Symptomtråden

Litt vel trøtt om dagen. Da jeg skulle legge minstemann kl 19, sovnet jeg i en lenestol som står på rommet hans. Våknet kl 22.15, helt i ørska, av mannen som kom hjem og lurte på hvor jeg var blitt av :angelic:

Me2!! Helt vilt! Sovnet på sofaen etter middag og våknet halvannen time senere av at datteren ville jeg skulle komme å se noe. Samboeren min hadde bare tatt henne med opp så jeg skulle få sove :Heartred:Heartred
 
Hvor kvalm er det egentlig vanlig å være? Er bare 4+5, men kvalmen tar i perioder helt over her. I natt stod jeg opp kl 01 for jeg måtte kaste opp, da hadde jeg ligget våken pga kvalme i et par timer. Begynt å gå ned i vekt også, noe jeg vanligvis hadde tenkt at jeg hadde hatt godt av (har bmi på 27, så har litt å gå på).
 
Hvor kvalm er det egentlig vanlig å være? Er bare 4+5, men kvalmen tar i perioder helt over her. I natt stod jeg opp kl 01 for jeg måtte kaste opp, da hadde jeg ligget våken pga kvalme i et par timer. Begynt å gå ned i vekt også, noe jeg vanligvis hadde tenkt at jeg hadde hatt godt av (har bmi på 27, så har litt å gå på).
Er nok veldig individuelt. Noen snerter ikke borti å være kvalm mens noen spyr hver dag frem til fødsel. Bare husk å få i deg rikelig med drikke og kanskje litt salte kjeks eller noe :Heartpink Jeg er av de heldige, er i gang med mitt 3 svangerskap nå å har aldri kjent kvalme.
 
Hvor kvalm er det egentlig vanlig å være? Er bare 4+5, men kvalmen tar i perioder helt over her. I natt stod jeg opp kl 01 for jeg måtte kaste opp, da hadde jeg ligget våken pga kvalme i et par timer. Begynt å gå ned i vekt også, noe jeg vanligvis hadde tenkt at jeg hadde hatt godt av (har bmi på 27, så har litt å gå på).

For noen blir det dessverre altoverskyggende... Husk at fastlegen kan bidra med råd og medisiner hvis det trengs.
 
6+1 og nå er jeg ganske preget... Prøver å få litt oversikt. Symptomer i den rekkefølgen de dukket opp:

Svimmel: spesielt hvis jeg anstrenger meg, som å løfte noe opp fra gulvet eller gå opp trappen. Har blitt en veldig langsom utgave av meg selv for å begrense svimmelheten...

Uvel: ikke krise-kvalm, men skikkelig uvel. Det helper å spise, merkelig nok hjelper det best med sukker. Vanligvis har magen min pleid å bli mye mer glad for noe fresht med fiber, som agurk, havregrøt, etc. En annen ting som hjelper er frisk luft og sakte bevegelse. Det funker litt så som så i kombinasjon med å ville hvile ekstremt mye...

Smerter: eggstokksmertene har roet seg, kjenner heller ikke så mye mensmurringer. Er usikker på om grunnen til at jeg absolutt ikke vil ha noe trykk fra klær eller berøring på magen er at jeg er uvel eller om det er noe søm foregår der nede også...

Trøtt: klarer nesten ikke å gå og legge meg om kvelden, smelter helt fast i sofaen.

Våkner tidlig: enda så trøtt jeg er, våkner jeg tilsynelatende uten grunn rundt tre timer tidligere enn jeg pleier.

Følsom: blir lei meg av ting som egentlig ikke angår meg og som egentlig ikke er så krise. Som om jeg ikke var ille nok på å la meg prege av andre menneskers følelser fra før av blir jeg nå mer lei meg enn de det faktisk gjelder :p
 
Synes puppene har blitt mindre ømme, noe jeg synes er veldig deilig. Mye på do for tiden og strever fortsatt med å være veldig sulten, men ingen matlyst :sour:
 
(...)

Trøtt: klarer nesten ikke å gå og legge meg om kvelden, smelter helt fast i sofaen.

(...)

Følsom: blir lei meg av ting som egentlig ikke angår meg og som egentlig ikke er så krise. Som om jeg ikke var ille nok på å la meg prege av andre menneskers følelser fra før av blir jeg nå mer lei meg enn de det faktisk gjelder :p

jeg skriver så under på dette her! Bare at jeg blir ravende forbanna på alt og alle (stakkars samboeren min!)
Vi hadde denne samtalen rundt 15:30, hvor av jeg har ligget på sofaen hele dagen siden datteren ble levert i barnehagen!
Jeg: «Duu! Hun må jo hentes i barnehagen nå?! Hva gjør du?»
Han: «Jada, skal bare pusse tennene... Kan du rydde på kjøkkenet? Det ser ikke ut der!»
Jeg (i en litt i overkant sinna tone): «nei, jeg tenkte jeg bare skulle ligge her som et lat dråg, jeg... fordi det er alt jeg tydeligvis tenker på om dagen...???»
Han: «ok... unnskyld at jeg prata til deg...»
Jeg: «JEG SER JO AT KJØKKENET SER DRITT UT!!! Jeg ligger ikke her for moro skyld!!!»
Han: «Hade....»

