Symptomtråden

Sammen med ein ikkje dobling, men likavell heilt innanfor stigning på hCG (fra 1400 - 3700 på 4 dagar), og at dette er første dagen eg føler meg mindre kvalm, så melder bekymringene seg. Snakk om å ha komplekser i livet. Altså, eg har vært sjuk lenge, og dette er første dagen eg våkna med normal energi og berre litt tett i bihuler. Det er også 6. dagen min på kvalmestillande, uten at eg blir stuptrøtt, som betyr at kroppen tilpasse seg dei og dei fungerer slik dei skal. Eg spyr nesten kvar gong eg kjenne sult følelse, og magen er i ulage og har vært det heile dagen, men kvalmen har berre ikkje vært lika hemmande, og då e liksom løpet kjørt oppi hodet mitt :hilarious:

Er vell helst at eg har mista kjemisk, og i 2.trimester, men aldri utover i 1.trimester liksom, som gjer at eg føle at nå må eg vell oppleva det også. Skikkelig skikkelig teit. Må rista det av meg, og det prøveresultatet idag.
Huff. Kjenner igjen overtolkningen av symptomer. Det er så vanskelig å be hodet om å ikke holde på og forberede seg på det verste hele tiden...
Men du? Akkurat nå er vi gravide. Det er jeg takknemlig for :Heartred
 
Holder på å bli gæærn av det tannkjøttet, gjør dritvondt og pusse og gruer meg hver gang :sad010
 
Kvalmen fra noen dager siden har roet seg, men jeg synes fortsatt det er litt vanskelig å spise. Og magen romler hele tiden og er ganske løs.
Det stikker og presser litt i magen også, med varierende mellomrom.

Prøver å tenke at jeg skal være glad for å merke noe, at det et tegn på at utviklinga ikke har stoppet opp! Men så fort jeg ikke kjenner noe er jeg jo overbevist om at det ikke går. Kjente litt stikking i puppene tidligere, som ikke har kommet tilbake, så nå stresser jeg så klart med at det er et dårlig tegn at det ikke fortsetter. Men er jo bare 5+2, så skal vel ikke forvente at alt dukker opp enda.
 
Holder på å bli gæærn av det tannkjøttet, gjør dritvondt og pusse og gruer meg hver gang :sad010
Ja, og å bruke mellomromsbørste som gravid som går på blodfortynnande e reine massakren!
 
  • Haha
Reactions: K.B
Jeg kjenner mye murringer og strekk i ligamenter allerede. Siden jeg startet med en så kraftig blødning at jeg trodde det var mensen, blir jeg nervøs hver eneste gang livmora jobber nå :( Og selvfølgelig like nervøs hver gang det blir «stille» for lenge. Man kan ikke vinne.
 
Ja, jeg bruker sånn tanntråd flosser og det ser virkelig ikke bra ut i vasken etterpå :laughing002 burde kanskje kjøpe meg en myk tannbørste. Hvor lenge varer dette?
Det er nok veldig individuelt, hos meg har det vart svangerskapet ut :hilarious:
 
Jeg er nå 4+5. noe av det første jeg merket var at tannkremen plutselig smakte veldig sterkt. Hadde også milde kramper som forsvant etter noen minutter bare. Mye hodepine, hadde hodepine i tre døgn i strekk. er også mye svimmel og får lettere blodtryksfall.
Takler plutselig ikke avokado. Sliter generelt med mat nå. Det meste er ekkelt…
 
Vondt i hodet, kvalm og svimmel, tisser hele tiden og ekstrem luktesans, hele huset lukter rart i dag... Leter etter kilden :hilarious: mannen lukter ingenting.
 
Kvalmen er verre i dag.. har også en dundrende hodeverk.

Kommer sånn 12 mennesker her på fellesmiddag i dag. Dette begynner å bli vanskelig å skjule :dead:
 
Har sykt pregnancy brain :hilarious: tok med meg jobbveska når jeg skulle levere i barnehagen… Skulle ut med søpla, åpna døra og innså at jeg ikke hadde sko på, gikk så inn, kledde på meg sko og gikk ut - uten søppelposene!
 
Jeg surrer å roter bort ting for den store gullmedaljen! Idag har jeg rota bort passet mitt 4 ganger... Jeg har sluppet ut bikkja istede for katta x 2 og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg kaller mannen min for noe helt annet enn mannen min sitt navn :p
 
Last edited:
Er skikkelig surrehue om dagen, glemmer så mye og sier feil :laughing002
Ellers er jeg trøtt og har plutselig fått pupper :p
 
Nesten konstant kvalm, og heilt enormt trøytt og sliten.. Kastar ikkje opp, får ikkje det til:meh: Og halsbrann, heilt vill halsbrann. Går til vanleg på Somac, har fått nokre nye men desse tek det ikkje:mad: Glad for symptom, men sliten og:confused005
 
Back
Topp