Symptomtråden

Hei ☺️
Jeg beklager for ett langt innlegg, håper noen tar seg tid og ønsker kome med litt råd

Jeg er veldig ny her da vi startet å prøve i januar 2023 og allerede i midten av mai klaffet det for oss.
Jeg har foreløpig termin 18/2/2024 og er i dag 6+4 uker på vei. Har hatt kontroll hos fastlegen i uke 5, ny time hos fastlegen først i midten av juli.
Har bestilt jordmor time som er allerede neste uke. Sykehus time grunnet underliggende sykdom for oppfølging og tidlig privat ul denne uken.

Det jeg lurer på.. og som gjør meg fryktelig nervøs og redd er at jeg siden fredag forrige uke har opplevd små blødninger, det er lys rosa og blir etter hvert lyst brunt. Det kommer og går, men er jevnt sammen med lette mens smerter. Tilleggsinformasjon er at vi har hatt samleie i forkant av hver gang det "spotter".. men det er der ett par dager etter hver samleie..

Siden dette er mitt aller første og eneste svangerskap og vi har ikke delt med noen ennå er jeg usikker hvor jeg kan finne informasjon som kan roe nervene mine. Vi ønsker en felles overaskelse på kommende fredag for nermeste familie, men jeg er så redd dette ikke ender bra for oss. Vi har derfor bestilt ul torsdag for å bekrefte hjerteslag før vi eventuelt annonserer denne lille spiren.

Formen har vert moderat, jeg tar kvalmestillende dag 3. Ømme bryst og lette mens smerter, smerter i korsryggen. Jeg sover mye og er sulten konstant. Har ikke kontrollert med ny graviditetstest siden cb digital som viste 2-3 uker rundt 9-13.juni. Urinprøve hos fastlege gav også pos svar 13/6.

Kunne noen ha delt erfaringer om det jeg opplever er normalt?
Jordmor kunne fortelle at hun og ved sine svangerskap opplevde "spotting" og lys rosa utflod par ganger. Hun kunne ikke si noe om det var vanlig å ha dette over par dager.

Om det går bra eller ikke er jeg forberedt. Jeg bet at om det ikke går er det av en grunn, men vi ønsker oss veldig en liten en, og går selvsagt og er spente/usikker på endringer som skjer.




Denne ble lagt i •skravletråd• før jeg fant symptom trådenen men tenker den passer bedre her.
 
Altså puppene mine vokser noe helt sykt. Gått fra «speilegg» til C-cup og skjønner ingenting :oops: De er også kjempe ømme og bare litt vann som kommer borti i dusjen gjør kjempe vondt:nailbiting: Så i dag har jeg kjøpt ammebh i str XL så tittsene skal få være i fred:D:Heartred
 
Hei ☺️
Jeg beklager for ett langt innlegg, håper noen tar seg tid og ønsker kome med litt råd

Jeg er veldig ny her da vi startet å prøve i januar 2023 og allerede i midten av mai klaffet det for oss.
Jeg har foreløpig termin 18/2/2024 og er i dag 6+4 uker på vei. Har hatt kontroll hos fastlegen i uke 5, ny time hos fastlegen først i midten av juli.
Har bestilt jordmor time som er allerede neste uke. Sykehus time grunnet underliggende sykdom for oppfølging og tidlig privat ul denne uken.

Det jeg lurer på.. og som gjør meg fryktelig nervøs og redd er at jeg siden fredag forrige uke har opplevd små blødninger, det er lys rosa og blir etter hvert lyst brunt. Det kommer og går, men er jevnt sammen med lette mens smerter. Tilleggsinformasjon er at vi har hatt samleie i forkant av hver gang det "spotter".. men det er der ett par dager etter hver samleie..

Siden dette er mitt aller første og eneste svangerskap og vi har ikke delt med noen ennå er jeg usikker hvor jeg kan finne informasjon som kan roe nervene mine. Vi ønsker en felles overaskelse på kommende fredag for nermeste familie, men jeg er så redd dette ikke ender bra for oss. Vi har derfor bestilt ul torsdag for å bekrefte hjerteslag før vi eventuelt annonserer denne lille spiren.

