Symptomtråden

Her har kvalmen definitivt tatt seg opp! Hadde egentlig ikke forventet det så tidlig. I mine andre svangerskap har jeg blitt skikkelig kvalm rundt uke 7. Er nå i uke 5 og i dag gikk jeg på do flere ganger på dagen for jeg følte jeg måtte spy. Kom heldigvis ikke noe, klarte puste meg gjennom det. Måtte late som jeg var veldig opptatt med å lese gjennom en rapport rundt lunsj fordi jeg orka ikke spise sammen med de andre på jobb. Jeg hadde store problemer med å konsentrere meg om det jeg leste for å si det sånn. Spiste ikke før mange timer etterpå, og bare et knekkebrød. Sliter med å spise og drikke uten å brekke meg nå.. :yuck:

Jeg er så glad for at jeg har to uker ferie nå! Kjipt å være på jobb i sånn tilstand! :wtf:

Ser jeg ikke er aleine om å våkne tidlig, å ikke få sove igjen. Pleier normalt sett å sove 1-2 timer etter at sambo har dratt på jobb, men hele uka har jeg vært våken fra han har stått opp. Det var faktisk det første jeg tenkte over før jeg måtte teste på mandag, for var så unormalt:D.. Ellers går jeg med en litt småuggen følelse i kroppen, matlysten er litt så som så, litt murringer i området rundt livmor og begynt å få litt ømme pupper:)

Her har kvalmen definitivt tatt seg opp! Hadde egentlig ikke forventet det så tidlig. I mine andre svangerskap har jeg blitt skikkelig kvalm rundt uke 7. Er nå i uke 5 og i dag gikk jeg på do flere ganger på dagen for jeg følte jeg måtte spy. Kom heldigvis ikke noe, klarte puste meg gjennom det. Måtte late som jeg var veldig opptatt med å lese gjennom en rapport rundt lunsj fordi jeg orka ikke spise sammen med de andre på jobb. Jeg hadde store problemer med å konsentrere meg om det jeg leste for å si det sånn. Spiste ikke før mange timer etterpå, og bare et knekkebrød. Sliter med å spise og drikke uten å brekke meg nå.. :yuck:

Jeg er så glad for at jeg har to uker ferie nå! Kjipt å være på jobb i sånn tilstand! :wtf:
Det er så fælt å være så uggen når man er på jobb :( Jeg har kastet opp på jobb flere ganger, og er glad at det så langt har vært ledig når det har hastet.. Godt med to uker fri nå da! Håper at du får slappet av litt gjennom den hardeste kvalmen.

Jeg sliter veldig med å sovne om kvelden nå, kan ligge våken i timesvis. Men det er mye tanker for tiden, bekymrer meg for alt mulig. For at det skal gå galt, for at fosteret har sluttet å utvikle seg, kjenner på alle kroppslige endringer. Har lyst på en tul i uke 8 i tillegg til den jeg har bestilt i uke 12. Jeg har også begynt å tenke på fødsel, jeg ønsker planlagt keisersnitt pga. komplikasjoner under første fødsel, noe jeg helst vil ha avgjort så tidlig så mye. Også begynner jeg å tenke med skrekk på den fødselen jeg hadde, og det bare baller på seg. Så ligger jeg våken og snurrer:dance018
Uff da! Det hørtes ikke så godt ut. Kanskje en ide å kontakte jordmor eller sykehuset tidlig så du kan komme inn på en samtale? Hjelper sikkert å legge en plan og sortere tankene rundt fødsel :)

Uff da! Det hørtes ikke så godt ut. Kanskje en ide å kontakte jordmor eller sykehuset tidlig så du kan komme inn på en samtale? Hjelper sikkert å legge en plan og sortere tankene rundt fødsel :)

Jeg hadde tenkt å snakke med fastlegen tidlig, men hun sa bare at jeg kunne vente til uke 12. Prøver foreløpig å holde ut til da, så får jeg høre med jordmor hvis det blir "verre". Jeg trenger nok absolutt hjelp til å sortere tankene mine rundt det etter hvert.

