Symptomtråden

Fortsatt veldig få symptomer. Måtte sjekke når jeg fikk symptomer sist graviditet, da var jeg akutt kvalm fra 4+5 og helt til uke 14, ingenting her enda annet en hodepine, ømme bryst og trøtthet.
 
Ååhh, jeg trodde jeg hadde UVI fordi det svir å tisse, men testene er negative og nå har det begynt å klø der nede… Kan det være de soppinfeksjonen gravide ofte får tru?
I mitt siste svangerskap hadde jeg seriøst soppinfeksjon 1-2 ganger pr mnd siste halvdel av svangerskapet :shifty:
 
Fortsatt veldig få symptomer. Måtte sjekke når jeg fikk symptomer sist graviditet, da var jeg akutt kvalm fra 4+5 og helt til uke 14, ingenting her enda annet en hodepine, ømme bryst og trøtthet.
Jeg har heller ingen ting og jeg er 6+5 idag..
 
Ser eg e treig med å oppdatere meg på tråden, så mulig du har fått svar. Altså, alt er mulig når ein er gravid vistnok :hilarious: men, eg har ikkje hørt om så mange som har blankt slim som gravid, men slim generelt, helst kvitaktig er veldig vanlig iallefall. Ofte i stoore mengder sammen med slik vått, slik at ein trur ein blør kvar gang ein er på do. Alltid festlig!:bag:
Takk for svar. Kom ikke noe mere av det, så er sikkert normalt :p Bare ikke fått det ved graviditet tidligere. Men i går kveld hadde jeg litt lyserosa utflod, kjenner panikken tar meg her nå:nailbiting: skal til JM over helga, så håper hun kan sende meg på en tidlig UL. Ble henvist til tul av legen, men fikk ikke time før jeg er 12 uker påvei:confused004 blir så stresset. Vil så gjerne se et hjerte slå, så jeg kan senke skuldrene litt:Heartred
 
Fortsatt veldig få symptomer. Måtte sjekke når jeg fikk symptomer sist graviditet, da var jeg akutt kvalm fra 4+5 og helt til uke 14, ingenting her enda annet en hodepine, ømme bryst og trøtthet.
Jeg har heller ingen ting og jeg er 6+5 idag..

Jeg er 6+2 og merker heller nesten ingenting. Hadde noen dager med veldig kvalme forrige uke, men det har ikke kommet tilbake. Kjenner enkelte dager litt press nederst i magen, men ellers lite. Ble først litt stressa av det, men har begynt å slappe litt mer av med at det ikke trenger være et negativt tegn, bare flaks!
 
Det kan det være. Èn relativt enkel måte å sjekke det, er å stikke en ren finger opp i skjeden og sjekk utfloden. Ved soppinfeksjon vil det ofte være hvit klumpete/kornete utflod. I tillegg vil du gjerne føle deg tørr i skjeden selv om du har utflod. Jeg måtte pakke innpå med canesten-kapsel i kveld :bored: Fikk soppinfeksjon i første trimester med første barnet også. Det er noe drit, men går fort over med vaginalkapsel og krem - i hvertfall for min del :)
Ringte legen i dag og fikk resept på Canesten.. Møkkaopplegg Jeg kjøpte Pevaryl i går fordi hun på apoteket anbefalte det, men så leste jeg pakningsvedlegget hvor det står at gravide IKKE skal ta det..
 
Blir litt stresset jeg nå. Merker igrunn veldig lite.. ømme bryster men det varierer litt fra dag til dag osv.. matlysten er relativt laber, og våkner dritt tidlig og er mye trøtt men det er det.. kjenner dette blir lange 11 dager å vente på UL:/
 
Takk for svar. Kom ikke noe mere av det, så er sikkert normalt :p Bare ikke fått det ved graviditet tidligere. Men i går kveld hadde jeg litt lyserosa utflod, kjenner panikken tar meg her nå:nailbiting: skal til JM over helga, så håper hun kan sende meg på en tidlig UL. Ble henvist til tul av legen, men fikk ikke time før jeg er 12 uker påvei:confused004 blir så stresset. Vil så gjerne se et hjerte slå, så jeg kan senke skuldrene litt:Heartred
Henvisning til TUL er i uke 11-13, så er nok rett slik han har gjort det om det ikkje er spesifisert at det skal være ekstra tidlig ❤
Skjønner godt du blir redd, men det er veldig veldig normalt og heilt sikkert ufarlig❤ kor mange veker er du nå?
 