Formen har vert moderat, jeg tar kvalmestillende dag 3. Ømme bryst og lette mens smerter, smerter i korsryggen. Jeg sover mye og er sulten konstant. Har ikke kontrollert med ny graviditetstest siden cb digital som viste 2-3 uker rundt 9-13.juni. Urinprøve hos fastlege gav også pos svar 13/6.

Kunne noen ha delt erfaringer om det jeg opplever er normalt?
Jordmor kunne fortelle at hun og ved sine svangerskap opplevde "spotting" og lys rosa utflod par ganger. Hun kunne ikke si noe om det var vanlig å ha dette over par dager.

Om det går bra eller ikke er jeg forberedt. Jeg bet at om det ikke går er det av en grunn, men vi ønsker oss veldig en liten en, og går selvsagt og er spente/usikker på endringer som skjer.




Denne ble lagt i •skravletråd• før jeg fant symptom trådenen men tenker den passer bedre her.
Virker som det er like normalt med spotting som ikke spotting.

Jeg tenker at sålenge dette også er i forbindelse med samleie, så kan det høres ganske så uskyldig ut. Skjøre slimhinner kanskje?

Sålenge det ikke øker i mengde og du ikke har smerter så ville jeg tatt livet med ro :happy: :Heartred
 
5+5 i dag, ingen kvalme og hodepinen er ikke like fremtredene. Litt ømme bryst, og av og på med stikking i magen. Det er så rart med så lite symptomer siden jeg var skamdårlig helt til uke 14 sist..
 
8+1 i dag og i går kveld hadde jeg flere timer med kjempeøm livmor og litt pressende følelse. Fikk med en gang en dårlig følelse. Normalt igjen i dag og ikke noe blod. Ny ultralyd om 9 dager.
 
Hei ☺️
Jeg beklager for ett langt innlegg, håper noen tar seg tid og ønsker kome med litt råd

Jeg er veldig ny her da vi startet å prøve i januar 2023 og allerede i midten av mai klaffet det for oss.
Jeg har foreløpig termin 18/2/2024 og er i dag 6+4 uker på vei. Har hatt kontroll hos fastlegen i uke 5, ny time hos fastlegen først i midten av juli.
Har bestilt jordmor time som er allerede neste uke. Sykehus time grunnet underliggende sykdom for oppfølging og tidlig privat ul denne uken.

Det jeg lurer på.. og som gjør meg fryktelig nervøs og redd er at jeg siden fredag forrige uke har opplevd små blødninger, det er lys rosa og blir etter hvert lyst brunt. Det kommer og går, men er jevnt sammen med lette mens smerter. Tilleggsinformasjon er at vi har hatt samleie i forkant av hver gang det "spotter".. men det er der ett par dager etter hver samleie..

Siden dette er mitt aller første og eneste svangerskap og vi har ikke delt med noen ennå er jeg usikker hvor jeg kan finne informasjon som kan roe nervene mine. Vi ønsker en felles overaskelse på kommende fredag for nermeste familie, men jeg er så redd dette ikke ender bra for oss. Vi har derfor bestilt ul torsdag for å bekrefte hjerteslag før vi eventuelt annonserer denne lille spiren.

Formen har vert moderat, jeg tar kvalmestillende dag 3. Ømme bryst og lette mens smerter, smerter i korsryggen. Jeg sover mye og er sulten konstant. Har ikke kontrollert med ny graviditetstest siden cb digital som viste 2-3 uker rundt 9-13.juni. Urinprøve hos fastlege gav også pos svar 13/6.

Kunne noen ha delt erfaringer om det jeg opplever er normalt?
Jordmor kunne fortelle at hun og ved sine svangerskap opplevde "spotting" og lys rosa utflod par ganger. Hun kunne ikke si noe om det var vanlig å ha dette over par dager.

Om det går bra eller ikke er jeg forberedt. Jeg bet at om det ikke går er det av en grunn, men vi ønsker oss veldig en liten en, og går selvsagt og er spente/usikker på endringer som skjer.




