Symptomtråden

Og i natt våkna jeg av skikkelig halsbrann, fikk ikke sove mellom sånn 2 og 4. Måtte ligge med hodet hevet :oops:
 
Leamus i øyet omtrent hver dag! :wideyed: Kan til og med det være et symptom liksom?? Så rart

Er ellers veldig trøtt om dagen. 5+0 i dag.
 
Leamus i øyet omtrent hver dag! :wideyed: Kan til og med det være et symptom liksom?? Så rart

Er ellers veldig trøtt om dagen. 5+0 i dag.
Det er jo normalt når man er trøtt, men jeg har også hørt det omtalt som tidlig graviditetssymptom! (Delilah loeppky)
 
Trøtt og småkvalm, som regel værst fra rundt kl 14 og utover ettermiddagen. Vondt i tannkjøttet :think005 og ømme pupper!
 
Har tidligere vært så kvalm i mine to første svangerskap men denne gangen her er symptomene sååå svake tidvis. Føler det kan gå en dag eller to uten symptom før jeg plytselig får 10 minutter med halsbrann liksom :shifty:

Er jo på en måte glad for og slippe, men samtidig er det fint med en «bekreftelse» på at jeg fortsatt er gravid:laughing001
 
Leamus i øyet omtrent hver dag! :wideyed: Kan til og med det være et symptom liksom?? Så rart

Er ellers veldig trøtt om dagen. 5+0 i dag.
Det kan være en reaksjon på at kroppen bruker litt ekstra næringsstoffer nå som du lager et menneske :) Mener å huske at det henger sammen med mineraler (spesielt magnesium, kalium, kalsium), men kanskje legen eller kostholdsveilederen kan bekrefte det. @Alma88 @LinoSa
 
Kvalmen har definitivt kommet:hungover: og idag reiser jeg til søstra mi og blir der til fredag, og har ingen planer om å fortelle om dette på en godt stund :bag:
 
Det kan være en reaksjon på at kroppen bruker litt ekstra næringsstoffer nå som du lager et menneske :) Mener å huske at det henger sammen med mineraler (spesielt magnesium, kalium, kalsium), men kanskje legen eller kostholdsveilederen kan bekrefte det. @Alma88 @LinoSa
Det er ikke utført nok forskning på leamus så man vet ikke helt hva det kommer av, det som skjer er at nervene "skyter" feil på et vis, det kan komme av lite søvn, stress, for mye kaffe, overanstrengelse og til dels som du sier en ubalanse i mineralsammensetningen. Kroppen går jo på høygir nå, i full gang med å produsere et nytt menneske som ikke er en lite krevende prosess. Så ikke rart man får både det ene og det andre av symptomer. Jeg ville prøvd i første omgang å hvile/sove mer. Drikke nok vann og spise generelt sunt. (Vet, de vanlige kjedelige rådene). Vil ikke anbefale å ta ekstra mye av noe nå i graviditeten (i tillegg til de vanlige multivitaminer for gravide), selvom kroppen vanligvis skyller ut det overflødige, da embryo er veldig sårbart akkurat nå. Eventuelt kan man gå og få tatt noen blodprøver for å se hvordan det står til og få tilskudd av legen. Har hatt mye leamus selv, og som ikke-gravid virker det som det har hjulpet å ta magnesium spesielt, men som sagt, man vet egentlig ikke helt ;) håper det roer seg snart! :Heartred
 
Det kan være en reaksjon på at kroppen bruker litt ekstra næringsstoffer nå som du lager et menneske :) Mener å huske at det henger sammen med mineraler (spesielt magnesium, kalium, kalsium), men kanskje legen eller kostholdsveilederen kan bekrefte det. @Alma88 @LinoSa
Ja det kan jo gi mening, det som så mye annet rart :) Heldigvis ikke det værste symptomet da, haha
 
Kvalme, utslitt og ømme bryster. Spesielt kvalmen har tatt overhånd. Det eneste som motiverer er at jeg kan se fram til TUL om bare én uke :Heartred
Jeg savner også partneren noe voldsomt mens han er på jobb. Står og holder rundt han i flere minutter når han kommer hjem.
 
Herregud jeg er så følsom om dagen, lei meg ene øyeblikket, overlykkelig det neste, griner for alt fint jeg leser eller ser på tv f.eks om jeg blir rørt, eller får kraftige latteranfall hvor jeg griner og ler alt for mye i forhold til hvor morsomt det egentlig var.... Jeg dauer... :hilarious: :hilarious: :hilarious: noen flere som har det sånn?
 
Den siste uka har vært prega av sjukt mange rare drømmer og kramper under føttene. Kvalmen har stilnet litt, men har fortsatt halsbrann flere ganger daglig.
 
Veldig mye stikking på ene siden i dag, og ned mot lysken. Men kvalmen har ikke meldt seg enda. Sist gang meldte kvalmen seg brått ca 4+2, og holdt stand konstant til uke 14… i dag 3+6.
 
Last edited:
Herregud jeg er så følsom om dagen, lei meg ene øyeblikket, overlykkelig det neste, griner for alt fint jeg leser eller ser på tv f.eks om jeg blir rørt, eller får kraftige latteranfall hvor jeg griner og ler alt for mye i forhold til hvor morsomt det egentlig var.... Jeg dauer... :hilarious: :hilarious: :hilarious: noen flere som har det sånn?
Haha, oh yes..!! :hilarious:
 
Back
Topp