Det er så fælt å være så uggen når man er på jobb :( Jeg har kastet opp på jobb flere ganger, og er glad at det så langt har vært ledig når det har hastet.. Godt med to uker fri nå da! Håper at du får slappet av litt gjennom den hardeste kvalmen.
Off, synes så synd i deg som kaster opp mye! Det er sååå kjipt! :(
Jeg prøver å tenke at dette er et godt tegn, rett og slett for å finne noe positivt å fokusere på, for det er jammen ikke enkelt når kvalmen herjer som verst :hungover:

Off, synes så synd i deg som kaster opp mye! Det er sååå kjipt! :(
Jeg prøver å tenke at dette er et godt tegn, rett og slett for å finne noe positivt å fokusere på, for det er jammen ikke enkelt når kvalmen herjer som verst :hungover:
Det er skikkelig pyton :meh: Sist hadde jeg bare en dag med kvalme - tok igjen det dagen etter positiv test nå :P Jeg tar imot alle symptomer med åpne armer om dagen siden jeg har hatt noen småblødninger. Så er veldig glad for at det nesten verker i puppene i dag, hehe.

Det er skikkelig pyton :meh: Sist hadde jeg bare en dag med kvalme - tok igjen det dagen etter positiv test nå :p Jeg tar imot alle symptomer med åpne armer om dagen siden jeg har hatt noen småblødninger. Så er veldig glad for at det nesten verker i puppene i dag, hehe.
Ja, det skal du være! Det går jo som regel godt og kvalme og verkende pupper er solide tegn på graviditet :joyful:

Ja, det skal du være! Det går jo som regel godt og kvalme og verkende pupper er solide tegn på graviditet :joyful:
Sant det :) Sitter og venter på min andre hcg måling, er veldig spent. Har liksom gått fra å være helt i kjelleren til å bli litt optimistisk.

Testet positivt i dag, 3+5 xsmile9xsmile9

Symptomer jeg har er at jeg må tisse ofte, ømme pupper og trøtt. Det at har samme symptomer så tidlig i tidligere svangerskap også.
Jeg hadde en spontanabort 19.juli, var da ca 5-6 uker. Krysser fingrene for at denne sitter helt til april 2021:Heartbigred

Symptomer jeg har er at jeg må tisse ofte, ømme pupper og trøtt. Det at har samme symptomer så tidlig i tidligere svangerskap også.
Jeg hadde en spontanabort 19.juli, var da ca 5-6 uker. Krysser fingrene for at denne sitter helt til april 2021:Heartbigred
Gratulerer!

Gratulerer! Håper denne sitter hele veien ❤️

Har ingen symptomer bortsett fra ømme brystvorter og oppblåsthet. Det største problemet er egentlig å være totalt forstoppa:happy090 Er 4 +3 idag

Har veldig få symptomer egentlig. Litt småuggen og mensmurringer og små stikkinger som kommer og går. Men idag kjenner jeg at puppene har begynt å verke litt- er er egentlig bare glad for det :p:angelic:

Har trøstet meg med at selv om formen er elendig har jeg sluppet å henge over doskåla. Vel, i dag var den gleden også over, gitt...
Håper virkelig det finnes en lysere side over 12-ukersmerket for foreløpig er det der med "nyyyt graviditeten" et hån :p

Har trøstet meg med at selv om formen er elendig har jeg sluppet å henge over doskåla. Vel, i dag var den gleden også over, gitt...
Håper virkelig det finnes en lysere side over 12-ukersmerket for foreløpig er det der med "nyyyt graviditeten" et hån :p
Medfølelse!

I dag har jeg vært helt ødelagt og det går dessverre ut over familien min. Er ingen god kjæreste og ikke noe tålmodig og tilstedeværende mamma når det blir sånn. Håper den værste trøttheten gir seg snart. Måtte legge meg kl 14-17. La meg igjen så fort ungen var lagt kl. 19. Nå har jeg vondt i hodet fordi jeg ikke har orker å spise noe i dag. Helt udugelig. :hungover::arghh::sorry: Får så dårlig samvittighet.

Oi dette er jo kjempegodt tegn for deg da!

Oi dette er jo kjempegodt tegn for deg da!

Ja, symptomene går sin gang... Noen er borte (etter en uke på sofaen hvor jeg ikke engang har laget mat til meg selv er jeg mindre utslitt og svimmel), men noen nye har også kommet til. Alt i alt vil jeg egentlig si at jeg er mindre kvalm, så litt overrasket over den reaksjonen i morges, halvveis i frokosten :p
Laaange dager frem til torsdag!

Back
Topp