Denne ble lagt i •skravletråd• før jeg fant symptom trådenen men tenker den passer bedre her.
Jeg hadde litt rosa spotting i uke 4-5, og nå i uke 7 har det kommet brunt hele uka. Var til gynekolog i går fordi dette bekymrer meg voldsomt. Hun kunne ikke se noe til hvor blødningene kommer fra, men alt så fint ut så langt. Hun sa at der skjer så mye og det vokser så fort inni der at det lett kan bli noen sprukne blodårer etc, og bare en minimal blødning vil farhe utfloden brun. Dette kan komme etter sex også for eksempel.
Jeg synst jeg har mye, og vi har ikke hatt sex nettopp fordi jeg er så bekymra..
men det ser altså foreløpig fint ut hos meg :)
 
7+3 her. Sliter med kvalme, trøtt, sliten, andpusten og dårlig matlyst. Er for tiden 30% sykemeldt fra jobb så jeg har anledning for å dra hjem litt tidligere. Men nå har jeg hatt ca en dag i uka hvor jeg ikke har klart å komme meg opp av senga… virkelig uggen og har en del stikkinger og murringer i livmor. Er forsåvidt veldig glad for alle symptomer da jeg tenker at alt er som det skal, men tapper meg virkelig for energi :whacky011
 
Ja, ja, jeg er i det minste kvalm nå da , var jo det jeg ville :hilarious: angrer nå :p

Slår ikke feil det, ønsker seg symptomer, men angrer på at en ønska seg det når en får de :hilarious: godt tegn da, om ikke annet❤️
 
Slår ikke feil det, ønsker seg symptomer, men angrer på at en ønska seg det når en får de :hilarious: godt tegn da, om ikke annet❤️
Det er litt bra og, for det er enda en lang uke igjen til tul....men herregud, det er dritt :hilarious:
 
Det er litt bra og, for det er enda en lang uke igjen til tul....men herregud, det er dritt :hilarious:

Ja, det suger når det står på :bag:
Jeg er "bare" uggen/uvel, føler det ikke er nok, men vil helst ikke ha den kvalmen heller :hilarious:
 
Nå har jeg fått det typiske jeg får hver gang, nemlig brekninger når jeg pusser tennene :dead:
Er i uke 5 nå.
 
Uke 6 (6+1) her. Har den siste uken fått ganske ømme bryster, og jeg er av og til litt uggen, men syns faktisk kvalmen har roet seg de siste dagene. Jeg hadde brun utflod i en uke, ca uke 4-5, men den er heldigvis borte nå. Har vært litt småbekymret, men skjønner at det er normalt (både små blødninger og at symptomer kommer og går), så jeg har troen! Men er spent på ultralyd om 5 dager :)
 
Føler meg litt uggen. Konstant sulten, men blir fort mett med en gang jeg spiser ømme bryster til og fra, og helt sinnssykt trøtt!!
 
Konstant kvalm, dehydrert, innlagt på sykehus, ømme og svære bryst, smerter/ligamentsmerter, tørr i munnen (mest sannsynlig pga dehydrering), rare og virkelighetstro drømmer :wtf
 
Hei! Første innlegg :greet025 Jeg har hatt vondt i skambeinet de siste par dagene, noen som har erfaring med det? 8+5 i dag :Heartred
 
Velkommen! :love017

Ja, det kan nok være livmoren som vokser. Men kan også være litt bekkentrøbbel! :Heartred

Klarer du beskrive smertene?
Takk :happy: Og takk for svar!

Jeg kjenner det best når jeg trykker lett på det, som om det er et blåmerke der. Tenkte bare det var tidlig å kjenne smerter der i og med at alt er så lite ennå.
 
Takk :happy: Og takk for svar!

Jeg kjenner det best når jeg trykker lett på det, som om det er et blåmerke der. Tenkte bare det var tidlig å kjenne smerter der i og med at alt er så lite ennå.
Jeg tør ikke svare sikkert.. men det høres mest ut som bekkenet. Kjenner du det stråler noen andre steder? Håper noen andre har noen bedre svar til deg :sorry:
 
Back
Topp