Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff altså .. Husker det var litt likt forrige gang. Så hjalp det litt når jeg kom uti svangerskapet og det var mer "forventa" å legge på seg.Samme her, ikke psyke til og veie meg![]()
![]()
Jeg tenkte jeg skulle sjekke for moro skyld, kommer ikke til å gjøre det igjen med det førsteJeg har ikke orket å veie meg ennå... Men tipper rundt 5 kg. Spiser som en ulv![]()

Jeg har ikke orket å veie meg ennå... Men tipper rundt 5 kg. Spiser som en ulv![]()
I forrige svangerskap gikk jeg opp mye i første trimester. Tenkte det måtte stagnere etter hvert, men la jevnt over masse på meg hele svangerskapet
trøsten er at jeg gikk det av meg i permisjonenHar gått opp ca 3 kg på 7 uker, så føler med deg!! Fikk helt sjokk, for føler ikke jeg har fråtset akkurat… Matlysten har vært ganske crap, men til gjengjeld har jeg måttet spise 24/7 pga kvalmenFlere som har gått opp «mye» tidlig? Jeg har gått opp 4 kg siden innsett - og er 9 uker på veiOg er kvalm nesten døgnet rundt, så spiser liksom ikke så store mengder heller. Skjønner at det er normalt å gå opp i vekt altså, jeg bare var ikke forberedt på å gjøre det alt nå
![]()

Jeg fikk det også av meg. Og det uten å gjøre noe mer enn trilling og at jeg fikk normale matvaner igjen. Så håper det blir sånn denne gangen også.. Og at det kanskje stagnerer littegrann ogsåSamme her.I forrige svangerskap gikk jeg opp mye i første trimester. Tenkte det måtte stagnere etter hvert, men la jevnt over masse på meg hele svangerskapet
trøsten er at jeg gikk det av meg i permisjonen
Jeg ble såå bekymra jeg, for at dette var innmari tidlig og «uvanlig», men da er det godt å høre at det er flere og at jeg ikke er heelt unormalHar gått opp ca 3 kg på 7 uker, så føler med deg!! Fikk helt sjokk, for føler ikke jeg har fråtset akkurat… Matlysten har vært ganske crap, men til gjengjeld har jeg måttet spise 24/7 pga kvalmen![]()
Som om man ikke har nok bekymringer, så skal man være bekymra for om man går opp for mye (eller for lite for den del) i tillegg

Mye her som høres kjent ut! Ville lagt det inn på kvalmetråden også, vi er mange i samme båtSvangerskapskvalme...
Noen som har gode tips til å kome over denne perioden?
Tar full dose Xonvea, er likevel så kvalm at jeg store deler av dagen ligger i stabilt sideleie. Vekten svinger, får i meg vann og litt mat, men er ikke stort.
Har fastlege time torsdag, men usikker om jeg orker vente til da. Er 100% sykemeldt, men får aldri helt "fri" fra jobb så har vert i tlf og mail innimellom bygene.
Går også ut i ferie fredag.. usikker hvordan løse ferien best mulig.![]()

Jeg har tatt ut sykemelding til og med fredag, da har jeg første svangerskapskontroll og kan ta en revurdering ift sykemelding og ferie!Samme. Her.Jeg.Er.Så.Trøtt!
Prøv å sove med ullsokker! Det har gjort underverker herTrøttheten har sluppet bittelitt her, og kvalmen kommer stort sett nå på kveldstid i stedet for hele døgnet. MEN, hvordan i all verden skal jeg få sove når leggene mine får de sjukeste krampene? Det er helt vilt, de siste 5 nettene har vært forferdelige. Opp hver 2. time for å tøye & strekke.. Noen tips?
Prøv å kombiner med Largactil! Det har nesten tatt bort kvalmen for meg og jeg har hyperemesis til og med!Svangerskapskvalme...
Noen som har gode tips til å kome over denne perioden?
Tar full dose Xonvea, er likevel så kvalm at jeg store deler av dagen ligger i stabilt sideleie. Vekten svinger, får i meg vann og litt mat, men er ikke stort.
Har fastlege time torsdag, men usikker om jeg orker vente til da. Er 100% sykemeldt, men får aldri helt "fri" fra jobb så har vert i tlf og mail innimellom bygene.
Går også ut i ferie fredag.. usikker hvordan løse ferien best mulig.![]()
Noen som har erfaring med dette? Noe som kan hjelpe?Jeg har funnet ut at boblevann med eple/pære hjelper en del så det går en del vann igjennom dagen. Farge på urin morgen er for mørk, men gjennom dagen normal så tenker det går fint. Har time hos lege i morgen (første sv.kontroll selv om vi egt hadde denne hos jm forrige uke). Kan høre med henne om Largactil. Har du noen bivirkninger sv kombinasjon av desse to?Prøv å kombiner med Largactil! Det har nesten tatt bort kvalmen for meg og jeg har hyperemesis til og med!
Får også væske intravenøst som hjelper å holde meg hydrert.. kanskje noe å vurdere for deg også?![]()
Er det flere enn meg som sliter skikkelig med hender som dovner bort? Det begynner og bli så ille at jeg vurderer en tlf til JM. Lest litt på nettet at dette kan forekomme i av.skap, men jeg har aldri vært plaget med dette førNoen som har erfaring med dette? Noe som kan hjelpe?
Bare trøtthet.. og jeg er trøtt uansett så jeg synes uansett det er bedre å være trøtt enn å være kvalm og kaste oppJeg har funnet ut at boblevann med eple/pære hjelper en del så det går en del vann igjennom dagen. Farge på urin morgen er for mørk, men gjennom dagen normal så tenker det går fint. Har time hos lege i morgen (første sv.kontroll selv om vi egt hadde denne hos jm forrige uke). Kan høre med henne om Largactil. Har du noen bivirkninger sv kombinasjon av desse to?