uken. Føler jeg maser, men det er jo ikke ferie å ligge og spy..
 
Er redd det kommer til å være meg om dette fortsetter sånn! Har ferie om 2 uker, og er allerede hjemme fra jobb pga kvalme, selv om jeg bare er 6+4. Har tenkt at jeg gleder meg til ferie så jeg slipper å ta ut sykedager, men kommer til å være tidenes kjipeste ferie - så jeg burde nok heller tenke som deg! Har ikke sagt noe til jobben enda, regner med at man må det hvis man blir sykemeldt?

Jeg har ikke fortalt på jobb at jeg er gravid. Da jeg ble sykemeldt i første del av ferien ga jeg bare beskjed til arbeidsgiver om at jeg er sykemeldt og ønsker å ta igjen ferien seinere
 
Hyppige dobesøk har herved begynt, opp om natta 1-2 ganger og føles ut som jeg flyr på do 1 gang i timen :hilarious:
 
Samme her :p
Våkner og må nesten løpe så jeg ikke tisser på meg :hilarious:

Haha, jaa! Er så irriterende :hilarious: prøvd å ignorere det litt fordi jeg er så trøtt, men håpløst :wacky:
 
Syns det er spennende å lese om andre sine symptomer. Selv er jeg 6+4 og har for noen dager siden fått mer og mer periodevis stikkinger og strekkinger i livmor. Litt mer oppblåst og trøtt. Heldigvis ikke kvalm og dårlig, så føler meg heldig der. Men spørs hvor lenge det vil være sånn :wacky:
 
Back
Topp