Ringte legen i dag og fikk resept på Canesten.. Møkkaopplegg Jeg kjøpte Pevaryl i går fordi hun på apoteket anbefalte det, men så leste jeg pakningsvedlegget hvor det står at gravide IKKE skal ta det..
Da ville jeg gått tilbake og klagd. Du skal ikke trenge å betale og hun burde læres opp :oops:
 
Henvisning til TUL er i uke 11-13, så er nok rett slik han har gjort det om det ikkje er spesifisert at det skal være ekstra tidlig ❤
Skjønner godt du blir redd, men det er veldig veldig normalt og heilt sikkert ufarlig❤ kor mange veker er du nå?
Ja, men vi snakket om ekstra tidlig mtp at jeg har gjenomgått så mange SA og kjemiske. Er etter mens termin 6+4 idag. Men testet ikke etter EL denne runden, så er litt usikker. Fått ul i uke 8 med begge de andre barna pga alt slitet. Hadde håpet og få det denne gangen og :Heartred Kom litt rosa utflod igjen nå i kveld også, men nå var det mer slim enn utflod:confused004
 
Ja, men vi snakket om ekstra tidlig mtp at jeg har gjenomgått så mange SA og kjemiske. Er etter mens termin 6+4 idag. Men testet ikke etter EL denne runden, så er litt usikker. Fått ul i uke 8 med begge de andre barna pga alt slitet. Hadde håpet og få det denne gangen og :Heartred Kom litt rosa utflod igjen nå i kveld også, men nå var det mer slim enn utflod:confused004
Då har nok sjukehuset misforstått henvisningen, siden før var det vanlig at TUL var tidlig liksom, det var jo privat som opererte med uke 11-13 etc. Så nå når det er vanlig med henvisning til TUL så blir det ofte automatisk tolka som 11-13. Du kan jo prøve å ringe sjukehuset og få endra timen til tidligere..? Ofte ordner det seg ganske lett. Kanskje kan du få allerede tidlig i neste uke så slippe du gå å bekymre deg så lenge ❤
Syns det tyde på at det er slimhinnene som slite litt, og ikkje livmor❤
 
Så har man også fått oppleve å bli så spontant kvalmt at man kaster opp :meh:
 
Då har nok sjukehuset misforstått henvisningen, siden før var det vanlig at TUL var tidlig liksom, det var jo privat som opererte med uke 11-13 etc. Så nå når det er vanlig med henvisning til TUL så blir det ofte automatisk tolka som 11-13. Du kan jo prøve å ringe sjukehuset og få endra timen til tidligere..? Ofte ordner det seg ganske lett. Kanskje kan du få allerede tidlig i neste uke så slippe du gå å bekymre deg så lenge ❤
Syns det tyde på at det er slimhinnene som slite litt, og ikkje livmor❤
Snakket med sykehuset i ettermiddag, de sa at lege enten måtte sende ny henvisning med mer detaljert undersøkelse, eller så må jeg få JM til og ta kontakt etter jeg har vært hos henne. Fått første svangerskapskontroll til JM på onsdag 28.06, så ikke såå lenge til :Heartred
 
7+0 idag og fortsatt ingen symptomer. Så hjerte slå på 6+3, men likevel klarer jeg ikke slappe helt av
 
I mitt siste svangerskap hadde jeg seriøst soppinfeksjon 1-2 ganger pr mnd siste halvdel av svangerskapet :shifty:
Samme her, men det gikk over når jeg begynte å forebygge med melkesyrekapsler (vaginale). De jeg brukte fra rfsu har dessverre gått ut av produksjon, men prøv f.eks. Vivag fra apoteket. En gang i uken + etter samleie.
 
Samme her, men det gikk over når jeg begynte å forebygge med melkesyrekapsler (vaginale). De jeg brukte fra rfsu har dessverre gått ut av produksjon, men prøv f.eks. Vivag fra apoteket. En gang i uken + etter samleie.
Åhh, tusen takk for tips! Det skal jeg jammen teste ut :) :) Jæklig dyrt med Canesten hele tiden:laughing001
 
Back
Topp