Hmmmmppppfff.... :confused::mad::banghead:
 
jeg skriver så under på dette her! Bare at jeg blir ravende forbanna på alt og alle (stakkars samboeren min!)
Vi hadde denne samtalen rundt 15:30, hvor av jeg har ligget på sofaen hele dagen siden datteren ble levert i barnehagen!
Jeg: «Duu! Hun må jo hentes i barnehagen nå?! Hva gjør du?»
Han: «Jada, skal bare pusse tennene... Kan du rydde på kjøkkenet? Det ser ikke ut der!»
Jeg (i en litt i overkant sinna tone): «nei, jeg tenkte jeg bare skulle ligge her som et lat dråg, jeg... fordi det er alt jeg tydeligvis tenker på om dagen...???»
Han: «ok... unnskyld at jeg prata til deg...»
Jeg: «JEG SER JO AT KJØKKENET SER DRITT UT!!! Jeg ligger ikke her for moro skyld!!!»
Han: «Hade....»

Hmmmmppppfff.... :confused::mad::banghead:

Hahaha, vi har noen sånne samtaler også, men jeg vil ikke helt innrømme at jeg er urimelig. Synes bare han kan slutte å tvinge meg til å klage over hvor dritt jeg føler meg, ved å stadig vekk be meg gjøre ting jeg ikke orker. Vil helst lide i stillhet men det går jo ikke når han håper at jeg skal fungere som et normalt menneske ;)
 
Første gang
-ømme pupper
-EKSTREMT trøtt!
-våkner tidlig
-kvalme på ulike tidspunkt
-fysen på dritt
-oppblåst
-drømmer utrolig mye
 
Er nok veldig individuelt. Noen snerter ikke borti å være kvalm mens noen spyr hver dag frem til fødsel. Bare husk å få i deg rikelig med drikke og kanskje litt salte kjeks eller noe :Heartpink Jeg er av de heldige, er i gang med mitt 3 svangerskap nå å har aldri kjent kvalme.
Med førstemann hadde jeg en dag med kvalme i løpet av hele svangerskapet, så dette er helt nytt for min del! Salte kjeks og salte pinner er kjøpt inn :p
 
For noen blir det dessverre altoverskyggende... Husk at fastlegen kan bidra med råd og medisiner hvis det trengs.
Kjennes litt sånn ut akkurat nå, håper det slipper taket etterhvert! Har prata med fastlege på tlf, og har avtale om veien videre om det vedvarer/blir verre :)
 
Aw, gawd. Jeg glemte puppene. De begynte å vokse før de ble vonde, men for tiden er de helt krise. Ikke kult å måtte ha på bh noen timer av dagen. Jeg har heller ikke mange igjen som fortsatt passer...
 
Kjennes litt sånn ut akkurat nå, håper det slipper taket etterhvert! Har prata med fastlege på tlf, og har avtale om veien videre om det vedvarer/blir verre :)

Godt å ha legen med på laget hvis det trengs. Krysser fingrene!
 
En ting jeg lurer på om flere opplever: det virker som kvalmen blir bedre av at jeg beveger meg? Føler meg rimelig ok når jeg går tur, men så snart jeg hviler igjen kommer det tilbake. Virker også som det fungerer (kortvarig) å spise sukker. Ingen av delene er jo noe jeg kan gjøre hele døgnet, så det løser egentlig ingenting, men...
 
Uvel og svimmel, har ikke kastet opp enda. Hjelper å småspise konstant .. heihei vekt! :wtf: Noe ømme pupper og nipler. Og jeg griner, griner for ingenting. 2 åringen her skal ' nuffe ' altså susse på meg støtt og stadig. Han blir jo forvirra, for mora begynner å tute for litt nussing. :happy:
 
- uggen/småkvalm
- svimmel og lavt BT
- mykje murringar
- ligamentsmerter
- trøtt og tiltakslaus :wacky:

Berre såvidt over 4 veker, og veit det blir betydelig verre. Men tar imot det meste av symptome så lenge det her går veien :smiley-angelic001
 
Fått cravings på rømmegrøt og weetos med iskald melk. Spiser det aldri ellers, men kjenner det igjen fra sist jeg var gravid. Rare greier!
 
Min andre gang og så langt er det ikke spesielt likt. Sist hadde jeg ingen symptomer.

Svimmel; uka før jeg visste jeg var gravid, men har gått over nå.

Småkvalm etter måltider, men går fort over.

Puppene er bittelitt ømme. Til tross for at jeg ikke føler de har vokst føles de så TUNGE! Hva er greia? :laughing002:laughing002

Ellers er mitt mest plagsomme symptom ubehag i magen. Klarer ikke helt å sette ord på det men er på sidene, over lysken? Oppleves oftes på høyre side, men er på den andre siden også. Føles som noe blir dratt og strekt på en måte, klarer ikke forklare det på noen annen måte i hvertfall. Ser ligamentsmerter blir nevnt, men vet ikke om det er det? Har ikke helt skjønt hva det er tror jeg :confused005:cat:

(5+2 i dag)
 
Uff jeg har blitt så kvalm! Denne siste uka :( håper det gir seg snart.
 
Back
Topp